Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 13:25 uur
Puntentelling: 7-5-4-3-1
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
32 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +3
29 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +4
28 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +7
16 Cool Uncle - Game Over +1
15 Lionel Richie - Penny Lover +5
0 Titiyo - Come Along
Deadline: morgen 20:00 uur
Four Tops blijft een geweldig nummer, Lionel heb ik een zwak voor en Jackie Dee is een lekker funk nummer.
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
32 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +3
29 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +4
28 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +7
16 Cool Uncle - Game Over +1
15 Lionel Richie - Penny Lover +5
0 Titiyo - Come Along
Four Tops blijft een geweldig nummer, Lionel heb ik een zwak voor en Jackie Dee is een lekker funk nummer.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 13:37 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
33 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +1
32 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +3
32 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +4
21 Cool Uncle - Game Over +5
15 Lionel Richie - Penny Lover
7 Titiyo - Come Along +7
Titiyo wordt helaas ernstig onderschat, maar Cool Uncle is alvast een leuke ontdekking. Dat nummer van Lionel Richie is enorm veel pop wat mij normaal wel zou moeten aanspreken, maar ik kan niet zoveel met zijn stem.
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
33 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +1
32 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +3
32 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +4
21 Cool Uncle - Game Over +5
7 Titiyo - Come Along +7
Titiyo wordt helaas ernstig onderschat, maar Cool Uncle is alvast een leuke ontdekking. Dat nummer van Lionel Richie is enorm veel pop wat mij normaal wel zou moeten aanspreken, maar ik kan niet zoveel met zijn stem.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 13:45 uur
Gretz schreef:
Lionel Richie is enorm veel pop wat mij normaal wel zou moeten aanspreken, maar ik kan niet zoveel met zijn stem.
Lionel Richie is enorm veel pop wat mij normaal wel zou moeten aanspreken, maar ik kan niet zoveel met zijn stem.
Voor een saxofonist is het geen verkeerd uitstapje.

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 13:57 uur
Voor diegenen die het nog niet weten: Cool Uncle = Bobby Caldwell (good old) + Jack Splash.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 14:39 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
39 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) 7
37 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From 4
35 Jackie Dee - Love you wholeheartedly 3
22 Cool Uncle - Game Over 1
12 Titiyo - Come Along 5
De eerste ladder vind ik direct een lastige. Zes nummers die me geen van allen omver blazen maar zeker wel genietbaar zijn. Mede vanwege de iconische status zet ik Four Tops bovenaan. Titiyo vind ik eigenlijk niet echt in dit topic thuis horen maar ik heb besloten ieder nummer op kwaliteit te beoordelen (hij is tenslotte toegelaten) en daarom zet ik hem op twee want een tof nummer is het wel. Jackie Dee is tof maar had iets langer mogen duren waardoor ik Anthony net iets hoger zet.
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
39 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) 7
37 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From 4
35 Jackie Dee - Love you wholeheartedly 3
22 Cool Uncle - Game Over 1
12 Titiyo - Come Along 5
De eerste ladder vind ik direct een lastige. Zes nummers die me geen van allen omver blazen maar zeker wel genietbaar zijn. Mede vanwege de iconische status zet ik Four Tops bovenaan. Titiyo vind ik eigenlijk niet echt in dit topic thuis horen maar ik heb besloten ieder nummer op kwaliteit te beoordelen (hij is tenslotte toegelaten) en daarom zet ik hem op twee want een tof nummer is het wel. Jackie Dee is tof maar had iets langer mogen duren waardoor ik Anthony net iets hoger zet.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 15:50 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
40 Jackie Dee - Love you wholeheartedly 5
40 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) 1
37 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From
26 Cool Uncle - Game Over 4
22 Lionel Richie - Penny Lover 7
15 Titiyo - Come Along 3
Wel een redelijke ladder, zeker geen top. Twee nummers vind ik de moeite waard. Het verrast me telkens weer dat zo'n simplistisch standaard Motown ritme zo goed scoort.
