MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]

zoeken in:
Lijstje verstuurd. Voor het opsturen alles nog een flink aantal keren beluisterd. Dit heeft wel wat verschuivingen opgeleverd, maar niks echt schokkends (had nr 9 bijvoorbeeld oorspronkelijk op 5 gezet).

Ook dit jaar weer een prima finale. Iets beter dan vorig jaar denk ik, maar het scheelt niet veel. Komt natuurlijk niet in de buurt van het hoogtepunt van twee jaar geleden, maar dat was ook niet te verwachten. Een nummer vind ik moeilijk om naar te luisteren. Drie anderen zijn behoorlijk saai. Nummers 15 - 20 vind ik prima nummers. 7-14 goed. 1-6 fantastisch.

Nu snel een voorspelling in elkaar zetten voor het nostradamus topic en dan beginnen met luisteren voor die andere grote finale.

Onweerwolf
De stembussen zijn gesloten. Er zijn dit jaar 85 lijstjes ingestuurd en dat zijn er weer 3 meer dan vorig jaar. Opnieuw weer een record dus.

Als ik alle lijstjes weer om de 10 minuten zou gaan doen net als de afgelopen jaren dan beginnen we dit jaar om 7:30. Het zou kunnen maar ik ga daar nog eens even hard over nadenken.

Als de ontknoping een week later is, kan de deadline ook een week later, toch?

Nope, mijne telt al niet meer mee...

Onweerwolf
Ik doe de volgende mededeling. Aangezien de finale twee weken is uitgesteld was er de optie om ook de deadline te verzetten. Ik wist niet goed welke beslissing ik hierin moest nemen omdat ik vermoedde dat de meningen daarover verdeeld zouden zijn.

Ik heb daarom een aantal mensen om raad gevraagd. Deze mensen hebben mij allemaal geadviseerd en mijn besluit is gebaseerd op hun advies. Hoewel de meningen inderdaad waren verdeeld was de meerderheid van mening dat de deadline uitgesteld mocht worden. Derhalve zijn de lijstjes die na de originele deadline zijn ingeleverd bij deze alsnog geldig en inmiddels verwerkt en doe ik bij deze ook nog eenmalig een tag aan de mensen die nog geen lijstje hebben ingeleverd.

De nieuwe deadline is woensdag 19 december om 23:59.

Over deze beslissing mag worden gediscussieerd maar hij is hoe dan ook wel definitief. Hij is tevens incidenteel en je kunt er bijvoorbeeld volgend jaar geen rechten aan ontlenen mocht je dan te laat zijn.

curufin, Snoeperd, Sunderland, thelion, 7744leon, Gele Stift, jassn, kemm, panjoe, Poek, Salvadore, starbright boy, The Eraser, Ataloona, Dave82, dynamo d, ineeeee, madmadder, Maestrov, Robbie34, zaaf, Angelo, Aroentje, Ceasar, dvdschaaf, Etiul, HugovdBos, kobe bryant fan, L_T_B, Lukas, Oldfart, riiiiiiiii, Rvdz

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Ik hoor op tv net The Rip voorbij komen in een parfumreclame. Dat is toch wel de laatste plek waar ik Portishead had verwacht tegen te komen. Heeft geen invloed meer op mijn lijstje, maar wel een leuke verrassing op zich.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Ik hoor op tv net The Rip voorbij komen in een parfumreclame. Dat is toch wel de laatste plek waar ik Portishead had verwacht tegen te komen. Heeft geen invloed meer op mijn lijstje, maar wel een leuke verrassing op zich.

Jawel hoor, ik heb The Rip nu 3 plekken hoger gezet in je lijstje.

Oh er wordt gesjoemeld met de lijstjes? Dan verwacht ik een simpele overwinning van Archive.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Jawel hoor, ik heb The Rip nu 3 plekken hoger gezet in je lijstje.
Maar dat kan toch helemaal niet, van plek 2 naar -1?

Onweerwolf
Er lijkt iets op stapel te staan...

Onweerwolf schreef:
Er lijkt iets op stapel te staan...

Shit, is het uitgelekt?

