MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Puntentelling: 7-5-4-3-1

(voor)Ronde 1 - Ladder 24
5 Kings go forth - One day
3 Adele - Hometown Glory
7 Willie Wright - Nantucked Island
0 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me
4 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong
1 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You

Deadline: 20:00 uur

De bijna vanzelfsprekende relaxtheid en muzikaliteit van Wright wint het hier van de goede groove van Kings en de vertrouwde soul van Mayberry.
Adele is een uitstekende zangeres, Johnny kan mij niet altijd volledig overtuigen en Prass is veel te slapjes.

14 Willie Wright - Nantucked Island 7
10 Kings go forth - One day 5
8 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 4
6 Adele - Hometown Glory 3
2 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 2

Ik zie dat Reijersen de punten al goed verdeeld had .

Willie Wright steekt met kop en schouders boven de rest van deze verder niet zo bijster interessante ladder uit. Ik ben normaal wel een liefhebber van JGW, maar dan liever een funky nummer.

21 Willie Wright - Nantucked Island 7
13 Kings go forth - One day 3
12 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 4
11 Adele - Hometown Glory 5
3 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 1

Redelijk sterke ladder. Het prachtige nummer van Willie Wright is wel een duidelijke winnaar, subtiel groovy, mooie rustige zang, een nummer voor bijvoorbeeld een nazomeravond, biertje erbij en dan komt alles wel goed. De zang van Adele past perfect bij de piano begeleiding en de dreigende viooltjes en zingen kan ze wel. Verder een easy listener met The Mayberry Movement die hier helemaal niet zo veel verkeerd doen. Het nummer van Kings Go Forth dat vorige editie meedeed vond ik wel beter dan deze; nog steeds prima (maar het lijkt wel een beetje op Curtis). Laatste punt voor Johnny Guitar Watson, niet bijzonder, wel genoeg voor een punt.

26 Willie Wright - Nantucked Island 5
20 Kings go forth - One day 7
15 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 3
11 Adele - Hometown Glory
7 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 4
1 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me 1

Moeilijk... Kings go forth of Willie Wright? Beiden staan hier in de platenkast.
Alleen omdat het zo swingt (die drum en percusie..LIVE ook strak @ 2:50!), en dat heeft toch een streepje voor in zo'n geval, kies ik last minute toch voor eigen nominatie One day. Samen met "I don't love you no more" en "High on your love" mijn lievelingsnummer van hun album. Het nomineren was ook al lastig dus. Inderdaad flink Curtis, maar de zanger klinkt hier als de net nog langs gekomen Terence Trent D'Arby.
Willie Wright is natuurlijk ook top en ik vertrouw er op dat die het ook wel redt.

Deze van Johnny Guitar Watson kende ik nog niet. Mooie gitaar klanken weer, maar ik vind dat druilerige middenstuk minder.
Los van de soul discussie vind ik Natalie Prass niet slecht, en in elk geval interessanter dan Adele.

Edgar18 schreef:

De puntenverdeling kon wel beter.

Ik zie deze topic voor t eerst anders was ik eerder aangehaakt.

Verder ben ik het zelf wel met deze volgorde eens, sterker nog ik snap niet dat Whatzit niet nog hoger is geëindigd

Had je nou niet even een halfuur langer kunnen wachten met het opmerken van dit topic?

Poeha schreef:
Had je nou niet even een halfuur langer kunnen wachten met het opmerken van dit topic?

Ik zie dat deze al 2 maanden loopt, nee dan had dat half uurtje ook niet meer uitgemaakt maar helaas

31 Willie Wright - Nantucked Island 5
27 Kings go forth - One day 7
18 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 3
12 Adele - Hometown Glory 1
11 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 4
1 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me

34 Willie Wright - Nantucked Island +3
32 Kings go forth - One day 7 +5
22 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +4
19 Adele - Hometown Glory +7
12 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You +1

Dit nummer van Adele vind ik echt prachtig. Kings go forth een hele leuke ontdekking.
De topper voor een aantal van mijn voorgangers Willie doet mij niet zoveel, maar is wel nog stukken beter dan de rest, die ik beide matig vind.

41 Willie Wright - Nantucked Island 7
37 Kings go forth - One day 7 5
25 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 3
23 Adele - Hometown Glory 4
13 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 1

48 Willie Wright - Nantucked Island 7
42 Kings go forth - One day 5
28 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong 3
24 Adele - Hometown Glory 1
17 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You 4

De Nick Drake van de soulmuziek wint gemakkelijk deze ladder. Maar, ook mijn nummer twee, drie en vier vind ik prima en zie ik graag terug.

