MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste debuutsingles (K.O.)

zoeken in:
Oké deus kan een streep door

1/0

Gretz schreef:
Oké deus kan een streep door
Zea is een EP. Of die per se meetellen als single is wel de vraag.

Deus discography - Wikipedia - en.m.wikipedia.org
Hier nog een overzicht. Je kunt ook doorschieten in het diskwalificeren van "singles" ... Op deze manier kun je bezig blijven.

Salvadore schreef:
Hier nog een overzicht. Je kunt ook doorschieten in het diskwalificeren van "singles" ... Op deze manier kun je bezig blijven.
Lijkt gewoon een single, zie de Discogs link. Qua betrouwbaarheid kun je het beste Discogs en RYM aanhouden, vooral geen Wiki.

Via lijkt ook nog eerder uitgebracht, ook als single.

Ik ben geen dEUS kenner en ga ook maar af op wat de sites zeggen.

Bij discogs staan 2 versies van Zea en bij beide staat EP, geen single.
Bij overduidelijke missers diskwalificeren, maar anders niet moeilijk doen.

edit: Suds lijkt als single nr IS 598 te hebben, Via nr IS 599 (Suds dus voor Via)

Op RYM staat ie (ook) echt als single. En zoals gezegd, als je naar nummering kijkt komt Via ook eerder. Ik laat het aan Geert maar Suds n Soda lijkt mij echt niet hun debuut. Als 'I Bet' niet mee mocht doen dan deze zeker niet lijkt mij. Maar nogmaals, Geert's call.

3-4

37. Elvis Costello - Less Than Zero (1977) vs. Marco Borsato - Emozione (1990)

1-0

38. Robbie Robertson - Fallen Angel (1987) vs. New York Dolls - Personality Crisis (1973)

Ik onderschrijf wat Salvadore zegt. Suds & Soda kwam voor Via. Wanneer een artiest voor de eerste single al een EP of album uitbracht tellen de nummers hierop niet mee.

Gretz schreef:
Ik onderschrijf wat Salvadore zegt. Suds & Soda kwam voor Via. Wanneer een artiest voor de eerste single al een EP of album uitbracht tellen de nummers hierop niet mee.
Waarom wordt ie dan op de Ultrapop site (de Belgische top 40) als single uit '93 gegeven ? Volgens mij is het een Maxi-single, iets wat je toen veel had.

Van dezelfde Ultrapop site:
Als ik me niet vergis is dit de debuutsingle van het Antwerpse groepje rond Tom Barman.
Ergens heb ik het CD-singletje nog liggen.
De meesterwerken waren voor later, maar als debuut mag dit er absoluut zijn.

Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom wordt ie dan op de Ultrapop site (de Belgische top 40) als single uit '93 gegeven ? Volgens mij is het een Maxi-single, iets wat je toen veel had.

Van dezelfde Ultrapop site:
(quote)

Ik zie op Ultrapop.be gewoon 1994 staan bij Via? ultratop.be - dEUS - Via

Edit: oh wacht je bedoelt Zea.

Dan is het nu enkel de vraag of we Zea als EP zien of als single. Wel een essentieel verschil.

Op basis van de lengte van Zea vind ik het zelf geen single. De meeste externe bronnen spreken ook van een EP of mini-album. Dus ik denk dat we dEUS maar gewoon in een spel moeten laten.

4-2 nipt, beide niet spectaculair.

39. Gorillaz - Clint Eastwood (2001) vs. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine (1966)

Deze had wel een paar ronden later gemogen.... 0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.