MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / U2meter

zoeken in:
dazzler
En wanneer gaat Bono die bril nu eens eindelijk afzetten

Niet want hij schijnt een oogziekte te hebben (Glaucoom) en draagt daarom met (goede) reden een bril.

Maar met of zonder bril meer dan een 6 is het niet.

geen hoogvlieger nipt een....7

Oei oei vergane glorie

5

50tracks schreef:
Niet want hij schijnt een oogziekte te hebben (Glaucoom) en draagt daarom met (goede) reden een bril.

Ik denk dat hij dezelfde dokter heeft dan diegene die de pigmentziekte van Michael Jackson behandelde.
Ik bedoel dat sterren altijd een verhaal hebben bij hun looks. Er zijn namelijk ook mooiere brillen.
Die van Adam Clayton bijvoorbeeld in de vroege jaren '80. Ach, ik lul maar wat.

Neemt niet weg dat ik Bono nooit meer zonder die bril en grijns kan denken
die zo ver afstaat van de oprechtheid waarmee ze hun eerste platen maakten.

Denk ik dan.

OMG?! is dit een albumtrack? ik had er nooit van gehoord en dacht aan een rarity of mislukt b-kantje...

5,5

dazzler
Neemt niet weg dat ik Bono nooit meer zonder die bril en grijns kan denken
die zo ver afstaat van de oprechtheid waarmee ze hun eerste platen maakten. Denk ik dan.

Ja kan. Ik weet het niet. Ik denk dat artiesten die het zo lang volhouden toch gewoon een innerlijke drive hebben om door te gaan. Zeker als band. Zijn er weinige die het zo lang lukt. En goed of niet, ze blijven wel nieuwe muziek maken en toeren daar ook mee. Kom daar nog maar eens om. Ik ken eigenlijk geen ander populair voorbeeld (band) van deze leeftijd.

50tracks schreef:
Ik denk dat artiesten die het zo lang volhouden toch gewoon een innerlijke drive hebben om door te gaan. Zeker als band. Zijn er weinige die het zo lang lukt. En goed of niet, ze blijven wel nieuwe muziek maken en toeren daar ook mee. Kom daar nog maar eens om. Ik ken eigenlijk geen ander populair voorbeeld (band) van deze leeftijd.

Simple Minds

En Depeche Mode, Nick Cave & the Bad Seeds, Rush helaas net gestopt...

Pet shop boys enMadness bv

50tracks schreef:
Zeker als band. Zijn er weinige die het zo lang lukt.

Ik denk dat U2 het wereldrecord bezit van de langste carrière in originele bezetting.
En dan tel ik bands die er nog extra jaren aan breien in het ouwe lullen retrocircuit niet mee.
Ik heb het dan over bands die inderdaad nog steeds met nieuw materiaal komen dat verkoopt.

dazzler schreef:
(quote)

Ik denk dat U2 het wereldrecord bezit van de langste carrière in originele bezetting.
En dan tel ik bands die er nog extra jaren aan breien in het ouwe lullen retrocircuit niet mee.
Ik heb het dan over bands die inderdaad nog steeds met nieuw materiaal komen dat verkoopt.

Rush heeft in ieder geval tussen 1974 en 2015 dezelfde bezetting gehad en in die tijd 20 studio-albums uitgebracht die behoorlijk goed verkocht hebben. U2 is daar nog (net) niet aan toe. In 2015 overleed Neil Peart; hij werd niet vervangen, maar er is ook geen nieuw album meer verschenen. Juist deze maand is aangekondigd dat de band geen tour of albums meer zal doen.

ranboy schreef:
Rush heeft in ieder geval tussen 1974 en 2015 dezelfde bezetting gehad en in die tijd 20 studio-albums uitgebracht die behoorlijk goed verkocht hebben.

Als je daarmee ook de originele bezetting bedoelt, heeft Rush (voorlopig nog) het record.

Het was niet de eerste bezetting.

ranboy schreef:
Het was niet de eerste bezetting.

Okee, dan heeft Rush misschien een ander record: dat van het langst actief in dezelfde bezetting.

Maar we wijken af. Het is nog even wachten op de volgende U2 song van de dag.

Rolling Stones zijn nog altijd de ultieme rockdinosaurussen die veel te lang door zijn gegaan. U2 is een goede tweede dan.

Maar tijd voor een nieuwe, ja!

