MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
El Ninjo schreef:
Ik zou van Bowie trouwens het liefst Station to Station in de finale zien.

Zo f*cking waar. Genialer dan alle drie Bowie-nummers die nu in de finale staan samen.

cosmic kid (moderator)
El Ninjo schreef:

Eens. Geniaal nummer.

Casartelli (moderator)
Ik zou het liefst helemaal geen Bowie in de finale zien.

A propos, het overzicht van mijn nieuwe en oude nominaties:

682 [391] Oasis - Some Might Say
851 [1183] Rainbow - Stargazer *
1182 [657] Boudewijn de Groot & Elly Nieman - Prikkebeen
1238 [1737] The Waterboys - Trumpets
1265 [811] The Church - Reptile
1269 [1565] The Serenes - The World Is a Woman's Breast
1595 [1770] Supertramp - Hide in your shell
1600 [1248] Lush - Never-never
1735 [1556] Simon & Garfunkel - For Emily, Whenever I May Find Her
1804 [-----] Band of Horses - Ode to LRC
xxxx [1144] Simple Minds - Big Sleep
xxxx [1430] Strangelove - Is There a Place?
xxxx [-----] Oceansize - Women who love men who love drugs **
xxxx [-----] Archive - Londinium
xxxx [-----] Asia - Heat of the Moment
xxxx [-----] Foreigner - That was yesterday
xxxx [-----] Midnight oil - Put down that weapon
xxxx [-----] Peter Gabriel - Wallflower

* met dank aan de hernominatie door laxus11, inmiddels weer in de buurt van zijn beste jaar ooit (#720 in 2012)
** ook als hernominatie door Finidi helaas geen succes meer

You win some, you lose some. Dat laatste had dit jaar toch de overhand.

#05 Moet wel haast Black van Pearl Jam zijn.

Ik hoop op Bruce Black staat altijd veel hoger in de love/hate-statistieken dan #4, toch? Wat ik overigens totaal niet begrijp maar ok

Black in de top 5? Zie idd geen andere love/hate-kandidaat daartoe in staat. Heeft stoepkrijt zijn lijstje al ingeleverd? Anders is 19 sowieso Enjoy the Silence ik verwacht Lazarus niet zo hoog, misschien Once in a Lifetime?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dat zou ik erg jammer vinden, heb ik altijd een erg leuk spelletje gevonden. Als er écht niemand anders wil, zal ik het dit jaar wel organiseren

Mijn zegen heb je, ik heb er momenteel echt geen tijd voor........

El Ninjo schreef:
Haha, ik ook. Das al vier personen. Nog zo'n dertig te gaan....

Gretz schreef:
Nou zoals je weet vind ik 3 Bowies in deze finale echt teveel van het goede (sowieso is 3x dezelfde artiest overdreven), maar ik gun deze grootheid zeker 2 van zijn mooiste nummers.
Drie nummers van een artiest is veel van het goede ja, dat ben ik met je eens. Maar, Bowie was wel een zo veelzijdige artiest met zovele gezichten en geluiden dat de nummers zich echt van elkaar onderscheiden. Voor mij nog veel meer dan dat het geval is bij Radiohead, The Smiths of Arcade Fire (de andere doublures).

Een overzicht van zeven jaar nomineren (nominaties van afgelopen jaar schuingedrukt):

2017. [2016] [2015] [2014] [2013] [2012] [2011] Artiest - Titel

0427. [0635] [1129] [0439] [0418] [0966] [0095] Joy Division - Shadowplay
0464. [0362] [0682] [1326] [0836] [1190] [0730] Radiohead - Weird Fishes / Arpeggi
0724. [0538] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Sigur Rós - Ný Batterí
1187. [0644] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Fela Kuti - Gentleman
1234. [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [1746] [1357] Atmosphere - Painting
1242. [1127] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Patti Smith - Land
1387. [1537] [1938] [1700] [1636] [n.v.t.] [n.v.t.] Todd Terje - Inspector Norse
1459. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Giles Corey - No One Is Ever Going To Want Me
1532. [1360] [1852] [1453] [1500] [n.v.t.] [n.v.t.] Regina Spektor - All The Rowboats
1611. [1472] [1332] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Billie Holiday - Strange Fruit
1675. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Holden - Renata
1761. [1519] [1539] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Deee-Lite - Groove Is In The Heart
1873. [1747] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Pink Floyd - Careful With That Axe, Eugene
1991. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] The Velvet Underground - Sister Ray

