MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Klopt wel inderdaad die kleine bonus. Met leuke ladder om te luisteren bedoelde ik ook geen geniale ladder.

Ronde 1 - Ladder 19

27 Little Beaver - She's Gone 4
23 Barbara Acklin - Am I The Same Girl 7
20 Bobby Womack - Fly me to the moon 3
18 D'Angelo - Devil's Pie 1
7 The Contours - Do You Love Me 5
5 Terry Callier - Dancing Girl

Deadline: donderdag 19 oktober 20:00 uur

Ronde 1 - Ladder 19

34 Little Beaver - She's Gone 7
27 Barbara Acklin - Am I The Same Girl 4
21 Bobby Womack - Fly me to the moon 1
21 D'Angelo - Devil's Pie 3
10 Terry Callier - Dancing Girl 5
7 The Contours - Do You Love Me

Terry Callier is hier de grote love/hate artiest, maar dat had ik al verwacht. Ik behoor tot de eerste categorie. Dit vind ik verre van zijn beste nummer, maar toch nog 5 punten in deze niet zo opzienbarende ladder.
Little Beaver staat mijns inziens terecht bovenaan.
Ik ben zeker niet de grootste D'Angelo-fan, maar hier is hij goed voor 3 punten.
Bobby Womack is ook niet mijn favoriet, dus krijgt Barbara zomaar 4 punten, die zou ze in veel andere ladders niet gehaald hebben.

Ronde 1 - Ladder 19

37 Little Beaver - She's Gone 3
31 Barbara Acklin - Am I The Same Girl 4
26 D'Angelo - Devil's Pie 5
22 Bobby Womack - Fly me to the moon 1
17 Terry Callier - Dancing Girl 7
7 The Contours - Do You Love Me

Weinig verheffende ladder met twee nummers die ik beter vind dan de andere vier. The Contours hoef ik niet zo nodig meer te horen en ook deze Womack cover is overbodig.

Ronde 1 - Ladder 19

37 Little Beaver - She's Gone
35 Barbara Acklin - Am I The Same Girl 4
29 D'Angelo - Devil's Pie 3
23 Bobby Womack - Fly me to the moon 1
24 Terry Callier - Dancing Girl 7
12 The Contours - Do You Love Me 5

Pff, helemaal vergeten om 1 van mijn favoriete soul/funk nummers van de laatste jaren te nomineren.
Jungle - Busy Earnin'

Ik zou hem (als dat zou kunnen) met liefde inruilen voor 1 van mijn nominaties waar ik nu al 99% zeker van ben dat ie bij niemand in de smaak valt. Bijv. deze

Ronde 1 - Ladder 19

44 Little Beaver - She's Gone +7
36 Barbara Acklin - Am I The Same Girl +1
32 D'Angelo - Devil's Pie +3
28 Bobby Womack - Fly me to the moon +5
24 Terry Callier - Dancing Girl
16 The Contours - Do You Love Me +4

Weinig spannende ladder waar een de duidelijke winnaar is (hopelijk ook zal worden). Am I The Same Girl vind ik van Swing Out Sister stiekem veel leuker . Het is dan minder soulvol, maar wel veel aanstekelijker. Een grijsgedraaide evergreen als Do You Love me krijgt zelfs 4 punten. Dat is meer omdat ik Devil's Pie altijd een veel te overgewaardeerd nummer heb gevonden en de rest van de ladder niet zo super is.

Ronde 1 - Ladder 19

48 Little Beaver - She's Gone +4
41 Barbara Acklin - Am I The Same Girl +5
32 D'Angelo - Devil's Pie
31 Bobby Womack - Fly me to the moon +3
25 Terry Callier - Dancing Girl +1
23 The Contours - Do You Love Me +7

Gretz schreef:
Pff, helemaal vergeten om 1 van mijn favoriete soul/funk nummers van de laatste jaren te nomineren.
Jungle - Busy Earnin'
Dat was hem. Ik kon er niet meer op komen maar wilde die ook op mijn nominatielijst zetten. Of die het uiteindelijk gehaald zou hebben, wat ik niet.
Tof nummer!

Gretz schreef:
Jungle - Busy Earnin'

Ik zou hem (als dat zou kunnen) met liefde inruilen voor 1 van mijn nominaties waar ik nu al 99% zeker van ben dat ie bij niemand in de smaak valt. Bijv. deze
(quote)

Ga ik helaas niet aan beginnen. Dan blijf ik straks bezig. Daarnaast zijn heel veel nominaties al geweest.

Ronde 1 - Ladder 19

55 Little Beaver - She's Gone +7
41 Barbara Acklin - Am I The Same Girl
37 D'Angelo - Devil's Pie +5
34 Bobby Womack - Fly me to the moon +3
29 Terry Callier - Dancing Girl +4
24 The Contours - Do You Love Me +1

Hier kan ik kort over zijn:
Het beste nummer van deze ladder was Geert's suggestie...Jungle - Busy Earnin'.

