MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Strijd der Nederlandstalige Platen

zoeken in:

vigil schreef:
Ik doe het niet vaak maar nu huil ik met u mee
En ook ik laat een traan. Een van de mooiste Nederlandstalige liedjes.

En dan verliezen van 'Open'.....

6-1

12. Doe Maar – Smoorverliefd vs. Frans Halsema - Voor haar

0-1 En ook dit is een van de tien mooiste!

Casartelli schreef:
(quote)
(quote)
Ik denk ook dat dat, als je dan toch een mengvorm KO/ladder wil doen, de logischer volgorde was geweest; stemmen voor een ladder met 5 nummers is toch hoogdrempeliger dan voor een KO met 2 nummers.

Dat gezegd zijnd, 5 nummers per dag zou ook niet te veel moeite mogen zijn voor iemand met voldoende interesse in het onderwerp van het spel. Dat ik zelf grotendeels afgehaakt ben in de ladderfase, zegt misschien iets over mijn interesse... of toch over het feit (zoals ik in het begin geloof ik ook al aangegeven heb) dat de ladderfase net samenviel met de ook al luisterintensieve 1e rondes van de MML en de Witte Trui.

Het kiezen voor ladders in eerste instantie heb ik vooral gedaan om nummers meer kansen te bieden dan in een gewone KO. Je laat iets 24 uur staan en de liefhebbers van een specifiek nummer die niet online zijn als er een KO wordt gespeeld, hebben toch de mogelijkheid hun lievelingsnummer te belonen.

Het probleem zit m denk ik vooral in de omvang van het aantal nummers. Ik heb dat denk ik een beetje onderschat: er hadden meer nummers mee kunnen doen. Op die manier worden toppers ook beter verspreid (hoogstwaarschijnlijk) en krijgen minder bekenden/ook geliefde songs de kans om ook door te gaan.

Schrikbeeld was echter de Vlaamse KO die hier ooit is georganiseerd en die heel lang duurde (ik geloof wel een jaar) en die als basis een bestand van ruim 1000 nummers had waardoor elke ladder van 4 met geluk uit 2 bekende nummers bestond en met pech uit 0. De ideale omvang zit er wsl iets tussenin.

1-4

13. Kadanz - In het donker vs. Frank Boeijen Groep – Zeg me dat het niet zo is
0-1

2-1

Martial
3-5

4-5

johannesA
5-5

6-6 maar Kadanz mag ook door (en is door)

14. Stef Bos - Is dit nu later vs. Spinvis – Aan de oevers van de tijd

1-0

Casartelli (moderator)
2-0

3-1

Martial
4-1

Gast
geplaatst: vandaag om 21:19 uur

geplaatst: vandaag om 21:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.