====. [====] [n.v.t.] [====] [1415] [1472] [1412] Frank Zappa - Willie The Pimp
====. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Regina Spektor - Small Bill$

n.v.t. [n.v.t.] [====] [1983] [1747] [n.v.t.] [n.v.t.] Kirsty Hawkshaw - Fine Day (James Holden Remix)
n.v.t. [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Beyoncé Feat. Jay-Z - Crazy In Love
n.v.t. [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Britney Spears - Toxic
n.v.t. [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Inca Roads
n.v.t. [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Nelly Furtado Feat. Timbaland - Promiscuous
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [1424] [====] [n.v.t.] Petter - Some Polyphony
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [1992] [n.v.t.] [n.v.t.] Booka Shade - Night Falls
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] Extrawelt - Soopertrack
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] Mathew Jonson - Marionette
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] Mr. Flagio - Take A Chance
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] Rhythim Is Rhythim - Strings Of Life
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Nathan Fake - The Sky Was Pink (Holden Remix)
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Alexander Kowalski - Speaker Attack
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Charles Mingus - Track C - Group Dancers
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] DJ Rolando - Jaguar
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] Four Tet - Pyramid
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] [n.v.t.] Holden - Lump
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [1938] The Mothers Of Invention - Little House I Used To Live In
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Destroyer - Bay Of Pigs (Details)
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Frank Zappa - The Gumbo Variations
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Immortal Technique - Dance With The Devil
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] John Coltrane - Part I: Acknowledgement
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Regina Spektor - The Flowers
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Sufjan Stevens - You Are The Blood
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Tortoise - Djed
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] [n.v.t.] Tyler, The Creator - Bastard
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] Joanna Newsom - Good Intentions Paving Company
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] Jónsi - Grow Till Tall (Live)
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] Pere Ubu - The Modern Dance
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] Regina Spektor - Pavlov's Daughter
n.v.t. [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [n.v.t.] [====] The Jimi Hendrix Experience - 1983... (A Merman I Should Turn To Be)

Vier succesvolle nominaties dit jaar, waarbij ik het meest blij ben met Painting en Renata. Dat Willie The Pimp het (alweer) niet haalt is onbegrijpelijk. Verder nog twee oud-nominaties die gaan afvallen, vanwege de nieuwe artiestenregeling. Van Radiohead is het niet eens de beste afvaller, dus Weird Fishes ga ik in ieder geval niet meer nomineren.

cosmic kid (moderator)
En hierbij mijn nominaties:

1919 (XXXX) De La Soul - Me, Myself And I
1787 (1845) Angus & Julia Stone - A Heartbreak
1669 (XXXX) The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
1610 (1284) Midlake - Winter Dies
1562 (XXXX) Radiohead - Identikit
1547 (XXXX) The Wailers - I Shot The Sheriff
1535 (XXXX) Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
1512 (1423) Yes - Close To The Edge
1476 (1458) Steven Wilson - Routine
1474 (1405) Supertramp - Give A Little Bit
1373 (1061) Alt J - Tessellate
1308 (1452) Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
1272 (1985) Bruce Springsteen - Drive All Night
1186 (1474) Balthazar - Bunker
1166 ( 670) John Lennon - Jealous Guy
1135 (1076) Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
1068 ( 549) Bruce Springsteen - Backstreets
965 ( 973) Frank Ocean - Pyramids
846 (1259) Bruce Springsteen - Racing In The Street
445 ( 168) PJ Harvey - The Words That Maketh Murder
437 ( 240) Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
423 ( 204) R.E.M. - Man On The Moon
325 ( 348) Eefje De Visser - Ongeveer
304 ( 533) The National - England
260 ( 132) Elbow - One Day Like This
239 ( 479) The Beatles - While My Guitar Gently Weeps

Verdwenen:
1598 Damien Rice - It Takes A Lot To Know A Man

Met slechts 1 verdwenen en 5 nieuwe binnenkomers staat mijn bijdrage aan de ladder op 26 nummers. Ik heb dus 1,3% aandelen

Alleen jammer dat jouw afvaller mooier is dan de vijf die erbij gekomen zijn, hoe goed die ook zijn.

El Ninjo schreef:
en op zondagavond 17 december kan iedereen live op Orinoco Internet Radio, die zondag de top 100 van onze top 2000 uitzenden, de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 volgen.
En die uitzending duurt dus de hele dag! Niet zo vroeg als De Witte Trui, maar ergens begin van de middag kun je al afstemmen op de digitale ether.

We zijn onderling nog even aan het afstemmen wat de beste starttijd is, maar in ieder geval is zeker dat Grafmat, ondergetekende, sokra en kaj_666 de microfoon ter hand zullen nemen. En in die volgorde.

Meer info zal volgen...

Gretz schreef:
Kan eigenlijk niet anders dat de nummer 32 gewoon DJ Shadow - Stem/Long Stem is (helaas).

