MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
Mooi dat we Remco eindelijk te pakken hebben. Wij al elke keer elkaar pm-en of hij er deze keer in zou trappen. Werelds.

Mooi nummer. 8

*gaat teleurgesteld op zoek naar zijn eigen spotify kerstlijstjes*

Vrij vervelend toch wel. 4,5

#teamremco

4,7

Zelf doe ik er een 8 bij.

Band Aid krijgt twee dikke onvoldoendes. Meer weerstand dan ik van tevoren had verwacht. Mijn favoriet is het ook niet maar een ultieme kerstklassieker natuurlijk wel. Die parade van 80's artiesten doet mij als kind van de jaren '90 minder maar de rij namen is natuurlijk wel indrukwekkend. De score valt ondanks de onvoldoendes hoog uit, plek twee voorlopig. Zonder Teun en Koen was het overigens de bovenste plek geweest dus ergens ben ik wel blij met die vieren .

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Band Aid - Do They Know It's Christmas? (1984) 7,70 (25)
3. Jona Lewie – Stop the Cavalry (1980) 7,66 (22)
4. Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965) 7,65 (17)
5. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
6. Fay Lovsky - Christmas Was A Friend Of Mine (1981) 7,55 (20)
7. Slade - Merry X-Mas Everybody (1973) 7,54 (25)
8. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
9. John Lennon & Yoko Ono - Happy Xmas (War Is Over) (1972) 7,22 (22)
10. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
11. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979) 6,95 (25)
12. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
13. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
14. Mud – Lonely This Christmas (1974) 6,85 (21)
15. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
16. Dana – It’s Gonna Be a Cold, Cold Christmas (1975) 6,73 (23)
17. The Kinks – Father Christmas (1977) 6,49 (17)
18. Queen – Thank God It’s Christmas (1984) 6,41 (21)
19. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
20. José Feliciano – Feliz Navidad (1970) 5,91 (19)

Vraag je honderd willekeurige mensen één kerstnummer te noemen dan is de kans dat dit nummer het vaakst genoemd wordt zeker aanwezig. Is dit de ultieme kersthit? Ik denk van wel, al komt Mariah Carey dicht in de buurt. Verrassend genoeg haalde het nummer voor zover ik kan vinden alleen in Israël de nummer één positie. In veel andere landen (ook Nederland en Engeland) kwam het nummer niet voorbij de tweede positie omdat Band Aid het net iets beter deed. We hebben hier dus wederom te maken met een '84 nummer, duidelijk een populair jaar wat betreft kerstmuziek. Behalve de drie die hier voorbij komen was er ook nog The Power of Love. Niet per se een kersthit, al wordt het tegenwoordig wel vaak zo bestempeld. Maar goed, vandaag dus Michael en Andrew.

Wham – Last Christmas (1984)

10

En daar is ie dan, de enige maximale score die ik deze editie uit ga delen ?

Gewoon een ultiem kerstliedje met een iconische clip. Op en top kerst!

8,8

Ik hou van George Michael, Wham is wel oké, dit nummer was ooit wel behorend tot mijn favoriete kerstnummers, maar het is echt doodgedraaid en begint me te irriteren.

Desondanks (ook iets met herinneringen aan dat bijzondere kerstjaar uit mijn tienertijd):

8

Ik vond het lange tijd vreselijk, maar ik heb me er maar aan overgegeven. Nu kan ik het wel waarderen, al veerde ik de twee keer dat ik hem vandaag op de radio hoorde ook niet echt op.

7,5

Ja, vroeger vond ik deze ook vreselijk, maar nu doet hij gezellig mee in de december-kerstparade.

7

Martial
7

Vroeger kon ik deze wel waarderen, maar de sleet zit er goed op.
Voeg daar aan toe dat mijn lief er zelfs lichtelijk allergisch voor is en mijn puberzoon dus geen moment voorbij laat gaan om het af te spelen en een onvoldoende is geboren.

5,0

Moeten we de ouderbescherming inschakelden voor. Remco?

5

Ach ja, 8

remcodulac schreef:
Vroeger kon ik deze wel waarderen, maar de sleet zit er goed op.
Voeg daar aan toe dat mijn lief er zelfs lichtelijk allergisch voor is en mijn puberzoon dus geen moment voorbij laat gaan om het af te spelen en een onvoldoende is geboren.

5,0

Jij heet vanaf nu Moppersmurf.

GrafGantz schreef:
(quote)

Jij heet vanaf nu Moppersmurf.

Dat kan niet. Ik ben al Brilsmurf.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.