Deze Joey tribute vinden wij niet al te best, de familie en vrienden van Joey vonden het wel een geweldige tribute, heb ik gelezen. Maar ja, beetje lullig ook om zoiets af te fikken he

1. Until the End of the World: 8,89 (26 stemmen)
2. New Year's Day: 8,79 (33 stemmen)
3. Wire: 8,41 (26 stemmen)
4. A Sort of Homecoming: 8,39 (22 stemmen)
5. Bullet the Blue Sky: 8,38 (29 stemmen)
6. Mysterious Ways: 8,26 (33 stemmen)
7. 11 O'Clock Tick Tock: 8,17 (28 stemmen)
8. Out of Control: 8,06 (22 stemmen)
9. Trip Through Your Wires: 7,93 (26 stemmen)
10. Angel of Harlem: 7,91 (28 stemmen)

11. Two Hearts Beat As One: 7,63 (27 stemmen)
12. Spanish Eyes: 7,63 (22 stemmen)
13. Rejoice: 7,62 (30 stemmen)
14. Kite: 7,18 (18 stemmen)
15. City of Blinding Lights: 7,13 (28 stemmen)
16. Mofo: 7,09 (27 stemmen)
17. Daddy's Gonna Pay For Your Crashed Car: 6,98 (30 stemmen)
18. Beautiful Day: 6,92 (30 stemmen)
19. Two Shots of Happy, One Shot of Sad: 6,88 (22 stemmen)
20. Holy Joe: 6,83 (23 stemmen)

21. Love Is All We Have Left: 6,62 (25 stemmen)
22. This Is Where You Can Reach Me Now: 6,51 (21 stemmen)
23. Stand Up Comedy: 6,05 (24 stemmen)
24. The Miracle (of Joey Ramone): 5,70 (25 stemmen)

Ik hou van bruggetjes. Van deze song gaan we naar de laatste song die Joey ooit hoorde (op zijn sterfbed) en laat dat nou net een song van U2 zijn

Joey's brother Mickey recalled to Mojo May 2011 how this song was playing as he watched his bro pass away: "It was just so applicable and sad, hearing these words, 'In a little while, this hurt will hurt no more.' The song ended and the nurse said, 'He's gone now.' He went with the song, I thought, to that place where songs go after they're played - wherever that is.

In a Little While
U2 - In a Little While

ranboy schreef:
(quote)

Rush heeft in ieder geval tussen 1974 en 2015 dezelfde bezetting gehad en in die tijd 20 studio-albums uitgebracht die behoorlijk goed verkocht hebben. U2 is daar nog (net) niet aan toe. In 2015 overleed Neil Peart; hij werd niet vervangen, maar er is ook geen nieuw album meer verschenen. Juist deze maand is aangekondigd dat de band geen tour of albums meer zal doen.

Neil Peart leeft toch nog?

In a Little While

8

All That You Can't Leave Behind leek mij altijd het laatste grote U2 album.
Ik heb de indruk dat heel wat medespelers daar anders over denken.
In a Little While gaat voor mij toch echt wel de goede richting uit.

johan de witt schreef:
Rolling Stones zijn nog altijd de ultieme rockdinosaurussen die veel te lang door zijn gegaan.

Maar toch niet in hun originele bezetting? Dat is net mijn punt.

Dat U2 na Achtung baby niets goeds meer heeft gedaan is natuurlijk onzin, schapen die elkaar napraten en niet meer onafhankelijk zijn in hun oordeel.
In a little while is daar 1 van de vele mooie voorbeelden van.

7

Johnny Marr schreef:
(quote)

Neil Peart leeft toch nog?

Mijn fout, ik heb de bandjaren van Neil gelezen als zijn levensjaren. Neil leeft nog.

ranboy schreef:
In 2015 overleed Neil Peart; hij werd niet vervangen, maar er is ook geen nieuw album meer verschenen.

Sorry

Ik vrees dat je erg in de war bent...

Edit: was inmiddels al bekend

devel-hunt schreef:
Dat U2 na Achtung baby niets goeds meer heeft gedaan is natuurlijk onzin, schapen die elkaar napraten en niet meer onafhankelijk zijn in hun oordeel.

Of zijn het de schapen in hun midlife die bakken met geld neerleggen om achter elkaar de Ziggo Dome in te lopen richting volgende U2 show?

Maar goed, met dit liedje is in ieder geval weinig mis
7

johannesA
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 11:29 uur

geplaatst: vandaag om 11:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.