Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2019, 12:09 uur
Ja, precies, het is Suede. Ik heb alweer heel wat platen van ze gemist, maar ik geloof dat ik van deze plaat in elk geval een paar fijne nummers gehoord heb. Dat is natuurlijk niet genoeg voor een lijstnotering.
Met het deelnemersveld in gedachten leek een 5e plek me wel aardig voor de voorspelling. Bull's eye!
Met het deelnemersveld in gedachten leek een 5e plek me wel aardig voor de voorspelling. Bull's eye!
0
geplaatst: 26 februari 2019, 12:11 uur
Had deze wel voorspeld, alleen niet zo hoog, ik dacht dat hij als eerste ging langskomen. Op 10 voorspeld dus. Niet in m'n eigen lijst trouwens. Ken het album niet.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 13:09 uur
Ook al niet voorspeld. Het album zelf is mij te bombastisch, zelfs naar Suede-normen. Dat zorgde bij mij al snel voor luistervermoeidheid, in tegenstelling tot de 2 voorgangers.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 13:16 uur
Twijfelde of deze het zou halen, maar heb hem nog net voorspeld.
Ben zelf niet echt fan van dit album. Net als het vorige is er weinig mis mee, maar echt opveren doe ik ook nergens. Het blijft allemaal een beetje op de vlakte, terwijl ik zou willen dat ze af en toe eens flink uit de bocht vliegen met een scheurende gitaar ofzo. Wel lastig om te benoemen waardoor het nou komt, want vroeger vond ik Suede geweldig (eerste twee albums en in mindere mate Coming Up en daarna ook nog een handvol nummers), maar nu komt het gewoon niet meer echt binnen. Het voelt wat belegener en de productie lijkt te ver dichtgesmeerd (wat dat betreft zou Brett Anderson zo weer solo mogen van mij en nog meer albums a la Slow Attack uitbrengen). Maar misschien zijn Suede en ik ook wel gewoon uit elkaar gegroeid...
Ben zelf niet echt fan van dit album. Net als het vorige is er weinig mis mee, maar echt opveren doe ik ook nergens. Het blijft allemaal een beetje op de vlakte, terwijl ik zou willen dat ze af en toe eens flink uit de bocht vliegen met een scheurende gitaar ofzo. Wel lastig om te benoemen waardoor het nou komt, want vroeger vond ik Suede geweldig (eerste twee albums en in mindere mate Coming Up en daarna ook nog een handvol nummers), maar nu komt het gewoon niet meer echt binnen. Het voelt wat belegener en de productie lijkt te ver dichtgesmeerd (wat dat betreft zou Brett Anderson zo weer solo mogen van mij en nog meer albums a la Slow Attack uitbrengen). Maar misschien zijn Suede en ik ook wel gewoon uit elkaar gegroeid...
0
geplaatst: 26 februari 2019, 13:17 uur
Dat gezegd ben ik benieuwd of er uberhaupt nog een album uit mijn top 10 hier langs gaat komen, maar ze zullen toch niet allemaal zo laag staan... Of ben ik dan te negatief negatief?
0
geplaatst: 26 februari 2019, 13:24 uur
Johnny Marr schreef:
Op 10 voorspeld dus.
Op 10 voorspeld dus.
Je had 'm iestje hoger … puntje extra.
Dus! De helft van de voorspellers zagen IJsapen op vijf, maar Casartelli hield het hoofd koel. Nog vier te gaan en voor die posities zijn toch ook nog zes andere kandidaten aan te wijzen. Eervolle vermeldingen zijn er inmiddels voor EttaJamesBrown, jordidj1 en nico 1616 die na de eerste zes voorspellingen nog steeds de nul weten vast te houden. Daar moet zelfs Graf van onder de indruk zijn.
motel matches 24
herman 23
Teunnis 17
Johnny Marr 16 *
GrafGantz 16
Casartelli 15 *
dix 14
EttaJamesBrown 0
jordidj1 0
nico 1616 0
2
zaaf
geplaatst: 26 februari 2019, 14:42 uur
4. Pusha T - DAYTONA
https://www.musicmeter.nl/album/723443
Punten : 228
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand
Ook Terrar startte sterk, zakte uit de top 10 en kwam nog sterker terug. Hiphop op vier, het gebeurt niet vaak hier.
Pusha T, inmiddels een veertiger, is een laatbloeier als het gaat om materiaal uitbrengen onder zijn eigen naam. Enigszins bekend als lid van het duo Clipse (met zijn broer No Malice en zeer sterk materiaal) en vele, vele featurings waarvan natuurlijk die op Runaway (Kanye) het bekendst is.
