MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
(voor)Ronde 1 - Ladder 18

32 The Persuaders - We're Just Trying To Make It +7
24 Lakeside - Fantastic Voyage +4
23 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +5
18 Kool & The Gang - Jungle Boogie +1
16 Lou Rawls - A Natural Man +3
7 Florence + The Machine - Shake It Out

Deadline: woensdag 18 oktober 20:00 uur

Een fanatstische track van the persuaders, dit is waarom ik hier meedoe. De rest van de ladder ook van goed naar aardig.
Florence vind ik echt een leuke band, maar dit nummer vind ik normaal al matig en vind ik hier ook niet passen. Het is ik ieder geval niet de muziek waar ik hier naar op zoek ben.

Mb.
Gretz schreef:
Florence Welsh is dus ook verdwaald op NPO Soul & Jazz en Discogs?? Prima als je het nummer niet ligt hoor, maar ga niet beweren dat het hier helemaal niets te zoeken heeft. ?

Beweer ik niet. Ter verduidelijking, ik vind het nummer qua sound niet aansluiten op de overige nummers in de ladder en daarbij komt dat het een sound is die mij niet ligt. Meer is er niet aan de hand eigenlijk.

Lekker laddertje dit, mijn punten volgen morgen.

39 The Persuaders - We're Just Trying To Make It 7
28 Lakeside - Fantastic Voyage 4
24 O.V. Wright - A Nickel and a Nail 1
21 Kool & The Gang - Jungle Boogie 3
21 Lou Rawls - A Natural Man 5

Geweldig nummer van The Persuaders, kabbelt lang voort maar blijft boeiend. De volgende drie nummers zijn bekender, allemaal prima zonder echt uit te blinken. Met het nummer van OV Wright heb ik weinig maar krijgt een puntje want Florence kan shaken wat ze wil, er komt geen funky geluidje uit.

40 The Persuaders - We're Just Trying To Make It 1
33 Lakeside - Fantastic Voyage 5
28 O.V. Wright - A Nickel and a Nail 4
28 Kool & The Gang - Jungle Boogie 7
24 Lou Rawls - A Natural Man 3

Ik vind The Persuaders ook voortkabbelen, maar dan in negatieve zin. Heb meestal niet zo'n moeite met wat langere nummers, maar in dit geval wel.
Fantastic Voyage behoort tot de favoriete nummers uit mijn jeugd, zag dat het uit 1980 komt, in mijn herinnering was ik wat ouder toe het uitkwam.
O.V. Wright zou me goed moeten liggen, maar doet dat meestal niet. Herbeluistering heeft mijn waardering wel laten stijgen.
Lou Rawls heeft hier een aardig nummer, maar het beste nummer hier is van Kool & The Gang, heerlijk!

44 The Persuaders - We're Just Trying To Make It +4
38 Lakeside - Fantastic Voyage +5
35 Kool & The Gang - Jungle Boogie +7
31 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +3
25 Lou Rawls - A Natural Man +1

Dit keer geef ik mijn nominaties schaamteloos de meeste punten. Net daarna het goede, maar tikkeltje langdradige nummer van The Persuaders. O.V. Wright heeft uiteraard een echt goede soulstem, maar het nummer zelf maakt me nog niet lyrisch. Voor Lou Rawls geldt hetzelfde, maar dan vind ik het nummer slechts okay. Zonder punten van degene die de nominatie heeft gedaan, zou Florence meer dan terecht puntenloos zijn.

Ronde 1 - Ladder 18

51 The Persuaders - We're Just Trying To Make It +7
39 Lakeside - Fantastic Voyage +1
40 Kool & The Gang - Jungle Boogie +5
35 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +4
28 Lou Rawls - A Natural Man +3

Ronde 1 - Ladder 18

56 The Persuaders - We're Just Trying To Make It +5
43 Lakeside - Fantastic Voyage +4
43 Kool & The Gang - Jungle Boogie +3
36 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +1
35 Lou Rawls - A Natural Man +7

Heerlijke ladder, Lou komt hier met een heerlijk nummer (sowieso zwak voor zijn nummers), Persuaders is idd erg lang maar erg mooi.

