menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
avatar van herman
Rudi S schreef:
(quote)


Die zal bij graf ook wel in zijn 2011 harem zitten.

Ik heb haar wel eens live gezien tijdens een fluisterconcert, volgens mij was Graf toen ook in de zaal.

avatar van zaaf
arme zaaf.
telfoutje... ik loop alle lijsten nog even af en kom toch zo met een resumé...

avatar van Rudi S
zaaf schreef:
arme zaaf.
telfoutje...


Hm, balen extra huiswerk op de avond voor de grote dag

avatar van west
herman schreef:
(quote)

Ik heb haar wel eens live gezien tijdens een fluisterconcert, volgens mij was Graf toen ook in de zaal.

Steffi?

avatar van herman
west schreef:
(quote)

Steffi?

Nee, Fraulein Forehand was toevallig verhinderd.

Succes Zaaf, geen sinecure elke keer al die lijsten verwerken.

avatar van GrafGantz
herman schreef:
(quote)

Ik heb haar wel eens live gezien tijdens een fluisterconcert, volgens mij was Graf toen ook in de zaal.


Oei, ik heb eventjes geen idee waar dit over gaat. Heb er van m'n top 20 volgens mij 6 live gezien maar ik vrees dat waar je het over hebt mijn lijstje niet gehaald heeft.

/edit: album gevonden, geen idee of ik haar ooit live gezien heb. Ging toen ik nog in Dordt woonde naar vrijwel alle Fluisters dus is goed mogelijk. Heeft mijn lijstje niet gehaald, een van de 100+ albums met 4* dus er valt veel moois af hier.

avatar van herman
19 april 2012, Dordrechts Museum

avatar van luigifort
Vrouwen op 2, 7 en 10.

avatar van GrafGantz
herman schreef:
19 april 2012, Dordrechts Museum


Zoals gezegd ik ging naar vrijwel alle Fluisters, en kende vaak de artiesten niet. Gok dat ik haar albums later ontdekt heb en toen niet meer wist dat ik haar ooit live gezien heb

avatar van herman
Ik kende de artiesten ook meestal niet vooraf, deze ook niet. Maar heb toen wel de cd gekocht weet ik nog.

avatar van zaaf
Hehe... strafwerk zit er op.

Ik kom met de dienstmededeling: 42 lijsten zojuist nagelopen en alles kloppend gemaakt, i.e. 387 bestemde albums en 27 x de nummer 1 tegengekomen, wat het album een landslide van 684 oplevert.

avatar van Rudi S
zaaf schreef:
Hehe... en alles kloppend gemaakt,


Mooi, reanimatie geslaagd

avatar van luigifort
AED laat je niet in de steek

avatar van EttaJamesBrown
Wie heeft trouwens gezegd dat we dit spel alleen leuk kunnen spelen met kloppende tellingen? Op kantoor heb ik lastige accountants genoeg.

avatar van zaaf
O dus nou ben ik ineens lastig??

avatar van EttaJamesBrown
Precies, dat bedoel ik. Dan stelt zo'n cijferfetisjist ineens een strikvraag.

avatar van dix
dix
Individuele vrouwen op 3, 5, 10, 12 en 17.
Alle vrouwen samen op 1. That is how we do it.

avatar van zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Precies, dat bedoel ik. Dan stelt zo'n cijferfetisjist ineens een strikvraag.
Nee dan is het goed. Eh.. correct bedoel ik.

avatar van Rudi S
EttaJamesBrown schreef:
spel .....leuk


Jij ziet blijkbaar de ernst niet in

avatar van zaaf
10. M83 - Hurry Up, We're Dreaming!
https://www.musicmeter.nl/album/227109

Punten : 185
Nom. : 10
Nr. 1 van : niemand

Zoals in 2008 al vermeld, het succes van M83 komt niet uit de lucht vallen. Deze lange leg bivakkeerde steeds rond de grens van de top 10 en eindigt daar dan ook.

Na het enorme succes in 2008 (7e in onze lijst) ging M83 uitgebreid on tour. Met Kings Of Leon, met The Killers en nog uitgebreider met Depeche Mode.

In 2010 verhuisde Gonzalez naar LA en werkte hij mee aan de soundtrack van Black Heaven (Gilles Marchand) Emmanuel d'Orlando & M83 - L'Autre Monde (2010), leverde hiervoor 2 nieuwe songs en 5 tracks die op de plank lagen. Gonzalez was niet tevreden over het gedeelde eindresultaat en ging van de weeromstuit noest aan de slag om een flinke lading nieuwe songs te genereren.

In de loop van 2011 werd hij hierover geïnterviewd door Spin, waarin hij de songs als ‘donkerder’ beschrijft en ”very, very, very epic. It's a double album. It's mainly about dreams, how every one is different, how you dream differently when you're a kid, a teenager, or an adult. I'm really proud of it. If you're doing a very long album, all the songs need to be different and I think I've done that with this one."

Hij werkte weer samen met Morgan Kibby, daarnaast ook met voormalig mastermind achter Medicine, Brad Laner, NiN bassist Justin Meldal-Johnsen en Nika Roza Danilova alias Zola Jesus.

Hij zag zijn verhuizing en het toeren met eerder genoemden als grote inspiratiebron voor het nieuwe album. De sound van het album zag Gonzalez als mix van de synthpop van Saturdays = Youth en het meer ambient werk van Before the Dawn Heals Us. Prijsnummer Midnight City werd al halverwege 2011 op de website van de band beschikbaar gesteld, de release van het album vond eind van het jaar plaats, vergezeld van een promotionele toer.

Wmb de beste M83.


avatar van Teunnis
In mijn top-40 en voorspeld (wel vijf plekken te hoog...)

avatar van stardust_be
Maar 3 mensen hadden voorspeld dat M83 de lijst ging halen. Teunis en dix zagen hem zelfs in de top 5 eindigen, motel matches was voorzichtiger en krijgt dan ook de meeste punten.

motel matches 19
Teunnis 15
dix 15
Stardust_be 0
Johnny Marr 0
EttaJamesBrown 0 
nico1616 0
chevy93 0
GrafGantz 0
wibro 0
herman 0
Arthurdz 0
Hacker 0
vigil 0

avatar van stardust_be
De plaat begint ongelooflijk sterk met intro, midnight city, reunion en wait maar duurt voor mij veel te lang en tegen het einde begint hij ook in herhaling te vallen. Daarom ook niet in mijn top 20 en gezien het relatief lage gemiddelde op musicmeter in vergelijking met andere platen van dit jaar ook niet voorspeld.

avatar van GrafGantz
Precies hetzelfde hier, typisch een gevalletje overdaad schaadt, en had ook niet verwacht dat dit album zo populair is.

avatar van johan de witt
Een stukje minder dan de voorganger idd, haalde bij mij de 14e plaats.

avatar van chevy93
Wel in mijn lijst, hekkensluiter (#20), maar toch te licht bevonden voor de voorspelling. Onterecht dus.

avatar van EttaJamesBrown
Ik vond het wel een fijne plaat tijdens 'the Greatest Hits' een tijdje geleden. Is daarna toch weer een beetje uit het zicht geraakt. Reden temeer om hem straks hard in de auto te beluisteren.

avatar van Gretz
Fijne plaat, hier op #11.

avatar van nico1616
Mijn nummer 3, een meestal wat onderschatte plaat dus mooi om die in de top 10 te zien ?

avatar van wibro
Uitstekend album, bij mij op nummer 7, maar het gemiddelde van 3.79* vond ik niet genoeg om die ook maar in de top 10 te voorspellen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.