Little Beaver komt nog wel met een prima nummer. Devil's Pie is ook nog aardig, de rest maar snel vergeten.

Puntentelling: 7-5-4-3-1

(voor)Ronde 1 - Ladder 20
7 Donnie - Cloud 9
5 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me
4 Chuck Jackson - I Like Everything About You
3 Labelle - Get You Somebody New
1 Labelle - Lady Marmalade
0 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken

Voor Donnie ben ik sowieso een sucker. Wat een heerlijke muziek maakt deze man zeg. Mooie stem, mooie teksten en een warme sound. Daar is vooral die prachtige Cloud 9 een voorbeeld van.
Bij deze van Labelle heb ik dan juist weer het gevoel van: deze kennen we nu wel. Doe mij dan maar Chuck Jackson. Fijne stem heeft die man. Of die andere van Labelle inderdaad, zit nog eens wat verrassing in en funkt natuurlijk ook lekker op weg.
Johnson, Hawkins, Tatum & Durr is één van de redenen dat ik mij verder wil gaan verdiepen in het releasewerk van het label Numero. Wat een geweldige muziek ook weer. De oudere soul waar ik zeer graag naar luister. Dan is in verhouding het nummer van Bailey wel erg zoet. Verder ook wel een nummer dat nooit echt helemaal los komt. Voor mij de minste van deze ladder.

11 Donnie - Cloud 9 4
11 Chuck Jackson - I Like Everything About You 7
8 Labelle - Get You Somebody New 5
6 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me 1
3 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken 3
1 Labelle - Lady Marmalade

I Like Everything About You is mijn favoriete Chuck Jackson song. Eentje die ik ook had genomineerd als iemand mij niet voor was. Fijne keuze.
Lady Marmalade blinkt uit in negatieve zin naar mijn smaak. Vandaar dat Labelle verrast met het veel leukere Get You Somebody New! Ewf man Flip Bailey is aardig maar haalt het niet bij een andere song van het album (die komt later langs).

Verrassende uitslag hierboven, een van de minste dingen die Bobby Womack gemaakt heeft, apart dat jullie daar veel punten aan geven.

Edgar18 schreef:
Verrassende uitslag hierboven, een van de minste dingen die Bobby Womack gemaakt heeft, apart dat jullie daar veel punten aan geven.

Dat is geen feit. Ik wordt er super blij van (en met mij velen als ik internet zo belees) dus hij doet iets goed.

Even optellen Minneapolis

Minneapolis schreef:
Ewf man Flip Bailey is aardig maar haalt het niet bij een andere song van het album (die komt later langs).
Dit is zeker zijn beste song van het album. Je moet hem alleen even op waarde weten te schatten.

P.S. En ik kan je vertellen dat hij het niet leuk vind dat je hem Flip noemt.

Reijersen schreef:
Bij deze van Labelle heb ik dan juist weer het gevoel van: deze kennen we nu wel.
Ik ga het je nog sterker vertellen, dat verschijnsel schijnt richting de finale vaker voor te komen, maar om het dan met zo'n opmerking af te doen. Dat voorspelt dan niet veel goeds voor toekomstige commentaren

Poeha schreef:
(quote)
En ik kan je vertellen dat hij het niet leuk vind dat je hem Flip noemt.

Mb.

16 Chuck Jackson - I Like Everything About You +5
14 Donnie - Cloud 9 +3
13 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me +7
12 Labelle - Get You Somebody New +4
3 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken
2 Labelle - Lady Marmalade +1

Het nummer van Johnson, Hawkins, Tatum & Durr is van uitzonderlijke klasse. De instrumentale opzet is al wonderschoon maar die tot in de perfectie aangezette harmonie-lijnen in samenspel met de overtuigende leadzang maken van dit nummer pas echt iets bijzonders.

Verder niet echt noemenswaardige nummers in deze ladder wat mij betreft.

19 Chuck Jackson - I Like Everything About You +3
16 Labelle - Get You Somebody New +4
15 Donnie - Cloud 9 +1
13 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me
9 Labelle - Lady Marmalade +7
8 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken +5

Allereerst mijn beklag richting de loting (dus niet degene die hem heeft gedaan). Na een paar beduidend mindere ladders hebben we hier weer een kneiter van een ladder te pakken.

Een geweldige ontdekking in de vorm van Donnie . Heerlijk nummer, maar het gaat hier slechts 1 punt krijgen , gezien mijn beschrijving hiervoor. Schandalig eigenlijk.
Die schreeuwlelijk van een Patti LaBelle heb ik altijd al fantastisch gevonden, maar Lady Marmelade was ik ook wel wat beu gehoord. Lange tijd niet meer beluisterd en hier ben ik toch weer "begeisterd". Gewoon de volle mep. Ook hun andere track is sterk. Chuck Jackson zou in menig ladder 7 punten hebben gehad, erg mooie ontdekking in de vorige edities.
Als er dan een nummer iets minder is dan moet dat dan maar You Can't Blame Me zijn. Zeker niet slecht, maar hier de minste. En de heer Bailey heeft mij toentertijd verrast met een sterk solo album, waarvan ik For Every Heart That's Been Broken het beste nummer vind. Maar ook diegene die "later nog gaat komen", is uiterst genietbaar. Uiteraard begrijp ik best dat anderen het wat te licht, zoetsappig (of andersoortige termen) vinden.