Lakeside en Kool zijn lekkere funk classics, O.V. Wright is prima en Florence vind ik absoluut geen soul (sorry Gretz hoor hier echt geen soul in)

Ronde 1 - Ladder 18

57 The Persuaders - We're Just Trying To Make It 1
48 Lakeside - Fantastic Voyage 5
47 Kool & The Gang - Jungle Boogie 4
43 O.V. Wright - A Nickel and a Nail 7
38 Lou Rawls - A Natural Man 3

Een ladder die voor mij een beetje veel van hetzelfde is met bovendien twee lang uitgesponnen nummers, niet bijster enerverend dus. De funk van Lakeside vind ik lekker, de zoete soul van The Persuaders een stuk minder. Lakeside moet nog wel zijn meerdere erkennen in de enige klassieke soulsong in deze ladder. Kool & The Gang is prima als je hem niet te vaak hoort en hetzelfde geldt eigenlijk voor Lou Rawls, leuk om dit nummer een keer per jaar voorbij te horen komen.

Edit: ik lees regelmatig commentaren als die van Lex hierboven over de nominatie van Geert. Hoe weten jullie steeds wie welk nummer genomineerd heeft, kijk je dat per nummer terug? Ik luister gewoon lekker en het interesseert me weinig hoe het nummer in dit spel terecht is gekomen. Enkel als ik echt een gave ontdekking doe kijk ik even van wie die kwam want wie weet doe ik via die route nog meer moois op.

Als je zoekt op de naam Gretz heb je het antwoord al

Verder vind ik het een typische geert nominatie

laxus11 schreef:
Als je zoekt op de naam Gretz heb je het antwoord al
Dat snap ik zelf ook wel, het gaat me om het waarom erachter. Dat deze nominatie van Geert komt is ook geen verrassing maar waarom is het nodig dat te benoemen?

Maar waar ik vooral op doelde zijn opmerkingen als "bla bla bla een toffe nominatie van X krijgt 4 punten bla bla bla" en daarom vroeg ik me af, zoeken jullie van tevoren op van wie welk nummer komt of onthou je dat allemaal.

Edgar18 schreef:
Enkel als ik echt een gave ontdekking doe kijk ik even van wie die kwam want wie weet doe ik via die route nog meer moois op.
Dan zie ik je reactie vanzelf wel verschijnen

Poeha schreef:
Dan zie ik je reactie vanzelf wel verschijnen
Billy Paul is een fijne klassieker, Taxi vond ik fijn om weer eens te horen, Caravan of Love kan ik ook wel waarderen, Johnny Gil is een fijne nominatie uit de New Jack Swing en ik vergeet ook vast nog wel iets .

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat snap ik zelf ook wel, het gaat me om het waarom erachter. Dat deze nominatie van Geert komt is ook geen verrassing maar waarom is het nodig dat te benoemen?

Dit ja.

Ik weet ook allang dat de pop- en neosoul die ik tof vind hier nagenoeg kansloos is, zelfs in de zwakkere ladders van ronde 1. Dat is niet erg, want het is uiteraard geen wedstrijdje wie de meeste nominaties naar de volgende ronde kan brengen. Maar ik vind het wel jammer dat users keer op keer benadrukken dat ze een nummer puntloos laten omdat de soulcomponent in hun ogen niet voldoende aan het oppervlak komt. Zoals al eerder werd aangegeven is dat sowieso niet objectief vast te stellen. Zoveel nummers zijn in zekere zin fusion. Je kunt bijv. ook gewoon in je commentaar schrijven dat je meer met andere soulstijlen hebt.

Edgar18 schreef:
(quote)

Maar waar ik vooral op doelde zijn opmerkingen als "bla bla bla een toffe nominatie van X krijgt 4 punten bla bla bla" en daarom vroeg ik me af, zoeken jullie van tevoren op van wie welk nummer komt of onthou je dat allemaal.

