MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
Overbodige en vlakke cover die niets toevoegt, geef mij maar het origineel van Billy Joel (die zou 8,5 hebben gekregen).

4

Vind deze vergelijkbaar met het origineel.

6

5.7 Versie van Joel vind ik vele malen beter

Sowieso al niet de beste Joel en deze cover maakt het niet beter

4,5

Erg goedkoop

3,7

4

Vergelijkbaar met het vreselijke origineel.

Deze vond ik heel tof. Ik herinner me nog dat mijn ouders zeiden dat het een cover was en de versie van Billy Joël opzetten, die ik toen maar oubollig vond klinken.

7,5

laxus11 schreef:
Versie van Joel vind ik vele malen beter
Kun je benoemen wat je precies beter vindt aan het origineel? Ik vind in deze cover een stuk meer pit zitten, het origineel is zo gezapig als het maar kan.

Edgar18 schreef:
(quote)
Kun je benoemen wat je precies beter vindt aan het origineel? Ik vind in deze cover een stuk meer pit zitten, het origineel is zo gezapig als het maar kan.

Vele malen beter misschien wat overdreven maar als ik toch iets moet benoemen is dat toch de zang, vind ze niet erg goed klinken op deze cover.

Oké. Ik vind het juist wel lekker fris klinken maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Net even de clip van Billy Joel zitten kijken en die is ook leuk, dat hebben ze dus gemeen. Alleen dat dansje van Billy....

Omdat ik vanavond graag wil starten met de volgende 'pop perfection' editie plaatst ik nu alvast het laatste boyband liedje.

Degene die dit topic hebben meegelezen zullen weinig verbaast zijn over dit laatste nummer. Ik gaf al aan dat er tweemaal een featuring mee zou doen en dat dit ook nog eens tweemaal dezelfde is namelijk de heer Stevie Wonder. Eigenlijk is er natuurlijk nog een derde featuring want ook Angie Stone doet mee op deze 2003 uitvoering van Signed, Sealed, Delivered I'm Yours. Het origineel is het eerste liedje dat Stevie Wonder (als 20-jarige) zelf produceerde. Hij deed het wel samen met zijn toenmalige geliefde Syreeta Wright.

Blue is wederom een boyband uit het Verenigd Koninkrijk. Van 2002 tot 2004 scoorden ze in Nederland een aantal hits waarvan Sorry Seems To Be The Hardest Word veruit de grootste was. Vijf weken op de eerste plek in de top 40! Een van de leden van de band (Simon Webbe) scoorde in 2006 ook nog een dikke solohit met het nummer No Worries.

Blue feat. Stevie Wonder & Angie Stone – Signed, Sealed, Delivered I’m Yours (2003)

Op Westlife kan ook nog gewoon gestemd worden. Vermeld als je stemt wel even op welk nummer het is. Vanavond rond een uur of acht maak ik de eindbalans op.

Jammer, ik had op All Rise gehoopt. Van dit nummer was ik het bestaan al bijna vergeten (en dat terwijl Blue nog mijn favoriete groep was begin deze eeuw).

6,5

Blue/ Angie/ Stevie: 7.0 -- die productie haalt het geheel toch wel naar beneden. Dat had veel meer moeten swingen.

JoaMuse schreef:
Jammer, ik had op All Rise gehoopt. Van dit nummer was ik het bestaan al bijna vergeten.
Ik was juist All Rise al volledig vergeten .

De productie is inderdaad niet zo sterk.

7,3

Edgar18 schreef:
Ik was juist All Rise al volledig vergeten .
Ik zeker niet, heb vorig jaar zelfs het hele album (dat ik ooit had maar heb laten verkopen) nog eens gedownload en meermaals beluisterd. Hier in België is All Rise trouwens zowat het enige nummer van Blue dat je af en toe nog op de radio hoort.

JoaMuse schreef:
Hier in België is All Rise trouwens zowat het enige nummer van Blue dat je af en toe nog op de radio hoort.
Ik zie dat All Rise in België tot een tweede plek kwam terwijl het in Nederland de top 40 (en volgens mij ook de tipparade) niet eens gehaald heeft. Dat verklaart dus wel het een en ander.

Ja, ik keek net even op de Nederlandstalige wikipediapagina van Blue en zag gek genoeg dat de singles van het eerste album in de Nederlandse hitlijst amper of niet voorkwamen, terwijl ze in België drie top 10 hits hadden.

Voor Blue een 5

Ook hier is All Rise een favoriet. Deze zou ik nog eens moeten draaien.

ik moet ook even mijn geheugen opfrissen bij deze. Het origineel is natuurlijk erg leuk.

Een jeugdvriend was helemaal dol op Westlife en dan voornamelijk Uptown Girl. Vond het destijds vreselijk en veel is er niet veranderd.