Dit decennium begon hij solomateriaal uit te brengen, op Wests GOOD Music label, waar hij sinds eind 2015 West mocht opvolgen als president van het label.
Zijn solodebuut My Name Is My Name (2013) werd goed ontvangen, evenals de opvolger uit december 2015 King Push - Darkest Before Dawn: The Prelude.
Inderdaad, The Prelude, want hierop zou het album King Push hebben moeten volgen. Maar terwijl dat album keer op keer werd uitgesteld, kwam Daytona daar vorig jaar voor in de plaats.
Daytona is het eerste van de vijf 'Wyoming Sessions' albums. Vijf 7-track albums, wekelijks uitgebracht door producer Kanye West, opgenomen in Jackson Hole, Wyoming (gevolgd door West's Ye, West’s samenwerking met Kid Cudi als Kids See Ghosts, Nas' Nasir en Teyana Taylor's K.T.S.E.).
Drake nam aanstoot aan de song Infrared, waarin Drake wordt verweten veel van zijn eigen verses niet zelf te schrijven en reageerde met disstrack Duppy Freestyle, waar Pusha T binnen 4 dagen weer op reageerde met The Story Of Adidon, waarin Drake's vaderschap van een 'bastaardkind' wordt onthuld.
Maar goed, over het album nog even: het gebruik van 10 unieke samples (niet eerder gebruikt dus) maakt Daytona het album met de hoogste sampledichtheid van de Wyoming albums.
Hogelijk gewaardeerd en terecht. Een buitengewoon spot-on album, productie goed - songwriting goed - delivery goed en teksten goed. Blij met plek 4.
https://www.musicmeter.nl/album/723443
Punten : 228
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand
Ook Terrar startte sterk, zakte uit de top 10 en kwam nog sterker terug. Hiphop op vier, het gebeurt niet vaak hier.
Pusha T, inmiddels een veertiger, is een laatbloeier als het gaat om materiaal uitbrengen onder zijn eigen naam. Enigszins bekend als lid van het duo Clipse (met zijn broer No Malice en zeer sterk materiaal) en vele, vele featurings waarvan natuurlijk die op Runaway (Kanye) het bekendst is.
Dit decennium begon hij solomateriaal uit te brengen, op Wests GOOD Music label, waar hij sinds eind 2015 West mocht opvolgen als president van het label.
Zijn solodebuut My Name Is My Name (2013) werd goed ontvangen, evenals de opvolger uit december 2015 King Push - Darkest Before Dawn: The Prelude.
Inderdaad, The Prelude, want hierop zou het album King Push hebben moeten volgen. Maar terwijl dat album keer op keer werd uitgesteld, kwam Daytona daar vorig jaar voor in de plaats.
Daytona is het eerste van de vijf 'Wyoming Sessions' albums. Vijf 7-track albums, wekelijks uitgebracht door producer Kanye West, opgenomen in Jackson Hole, Wyoming (gevolgd door West's Ye, West’s samenwerking met Kid Cudi als Kids See Ghosts, Nas' Nasir en Teyana Taylor's K.T.S.E.).
Drake nam aanstoot aan de song Infrared, waarin Drake wordt verweten veel van zijn eigen verses niet zelf te schrijven en reageerde met disstrack Duppy Freestyle, waar Pusha T binnen 4 dagen weer op reageerde met The Story Of Adidon, waarin Drake's vaderschap van een 'bastaardkind' wordt onthuld.
Maar goed, over het album nog even: het gebruik van 10 unieke samples (niet eerder gebruikt dus) maakt Daytona het album met de hoogste sampledichtheid van de Wyoming albums.
Hogelijk gewaardeerd en terecht. Een buitengewoon spot-on album, productie goed - songwriting goed - delivery goed en teksten goed. Blij met plek 4.
2
geplaatst: 26 februari 2019, 14:44 uur
WOOOOWWWW!!!!! Deze zag ik echt niet meer aankomen. Wat een verrassing, wat terecht, zo blij. Makes my day.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 15:14 uur
14e in de jaarlijst.
De nummer 1 zal het dan wel niet gehaald hebben.
Want BH, Kees en ijsapen zullen toch zeker nog komen.
De nummer 1 zal het dan wel niet gehaald hebben.
Want BH, Kees en ijsapen zullen toch zeker nog komen.
