Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]
zoeken in:
1
geplaatst: 4 december 2018, 23:29 uur
Daarnet Don't Delete the Kisses live gezien/gehoord. Misschien zorgt die "livebonus" (Witte Trui bingokaart?) nog voor een stijging in mijn lijstje... 

1
geplaatst: 4 december 2018, 23:55 uur
Arrie schreef:
Een hype is iets kortstondigs. Dat kun je van de populariteit van The National toch niet meer zeggen?
Een hype is iets kortstondigs. Dat kun je van de populariteit van The National toch niet meer zeggen?
Daar zit wat in! Wel zou je kunnen zeggen dat hun klasse in sommige kringen, waaronder hier, schromelijk wordt overschat!

0
geplaatst: 4 december 2018, 23:59 uur
JoaMuse schreef:
Daarnet Don't Delete the Kisses live gezien/gehoord. Misschien zorgt die "livebonus" (Witte Trui bingokaart?) nog voor een stijging in mijn lijstje...
Haha, is voor mij niet nodig Iets met het beste nummer van 2017
Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn: over een week staan de Mercury Prize winner in Utrecht en er zijn nog zat kaarten!
0
geplaatst: 5 december 2018, 00:03 uur
Choconas schreef:
Daar zit wat in! Wel zou je kunnen zeggen dat hun klasse in sommige kringen, waaronder hier, schromelijk wordt overschat!
(quote)
Afgaande op de relatief lauwe* waarderingen / luistercijfers op plaatsen als RYM, Pitchfork, Reddit, All Music, Last.fm, Spotify en in de vaderlandse media (incl. allertijdenlijsten) zou ik juist willen beweren dat MuMe de enige plaats is waar ze nog een beetje goed op waarde geschat worden
*Vergeleken met de andere toonaangevende indiebands van dit tijdsgewricht zoals Radiohead, Arcade Fire, TWOD
0
geplaatst: 5 december 2018, 00:24 uur
Gretz schreef:
Afgaande op de relatief lauwe* waarderingen / luistercijfers op plaatsen als RYM, Pitchfork, Reddit, All Music, Last.fm, Spotify en in de vaderlandse media (incl. allertijdenlijsten) zou ik juist willen beweren dat MuMe de enige plaats is waar ze nog een beetje goed op waarde geschat worden
Met name door een zekere Geert! =P
Gretz schreef:
*Vergeleken met de andere toonaangevende indiebands van dit tijdsgewricht zoals Radiohead, Arcade Fire, TWOD
Bij Arcade Fire en War On Drugs, maar ook bijvoorbeeld bij Arctic Monkeys, kan ik de verering in die media ook maar moeilijk plaatsen. Allemaal prima bands, hoor, maar ook weer niet het achtste wereldwonder. Bij Radiohead begrijp ik het al wat beter, omdat ze bij mij ook heel hoog aangeschreven staan.
1
geplaatst: 5 december 2018, 00:26 uur
Gretz schreef:
Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn: over een week staan de Mercury Prize winner in Utrecht en er zijn nog zat kaarten!
Ik ben erbij! (En was al overtuigd.)
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2018, 10:07 uur
Choconas schreef:
Bij Arcade Fire en War On Drugs, maar ook bijvoorbeeld bij Arctic Monkeys, kan ik de verering in die media ook maar moeilijk plaatsen. Allemaal prima bands, hoor, maar ook weer niet het achtste wereldwonder. Bij Radiohead begrijp ik het al wat beter, omdat ze bij mij ook heel hoog aangeschreven staan.
Radiohead gaat allicht ook al wat langer mee, dus de vergelijking is misschien ook niet helemaal eerlijk, maar qua ontwikkeling van zichzelf en de muzikale wereld om hen heen (kortom: qua toonaangevendheid) is dat toch echt van een heel andere orde dan Arcade Fire, Arctic Monkeys, The National of The War on Drugs.Bij Arcade Fire en War On Drugs, maar ook bijvoorbeeld bij Arctic Monkeys, kan ik de verering in die media ook maar moeilijk plaatsen. Allemaal prima bands, hoor, maar ook weer niet het achtste wereldwonder. Bij Radiohead begrijp ik het al wat beter, omdat ze bij mij ook heel hoog aangeschreven staan.
1
geplaatst: 5 december 2018, 10:10 uur
JoaMuse schreef:
Daarnet Don't Delete the Kisses live gezien/gehoord.
Daarnet Don't Delete the Kisses live gezien/gehoord.
Ow cool!
Gisteren ... gezien!
Schrijf er wat over, ik ben benieuwd