53 Willie Wright - Nantucked Island +5
46 Kings go forth - One day +4
35 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +7
25 Adele - Hometown Glory +1
20 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You +3

2 erg sterke nummers, 1 goed nummer en daarna vind ik het niet zo bijzonder meer.

Mb.

57 Willie Wright - Nantucked Island +4
49 Kings go forth - One day +3
40 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +5
27 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You +7
25 Adele - Hometown Glory
2 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me +1

De twee nummers die fier bovenaan staan vind ik niet zo bijzonder eigenlijk. Nantucked Island is een lekkere niks-aan-de-hand track maar ik kan me wel betere inzetten van Willie Wright bedenken. De funktrack van Kings Go Forth is ook weinig op aan te merken al mis ik hier wel wat smoelwerk.

JGW verdient hier meer krediet vind ik. Vooral bekend om die ene track natuurlijk, maar naast de funk zit zijn oeuvre ook vol met dat type soul dat met de blues verstrengeld is. Daar is dit een voorbeeld van. Iets wat speels hier, maar vooral lekker erin hangend. De track van The Mayberry Movement kende ik ook nog niet en is een fijne verrassing moet ik zeggen. Goed gezongen ook. Natalie Prass verrast ook al vind ik het allemaal iets te lief/teder/kwetsbaar.

61 Willie Wright - Nantucked Island +4
52 Kings go forth - One day +3
45 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +5
34 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You +7
26 Adele - Hometown Glory +1
2 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me

Prima ladder vooral het mooie nummer van Johnny en het swingende What Did I DO Wrong,
Natalie Press doet me niks.

62 Willie Wright - Nantucked Island +1
59 Kings go forth - One day +7
50 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +5
38 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You +4
29 Adele - Hometown Glory +3
2 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me

Lekker nummer van Kings Go Forth. Mooie ontdekking weer. TMM zoals gewoonlijk weer prima. Watson vind ik hier juist een fraai nummer afleveren. De rest is soulmatig weinig aan. Willie Wright is normaal wel sterk, maar dit is maar een gezapig nummer.

66 Willie Wright - Nantucked Island +4
62 Kings go forth - One day +3
51 The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong +1
38 Johnny "Guitar" Watson - Lovin' You
36 Adele - Hometown Glory +7
7 Natalie Prass - My Baby Don't Understand Me +5

(voor)Ronde 1 - Ladder 25
7 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic
5 Garland Green - Just My Way Of Loving You
4 Billy Preston - Encouraging Words
3 Swamp Dogg - Synthetic World
1 Jessie Ware - Tough Love
0 LADY - Get Ready

Billy Preston komt in deze afwisselende ladder met een uitstekend nummer, net als Monae trouwens. Monae is net wat aanstekelijker dan die van Jessie Ware.
Swamp is zijn coole zelf en verdiend ook veel punten. Net als de typische soulsong van Garland Green. Ook met LADY is weinig mis trouwens, maar het wordt een beetje dringen.

12 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic 5
11 Billy Preston - Encouraging Words 7
9 Garland Green - Just My Way Of Loving You 4
6 Swamp Dogg - Synthetic World 3
1 LADY - Get Ready 1

Niet helemaal mijn ladder en i.v.m. tijdgebrek vandaag ook even geen toelichting.

19 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic 7
16 Billy Preston - Encouraging Words 5
12 Garland Green - Just My Way Of Loving You 3
7 Swamp Dogg - Synthetic World 1
5 LADY - Get Ready 4

Swampie is bekend en best leuk (en ik dacht dat hij wel hoge ogen zou gooien hier), maar het is niet helemaal mijn smaak. Ik mis de bas ook. Bij Garland ook, maar dit komt al meer in de buurt al heb altijd wat moeite met de zang.
Jessie Ware's nummer haalt het niet bij Running en Wildest Moments, ondanks de van Prince geleende drum computer.

Lady luistert lekker weg. Wel een lekkere harmonie samen.
Billy Preston is prima en Janelle (die ik onlangs niet onverdienstelijk zag spelen in de mooie film "Hidden Figures", maar dit terzijde) is in deze niet al te sterke ladder spekkoper. Dance Apocalyptic is erg poppy, maar wel leuk.
Verrassende tussenstand!

26 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic 7
20 Billy Preston - Encouraging Words 4
13 Garland Green - Just My Way Of Loving You 1
12 Swamp Dogg - Synthetic World 5
8 LADY - Get Ready 3

3 prachtnummers, waarbij ik Dance Apocalyptic helemaal geweldig vind, wordt altijd vrolijk van dat nummer.
Swamp Dogg is een held en Billy is gewoon prima.
Daarna wordt het flink minder (niet slecht), waarbij ik LADY nog het lekkerste vind.

