MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:

Reijersen schreef:
En dan kies je deze van hem!?
De mooiste en meest soulvolle van zijn eerste album! Welke zou jij gekozen hebben?

Edgar18 schreef:
(quote)
De mooiste en meest soulvolle van zijn eerste album! Welke zou jij gekozen hebben?

Wellicht The people and I

Hoeveel nummers kun je nog nomineren?

laxus11 schreef:
Hoeveel nummers kun je nog nomineren?

We zijn er al. Nu zaak alles te organiseren en te loten.

Ah jammer maar helaas

Ik begrijp dat het wachten is totdat we beginnen. Ik ben nu bezig om de nieuwe nominaties toe te voegen aan de Spotify-lijst. Misschien kunnen we ons zelf vermaken met de soul die je niet genomineerd hebt, die nog op je lijstje stonden. Zoals deze bij mij:

Best een aardig nummer, zou wel eens beter kunnen zijn dan wat je werkelijk ingebracht hebt

Dit is o.a. bij mij afgevallen, mede omdat Maceo al met verschillende nummers meedoet in de lijst.

Salvadore schreef:
Best een aardig nummer, zou wel eens beter kunnen dan wat je werkelijk ingebracht hebt

HAha, ik was al bang voor zo'n soort opmerking

Deze had het bijna gehaald:

Quincy Jones - Stuff Like That

Zeker een leuk nummer (net als Maceo). Toch vind ik de Q's Jook joint versie uit '96 wat krachtiger. En bijdrages als bijvoorbeeld die van Ray Charles en Chaka Khan verhogen ook flink de feestvreugde.

Over dat album gesproken... met een paar plekken meer had ik Let the Good Times Roll genomineerd.

Ook met Ray (hier zijn oude versie), samen met Stevie Wonder en Bono.
Toevallig was mijn laatste een hele andere Let the good times roll van Little Beaver.

Pops Staples weet ik niet zo. Het klinkt wel lekker, maar ook wat voorspelbaar. En de bluesy stem op leeftijd vind ik ook niet geweldig voor al te lang.

Op mobiel doen ze het alledrie niet ... moet ik later even luisteren.

Salvadore schreef:
Op mobiel doen ze het alledrie niet ... moet ik later even luisteren.

Het is mij nog altijd een raadsel waarom iets wel op een computer maar niet op een telefoon zou mogen. Hopelijk doen de nominaties het wel want ik heb hier niet naar gekeken.

Kan de uploader instellen

Weer wat geleerd.

Trouwens. Leuk idee om een paar afvallers in de spotlight te zetten.

[quote]Minneapolis schreef:
(quote)
Nou, de Jook Joints versie vind ik niet zo veel, dat (Prince achtige ?) klapritme is voor mij veel te dominant en verveelt snel. De Let The Good Times Roll nummers zijn prima maar wel heel erg jazzy ...

Deze is jullie bespaard gebleven:

... en het volgende Soul Show klassiekertje ook : A Taste Of Honey - Boogie Oogie Oogie

Best een leuk plaatje dat Boekieoekieoekie. Zo overduidelijk een bepaald tijdsbeeld. Sommigen noemen dat gedateerd, maar ik vind het gewoon fijn op z'n tijd. Hoewel er sterkere disco soul nummers zijn.

Het intro van "Get up get down"... Waar ken ik dat toch van?

edit:
Ik weet het al. Redman - Time 4 Sum Aksion. Uit de tijd dat ik nog vol in de hiphop zat ('92). Met name omdat er zulke funky en jazzy samples werden gebruikt tot halverwege jaren 90. principal2000 kent het denk ik ook wel.

Hé, die stond ook op mijn lijstje

Had zelf deze nog op een lijstje staan:

Die zat bij mijn laatste 10 afvallers evenals Boogie Oogie Oogie.

Leuke en bekende melodie van "Last Night" ... nog geen idee waar het me aan herinnert, in ieder geval niet aan de 5 covers die bij whosampled staan.

Leuk die van de Mar-keys. Ik krijg er een surf rock gevoel bij. En die sax geeft het net wat extra's.

En de Mar-keys brengt mij bij deze bijna naamgenoten die ik ook nog even had overwogen:
Bar Kays - Soulfinger

En die stond dan ook weer op mijn lijst.

Ondertussen heb ik ook de nieuwe nominaties opgesnord op Spotify. Natuurlijk staat niet alles daarop. De volgende ontbreken (of heb ik over het hoofd gezien):

24-Carat Black - Poverty's Paradise
Amas - Slow Down
Ann Alford - If It Ain't One Thing (It's Another)
Anthony Hamilton - They Don't Know
Anthony Hamilton & Elayna Boynton - Freedom
Bill Brandon - Rainbow Road
Brothers Unlimited - Life, Dreams, Death
Buddy Lamp - Wall Around Your Heart
Cherelle ft. Alexander O'Neal - Saturday Love
Clarence Carter - Heartbreak Woman
Dave Prater - Keep My Fingers Crossed
Dee Edwards - I Can Deal With That
Dick Khoza - African Jive
Don Bryant - Shell of a Woman
Eddie Hinton - Cover Me
Funk'n'stein - All Day Long
Garland Green - Just my Way of Loving You
Gerard Joling & Randy Crawford - Everybody Needs a Little Rain
Gloria Jones - Share My love
Gloria Walker - Papa's Got the Wagon
Jimmy Coleman - Cloudy Days
Jimmy Gray Hall - Be That Way
Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You
Johnny Bristol - Woman, Woman
Johnny Steele - Can't Go On
Lou Courtney - The Common Broken Heart
Otis Clay - Is It Over
Rahsaan Patterson - Sure Boy
Shirley Brown - Even if the Signs Are Wrong
Steve Colt - Take Away
The Delegations - Oh Honey
Tommie Young - Take Time to Know Him
Tommy Butler - Prison Song
Travis Wammack - You Better Move On
Viola Wills - Sweetback

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om meerdere diensten te gebruiken om alle nummers te luisteren (andere staan juist weer niet op Youtube).
Hopelijk kan iedereen dat, en wil men ook die kleine moeite nemen in die gevallen waar nodig om even te switchen. Het gaat namelijk vooral om de wat onbekendere nummers.

Wilden we nu (voor)Ronde 1 en 2 met één ladder per dag gaan spelen?

Bij ladders van 10 wel

Hoeveel nummers zitten er in een ladder?

Charles

Gast
geplaatst: vandaag om 06:20 uur

geplaatst: vandaag om 06:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.