1
geplaatst: 5 december 2018, 10:12 uur
Gretz schreef:
Wow Fuck, voor 2 tientjes. Erg interessant!
Eens kijken of ik dat kan fixen met werk en thuisfront
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2018, 14:20 uur
Arrie schreef:
Ik zeg dat ze een van de grootste hypes van de afgelopen 10 jaar zijn, niet dat ze op dit moment nog steeds gehyped worden.
0
geplaatst: 5 december 2018, 15:12 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zeg dat ze een van de grootste hypes van de afgelopen 10 jaar zijn, niet dat ze op dit moment nog steeds gehyped worden.
(quote)
The National is een band die met elk album hun fanbase wat verder uitbouwde. Ik zie echt niet in hoe die band een hype is/was.
0
geplaatst: 5 december 2018, 16:29 uur
Daar is weinig tegen in te brengen, de veroorzakers hier op de site zullen jou wel weer gaan tegenspreken

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2018, 16:47 uur
Arrie schreef:
The National is een band die met elk album hun fanbase wat verder uitbouwde. Ik zie echt niet in hoe die band een hype is/was.
(quote)
Okay, misschien als je er vanaf het begin bij was. Ik kreeg opeens in allerlei lijstjes een hele reeks nummers voor mijn kiezen van deze band. En naar mijn idee vooral toen High Violet uitkwam want toen kwam er opeens ook veel meer aandacht voor Boxer. Althans ik heb ze tegelijk leren kennen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2018, 19:53 uur
Met dank aan JoaMuse is het 70e lijstje nu ook een feit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2018, 19:55 uur
Bij deze een laatste herinnering. Je hebt nog enkele dagen om een lijstje in te sturen. Aanstaande zaterdag om 19:30 sluiten de stembussen!
Choconas, corn1holio1, curufin, Gretz, remcodulac, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, thelion, yeahyeahyeah, 7744leon, Gebruiker43757, GrafGantz, kaj_666, Gele Stift, jassn, kemm, luigifort, Grafmat, Gyzzz, panjoe, Poek, Salvadore, starbright boy, The Eraser, WhyNotSmile, Ataloona, Dave82, dynamo d, Finidi, gerre, ineeeee, madmadder, Maestrov, pauljojo, Robbie34, zaaf, Angelo, Aroentje, Ceasar, dvdschaaf, Etiul, HugovdBos, iamsander, kobe bryant fan, L_T_B, Lukas, Oldfart, riiiiiiiii, Rvdz
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Choconas, corn1holio1, curufin, Gretz, remcodulac, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, thelion, yeahyeahyeah, 7744leon, Gebruiker43757, GrafGantz, kaj_666, Gele Stift, jassn, kemm, luigifort, Grafmat, Gyzzz, panjoe, Poek, Salvadore, starbright boy, The Eraser, WhyNotSmile, Ataloona, Dave82, dynamo d, Finidi, gerre, ineeeee, madmadder, Maestrov, pauljojo, Robbie34, zaaf, Angelo, Aroentje, Ceasar, dvdschaaf, Etiul, HugovdBos, iamsander, kobe bryant fan, L_T_B, Lukas, Oldfart, riiiiiiiii, Rvdz
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
1
geplaatst: 5 december 2018, 20:22 uur
vigil schreef:
(quote)
Zeker overwegen! Op Ticketswap zijn ze al voor €16 te krijgen, geen geld. Zeker als je weet hoe Wolf Alice zich live heeft ontwikkeld de afgelopen jaren
15
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2018, 23:59 uur
Beste allemaal,
Deze post heeft functies:
1. Iedereen die tot dusverre een finale lijstje heeft opgestuurd heeft hier een tag gekregen. Heb je een lijstje opgestuurd maar heb je hier geen tag gekregen dan is je lijstje niet verwerkt. Trek dan zo gauw mogelijk even aan mijn bel!
2. Na overleg hebben de Orinoco heren, Ard & Kaj, en ikzelf besloten dat er toch een uitzending gaat komen van De Witte Trui 2018. Deze uitzending gaat gekoppeld worden aan de dag van de ontknoping op dezelfde wijze als vorig jaar. Omdat de 9e december niet uitkomt voor Orinoco hebben we er voor gekozen om dit op zondag 23 december te doen. Dat betekent dat De Witte Trui twee weken in de ijskast blijft staan en we de uitslag over de MuMeLadder heen tillen.
Er zijn wellicht mensen die gepland hadden om op de 9e de ontknoping te kunnen volgen en op de 23e andere verplichtingen hebben. Een welgemeend excuus aan die mensen. Het is niet ideaal maar ik denk dat de uitzending vorig jaar succesvol genoeg was dat het zwaarder weegt om er toch ook dit jaar een vervolg aan te geven.
Zondag 23 december 2018 dus. De ontknoping + uitzending van de 6e editie van De Witte Trui.