27 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic +1
25 Billy Preston - Encouraging Words +5
19 Swamp Dogg - Synthetic World +7
16 Garland Green - Just My Way Of Loving You +3
12 LADY - Get Ready +4

Ik kan me vinden in het commentaar van Jeroentjuhh. Alleen vind ik niet dezelfde 3 nummers prachtig. De laatste 3 nummers kunnen me gestolen worden.

32 Billy Preston - Encouraging Words 7
27 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic
24 Swamp Dogg - Synthetic World 5
20 Garland Green - Just My Way Of Loving You 4
13 LADY - Get Ready 1
4 Jessie Ware - Tough Love 3

Prachtig nummer van Billy Preston, Swamp Dogg en Garland Green komen ook goed voor de dag, Jessie is wel OK, Get Ready heb ik ooit bij een eerste beluistering wel redelijk gevonden maar bij elke nieuwe beluistering wordt het minder en dan hebben we nog Dance Apocalyptic ??? wat een ongelooflijk huppelkut nummer is dat zeg. Met verbazing zit ik naar de scores te kijken en vraag me toch echt af of niet andere kwaliteiten worden beoordeeld dan gewoon deze tienermuziek. Een dergelijk nummer had ik niet in dit topic verwacht.

Welke kwaliteiten Salvadore?

Zeg het maar ... de muziek kan het haast niet zijn

Haha.. die andere kwaliteiten heb ik geprobeerd er buiten te laten Salvadore al geef ik toe dat ik een klein oogje op Janelle heb.
Maar het is gewoon de ladder waardoor dit nummer (dit keer) naar boven drijft bij mij. En het omgekeerde effect van wat jij bij Get ready hebt: ik ben het steeds leuker gaan vinden. Maar inderdaad zeer poppy. Was het maar waar dat de huppelkutjes van nu dit leuk vinden. Dat zou de radio dragelijker maken met al die hijgerige electro deuntjes.

Mb.

35 Billy Preston - Encouraging Words +3
29 Swamp Dogg - Synthetic World +5
27 Janelle Monáe - Dance Apocalyptic
27 Garland Green - Just My Way Of Loving You +7
17 LADY - Get Ready +4
5 Jessie Ware - Tough Love +1

Het nummer van Garland is een persoonlijke favoriet en wat mij betreft zijn beste nummer na de al eerder voorbij gekomen evergreen (die het niet eens gehaald heeft *zucht*). De instrumentale begeleiding is om je vingers bij af te likken. Hoe die strijkers zo uitspannen naar het einde toe en waar Garland als het ware overheen glijdt maken van een typische soulsong toch iets niet zo typisch. De signature song van Swamp Dogg heb ik ook altijd bijzonder gevonden. Cryptische tekst al is de boodschap duidelijk. Verder een mooi nummer van Billy Preston al zet ik de dames van LADY net even voor. Mooie harmonie inderdaad, en toch duidelijk de meest soulvolle track van het drietal moderne songs. Vind die van Janelle echt ver af staan van soulmuziek - misschien nog wel meer dan menig nominatie van Gretz waar altijd zoveel gedoe over is.

Dat klopt wel. Soul is het niet inderdaad. Al doet het me in de verte wel wat aan sommige Motown dans hitjes denken.

Mb.
Minneapolis schreef:
Ik dacht dat je een Percy Sledge liefhebber was Mb.? Is deze te vrolijk? Ik vind deze juist zo verfrissend binnen zijn repertoire.

Ik heb een zwak voor Percy Sledge maar niet zozeer vanwege zijn oeuvre. When A Man Loves A Women had een betoverd effect op mij als klein jongetje en ik moet bekennen dat ik het beeld waarin Percy door zijn knieën gaat om nog eenmaal aan te zetten voor die bekende strofe altijd ontwapenend heb gevonden.

Maar het is geen verkeerde song hoor. Bevalt me eigenlijk beter na een paar herbeluisteringen. En ik ben het met je eens dat deze wel anders is dan 'n pak-'m-beet ander nummer uit zijn oeuvre. Zelf vind ik die paar nummers waar hij zijn stem anders inzet - wat rauwer met name - ook altijd verfrissend (bijv. zijn renditie van I'm Hanging Up My Heart die zeker kan meten met het origineel van Solomon).

Mb. schreef:
(quote)

Zelf vind ik die paar nummers waar hij zijn stem anders inzet - wat rauwer met name - ook altijd verfrissend (bijv. zijn renditie van I'm Hanging Up My Heart die zeker kan meten met het origineel van Solomon).

Heerlijk nummer.. Van beiden eigenlijk als ik het zo hoor. Ik ken 'm alleen van Solomon.
Inderdaad mooi gezongen en wat anders klinkend voor Percy (van wie ik wel een heel aantal nummers mooi vind in z'n eigen zoete, nostalgische stijl).

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.