Niet zo paranoïde. Ik hoef niks op te zoeken, want ik lees graag ieders commentaar, en daarin valt vaak al bij wijze van klein pleidooi te lezen "mijn nominatie" etc. Daarnaast merk ik dat sommigen mijn nominaties nog kenden van het "maak kennis met" topic. Bijvoorveeld..
Gretz reageerde zelf meteen al op een opmerking (zoals je terug kunt lezen).
Het persoonlijke en de passie die er voor zo'n nummer getoond wordt is ook juist leuk. Uiteraard doet het niks met mijn mening over een nummer om te horen van wie het komt!
En ik ben er van overtuigt dat dat voor iedereen zo geldt, want zo grillig (voor mij onvoorspelbaar) wordt er wel gestemd.

En beste Gretz: ik vind het echt tof dat je meedoet (dat weet je al), maar als ik een nummer niets van doen vind hebben met (laat ik het voorzichtig zeggen) wat naar mijn mening (goede) soul of funk is, dan kan dat voor mij de reden om het minder te waarderen. Zoals ieder z'n afwegingen maakt.
Dus.. zoals Mb. ook al zei: niks aan de hand. Iedereen veel plezier, maar ik hoop niet dat ik teveel mijn woorden moet gaan wegen want daar ben ik niet zo goed in.

En Gretz: even wachten tot "jouw Frank Ocean" komt. Dan komen de punten wel

Mb.
Edgar18 schreef:
zoete soul van The Persuaders

Opmerkelijke associatie. Vind deze track zeker niet zoet. En in vergelijking met de bekendere soulgroepen uit die tijd vind ik het werk van deze groep überhaupt niet zo zoet. Kwamen The Spinners onlangs niet langs? Die kwamen toch een stuk zoeter uit de hoek.

Maar goed, op zich niks mis met een "zoet" soulgeluid natuurlijk.

Minneapolis schreef:
Niet zo paranoïde.

Ik kan uit de verhaaltjes lang niet altijd opmaken hoe een nominatie in het spel is gekomen. Verder lijkt het me een heel normale vraag want ik kan niet inschatten van wie een bepaald nummer komt. Zo nu en dan natuurlijk wel maar vaker niet.

Ik bedoel dat als je leest vanaf het begin van deze ladder 18 dat alles duidelijk is zonder zoekwerk. En dat is meestal zo.

Mb. schreef:
Opmerkelijke associatie. Vind deze track zeker niet zoet. En in vergelijking met de bekendere soulgroepen uit die tijd vind ik het werk van deze groep überhaupt niet zo zoet. Kwamen The Spinners onlangs niet langs? Die kwamen toch een stuk zoeter uit de hoek.
Het was de eerste associatie die bij me opkwam, zonder het verder te linken aan andere groepen / nummers. Mijn waardering voor bijvoorbeeld The Spinners is ook wisselend, misschien is dit soort soul niet helemaal voor mij weggelegd.

Overigens is met zoete soul niets mis nee. Ik denk dat ik lastig in een hokje te vangen ben. Muziek moet me raken en dat kan zowel een vlammende funky zuidelijke plaat zijn maar net zo goed een mierzoete jaren '80 ballad.

Minneapolis schreef:
Ik bedoel dat als je leest vanaf het begin van deze ladder 18 dat alles duidelijk is zonder zoekwerk. En dat is meestal zo.
Ik had het niet over deze ladder maar in zijn algemeenheid. Overigens zie ik maar bij twee nummers (Kool & The Gang + Florence) wie het genomineerd heeft hoor bij de rest niet.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik had het niet over deze ladder maar in zijn algemeenheid. Overigens zie ik maar bij twee nummers (Kool & The Gang + Florence) wie het genomineerd heeft hoor bij de rest niet.

Ik bedoelde dat het dan duidelijk is hoe het komt dat men weet dat het (in dit geval) Geert's nominatie was. Dat was duidelijk door zijn reactie (en anders wel heel aannemelijk) zonder dat er allemaal inlichtingendiensten aan te pas moesten komen.
En in z'n algemeenheid: ik lees een hoop enthousiasme over eigen nominaties. Prima toch?

