MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Puntentelling: 7-5-4-3-1
(voor)Ronde 1 - Ladder 3

54 Labi Siffre - I Got The... 7
42 Wilson Pickett - Engine Number 9. 3
38 Maceo & All The King's Men - Maceo 1
34 Marvin Gaye & Tammi Terrell - If I Could Build My Whole World Around You 4
26 Garland Green - Jealous Kind Of Fella
6 The Isley Brothers - Contagious 5

Deadline: dinsdag 3 oktober 20:00 uur

Alweer weinig tijd, balen! Een ladder waar een nummer er voor mij bovenuit steekt. Deze Maceo vind ik iets minder maar dat wordt morgen ruimschoots goedgemaakt. Contagious is geen meesterwerk maar wel jeugdsentiment dus daarom zal ik het eens wat puntjes geven.

Zelfs Poeha kan Contagious niet meer redden. De nummer 1 lijkt ook duidelijk. Misschien kan hij 2-4 nog door elkaar husselen.

Ben nog druk aan het luisteren, maar het tijdstip van de deadline ligt hier nogal lastig in de praktijk.
Maar voor 20.00 uur krijgen de Isleys er op zeker nog punten bij.

(voor)Ronde 1 - Ladder 3

59 Labi Siffre - I Got The... +5
45 Wilson Pickett - Engine Number 9. +3
38 Maceo & All The King's Men - Maceo
35 Marvin Gaye & Tammi Terrell - If I Could Build My Whole World Around You +1
30 Garland Green - Jealous Kind Of Fella +4
13 The Isley Brothers - Contagious +7

Deadline: dinsdag 3 oktober 20:00 uur

Nou deze ronde winnen de Isleys (heerlijke 90's R&B) het bij mij met afstand. Sowieso een van hun beste tracks. Ben ook meer van die kant van de soul (net als de fraaie ontdekking van Garland Green's Jealous Kind of Fella) dan van dat getoeter van Maceo (althans dit nummer dan).
Gelukkig voor de meesten hier liggen de Isleys er na 20.00 uur al uit

hoolie55 schreef:
(quote)

Ik ben ooit begonnen op sopraan. Speel inmiddels in een coverbandje in een blazerssectie met 2 trompetten en een trombone alle andere saxen. We spelen voornamelijk de bekende commerciële nummers. Voornamelijk pop, disco, met een vleugje funk/soul. Interessantere nummers als uptown funk enzo. Tevens af en toe wat tower of power (als we denken dat het publiek het aankan haha).

Klinkt erg leuk. Bands met veel blazers, dat zie je niet vaak tegenwoordig.
Een beetje het publiek opvoeden mag ook wel toch?

Poeha schreef:

Gelukkig voor de meesten hier liggen de Isleys er na 20.00 uur al uit

De Isley's have left the building.
Ik heb ze verzocht met iets fatsoenlijkers terug te keren.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

7 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl
5 Eddie Hinton - Cover Me
4 Arthur Alexander - You Better Move On
3 Maceo Parker - Soul of a Black Man
1 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies
0 Arnold Blair - Trying to get next to you

Deadline: woensdag 4 oktober 20:00 uur

Maceo heeft hier een uitstekend nummer. Lekker ritme en goed geblazen. Genoeg beleving ook. Maar dan luister ik toch wel wat liever naar het mooie nummer van Barbara & the Browns. Prachtige soultrack.
Dan valt zonder twijfel ook te zeggen over Arthur Alexander hier. Om dan weg te dromen bij Eddie Hinton's versie van Cover Me. Arnold Blair heeft ergens een reggaeritme in zich, vrolijke tonen maar kan mij niet echt pakken. Daar waar The Drifters soms een beetje cheesy zijn.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

14 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl +7
8 Eddie Hinton - Cover Me +3
7 Maceo Parker - Soul of a Black Man +4
5 Arthur Alexander - You Better Move On +1
5 Arnold Blair - Trying to get next to you +5
1 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies 0

M'n vastlopende router heeft mijn zorgvuldig getikte stukje opgevreten.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

21 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl +7
12 Eddie Hinton - Cover Me +4
12 Maceo Parker - Soul of a Black Man +5
6 Arthur Alexander - You Better Move On +1
5 Arnold Blair - Trying to get next to you
4 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies +3

Samengevat:
Het Arnold Blair (ja het is echt een mannelijke artiest) nummer vond ik een erg fijne ontdekking eerder dit jaar. Het loopt heerlijk, de stem is goed, klinkt lekker nostalgisch en is inderdaad vrolijk makend. Ik draai het graag in elk geval. Maar ik vermoed dat ik de enige ben die er iets in hoort, of legt het het gewoon af tegen al het bekende werk?

