Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2018, 23:47 uur
Voor wie het gemist heeft en voordat de uitzending zaterdag verder gaat nog even het een en ander wil inhalen is hier de opname van deel 1 van De Witte Trui van Orinoco Radio van afgelopen zaterdag:
Send and download large files, no registration needed - transfer.pcloud.com
Send and download large files, no registration needed - transfer.pcloud.com
0
geplaatst: 20 december 2018, 00:15 uur
123poetertjes schreef:
Als je alleen de twee saaiste nummers kent snap ik wel dat dit je geen leuke lijst lijkt.
Als je alleen de twee saaiste nummers kent snap ik wel dat dit je geen leuke lijst lijkt.
Ben het wel eens over die kleuterpop, sorry, vind dat echt een kutnummer?
Voor de rest staan er louter goede nummers in, al hadden Enrico en Sons of Kemet hier niet misstaan.
0
geplaatst: 20 december 2018, 00:30 uur
Je bent zelf een kleuter.
En Itgehane had januari natuurlijk moeten winnen van Bitch House
0
geplaatst: 20 december 2018, 06:59 uur
123poetertjes schreef:
Ja dat was Arries schuld
maar goed, dat wordt wel goedgemaakt in de nominatieronde 
Hoop iig dat Anna de Huiswolf niet doorgaat. Detoneert een beetje in dit verder wel sterke rijtje.
1
geplaatst: 20 december 2018, 07:03 uur
Mijn schuld?
Edit: inmiddels teruggezocht, je hebt helemaal gelijk. Ik neem alle schuld op me.
Edit: inmiddels teruggezocht, je hebt helemaal gelijk. Ik neem alle schuld op me.
0
geplaatst: 20 december 2018, 12:50 uur
jordidj1 schreef:
Voor de rest staan er louter goede nummers in, al hadden Enrico en Sons of Kemet hier niet misstaan.
(quote)
Who dat is ho, dat girl is a tomboy, dat girl is a tomboy.
0
geplaatst: 20 december 2018, 12:53 uur
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!)
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 5 gaan door)
123 Beach House - Lemon Glow
129 Let's Eat Grandma - Donnie Darko 3
121 Thom Yorke - Suspirium
103 Childish Gambino - This Is America 7
85 Anna Von Hausswolff - Ugly And Vengeful
92 Jorja Smith - Blue Lights 6
78 Agar Agar - Fangs Out
77 James Holden & The Animal Spirits - Thunder Moon Gathering 2
64 Donny Benét - Santorini
55 EASYFUN Feat. Iiris - Be Your USA 4
40 Princess Nokia - Tomboy 8
23 Converge - A Single Tear
Deadline: vrijdag 28 December 2018 19:30
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 5 gaan door)
123 Beach House - Lemon Glow
129 Let's Eat Grandma - Donnie Darko 3
121 Thom Yorke - Suspirium
103 Childish Gambino - This Is America 7
85 Anna Von Hausswolff - Ugly And Vengeful
92 Jorja Smith - Blue Lights 6
78 Agar Agar - Fangs Out
77 James Holden & The Animal Spirits - Thunder Moon Gathering 2
64 Donny Benét - Santorini
55 EASYFUN Feat. Iiris - Be Your USA 4
40 Princess Nokia - Tomboy 8
23 Converge - A Single Tear
Deadline: vrijdag 28 December 2018 19:30
17
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2018, 12:02 uur
Dag mensen,
Inmiddels zijn de stembussen echt gesloten en staat de winnaar vast maar wie dat is? Daarvoor zullen we eerst nog 89 lijstjes (een nieuw record) moeten doorworstelen.
Ik heb ruim een maand geleden al aangegeven dat ik wellicht een aanpassing zou doen omdat elke 10 minuten een lijstje doen op 1 dag eigenlijk niet meer redelijk is. Ik heb daarover een beslissing genomen.
Morgen, dus zaterdag, om 10:00 post ik de startladder. Dan post ik om 10:15 al het eerste random lijstje. Daarna gaan we elke 45 minuten een nieuw lijstje zien. Tot 23:45 wanneer ik het laatste en 19e lijstje post. De overige 70 lijstjes zullen dan in de bekende vorm om de 10 minuten op zondag bekend gemaakt worden en de eerste, dus feitelijk lijstje #20 zal zondag om 10:00 worden gepost.
Ik heb overwogen om alles op zondag te doen en dan het eerste deel om de 5 minuten maar dat betekent dat ik van 10 tot 13:00 bezig ben met om de 5 minuten posten en dat vind ik verre van ideaal.