Laat maar gaan, ik heb niet het idee dat je begrijpt wat ik bedoel. Beter gezegd, ik druk me vast niet helemaal helder uit.

Ronde 1 - Ladder 19

7 Bobby Womack - Fly me to the moon
5 D'Angelo - Devil's Pie
4 Little Beaver - She's Gone
3 Barbara Acklin - Am I The Same Girl
1 Terry Callier - Dancing Girl
The Contours - Do You Love Me

Deadline: donderdag 19 oktober 20:00 uur

Leuke ladder.

onde 1 - Ladder 19

12 D'Angelo - Devil's Pie+7
10 Bobby Womack - Fly me to the moon+3
9 Little Beaver - She's Gone+5
7 Barbara Acklin - Am I The Same Girl+4
2 Terry Callier - Dancing Girl+1
The Contours - Do You Love Me

Little Beaver is mijn dingetje wel. Lekker relaxte track met warme zang en een funky ritme. Hier kan ik meer dan vaak genoeg naar luisteren.
Maar dan vind ik het stomende Devil's Pie van D'Angelo nog wel een stukje beter. Zompige beats, heerlijke zang. Damn! Wat een muziek.

Barbara Acklin is een goede zangeres, muzikaal heeft het dat herkenbare blazertje en pianootje. Dat werkt ook altijd goed. Zoals de energie van The Contours ook altijd goed werkt. Een feestnummertje.
Met deze versie van Fly... van Womack weet ik het nooit zo. Het is allemaal wat rauwer natuurlijk. Zijn strot komt er bijna uit. Maar toch, het blijft nooit zo hangen. En in Dancing Girl moet ik altijd wat zin hebben, anders werkt het niet.

Mb.
Ronde 1 - Ladder 19

17 D'Angelo - Devil's Pie +5
16 Little Beaver - She's Gone +7
13 Bobby Womack - Fly me to the moon +3
11 Barbara Acklin - Am I The Same Girl +4
2 Terry Callier - Dancing Girl
1 The Contours - Do You Love Me +1

De track van Little Beaver kan ik eindeloos op repeat zetten, maar de rest vind ik niet groots. De hip-hop beat op Devil's Pie is lekker maar het gemompel van D'Angelo past er niet op. De originele versie van Am I The Same Girl onder de titel Soulful Strut vind ik eigenlijk beter dan de inzet van Barbara.

De overige nummers vind ik echt bijzonder matig en zouden wat mij betreft allemaal mogen afvallen.

Dan ben ik vast de enige die Bobby's versie van "Fly me to the moon" niet kan weerstaan en er direct vrolijk van wordt. Ik heb ook moeite niet mee te zingen.

Ronde 1 - Ladder 19

23 Little Beaver - She's Gone 7
17 Bobby Womack - Fly me to the moon 4
17 D'Angelo - Devil's Pie
16 Barbara Acklin - Am I The Same Girl 5
5 Terry Callier - Dancing Girl 3
2 The Contours - Do You Love Me 1

Voor mijn oren maar een matige ladder. Little Beaver is nog wel leuk. De rest eigenlijk niet. Bobby Womack valt normaal gesproken wel in de smaak maar nu toch minder. Barbara Acklin dan maar op plek 2 gezet. Terry Callier heeft mooiere nummers, dit blijft wel heel traag en minimaal. The Contours krijgen het punt cadeau want het moet toch wel echt vreselijk worden wil ik dat taartje van de duivel ook maar iets van waarde geven. Ik zet dat ook af, kan ik niet aanhoren; daar zal ik waarschijnlijk de enige (in dit topic) in zijn m.b.t. d'Angelo ...

Salvadore schreef:
dat taartje van de duivel

Geen zoete koek dus? Ik vind het als album track ook niet geweldig. Live echter een feest.

Voor fans waarschijnlijk wel

Jij hebt 'm als tweede van de ladder beoordeeld, dan heb je misschien de live versie in gedachten ... een soort sentiment bonus

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.