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
40 Jackie Dee - Love you wholeheartedly 5
40 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) 1
37 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From
26 Cool Uncle - Game Over 4
22 Lionel Richie - Penny Lover 7
15 Titiyo - Come Along 3
Wel een redelijke ladder, zeker geen top. Twee nummers vind ik de moeite waard. Het verrast me telkens weer dat zo'n simplistisch standaard Motown ritme zo goed scoort.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:11 uur
Heerlijk juist die motown muziek, schandelijk dat het de vorige keer niet eens de lijst haalde,
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:32 uur
Poeha principal2000 hoolie55 chevy93 Rudi S: het is begonnen!
("morgen" onderaan de ladder = zondag)
("morgen" onderaan de ladder = zondag)
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:39 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
45 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +5
41 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +4
41 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +1
29 Lionel Richie - Penny Lover +7
29 Cool Uncle - Game Over +3
15 Titiyo - Come Along
Deadline: 01 oktober 20:00 uur
Tja hier komen de bekende nummers dan toch bovendrijven, die van Titiyo (een goed nummer) vind ik het minst met soul te maken hebben, vandaar de 0 punten. Game Over is goede soul, alleen kan het nummer mijn aandacht niet over de gehele lengte vasthouden. Love you wholeheartedly vind ik voor een funknummer net te weinig pit in zitten, maar kan ook te maken hebben met de geluidskwaliteit. Van Richie's soulballads kon ik toen en nu nog enorm genieten.
(voor)Ronde 1 - Ladder 1
45 The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) +5
41 Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From +4
41 Jackie Dee - Love you wholeheartedly +1
29 Lionel Richie - Penny Lover +7
29 Cool Uncle - Game Over +3
15 Titiyo - Come Along
Deadline: 01 oktober 20:00 uur
Tja hier komen de bekende nummers dan toch bovendrijven, die van Titiyo (een goed nummer) vind ik het minst met soul te maken hebben, vandaar de 0 punten. Game Over is goede soul, alleen kan het nummer mijn aandacht niet over de gehele lengte vasthouden. Love you wholeheartedly vind ik voor een funknummer net te weinig pit in zitten, maar kan ook te maken hebben met de geluidskwaliteit. Van Richie's soulballads kon ik toen en nu nog enorm genieten.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:01 uur
De ladder van 'morgen' vind ik de beste die we deze week voorgeschoteld krijgen. Dinsdag en woensdag zijn ook nog tof maar daarna komen twee dagen waar ik niet zo veel mee heb.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:43 uur
Edgar18 schreef:
De ladder van 'morgen' vind ik de beste die we deze week voorgeschoteld krijgen. Dinsdag en woensdag zijn ook nog tof maar daarna komen twee dagen waar ik niet zo veel mee heb.
Ik heb nog niet naar de rest van de week gekeken, maar ladder nr.2 is inderdaad een verrekt lastige in positieve zin.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:48 uur
Nou, ik zie er (minimaal) twee nominaties van Edgar instaan (waaronder een vreselijke draak) dus dat kan toch niet de beste ladder van de week zijn ... laten we hopen van niet 

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:51 uur
En of ie het is! Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij een draak vindt? Kan geen nominatie van mij zijn want die komen daar niet voor in aanmerking.
Overigens wel frappant dat juist degene die Lionel Richie zeven punten geeft dat zegt
.
Overigens wel frappant dat juist degene die Lionel Richie zeven punten geeft dat zegt
.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:02 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
Leon Bridges - River
Don Bryant - The Call Of Distress
Minnie Riperton - Reasons
Frank Ocean - Pyramids
Noisettes - Never Forget You
Al Johnson - I'm Back For More
Deadline: maandag 2 oktober 20:00 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
Leon Bridges - River
Don Bryant - The Call Of Distress
Minnie Riperton - Reasons
Frank Ocean - Pyramids
Al Johnson - I'm Back For More
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:05 uur
Hoort Leon Bridges - River niet de album versie te zijn Reijersen?
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:27 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
7 Minnie Riperton - Reasons
5 Don Bryant - The Call Of Distress
4 Frank Ocean - Pyramids
3 Al Johnson - I'm Back For More
1 Leon Bridges - River
Wel een beetje lastig dus.
Minnie is een unieke classic vind ik.