Het is in theorie mogelijk dat ik ergens op de zaterdag even wat smokkel met de lijstjes en er 1 of twee eerder of later post dan om de 45 minuten.
Wat echter belangrijk is aan het hele verhaal is dat we nu mooi gaan aansluiten bij de uitzending op Orinoco, die duurt namelijk zowel op zaterdag als op zondag van 10.00 tot +/-00.00!!!
123poetertjes, 50tracks, aERodynamIC, Andres4, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, El Ninjo, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, iamsander, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, laxus11, luigifort, Maartenn, Manfield, Mastroianni, mauricedegier, mol, MRDammann, MVW, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, ranja, remcodulac, Riesdude, Robbie34, Rudi S, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sokra, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, tbouwh, Teunnis, Titmeister, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah
Feedback over de bekendmaking blijft welkom, zowel vooraf, tijdens als achteraf.
Tot morgen alvast!
Inmiddels zijn de stembussen echt gesloten en staat de winnaar vast maar wie dat is? Daarvoor zullen we eerst nog 89 lijstjes (een nieuw record) moeten doorworstelen.
Ik heb ruim een maand geleden al aangegeven dat ik wellicht een aanpassing zou doen omdat elke 10 minuten een lijstje doen op 1 dag eigenlijk niet meer redelijk is. Ik heb daarover een beslissing genomen.
Morgen, dus zaterdag, om 10:00 post ik de startladder. Dan post ik om 10:15 al het eerste random lijstje. Daarna gaan we elke 45 minuten een nieuw lijstje zien. Tot 23:45 wanneer ik het laatste en 19e lijstje post. De overige 70 lijstjes zullen dan in de bekende vorm om de 10 minuten op zondag bekend gemaakt worden en de eerste, dus feitelijk lijstje #20 zal zondag om 10:00 worden gepost.
Ik heb overwogen om alles op zondag te doen en dan het eerste deel om de 5 minuten maar dat betekent dat ik van 10 tot 13:00 bezig ben met om de 5 minuten posten en dat vind ik verre van ideaal.
Het is in theorie mogelijk dat ik ergens op de zaterdag even wat smokkel met de lijstjes en er 1 of twee eerder of later post dan om de 45 minuten.
Wat echter belangrijk is aan het hele verhaal is dat we nu mooi gaan aansluiten bij de uitzending op Orinoco, die duurt namelijk zowel op zaterdag als op zondag van 10.00 tot +/-00.00!!!

123poetertjes, 50tracks, aERodynamIC, Andres4, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, El Ninjo, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, iamsander, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, laxus11, luigifort, Maartenn, Manfield, Mastroianni, mauricedegier, mol, MRDammann, MVW, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, ranja, remcodulac, Riesdude, Robbie34, Rudi S, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sokra, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, tbouwh, Teunnis, Titmeister, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah
Feedback over de bekendmaking blijft welkom, zowel vooraf, tijdens als achteraf.
Tot morgen alvast!

2
geplaatst: 21 december 2018, 14:34 uur
Onweerwolf schreef:
En deze is uiteraard weer te beluisteren via het bekende adres: www.orinocoradio.nl/luister (een link die je ook gewoon in je mediaspeler kunt openen, trouwens)
Helaas is de website van Orinoco Radio nog altijd niet gefixt (achter de schermen werken we aan een nieuwe), dus het is wat dat betreft even behelpen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2018, 21:23 uur
Ook dit jaar vraag ik jullie hulp bij de jaarlijkse dopingcontrole. Ik heb zelf al de tracks die in mijn bestand staan als zijnde afkomstig uit 2009 nagelopen. Hieronder het lijstje van de tracks die ik uit 2010 heb genoteerd.
Je hoeft niet te zoeken en te controleren, maar mocht je er toevallig al eentje tussen zien staan waarvan je denkt "hey dat klopt niet!", dan hoor ik het graag.
Agnes Obel - Just So
Agnes Obel - Riverside
Angus & Julia Stone - Big Jet Plane
Angus & Julia Stone - Draw Your Swords
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - Ready To Start
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Arcade Fire - The Suburbs
Arcade Fire - We Used To Wait
Balthazar - Fifteen Floors
Beach House - Norway
Beach House - Zebra
Broken Bells - The High Road
Caribou - Odessa
Caribou - Sun
Crystal Castles Feat. Robert Smith - Not In Love
Deerhunter - Desire Lines
Eels - A Line In The Dirt
Foals - Spanish Sahara
Gorillaz - On Melancholy Hill
John Grant - Marz
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
Kavinsky Feat. Lovefoxxx - Nightcall
Massive Attack - Paradise Circus
Perfume Genius - Lookout, Lookout
The Irrepressibles - In This Shirt
The National - Afraid Of Everyone
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - England
The National - Runaway
The National - Terrible Love
Warpaint - Undertow
Je hoeft niet te zoeken en te controleren, maar mocht je er toevallig al eentje tussen zien staan waarvan je denkt "hey dat klopt niet!", dan hoor ik het graag.
