MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:

5 wat Aero zegt..

Heb dit altijd een draak van een nummer gevonden.

4

Zoals ik al verwachtte haalt Chris Rea iets te veel lage cijfers om echt mee te doen om de bovenste plekken. De top tien wordt net gemist, voorlopig plek 11.

1. The Pogues feat. Kirsty MacColl - Fairytale of New York (1987) 7,99 (25)
2. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
3. Wham – Last Christmas (1984) 7,71 (24)
4. Band Aid - Do They Know It's Christmas? (1984) 7,70 (25)
5. Jona Lewie – Stop the Cavalry (1980) 7,66 (22)
6. Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965) 7,65 (17)
7. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
8. Fay Lovsky - Christmas Was A Friend Of Mine (1981) 7,55 (20)
9. Slade - Merry X-Mas Everybody (1973) 7,54 (25)
10. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
11. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988) 7,33 (24)
12. John Lennon & Yoko Ono - Happy Xmas (War Is Over) (1972) 7,22 (22)
13. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
14. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979) 6,95 (25)
15. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
16. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
17. Mud – Lonely This Christmas (1974) 6,85 (21)
18. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
19. Dana – It’s Gonna Be a Cold, Cold Christmas (1975) 6,73 (23)
20. The Kinks – Father Christmas (1977) 6,49 (17)
21. Queen – Thank God It’s Christmas (1984) 6,41 (21)
22. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
23. José Feliciano – Feliz Navidad (1970) 5,91 (19)

Edgar18 schreef:
Vraag je honderd willekeurige mensen één kerstnummer te noemen dan is de kans dat dit nummer het vaakst genoemd wordt zeker aanwezig.
Dit schreef ik van de week bij Last Christmas. Als deze mensen niet Wham noemen dan toch zeker wel Mariah? Dit nummer wordt ieder jaar populairder en haalde dit jaar in de single top 100 zelfs de top 3, haar hoogste positie ooit. Sowieso legt het nummer Mariah geen windeieren want ze schijnt er jaarlijks zo'n half miljoen mee op te halen! Op streamingdiensten is dit de meest gedraaide kersthit en ik vermoed dat dit ook voor de radio geldt. Maar, het nummer heeft dan ook alles in zich. Kerkklokken, kerstbelletjes en een met kerstclichés doorspekte tekst.

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You (1994)

Hoppekee wederom een....

10!

Een van de ultieme kerstnummers en ik ben gek op (de meeste) kerstliederen.

6

Destijds vond ik het geweldig... nu gewoon wel okay. Had toen niet verwacht dat dit zou uitgroeien tot een van de allergrootste kersthits.

Ik moet niks van Mariah Carey hebben, maar vandaag toch maar mooi weer haar kerstalbum gedraaid. Het is een draak, een foute draak, en toch vind ik het een leuk draakje.

Bijkomend detail: de avond dat ik mijn partner ontmoet heb tijdens het uitgaan (de dag na kerst, 21 jaar terug) was Paul de Leeuw er ook. Paul was tijdens het uitgaan nooit zo uitbundig en iedereen liet hem met rust, maar toen dit nummer gedraaid werd ging ie helemaal los tijdens een innig één-tweetje met.... de kerstboom aldaar, een beeld dat altijd verbonden blijft met dit nummer

8

Samen met Last Christmas toch het meest onontkoombare kerstnummer van deze tijden, maar hier vind ik dan weer echt geen moer aan.

2

De meeste guilty pleasures vind ik het stiekem gewoon erg goed. Dit nummer ís een enorme draak, maar toch wordt ik er elke keer weer blij van. Misschien dat dit dan juist de ultieme guilty pleasure is; ik walg en geniet tegelijk.

7,5

Mooi dat Wham zich precies tussen Band Aid en The Ronettes wist te wurmen, maar dan een enorme anti-climax dat The Pogues er nog overheen gingen. Niet dat het een slecht nummer is (waarschijnlijk had mijn stem ze op #1 gehouden), maar minder goed dan The Ronettes en zeker minder kerstgevoel dan The Ronettes.

0,1 en dan ben ik nog soepel.

Ik ken geen enkel ander nummer dat zo vervelend is.

Wat een stoerdoenerij hier zeg...

Liedje zit gewoon goed in elkaar vanuit de tijd Mariah gewoon nog leuk en lekker was

7.5

vigil schreef:
+1

Mariah gaat samen met Wham de competitie aan voor het meest ultieme kerstliedje van allemaal. En zonder twijfel is dit degene die kerst na kerst het vaakst op radio en televisie te horen is. Terecht ook want het zit verdomde goed in elkaar. Kwalitatief wellicht niet de allersterkste maar hier een 4 of lager voor geven vind ik een beetje sneu.

8,7

Hetzelfde cijfer als Wham, het ultieme kerstgevoel!

De score van Chris Rea is verwerkt, de tussenstand bijgewerkt en de clip van Mariah toegevoegd.

Het gaat misschien ten koste van ons popquizteam, maar toch een voldoende

6,5

vigil schreef:

Wablief? ?

remcodulac schreef:
Het gaat misschien ten koste van ons popquizteam, maar toch een voldoende

6,5

I wanna wish you a merry Christmas from the bottom of my heart.

Martial
3

Gast
geplaatst: vandaag om 03:22 uur

geplaatst: vandaag om 03:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.