Sry dat ik even niet ga zoeken in de vorige pagina's, maar wanneer is de ontknoping nu gepland?

Onweerwolf
corn1holio1 schreef:
Sry dat ik even niet ga zoeken in de vorige pagina's, maar wanneer is de ontknoping nu gepland?

Zondag de 23e.

http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Naar het schijnt heeft een Maastrichtenaar met een ongezonde voorkeur voor marathon-radio-uitzendingen besloten om morgen eens een eerste hapje uit de Witte Trui van 2018 te gaan nemen. Ik zou er mijn geld niet op durven inzetten, maar het zou kunnen dat morgen (uhh, later vandaag) vanaf 16u00 op Orinoco Radio afgetrapt wordt met de nummer 400.... Natuurlijk is de finale nog altijd gepland op 23 december, dus voor degenen die nog maar net bekomen zijn van de vorige agendawijziging: not to worry!

Dus ben je erg benieuwd naar wat er nu op 400 is geëindigd of heb je nog behoefte aan wat inspiratie om je finalelijstje last-minute nog op te stellen?? Wil je vast opwarmen voor de Grande Finale van de MuMeLadder die zondag te horen gaat zijn?? www.orinocoradio.nl/luister is the place to be!

Met toestemming van 'eend der eenden'/'wolf der wolven' Onweerwolf gebruik ik zijn taglijst met de meest exquise bezoekers van dit forum: jullie dus!

Tot zover deze dienstmededeling. Wat staat er op nummer 400? Ik verklap (nog) niks

123poetertjes, 50tracks, aERodynamIC, Andres4, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, El Ninjo, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, iamsander, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, laxus11, luigifort, Maartenn, Manfield, Mastroianni, mauricedegier, mol, MRDammann, MVW, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, ranja, remcodulac, Riesdude, Robbie34, Rudi S, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sokra, stardust_be, stoepkrijt, tbouwh, Teunnis, Titmeister, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Wat staat er op nummer 400? Ik verklap (nog) niks

Ooooeeehhhh. Nou, ik weet wel waar ik mijn geld op zou zetten maar ik heb een spiekbriefje. Wie durft te gokken?

Ik luister nu al naar de 24/7 stream Kaj dus op zeker wel ff wat van je marathon meepakken vandaag

Numero 400: Radiohead - True Love Waits.
Ik kom straks luisteren om te horen dat het klopt.

De uitzending is van start! Meeluisteren kan via http://www.orinocoradio.nl/luister (in je browser of plakken in je mediaspeler).
Ik (of Onweerwolf wellicht?) zal hier na elk uur de gespeelde nummers posten

Onweerwolf
Ik heb een totaal overzichtje in de planning (met user tags e.d.) maar ik kan iig vanavond die niet elk uur posten.

Jigsaw Falling Into Place.

Onweerwolf schreef:
Ik heb een totaal overzichtje in de planning (met user tags e.d.) maar ik kan iig vanavond die niet elk uur posten.

Dat kan ook, dan komt de update gewoon in 1x, lijkt me ook prima.. Moeten mensen maar luisteren

Haha, ik val nu in bij no. 389, kan vanavond niet zoveel luisteren helaas.
Wel leuk die uitzending

The (MuMe-)world that doesn't even know
How much it likes this little song

It's magnificent...

Goed, daar gaan we!

De Witte Trui 2018: UUR 1
400 [-----] Arcade Fire - Put Your Money On Me (2017, Canada, 05:50) - mauricedegier
399 [121] Anna Calvi - Desire (2011, Engeland, 03:51) - MuMeLadder
398 [332] Jan Swerts - Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid (2013, België, 07:31) - Vince vega
397 [361] Balthazar - Then What (2015, België, 04:09) - Andres4
396 [235] Mazzy Star - California (2013, Verenigde Staten, 05:23) - Simon77
395 [371] Daughter - New Ways (2016, Engeland, 05:26) - Gebruiker43757
394 [-----] Julien Baker - Turn Out The Lights (2017, Verenigde Staten, 03:24) - stardust_be
393 [300] Radiohead - True Love Waits (2016, Engeland, 04:44) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars)
392 [-----] PJ Harvey - On Battleship Hill (2011, Engeland, 04:08) - johan de witt
391 [359] Teleman - Düsseldorf (2016, Engeland, 03:47) - MuMeAfrekening
390 [335] Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011, Verenigde Staten, 05:03) - Grafmat
389 [-----] Austra - Home (2013, Canada, 04:16) - Andres4

Meteen fraaie liedjes van Arcade, Anna en Austra.
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ooooeeehhhh. Nou, ik weet wel waar ik mijn geld op zou zetten.
I see what you did there.