Agnes Obel - Just So
Agnes Obel - Riverside
Angus & Julia Stone - Big Jet Plane
Angus & Julia Stone - Draw Your Swords
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - Ready To Start
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Arcade Fire - The Suburbs
Arcade Fire - We Used To Wait
Balthazar - Fifteen Floors
Beach House - Norway
Beach House - Zebra
Broken Bells - The High Road
Caribou - Odessa
Caribou - Sun
Crystal Castles Feat. Robert Smith - Not In Love
Deerhunter - Desire Lines
Eels - A Line In The Dirt
Foals - Spanish Sahara
Gorillaz - On Melancholy Hill
John Grant - Marz
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
Kavinsky Feat. Lovefoxxx - Nightcall
Massive Attack - Paradise Circus
Perfume Genius - Lookout, Lookout
The Irrepressibles - In This Shirt
The National - Afraid Of Everyone
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - England
The National - Runaway
The National - Terrible Love
Warpaint - Undertow
3
geplaatst: 22 december 2018, 09:51 uur
Voor degenen die nog in bed liggen (en al dan niet van plan zijn daar de rest van de dag te blijven liggen) nog even een reminder: over 10 minuten begint op Orinoco Radio het finaleweekend van de Witte Trui! Mis er niks van, via www.orinocoradio.nl/luister
8
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2018, 10:00 uur
We gaan bijna beginnen! De grote finale van de zesde editie van De Witte Trui.
De strijd om de beste plaat van 2008-2017 is bijna gestreden, morgenavond om precies 21:30 weten we waar de wisselbokaal naar toe mag.
Maar liefst 89 eindlijstjes vonden hun weg naar mijn inbox en dat zijn er weer 7 meer dan vorig jaar. Wederom een nieuw record dus!
De nieuwelingen, welcome to the white side:
cosmic kid, Guessmaker, iamsander, Joren999, Manfield, MRDammann, ranja, SanderT, SBube, STaRS, VladTheImpaler, wibro
De volgende mensen stuurden voor de tweede keer een lijstje in:
Finidi, gerre, jordidj1, MVW, pauljojo, Riesdude, Robbie34, Rudi S
Deze mensen deden voor de derde keer mee:
123poetertjes, AstroStart, charlotte2807, Grafmat, Gyzzz, sokra, WhyNotSmile
Dan waren er mensen die al vier jaar de finale meebepalen:
Brunniepoo, Casartelli, Glen Hansard, luigifort, Mastroianni, mauricedegier, stardust_be, Vince vega, willemdeux
Al vijf jaar aanwezig:
50tracks, arcade monkeys, Edgar18, Gebruiker43757, GrafGantz, hoolie55, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, Maartenn, mol, Outlaw104, Scorpion_21, Simon77, tbouwh
En dit zijn de veteranen die in alle zes edities een eindlijstje hebben ingestuurd:
aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, Gretz, herman, hoi123, johannesA, Johnny Marr, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Silent_shout, stoepkrijt, Teunnis, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah
Allen dank daarvoor!
De einduitslag staat nu helemaal vast maar ik heb hem dus nog niet opgeteld want dat ga ik vandaag doen. Eén voor één zal ik random de lijstjes presenteren, vandaag om de 45 minuten en morgen om de 10 minuten totdat we morgenavond om half 10 aangekomen zijn bij het laatste lijstje.
Om dit te doen heb ik een scoreboard ontwikkeld in het almachtige Excel. Dit scoreboard is losjes gebaseerd op hoe ze dat doen bij het Eurovisie Song Festival en geeft na elk lijstje in één opslag direct de actuele stand weer.
Omdat er is besloten om slechts de helft van de platen punten te geven telt de startladder (de finale top 24 gerangschikt naar de behaalde percentages van alle voorgaande rondes) niet mee voor De Witte Trui. Immers, dat is een volledige rangschikking van 24 ipv 12. De startladder zal echter wel in alle gevallen de tiebreaker zijn.
Bij deze presenteer ik derhalve het eerste 'blanke' scoreboard waarin de 24 finalisten zijn gerangschikt naar de volgorde van de startladder:
https://vgy.me/e8FWrx.png
Dit betekent dus dat Bloodbuzz Ohio alle tiebreaks wint en Shadow ze allemaal zal verliezen.