Ondanks deze nominatie wil niet flauw zijn door Barbara niet de volle 7 punten te gunnen.
"Cover me" vind ik een mooi nummer, maar ik ben nu eenmaal opgegroeid met de huil-zingende versie van Percy Sledge, en ik wil 'm ook zo horen. Dat krijg ik niet meer uit mijn systeem.
Maceo en James' "Soul of a black man" is legendarisch, maar een te lange zit om vaak op te zetten vind ik. Ik kies vaak o.b.v. die plezier factor. Hij komt pas echt goed op stoom op 7:30 (wel mooi...).
En The Drifters "een beetje" cheesy Reijersen? Mwa.. de gemiddelde kaasboer zou er jaloers op zijn.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

25 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl +4
19 Eddie Hinton - Cover Me +7
15 Maceo Parker - Soul of a Black Man +3
10 Arnold Blair - Trying to get next to you +5
7 Arthur Alexander - You Better Move On +1
4 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies

Precies wat Minneapolis zegt over Soul Of A Black Man. Daarnaast kende ik eigenlijk alleen de vergeelde klassieker van The Drifters in dit rijtje. Veel soul die volgens aloude recepten klinkt. Soms slaat het een beetje door richting gedateerd, maar nergens vervelend. Aan de andere kant ook geen nummer waar ik helemaal wild van ben geworden.

Kan iemand mijn punten meenemen?

Maceo 7
Eddie 5
Arthur 4
Barbara 3
Drifters 1

Ik zit in Duitsland, waar de wifi het vaker niet dan wel doet

Alvast bedankt!

(voor)Ronde 1 - Ladder 4 [--] punten jeroentjuhh

31 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl +3 [3]
29 Maceo Parker - Soul of a Black Man +7 [7]
25 Eddie Hinton - Cover Me +1 [5]
14 Arnold Blair - Trying to get next to you +4
11 Arthur Alexander - You Better Move On [4]
10 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies +5 [1]

Hier is Maceo dan weer wel my man. Zo behoort soul te klinken. De soul is in dat nummer van Alexander dan weer ver te zoeken. Ook die van Eddie Hinton doet me weinig. Ik ben dan weer een sucker voor die cheesy songs zoals deze van The Drifters *. Arnold Blair levert hier dan gelukkig een mooie ontdekking op. Tot nu toe viel het niveau me toch nog wel tegen.

* cheesy songs als in: Frankie Avalon - Venus

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

36 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl 5
32 Maceo Parker - Soul of a Black Man 3
26 Eddie Hinton - Cover Me 1
21 Arnold Blair - Trying to get next to you 7
14 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies 4
11 Arthur Alexander - You Better Move On

Ik had deze gisteren al geluisterd, moet weer terugluisteren wat ik er van vond ... Arnold Blair is wel een duidelijke winnaar, heerlijk nummer. Barbara ook een prima nummer, dit lijkt heel erg op de (vrouwelijke) Van Morrison eigenlijk. The Drifters zijn cheesy zoals al eerder aangehaald maar daar houd ik af en toe wel van (maar wel op duidelijke afstand van de eerste twee). Van de rest was ik niet zo onder de indruk. Arthur Alexander is te traag voor mij zonder dat dit gecompenseerd wordt door mooie zang(melodieën) o.i.d.

You Better Move On is een nummer met historische waarde. Het was Rick Hall's allereerste, eigenlijk dus het eerste FAME nummer ooit.

Salvadore schreef:
Moderne klassieker ... Edgar zei dat ook al, maar dat is het helemaal niet. Je kunt het nummer goed vinden, maar de term moderne klassieker slaat nergens op.
Zie bericht van Gretz. Los van mijn geheel subjectieve kijk op de zaken spreken de cijfers ook redelijk in het voorbeeld van mijn stellingname.

Jezelf in twee woorden tegenspreken, dat is het. Recente nummers al als klassieker bestempelen is onzin. Prima dat men nummers leuk vind, laat die hype eerst maar eens overvliegen om te zien of het een klassieker is. Ik noem het overdreven geblaat.