Ah, mooi dat de mooiste LES het gehaald heeft

kaj_666 schreef:
400 [-----] Arcade Fire - Put Your Money On Me (2017, Canada, 05:50) - mauricedegier
399 [121] Anna Calvi - Desire (2011, Engeland, 03:51) - MuMeLadder
398 [332] Jan Swerts - Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid (2013, België, 07:31) - Vince vega
397 [361] Balthazar - Then What (2015, België, 04:09) - Andres4
396 [235] Mazzy Star - California (2013, Verenigde Staten, 05:23) - Simon77
395 [371] Daughter - New Ways (2016, Engeland, 05:26) - Gebruiker43757
394 [-----] Julien Baker - Turn Out The Lights (2017, Verenigde Staten, 03:24) - stardust_be
393 [300] Radiohead - True Love Waits (2016, Engeland, 04:44) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars)
392 [-----] PJ Harvey - On Battleship Hill (2011, Engeland, 04:08) - johan de witt
391 [359] Teleman - Düsseldorf (2016, Engeland, 03:47) - MuMeAfrekening

Heerlijke bottom-10!

Vooral erg blij dat Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid er nog steeds in staat

Ik schakel in en ga van ATCQ naar Marie Davidson Meer in de boter had mijn neus niet kunnen zitten op het moment.

EDIT: Haha, daarna doodleuk Regina Helaas wel met een relatief matig nummer.

EDIT2: Het niveau gaat nog hoger: Jessy Lanza heeft blijkbaar de lijst gehaald!

EDIT3: Het houdt niet op, niet vanzelf. Jamie xx - Girl nu door de speakers

De Witte Trui 2018: UUR 2
388 [-----] Elbow - Magnificent (She Says) (2016, Engeland, 04:25) - stoepkrijt
387 [-----] Jon Hopkins - Collider (2013, Engeland, 09:22) - hoi123
386 [226] The Irrepressibles - In This Shirt (2010, Engeland, 05:35) - Silent_shout
385 [299] Courtney Barnett - Elevator Operator (2015, Australië, 03:15) - Finidi
384 [323] David Bowie - I Can't Give Everything Away (2016, Engeland, 05:47) - johan de witt
383 [360] William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon (2011, Verenigde Staten, 03:39) - MuMeLadder
382 [-----] Perfume Genius - Grid (2014, Verenigde Staten, 02:41) - hoi123
381 [380] Goldfrapp - Clay (2013, Engeland, 04:20) - dynamo d
380 [-----] A Tribe Called Quest - The Space Program (2016, Verenigde Staten, 05:41) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars)
379 [-----] Marie Davidson - Naive To The Bone (2016, Canada, 04:04) - kaj_666
378 [-----] Regina Spektor - Older And Taller (2016, Verenigde Staten, 03:57) - Finidi
377 [376] Jessy Lanza - It Means I Love You (2016, Canada, 04:42) - Edgar18

Hopkins, Tribe, Mariiiieeeee, Regina, Jessy, Jamie kusjes

Dit niveau haalt de Ladder dus nevernooitniet. Jammer dat ik niet kan luisteren vandaag, veel plezier allen!

123poetertjes schreef:
Hopkins, Tribe, Mariiiieeeee, Regina, Jessy, Jamie kusjes

Dit niveau haalt de Ladder dus nevernooitniet. Jammer dat ik niet kan luisteren vandaag, veel plezier allen!

Jammer! Volgend weekend wel paraat voor de bovenste nummers?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.