Het nummer van Frank Ocean zal door menigeen niet worden gewaardeerd en, zoals eerder gezegd, helpt de clip ook niet volgens mij. Het is wat mij betreft zeker niet het sterkste nummer van het album Orange, en zelfs een beetje een buitenbeetje met die dance klanken. Het leuke van dit nummer zit 'm voor mij in de switch halverwege, maar het is meer de samenhang van het album die het sterk maakt (terwijl dit soort vervormde R&B normaal niet mijn smaak is gaat mr Ocean wat verder).
Bedankt voor de tip van Don Bryant Poeha! Ben ik de enige die dit niet kent?
Back for more heeft een fijn jaren 80 geluid. Bridges en Noisettes zijn beiden ook mooi en krijgen te weinig.
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
7 Minnie Riperton - Reasons
5 Don Bryant - The Call Of Distress
4 Frank Ocean - Pyramids
3 Al Johnson - I'm Back For More
1 Leon Bridges - River
Wel een beetje lastig dus.
Minnie is een unieke classic vind ik.
Het nummer van Frank Ocean zal door menigeen niet worden gewaardeerd en, zoals eerder gezegd, helpt de clip ook niet volgens mij. Het is wat mij betreft zeker niet het sterkste nummer van het album Orange, en zelfs een beetje een buitenbeetje met die dance klanken. Het leuke van dit nummer zit 'm voor mij in de switch halverwege, maar het is meer de samenhang van het album die het sterk maakt (terwijl dit soort vervormde R&B normaal niet mijn smaak is gaat mr Ocean wat verder).
Bedankt voor de tip van Don Bryant Poeha! Ben ik de enige die dit niet kent?
Back for more heeft een fijn jaren 80 geluid. Bridges en Noisettes zijn beiden ook mooi en krijgen te weinig.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:36 uur
Er stond een link naar een soort unplugged versie. Wel mooi verder.
Aangepast bij deze.
Aangepast bij deze.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:37 uur
Minneapolis schreef:
Aangepast bij deze.
(quote)
Aangepast bij deze.
Je mist een +5
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:41 uur
Minneapolis schreef:
zoals eerder gezegd, helpt de clip ook niet volgens mij.
Voor iedereen die nog moet stemmen of niet heel bekend is met het nummer, vergeet die clip! Het gaat om de album versie van ruim 9 minuten, de versie die ook in de Spotifylijst staat. Die gekke clip heeft er weinig mee vandoen. Overigens vind ik het (by far) Frank Oceans beste nummer, een moderne klassieker in al zijn facetten.zoals eerder gezegd, helpt de clip ook niet volgens mij.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:44 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
11 Minnie Riperton - Reasons +4
10 Don Bryant - The Call Of Distress+5
8 Leon Bridges - River +7
7 Frank Ocean - Pyramids +3
4 Al Johnson - I'm Back For More+1
River is prachtig. Nummer pakt mij altijd zo! Zo'n nummer als van Bryant houd ik altijd wel van. Sterke stem. Minnie is gewoon erg cool. Ocean moet ik maar net zin in hebben. Noissettes is prima poppy. Al Johnson klinkt misschien teveel "jaren tachtig" naar mijn smaak maar redt het net van Noissettes.
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
11 Minnie Riperton - Reasons +4
10 Don Bryant - The Call Of Distress+5
8 Leon Bridges - River +7
7 Frank Ocean - Pyramids +3
4 Al Johnson - I'm Back For More+1
River is prachtig. Nummer pakt mij altijd zo! Zo'n nummer als van Bryant houd ik altijd wel van. Sterke stem. Minnie is gewoon erg cool. Ocean moet ik maar net zin in hebben. Noissettes is prima poppy. Al Johnson klinkt misschien teveel "jaren tachtig" naar mijn smaak maar redt het net van Noissettes.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:44 uur
Edgar18 schreef:
Overigens vind ik het (by far) Frank Oceans beste nummer, een moderne klassieker in al zijn facetten.
Overigens vind ik het (by far) Frank Oceans beste nummer, een moderne klassieker in al zijn facetten.
Hmmm.. ik geef o.a. Gretz' nominatie "Lost" de voorkeur.
1
geplaatst: 1 oktober 2017, 20:47 uur
Minneapolis schreef:
En ik had het nog zo makkelijk. Ook aangepast.
En ik had het nog zo makkelijk. Ook aangepast.
Je ging ook een dag te ver met de deadline op dinsdag

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 21:03 uur
Edgar18 schreef:
En of ie het is! Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij een draak vindt? Kan geen nominatie van mij zijn want die komen daar niet voor in aanmerking.