De strijd om de beste plaat van 2008-2017 is bijna gestreden, morgenavond om precies 21:30 weten we waar de wisselbokaal naar toe mag.
Maar liefst 89 eindlijstjes vonden hun weg naar mijn inbox en dat zijn er weer 7 meer dan vorig jaar. Wederom een nieuw record dus!
De nieuwelingen, welcome to the white side:
cosmic kid, Guessmaker, iamsander, Joren999, Manfield, MRDammann, ranja, SanderT, SBube, STaRS, VladTheImpaler, wibro
De volgende mensen stuurden voor de tweede keer een lijstje in:
Finidi, gerre, jordidj1, MVW, pauljojo, Riesdude, Robbie34, Rudi S
Deze mensen deden voor de derde keer mee:
123poetertjes, AstroStart, charlotte2807, Grafmat, Gyzzz, sokra, WhyNotSmile
Dan waren er mensen die al vier jaar de finale meebepalen:
Brunniepoo, Casartelli, Glen Hansard, luigifort, Mastroianni, mauricedegier, stardust_be, Vince vega, willemdeux
Al vijf jaar aanwezig:
50tracks, arcade monkeys, Edgar18, Gebruiker43757, GrafGantz, hoolie55, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, Maartenn, mol, Outlaw104, Scorpion_21, Simon77, tbouwh
En dit zijn de veteranen die in alle zes edities een eindlijstje hebben ingestuurd:
aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, Gretz, herman, hoi123, johannesA, Johnny Marr, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Silent_shout, stoepkrijt, Teunnis, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah
Allen dank daarvoor!
De einduitslag staat nu helemaal vast maar ik heb hem dus nog niet opgeteld want dat ga ik vandaag doen. Eén voor één zal ik random de lijstjes presenteren, vandaag om de 45 minuten en morgen om de 10 minuten totdat we morgenavond om half 10 aangekomen zijn bij het laatste lijstje.
Om dit te doen heb ik een scoreboard ontwikkeld in het almachtige Excel. Dit scoreboard is losjes gebaseerd op hoe ze dat doen bij het Eurovisie Song Festival en geeft na elk lijstje in één opslag direct de actuele stand weer.
Omdat er is besloten om slechts de helft van de platen punten te geven telt de startladder (de finale top 24 gerangschikt naar de behaalde percentages van alle voorgaande rondes) niet mee voor De Witte Trui. Immers, dat is een volledige rangschikking van 24 ipv 12. De startladder zal echter wel in alle gevallen de tiebreaker zijn.
Bij deze presenteer ik derhalve het eerste 'blanke' scoreboard waarin de 24 finalisten zijn gerangschikt naar de volgorde van de startladder:
https://vgy.me/e8FWrx.png
Dit betekent dus dat Bloodbuzz Ohio alle tiebreaks wint en Shadow ze allemaal zal verliezen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2018, 10:01 uur
En het eerste lijstje straks om 10:15 gaat zijn van.... sokra!
0
geplaatst: 22 december 2018, 10:02 uur
Outlaw104 schreef:
link werkt niet?
link werkt niet?
Hier werkt ie gewoon hoor?
3
geplaatst: 22 december 2018, 10:02 uur
kaj_666 schreef:
Voor degenen die nog in bed liggen (en al dan niet van plan zijn daar de rest van de dag te blijven liggen)
I see what you did thereVoor degenen die nog in bed liggen (en al dan niet van plan zijn daar de rest van de dag te blijven liggen)
0
geplaatst: 22 december 2018, 10:04 uur
Domme vraag misschien, maar is een deel van de top 400 al bekend gemaakt?
1
geplaatst: 22 december 2018, 10:07 uur
AstroStart schreef:
Vanaf hier De Witte Trui [Editie 2018] staat het deel van de lijst dat vorig weekend bekend is gemaakt

0
geplaatst: 22 december 2018, 10:09 uur
Nu onder Google Chrome wel, maar niet onder Internet Explorer.
2
geplaatst: 22 december 2018, 10:18 uur
Dit is het lijstje van sokra, dus je begint in ieder geval met iemand die volstrekt niet representatief is voor de gemiddelde smaak, en, zoals Dame Edna dan altijd zegt: "I mean that in the most positive caring way, possom!" 

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2018, 10:18 uur
johan de witt schreef:
Worden de 305-25 ook hier gepresenteerd?
Worden de 305-25 ook hier gepresenteerd?
Jazeker wel, wanneer ze zijn uitgezonden. Orinoco maakt de lijst bekend.
* denotes required fields.