1
geplaatst: 26 februari 2019, 15:24 uur
Gamechanger! natuurlijk hoort er hiphop in onze lijst, maar we vonden toch bijna allemaal dat positie 10 wel hoog genoeg zou zijn. Alleen lijstaanvoerder motel matches en hekkesluiter jordidj1 toonden enige lef door Pusha T wat hoger in te schalen, en profiteren nu. Onderaan onze lijst is EttaJamesBrown met iets héél bizonders bezig, het lijkt er sterk op dat hij de nummers 11 tot en met 20 exact goed heeft weten te voorspellen.
motel matches 31
herman 23
Teunnis 23
Johnny Marr 20 *
Casartelli 19 *
dix 18
GrafGantz 16
jordidj1 7
nico 1616 5
EttaJamesBrown 0
Wat nu zaaf? Een podium met BHs en lange wimpers?
motel matches 31
herman 23
Teunnis 23
Johnny Marr 20 *
Casartelli 19 *
dix 18
GrafGantz 16
jordidj1 7
nico 1616 5
EttaJamesBrown 0
Wat nu zaaf? Een podium met BHs en lange wimpers?

0
geplaatst: 26 februari 2019, 15:41 uur
Ik zou toch wel twee van de drie alsnog erbij hebben zitten? Er is geen opzet in het spel, louter onwetendheid. Drie uit drie zou te enthousiast zijn.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 16:11 uur
Tot nu toe had ik alleen Suède in mijn eigen top 20 staan, maar wel meteen op 2 

0
geplaatst: 26 februari 2019, 16:35 uur
Waaaaaaaat, ik had Kacey dus echt niet in de Top 4 verwacht 

0
geplaatst: 26 februari 2019, 16:52 uur
jordidj1 schreef:
WOOOOWWWW!!!!! Deze zag ik echt niet meer aankomen. Wat een verrassing, wat terecht, zo blij. Makes my day.
Mijne ook. Meeschterwerk

1
zaaf
geplaatst: 26 februari 2019, 17:00 uur
3. Kacey Musgraves - Golden Hour
https://www.musicmeter.nl/album/711663
Punten : 263
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : nico1616, Gretz
Kwam niet verder dan het laagste treetje (scheelde uiteindelijk niet veel), maar… wel podium! Zal Geert daar content mee zijn…? EDIT: ik weet dat nu...
Musgraves (30) is een gelauwerde country-zangeres, die zich met haar laatste plaat niet zo stijltrouw toont. Een regelrechte pop-plaat.
Musgraves begon liedjes te schrijven toen ze 8 was, met behulp van een mandoline. Toen ze 12 was kreeg ze gitaarles van een local, maar : "one of the most important things that ever happened to me." …lekker hoor, dat in superlatieven praten.
Ze nam af en toe een plaatje op, in eigen beheer, maar ging serieus van start toen in 2013 haar debuutalbum uitkwam, onder contract bij Mercury Nashville.
Zij zegt over haar laatste plaat: "I have a lot more love songs this time around, and I've never been one to write a love song and really feel it. That probably sounds like the most depressing thing ever. But I'm coming off getting married and being in this golden hour of my personal life, where all these things are finally coming to fruition. I found myself inspired to write about this person and all these things he brought out in me that weren’t there before."
This person, haar hubbie, is Ruston Kelly, een country-/folkzanger.
Een van de belangrijkste muzikale steunpilaren voor Musgraves is Daniel Tashian, zoon van Barry and Holly Tashian en een van de leden van de Silver Seas - een groep die in een vorig leven The Bees heette en folkmuziek maakte, als The Silver Seas maakten ook zij de overstap naar pop.
Ik begeef me natuurlijk op glad ijs, maar ik vind deze popmuziek erg vervelend om aan te horen. Ik stoor me aan vrij veel facetten en richt mij gauw op iets anders.
https://www.musicmeter.nl/album/711663
Punten : 263
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : nico1616, Gretz
Kwam niet verder dan het laagste treetje (scheelde uiteindelijk niet veel), maar… wel podium! Zal Geert daar content mee zijn…? EDIT: ik weet dat nu...
Musgraves (30) is een gelauwerde country-zangeres, die zich met haar laatste plaat niet zo stijltrouw toont. Een regelrechte pop-plaat.
Musgraves begon liedjes te schrijven toen ze 8 was, met behulp van een mandoline. Toen ze 12 was kreeg ze gitaarles van een local, maar : "one of the most important things that ever happened to me." …lekker hoor, dat in superlatieven praten.
Ze nam af en toe een plaatje op, in eigen beheer, maar ging serieus van start toen in 2013 haar debuutalbum uitkwam, onder contract bij Mercury Nashville.