Poeha schreef:

(quote)
Ik ga het je nog sterker vertellen, dat verschijnsel schijnt richting de finale vaker voor te komen, maar om het dan met zo'n opmerking af te doen. Dat voorspelt dan niet veel goeds voor toekomstige commentaren

Misschien vervelen die andere songs gewoon minder na al die luisterbeurten

Mb.
Ik heb wel het idee dat Poeha en ik elkaar best kunnen vinden zo nu en dan als het gaat om het waarderen van bepaalde soul maar hier staan we recht tegenover elkaar. Hoe smaken soms kunnen verschillen.

Smaak blijft een moeilijk dingetje, vinden jullie niet?

Altijd fijn om te lezen hoe mensen genieten van bepaalde nummers. Dat maakt de keuzes al een stuk minder relevant.

En Mb., smaak (in z'n algemeenheid) is een mysterieus iets. Het heeft bij mij best even geduurd voor ik begreep dat ieder mens de wereld totaal anders lijkt te beleven, voelen, horen etc.
Ik kan erg gepassioneerd zijn over dingen die ik mooi vind, en als tiener / twintiger leverde dat soms wat teleurstellingen op met vriendinnetjes die me aankeken of ze water zagen branden (en het imo "niet begrepen" )
We zijn allemaal dezelfde diersoort, en sociaal ook, maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat, als het op kunst, muziek, film, vormgeving, reisbeleving etc. aankomt, je het op z'n best fijn kan hebben met een ander, maar hetzelfde beleven, dat is een illusie. Hoe goed je de ander ook kent, het is een mysterie.
Oké, tot zover mijn filosofische overwegingen.

In het kort: ook hier verbaas ik me wel eens ("hoe kun je hier nou niet blij van worden?") tot ik het weer besef.

23 Labelle - Get You Somebody New 7
20 Chuck Jackson - I Like Everything About You 1
16 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me 3
15 Donnie - Cloud 9.
13 Labelle - Lady Marmalade 4
13 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken 5

Weinig enthousiasme hier. De eerste drie zijn nog wel OK, zeker de ene Labelle. Van Philip heb ik de LP nog maar die heb ik destijds amper gedraaid (gekocht voor die Chinese Muur). Niet mijn ladder.

28 Labelle - Get You Somebody New 5
23 Chuck Jackson - I Like Everything About You 3
22 Donnie - Cloud 9. 7
17 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me 1
17 Labelle - Lady Marmalade 4
13 Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken

35 Labelle - Get You Somebody New 7
27 Chuck Jackson - I Like Everything About You 4
27 Donnie - Cloud 9. 5
20 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me 3
18 Labelle - Lady Marmalade 1

Heerlijke funker van Labelle en een hele fijne van Donnie.
Philip Bailey kan mooi zingen, maar is me te zoet.

42 Labelle - Get You Somebody New 7
32 Chuck Jackson - I Like Everything About You 5
31 Donnie - Cloud 9. 4
23 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me 3
19 Labelle - Lady Marmalade 1

Geen ladder om lang over door te praten, allemaal degelijk zonder echte uitschieters en de ladder staat zelfs al in de juiste volgorde.

Dit vind ik een erg sterke ladder en ik heb moeite om punten uit te delen.

49 Labelle - Get You Somebody New +7
37 Chuck Jackson - I Like Everything About You +5
35 Donnie - Cloud 9. +4
26 Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me +3
20 Labelle - Lady Marmalade +1

Uiteindelijk kom ik tot dezelfde eindconclusie als Edgar18, maar mijn mening over deze ladder komt totaal niet overeen. Laat ik beginnen te zeggen dat ik ieder nummer genietbaar tot goed of zelfs heel erg sterk vind. Philip Bailey heeft gewoon pech met de loting en het feit dat rustigere nummers bij mij meer beluisteringen nodig hebben om me te pakken. Ik heb deze LP van hem ook nog en zal hem ooit weer eens beter beluisteren. Het snel zingen om de tekst volledig op tijd eruit te gooien op You Can't Blame Me vind ik heel lichtjes storend. Bijna had ik dit nummer zich laten inhalen door evergreen Lady Marmalade. Leuk om te zien dat Labelle's ander nummer het zo goed doet. Ik hoop dat mijn nominatie van hetzelfde album als Lady Marmalde hetzelfde pad gaat bewandelen als Get You Somebody New. Volgens mij was dit ooit nog een Soul Album van de Week ingebracht door user kemm wiens aanwezigheid ik altijd zeer kon waarderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:22 uur

geplaatst: vandaag om 15:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.