Ik noem (een aantal van zijn nummers van) hem een uitzondering in een subgenre wat ik normaal niks vind. Maar waarderingen van zogenaamd gerenommeerde sites doen mij ook niets. We maken zelf toch wel uit of we iets kunnen waarderen?

Hij is momenteel populair, dat is zeker. Verder een beetje een non discussie.
Maar ik sluit niet uit dat het bij D'Angelo straks ineens heel relevant is.

Minneapolis schreef:
We maken zelf toch wel uit of we iets kunnen waarderen?
Helemaal mee eens, maar dat was in deze niet het twistpunt. De term klassieker 'verdient' een nummer o.b.v. een aantal objectieve maatstaven. En hoge noteringen in toplijsten als RYM zijn zo'n maatstaf.

De opmerking van Salvadore dat 'recente' nummers (meer dan vijf jaar oud, het is maar wat je recent en een hype noemt) niet als klassieker bestempelt zouden kunnen worden is de reinste flauwekul.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

39 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl 3
36 Maceo Parker - Soul of a Black Man 4
33 Eddie Hinton - Cover Me 7
21 Arnold Blair - Trying to get next to you
16 Arthur Alexander - You Better Move On 5
15 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies 1

Hoewel Percy Sledge het nummer als eerste opnam ben ik - in tegenstelling tot Minneapolis - een sucker voor de Eddie Hinton versie, de man die het nummer schreef en zo Percy Sledge kon laten stralen. Arthur Alexander levert een nummer met eeuwigheidswaarde (de allereerste FAME song!!) maar ik begrijp de mensen wel die er wat minder mee hebben. Zelf had ik gisteren weinig op met Maceo maar vandaag is dat heel anders want dit nummer vind ik erg sterk. Heerlijk om tien minuten meegevoerd te worden.

Mb.
(voor)Ronde 1 - Ladder 4

43 Maceo Parker - Soul of a Black Man +7
42 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl +3
37 Eddie Hinton - Cover Me +4
26 Arnold Blair - Trying to get next to you +5
17 Arthur Alexander - You Better Move On +1
15 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies

Het prijsnummer is ditmaal van Maceo. De nominatie van Minneapolis vind ik ook leuk en ik ben sowieso wel te porren voor werk van Eddie Hinton. De historie achter het nummer van Arthur Alexander is mij bekend maar ik vind niet dat dit nummer de tand des tijds goed heeft doorstaan in deze uitvoering.

(voor)Ronde 1 - Ladder 4

48 Maceo Parker - Soul of a Black Man +5
42 Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl
41 Eddie Hinton - Cover Me +4
27 Arnold Blair - Trying to get next to you +1
24 Arthur Alexander - You Better Move On +7
18 The Drifters - Kissing On the Back Row of the Movies +3

Erg sterke ladder naar mijn mening vooral Arthur Alexander is een goede ontdekking

ladders van 6, top 4 door

(voor)Ronde 1 - Ladder 5

Parliament - Wizard Of Finance
Amy Winehouse - Stronger Than Me
The Delegations - Oh Honey
Al Jarreau - L Is For Lover
Sam Cooke - Soothe Me
Selah Sue - This World

Deadline: donderdag 5 oktober 20:00 uur

(voor)Ronde 1 - Ladder 5
7 Selah Sue - This World
5 Amy Winehouse - Stronger Than Me
4 Sam Cooke - Soothe Me
3 The Delegations - Oh Honey
1 Parliament - Wizard Of Finance
0 Al Jarreau - L Is For Lover

Parliament zal nooit echt mijn favoriet zijn (net als Funkadelic en al het andere van George Clinton trouwens). Al is dit nummer zo slecht nog niet. Amy Winehouse heb ik door dit nummer leren kennen en het blijft relaxed. Lekker loom gezongen. The Delegations zijn lekker smooth en dit is vast in een hiphopsong gesampled. Is het bij uitstek geschikt voor. Al Jarreau kan het nooit echt goed doen bij mij eerlijk gezegd. Kan er vrij weinig mee en dat is hier andermaal zo. Daartegenover is usual suspect Sam Cooke wel weer één van mijn favoriete zangers, maar de volle pont gaat toch echt naar dit fantastisch in spanning opgebouwde nummer van Selah Sue.

Reijersen, je hebt gelijk wat betreft het sampletje van Oh Honey. Het is echter niet zo'n lief nummer gebleven: check.