123poetertjes, 50tracks, aERodynamIC, Andres4, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Co Jackso, cosmic kid, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, El Ninjo, Fathead, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, iamsander, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, laxus11, Maartenn, Manfield, Mastroianni, mauricedegier, mol, MRDammann, MVW, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, ranja, Riesdude, Rudi S, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sokra, stardust_be, tbouwh, Teunnis, Titmeister, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux
Deze post heeft functies:
1. Iedereen die tot dusverre een finale lijstje heeft opgestuurd heeft hier een tag gekregen. Heb je een lijstje opgestuurd maar heb je hier geen tag gekregen dan is je lijstje niet verwerkt. Trek dan zo gauw mogelijk even aan mijn bel!
2. Na overleg hebben de Orinoco heren, Ard & Kaj, en ikzelf besloten dat er toch een uitzending gaat komen van De Witte Trui 2018. Deze uitzending gaat gekoppeld worden aan de dag van de ontknoping op dezelfde wijze als vorig jaar. Omdat de 9e december niet uitkomt voor Orinoco hebben we er voor gekozen om dit op zondag 23 december te doen. Dat betekent dat De Witte Trui twee weken in de ijskast blijft staan en we de uitslag over de MuMeLadder heen tillen.
Er zijn wellicht mensen die gepland hadden om op de 9e de ontknoping te kunnen volgen en op de 23e andere verplichtingen hebben. Een welgemeend excuus aan die mensen. Het is niet ideaal maar ik denk dat de uitzending vorig jaar succesvol genoeg was dat het zwaarder weegt om er toch ook dit jaar een vervolg aan te geven.
Zondag 23 december 2018 dus. De ontknoping + uitzending van de 6e editie van De Witte Trui.
123poetertjes, 50tracks, aERodynamIC, Andres4, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Co Jackso, cosmic kid, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, El Ninjo, Fathead, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, iamsander, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, laxus11, Maartenn, Manfield, Mastroianni, mauricedegier, mol, MRDammann, MVW, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, ranja, Riesdude, Rudi S, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sokra, stardust_be, tbouwh, Teunnis, Titmeister, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux
0
geplaatst: 7 december 2018, 07:05 uur
Lijkt me top. Wordt de rest van de lijst dan ook pas bekend gemaakt?
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2018, 12:18 uur
In ieder geval laat ik het gedeelte dat wordt uitgezonden bekend maken door Orinoco tijdens de uitzending.
2
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2018, 14:20 uur
johan de witt schreef:
Jammer, vond het zoals vorig jaar eigenlijk leuker.
Jammer, vond het zoals vorig jaar eigenlijk leuker.
Maar we kiezen dus juist voor hetzelfde concept als vorig jaar. Het enige punt is dat de beoogde datum vervalt naar 2 weken later.
Edit: wellicht was mijn voorgaande post onduidelijk: tijdens de uitzending kom je te weten wat de nummers 25 t/m xxx zijn (afhankelijk vanaf hoe laat Orinoco begint met uitzenden. Reken op de top 100.) 24 t/m 1 gaan op de bekende manier via het posten van alle lijstjes. En dat dus allemaal op 23 december.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2018, 14:31 uur
Dat is een goede vraag. Eigenlijk wil ik dat al jaren iets eleganter doen dan ik normaal gesproken doe maar ik heb daar nog steeds geen fijn concept voor gevonden. Vermoedelijk doe ik het in etappes in de week voor de finale.
1
geplaatst: 7 december 2018, 20:03 uur
Onweerwolf schreef:
Mooi dat het toch nog gelukt is! Wellicht dat ik op mijn vakantieadres wel wat ga zitten luisteren! =)
0
geplaatst: 8 december 2018, 11:38 uur
O, is de deadline voor het insturen van een lijstje pas vandaag? Dan probeer ik nog wel mee te doen!
De meeste finalisten ga ik vandaag waarschijnlijk voor het eerst sinds een jaar weer horen.
De meeste finalisten ga ik vandaag waarschijnlijk voor het eerst sinds een jaar weer horen.

0
geplaatst: 8 december 2018, 15:58 uur
Lijstje verstuurd!
Mijn nummers 1, 2, 4 en 6 van vorig jaar ben ik kwijtgeraakt, maar er zijn gelukkig wel wat leuke debutanten bijgekomen. Er stromen er twee in op plek 2 en 4.
Na vijf jaar No Cars Go moest ik dit jaar voor het eerst op zoek naar een nieuwe nummer 1. Nou, ik heb er een gevonden! Een relatief jonkie, dus die kan hopelijk weer een tijdje mee.
Mijn nummers 1, 2, 4 en 6 van vorig jaar ben ik kwijtgeraakt, maar er zijn gelukkig wel wat leuke debutanten bijgekomen. Er stromen er twee in op plek 2 en 4.
Na vijf jaar No Cars Go moest ik dit jaar voor het eerst op zoek naar een nieuwe nummer 1. Nou, ik heb er een gevonden! Een relatief jonkie, dus die kan hopelijk weer een tijdje mee.

* denotes required fields.