Westlife: 3,7

Deze van Blue kende ik nog niet. Kan er een kleine voldoende aan kwijt.

Blue: 5,8

Arrie schreef:
Deze zou ik nog eens moeten draaien.
herman schreef:
ik moet ook even mijn geheugen opfrissen bij deze.
Zeker nog even doen, uitstekende muziek voor de vrijdagavond .

Westlife: 9

Blue: 7

Tijd om deze editie af te sluiten. Westlife nestelt zich onderin de lijst terwijl Stevie Wonder uhh Blue de zevende plek pakt. Wel een beetje vertekent misschien want er is weinig op het nummer gestemd. Mijn fout, ik had ze beter gisteravond allebei online kunnen zetten maar dacht er vanochtend pas aan dat het vandaag 1 december is.

Boybands zijn nou niet bepaald verantwoord te noemen en juist daarom valt het me niets tegen hoe positief er soms gestemd werd. Vijftien van de twintig nummers scoren gemiddeld een voldoende en alleen 3T en All-4-One zakken echt door de ondergrens. Mij viel het vooral op dat veel van deze liedjes die gemaakt zijn voor de commercie en het grote publiek vaak nog verrassend leuk klonken. Sterker nog, sommige van deze nummers hoor ik liever dan de gemiddelde ladderklassieker. Al zegt dat misschien meer over wat ik dan van die ladder nummers vind.

De grootste boyband hit en tevens het enige nummer met een gemiddelde van boven de zeven - en daarmee de winnaar van deze editie - is afkomstig van de Mulan soundtrack en gemaakt door 98 Degrees die hulp kregen van Stevie Wonder!

1. 98 Degrees feat. Stevie Wonder - True To Your Heart (1998) 7,06 (15)
2. Boyzone - Picture of You (1997) 6,81 (12)
3. Backstreet Boys - Everybody (Backstreet's Back) (1997) 6,66 (21)
4. New Edition - Hit Me Off (1996) 6,49 (10)
5. Another Level - Freak Me (1998) 6,48 (14)
6. Boyz II Men - Motownphilly (1991) 6,37 (15)
7. Blue feat. Stevie Wonder & Angie Stone – Signed, Sealed, Delivered I’m Yours (2003) 6,37 (7)
8. 'N Sync - Bye, Bye, Bye (2000) 6,30 (18)
9. No Mercy - Where Do You Go (1996) 6,29 (14)
10. Bone Thugs-N-Harmony - Tha Crossroads (1996) 6,18 (13)
11. Take That - Everything Changes (1994) 6,07 (16)
12. New Kids on the Block - Tonight (1990) 6,03 (15)
13. Hanson - MMMbop (1997) 5,95 (26)
14. Westlife – Uptown Girl (2001) 5,81 (17)
15. Ultimate Kaos - Casanova (1998) 5,5 (20)
16. East 17 - House of Love (1994) 5,46 (11)
17. Five - When The Lights Go Out (1998) 5,42 (18)
18. Color Me Badd - I Wanna Sex You Up (1991) 5,28 (16)
19. 3T - I Need You (1996) 4,90 (11)
20. All-4-One - I Swear (1994) 4,59 (17)

https://pcvdklis.home.xs4all.nl/pcob/kerst13/aa-hulst-rand.jpg

December will be magic again
Take a husky to the ice
While Bing Crosby sings White Christmas
He makes you feel nice

December will be magic again
Old Saint Nicholas up the chimney
Just a-popping up in my memory

We gaan gelijk door met een nieuwe editie van 'Pop Perfection' en wel de 'Christmas Edition'! Het is nog vijfentwintig dagen tot kerst en dat betekent dat er in dit topic vijfentwintig kerstliedjes beoordeelt kunnen gaan worden.

Zoals jullie gewend zijn worden de nummers geplaatst op datum van uitkomst. We beginnen in 1942 en werken zo de lijst door tot we in 2010 aanbeland zijn. Vijfentwintig stuks betekent wel dat er flink geschrapt moest worden. Ik heb geprobeerd bekende kerstklassiekers te selecteren maar helemaal volledig zijn dat lukt gewoon niet met zoveel aanbod. Mocht je een persoonlijke favoriet gaan missen, bij voorbaat excuses daarvoor.

Ik ga mijn uiterste best doen om iedere dag een nieuw nummer te plaatsen zodat het geheel op eerste kerstdag afgerond kan worden en we een mooie Musicmeter Kerst top 25 hebben.

Zoals gezegd trappen we af in '42 en wel met de vader aller kerstliedjes.

Bing Crosby – White Christmas (1942)

Zou ArthurDZ, panjoe, Teunnis of trebremmit de titel van het topic willen veranderen in: Pop Perfection - The Christmas Edition

Bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.