(voor)Ronde 1 - Ladder 5
12 Selah Sue - This World 5
8 Parliament - Wizard Of Finance 7
7 Sam Cooke - Soothe Me 3
6 Amy Winehouse - Stronger Than Me 1
4 Al Jarreau - L Is For Lover 4
3 The Delegations - Oh Honey

Hoewel Parliament ook bij mij niet vaak favoriet is vind ik dit net een sterk nummer. In een niet zo bijzondere ladder gaat het er daarom met de hoofdprijs vandoor, net voor de andere sterke song in de ladder, Selah Sue. De andere vier doen mij minder. Van Sam Cooke ben ik een liefhebber maar dit behoort niet tot zijn sterkste werk en hetzelfde kan gezegd worden van Amy Winehouse. Al Jarreau plukt de vruchten van een zwakke(re) ladder door nog vier puntjes mee te pakken, vermoedelijk het hoogste wat ie ooit van me gaat krijgen.

(voor)Ronde 1 - Ladder 5
16 Selah Sue - This World +4
10 The Delegations - Oh Honey +7
10 Sam Cooke - Soothe Me +3
9 Al Jarreau - L Is For Lover +5
9 Parliament - Wizard Of Finance +1
6 Amy Winehouse - Stronger Than Me

He he de eerste ladder die over de hele breedte sterk is.
Ik had nog nooit van The Delegations - Oh Honey gehoord totdat ik op het nummer stuitte bij het zoeken naar nominaties voor dit topic. Typisch de laidback old soul waardoor ik zo gek ben op dit genre. L Is For Lover heb ik altijd al een fijn nummer gevonden en zoveel nummers uit de 80's doen hier volgens mij ook niet mee. Maar gezien de grote namen bij de andere nummers zullen beide tracks het waarschijnlijk nu al gaan afleggen. Maar dit topic is voor mij al geslaagd door de kennismaking met Oh Honey. Je kunt er zo heerlijk mee wegmijmeren. Toch al weer 1 winstpunt.

Verder is het nummer van Selah erg fraai. Parliament zal ik zelf niet snel nomineren, maar ze hebben toch prima tracks voortgebracht. Zo ook deze. Het nummer van Winehouse is ook goed, alleen net ietsje minder dan de andere.

(voor)Ronde 1 - Ladder 5
19 Selah Sue - This World +3
14 The Delegations - Oh Honey +4
14 Parliament - Wizard Of Finance +5
13 Amy Winehouse - Stronger Than Me +7
11 Sam Cooke - Soothe Me +1
9 Al Jarreau - L Is For Lover

Wat was ik gek op die debuut plaat van Amy (Frank). Ik probeerde iedereen enthousiast te maken voor het album, maar voor de meesten was het te jazzy (i.t.t. deze single Stronger than me). Dat zou allemaal veranderen met Back to black, en ergens vond ik het jammer dat haar ster na een korte aanlooptijd (waarin ik ook deze grijs draaide) ineens zo snel rees. Dat bleek voor haar zelf ook niet zo lekker uit te pakken.
Kortom ik had en heb wel wat met Amy.
Selah Sue vond ik ook super toen het uitkwam. Ik merk dat de spanning daar nu wel af is. Deze vind ik eigenlijk gelijkwaardig aan Oh Honey. Subtiel rap nummertje principal2000

Ook ik heb een haat liefde verhouding met Parliament, maar dit is weer een fijne! Inclusief alle geluidjes en blazers als bonus. Op het album-topic is het nummer erg ongeliefd trouwens.
Het is vloeken in de soul kerk geloof ik, maar ik ben geen groot liefhebber van Sam's zoetere songs. Zijn bluesy songs en het latere werk (Night Beat) gaat er beter in. Net als live at the Harlem square club.
Al Jarreau's nummer vind ik leuk maar wel wat te pop.

(voor)Ronde 1 - Ladder 5
26 Selah Sue - This World +7
18 Parliament - Wizard Of Finance +4
18 Amy Winehouse - Stronger Than Me +5
17 The Delegations - Oh Honey +3
12 Sam Cooke - Soothe Me +1
9 Al Jarreau - L Is For Lover

Deze Selah Sue was eigenlijk de grootste reden dat ik toch wou nomineren. Sterke song die ook live het altijd goed doet bij mij.
Verder sterke Amy en voor mij onbekende maar zeer prettige nummers van parliament en the delegations.
Deze Sam Cooke doet me dan niet zoveel, maar is wel beter dan het (voor mij) saaie nummer van Al Jarreau.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.