Op de één of andere manier denk ik niet dat dit DJ Shadow is. Verwacht hem eerder rond spot 25 of sa.

DJ Shadow stond al eerder in de finale en hield er toen nog 3 achter zich, dus het zou me verbazen als die nu op grote achterstand zou staan. Ik vrees dan meer voor een Elliott Smith, dat vind ik iig de meest verrassende finalist.

Ja, ik verwacht ook Elliott Smith onderaan. Afgelopen jaren niet in de buurt van de top 100 geweest en nu opeens in de finale. DJ Shadow verwacht ik overigens niet ver daarboven...

Ja, die twee verwacht ik ook onderaan.

Bruce gaat verrassen, top 10 zit er wel voor hem in.

Sufjan Stevens & Neutral Milk Hotel lijken me gezien de resultaten van vorig jaar ook wel kandidaat op die onderste plaatsen

Onderaan staat Elliott Smith of NMH. Geen twijfel mogelijk.

Ik verwacht eigenlijk geen van de nieuwkomers hoog, muv Bruce. Zou me verbazen als Let It Happen, The Funeral en Lazarus boven de 24/25e plek uitkomen.

Waarom zou Bruce wel zo hoog komen?

Veel nummer 1-posities sowieso, velen die het hem een keer gunnen de finale te halen, en relatief weinigen die hem onderaan zullen zetten.
Dit nummer lijkt me minder love/hate dan sommige van zijn andere songs.
Een beetje zijn "Heroes" wel.

herman schreef:
Waarom zou Bruce wel zo hoog komen?

2 redenen:
1. Bruce heeft, itt die andere nummers, een schare trouwe fans onder de stemmers, bij wie Born to Run minimaal top 5 zal komen.
2. Er bestaat een nog veel grotere groep onder de stemmers - waarvan een flink gedeelte zelden iets van zich laat horen - bij wie modernere nummers en nummers uit een 'alternatief' genre steevast onderaan eindigen. Oudere, meer top 2000-fähige nummers scoren wat dat betreft vaak beter. Kijk maar naar de prestaties van o.a. Perfect Day, God Only Knows, Stairway to Heaven, Once in a Lifetime en diverse PF-nummers in het verleden. Als ze de finale haalden, eindigden ze steevast in de top 20. Ik schaar Born to Run ook tot deze categorie.

Ik verwacht overigens ook zeker geen top 10-plek, maar ergens tussen 15 en 20 moet zeker kunnen.

Ik zie juist een heleboel mensen die aangeven dat Born to Run (vrijwel) onderaan bij ze zal eindigen. Of misschien wil ik dat wel zien...

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Ik zie juist een heleboel mensen die aangeven dat Born to Run (vrijwel) onderaan bij ze zal eindigen. Of misschien wil ik dat wel zien...

Ik zou het iig graag (nog) meer willen zien.

Bruce bij mij gewoon in de middenmoot (iig met dit nummer). Verwacht 'm ergens rond de 20ste plaats in de eindstand.

#32 lijkt mij Elliott Smith. Ik vind het de meest verrassende finalist in jaren en zie hem geen potten breken hier.

Ik denk ook dat Elliott Smith de nummer 32 is, maar aan de andere kant vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat zo veel mensen Waltz #2 echt slécht vinden. Ik kan me voorstellen dat mensen het nummer gewoon een beetje éne-oor-in-andere-oor-uit-materiaal kunnen vinden, maar ik vind het moeilijk om me in te beelden dat het echt bottom-5 materiaal zou zijn - NMH heeft dan veel scherpere randjes. Maar goed, dat zeg ik dan ook als een fan.

Ik begrijp dat ook niet zo, maar er zijn ook wel wat mensen die de relatief nieuwe nummers automatisch een stuk lager zetten.

Heb er verder niet zo veel sjoege van hoe die ladders allemaal werken maar het eindspel doe ik nu voor 3e keer mee of zo, Waltz #2 staat bij mij iig veilig in de middenmoot

Casartelli (moderator)
Waltz #2 als liedje kan ermee door, dus dat zit dan tussen beetje éne-oor-in-andere-oor-uit-materiaal en wel ok, maar 's mans o-kijk-mij-eens-kwetsbaar-en-gevoelig-zijn stem verziekt het voor mij toch wel. Net geen zesje. Weliswaar heeft hij op dat punt nog concurrentie in deze finale, maar de goede verstaander begrijpt inmiddels dat het bij mij geen middenmoot is.

Overigens begrijp ik bij mijn favoriete muziek over het algemeen vrij goed wat sommige anderen erin afstoot, dat zal voor de Elliott Smithfan niet echt anders zijn toch?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.