.
. Zeg, ga jij je mond spoelen

Het beste soulnummer van een ladder behoort nu eenmaal 7 punten te krijgen. Dat zijn hier de regels

Wat hebben velen hier op MuMe toch tegen Lionel?
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 21:07 uur
Ik niks, al is zijn status (obv zijn latere werk) wel achteruit gehold de afgelopen decennia. Zijn solo debuut en Can't slow down heb ik beiden op lp. Commodores staat er enkel met "Brick house" in zie ik nu pas! Die hebben toch wel meer moois gemaakt.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 21:18 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
18 Minnie Riperton - Reasons 7
13 Don Bryant - The Call Of Distress 3
9 Leon Bridges - River 1
8 Al Johnson - I'm Back For More 4
7 Frank Ocean - Pyramids
5 Noisettes - Never Forget You 5
De helft is prima, het vierde nummer is niet echt wat voor mij maar heeft wel karakter, de laatste twee niet (waarvan één nummer simpelweg een verschrikking is).
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
18 Minnie Riperton - Reasons 7
13 Don Bryant - The Call Of Distress 3
9 Leon Bridges - River 1
8 Al Johnson - I'm Back For More 4
7 Frank Ocean - Pyramids
5 Noisettes - Never Forget You 5
De helft is prima, het vierde nummer is niet echt wat voor mij maar heeft wel karakter, de laatste twee niet (waarvan één nummer simpelweg een verschrikking is).
0
Mb.
geplaatst: 1 oktober 2017, 21:36 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
21 Minnie Riperton - Reasons +3
18 Don Bryant - The Call Of Distress +5
15 Al Johnson - I'm Back For More +7
13 Leon Bridges - River +4
8 Frank Ocean - Pyramids +1
5 Noisettes - Never Forget You
Wat mij betreft is het beste nummer is deze ladder overduidelijk die van Al Johnson. Niet zo geweldig als I've Got My Second Wind, maar desalniettemin een heel mooi nummer dat ondanks de jaren 80' vibe niet zou misstaan in een moderne playlist. De ballade van Don Bryant is weinig op aan te merken en kan mij zeker bekoren, maar mist dat extra's om echt te imponeren. En de folksong van Leon Bridges vind ik ook mooi. De overige nummers vind ik ronduit afschuwelijk en zou ik liever geen punten willen geven.
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
21 Minnie Riperton - Reasons +3
18 Don Bryant - The Call Of Distress +5
15 Al Johnson - I'm Back For More +7
13 Leon Bridges - River +4
8 Frank Ocean - Pyramids +1
Wat mij betreft is het beste nummer is deze ladder overduidelijk die van Al Johnson. Niet zo geweldig als I've Got My Second Wind, maar desalniettemin een heel mooi nummer dat ondanks de jaren 80' vibe niet zou misstaan in een moderne playlist. De ballade van Don Bryant is weinig op aan te merken en kan mij zeker bekoren, maar mist dat extra's om echt te imponeren. En de folksong van Leon Bridges vind ik ook mooi. De overige nummers vind ik ronduit afschuwelijk en zou ik liever geen punten willen geven.

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 22:40 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
28 Minnie Riperton - Reasons +7
23 Don Bryant - The Call Of Distress +5
18 Al Johnson - I'm Back For More +3
17 Leon Bridges - River +4
9 Frank Ocean - Pyramids +1
Puike ladder met Don Bryant en Al Johnson als leuke ontdekkingen!
(voor)Ronde 1 - Ladder 2
28 Minnie Riperton - Reasons +7
23 Don Bryant - The Call Of Distress +5
18 Al Johnson - I'm Back For More +3
17 Leon Bridges - River +4
9 Frank Ocean - Pyramids +1
Puike ladder met Don Bryant en Al Johnson als leuke ontdekkingen!
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 23:25 uur
Poeha schreef:
Wat hebben velen hier op MuMe toch tegen Lionel?
Niks hoor, het was een grapje. Ik vind dat liedje uit de vorige ladder prima, al kan ik niet alles van hem evengoed hebben.Wat hebben velen hier op MuMe toch tegen Lionel?
* denotes required fields.