Zij zegt over haar laatste plaat: "I have a lot more love songs this time around, and I've never been one to write a love song and really feel it. That probably sounds like the most depressing thing ever. But I'm coming off getting married and being in this golden hour of my personal life, where all these things are finally coming to fruition. I found myself inspired to write about this person and all these things he brought out in me that weren’t there before."
This person, haar hubbie, is Ruston Kelly, een country-/folkzanger.
Een van de belangrijkste muzikale steunpilaren voor Musgraves is Daniel Tashian, zoon van Barry and Holly Tashian en een van de leden van de Silver Seas - een groep die in een vorig leven The Bees heette en folkmuziek maakte, als The Silver Seas maakten ook zij de overstap naar pop.
Ik begeef me natuurlijk op glad ijs, maar ik vind deze popmuziek erg vervelend om aan te horen. Ik stoor me aan vrij veel facetten en richt mij gauw op iets anders.
1
geplaatst: 26 februari 2019, 17:09 uur
zaaf schreef:
…lekker hoor, dat in superlatieven praten.
…lekker hoor, dat in superlatieven praten.
Haha, waarschijnlijk hou ik daarom zoveel van haar

Btw: het is nog steeds wel een countrypopplaat met elektronische invloeden. Een pure popplaat kun je het eigenlijk niet noemen.
@zaaf: ben jij toevallig de broer van Matthijs van Nieuwkerk? Je klinkt bijna net zo zuur
(gelukkig weet ik dat jij wel daadwerkelijk hebt geluisterd voordat je begon te oordelen)
1
geplaatst: 26 februari 2019, 17:10 uur
Mijn nummer 2 en alleen omdat mijn jeugdheld ook weer een plaatje moest maken.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 17:11 uur
Ook mijn nr 3. Als dit zo doorgaat gaan we een verrassende nr 1 krijgen...
0
geplaatst: 26 februari 2019, 17:22 uur
Wat autotune en een paar opgeplakte wimpers al niet teweeg kunnen brengen
Herman en Teunnis hoopten op andere dames in de eindlijst, maar de rest van het deelnemersveld schatte de verleidingskracht van Golden Shower op waarde. Graf pakt er zelfs een ster mee, en EttaJamesBrown zijn eerste punten.
motel matches 40
Johnny Marr 27 *
dix 27
GrafGantz 26*
herman 23
Teunnis 23
Casartelli 23 *
nico 1616 14
jordidj1 12
EttaJamesBrown 7
De winnaar van deze editie doet dat met het laagste aantal punten éver, maar is onze lijstaanvoerder eigenlijk al zeker van zijn zaak? Nog twee plaatsen te vergeven, en de complete top 6 van de 2018 eindlijst moet nog passeren. Alles kan happen
Herman en Teunnis hoopten op andere dames in de eindlijst, maar de rest van het deelnemersveld schatte de verleidingskracht van Golden Shower op waarde. Graf pakt er zelfs een ster mee, en EttaJamesBrown zijn eerste punten. motel matches 40
Johnny Marr 27 *
dix 27
GrafGantz 26*
herman 23
Teunnis 23
Casartelli 23 *
nico 1616 14
jordidj1 12
EttaJamesBrown 7
De winnaar van deze editie doet dat met het laagste aantal punten éver, maar is onze lijstaanvoerder eigenlijk al zeker van zijn zaak? Nog twee plaatsen te vergeven, en de complete top 6 van de 2018 eindlijst moet nog passeren. Alles kan happen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2019, 17:55 uur
Een 3*-plaat en andermaal wat wisselende ervaringen in de Witte Trui (en ik geloof ook wel de MML) waar kwistig van deze dame genomineerd is. Ik had er al vrij veel vertrouwen in op 0 matches af te stevenen, en inmiddels is dat gewoon alle vertrouwen geworden.
Had haar op 9 in de voorspelling, maar de waardering strekt kennelijk verder dan alleen de superlatieven van Geert.
Had haar op 9 in de voorspelling, maar de waardering strekt kennelijk verder dan alleen de superlatieven van Geert.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 18:01 uur
Toch ongelofelijk dat de Monkeys of Low de top 10 niet halen want ik neem aan dat Beach House toch een zekerheid is.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 18:05 uur
Low kent haters, en die laatste is ook geen allemansvriend.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2019, 18:10 uur
Haters zijn bij deze puntentelling niet relevant. Maar de apen heb ik niet in mijn voorspelling opgenomen, had de indruk dat die toch wel erg breed tegenviel.Waar was jouw voorspelling eigenlijk?
* denotes required fields.