Muziek / Muziekgames / Het grote "Beste van Marillion" spel
zoeken in:
1
geplaatst: 1 maart 2018, 19:52 uur
Dat doe ik wel, kan nog net voordat ik ga sporten

Sorry vigil

17. Genie vs. The Sky Above the Rain
5-5
Deadline donderdag 20.00
1
geplaatst: 1 maart 2018, 19:58 uur
Vince vega schreef:
Sorry vigil
5-5
Deadline donderdag 20.00
(quote)

Sorry vigil

5-5
Deadline donderdag 20.00
Lijkt op een tie; geen idee eigenlijk welke regels dan toegepast worden maar je stem wordt gewaardeerd Vince! Doe Jules maar de groeten in de sportschool van me !!

0
geplaatst: 1 maart 2018, 19:59 uur
6-5
Deadline donderdag 20.00
6-5
Deadline donderdag 20.00
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:02 uur
Tja, wat moeten we hier nu mee?
Wel schitterende top 3 heb Musicborst!
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:04 uur
18. Go! vs. The Web
1-1
Deadline vrijdag 20.00
The Web is misschien wel het meest onderschatte Fish-nummer; ik vind het in ieder geval een zeer fraai nummer!
1-1
Deadline vrijdag 20.00
The Web is misschien wel het meest onderschatte Fish-nummer; ik vind het in ieder geval een zeer fraai nummer!
0
geplaatst: 1 maart 2018, 21:21 uur
Bravejester schreef:
Dank!
Overigens vind ik zelf die andere 7 ook wel aardig! 
Jouw top 3 is ook niet verkeerd! Als ik jouw hele top 10 zo bekijk is de progladder jou op het lijf geschreven....
0
geplaatst: 1 maart 2018, 22:33 uur
Bedankt voor link Musicborst naar de progladder... zit veel goeds tussen zo te zien maar ook veel onbekende artiesten/nummers voor mij. Ik weet niet of ik er zoveel tijd in wil steken ( om al die onbekende nummers te gaan beluisteren ).
0
geplaatst: 1 maart 2018, 23:03 uur
Ik steek ieder jaar veel tijd in de progladder met afluisteren, daarvoor krijg ik ook veel voor terug vind ik zelf. Muziek is nu eenmaal mijn grootste hobby.
Nieuwe muziek is als een nieuwe avontuur, daarbij kan ik het ook heel goed combineren met andere dingen zoals werk.
Zonder de drang naar nieuwe muziek was ik Marillion nooit gaan waarderen zoals ik nu doe maar zat ik nog naar deze te luisteren omdat mijn vader die vroeger iedere zondag afspeelde.....
Nieuwe muziek is als een nieuwe avontuur, daarbij kan ik het ook heel goed combineren met andere dingen zoals werk.
Zonder de drang naar nieuwe muziek was ik Marillion nooit gaan waarderen zoals ik nu doe maar zat ik nog naar deze te luisteren omdat mijn vader die vroeger iedere zondag afspeelde.....
0
geplaatst: 1 maart 2018, 23:11 uur
Ik leef met je mee Musiborst... mijn vader luisterde dan weer meer naar dit soort muziek.... johnny cash ring of fire
Verder geef ik films nu meer aandacht dan ( nieuwe ) muziek en volg eigenlijk alleen nog bekende artiesten. Soms luister ik wel iets nieuws via Spotify of YouTube maar zelden raakt mij iets nieuws nog zoals Riverside deed in 2004-2005
Verder geef ik films nu meer aandacht dan ( nieuwe ) muziek en volg eigenlijk alleen nog bekende artiesten. Soms luister ik wel iets nieuws via Spotify of YouTube maar zelden raakt mij iets nieuws nog zoals Riverside deed in 2004-2005
0
geplaatst: 1 maart 2018, 23:17 uur
Dat is beter! Overigens heb ik van mijn moeder wel iets mee gekregen wat is blijven hangen en waar ik blij mee ben (en jij ook zo te zien) en dat is Neil Diamond. Die komt gewoon nog iedere week door mijn speakers, koptelefoon danwel oordopjes... 

1
geplaatst: 1 maart 2018, 23:38 uur
Neil Diamond vond ik zelf altijd al goed toen ik begin en midden jaren 70 zijn nummers op de radio hoorde; Brooklyn Roads, I Am I Said, Beautiful Noise enz. en ik heb dan ook een flinke collectie lp's vroeger daarvan gehad en nu nog steeds flink wat cd's van eind jaren 60 t/m midden 80er jaren. Hot August Night uit 1972 blijft echter nog altijd onovertroffen.
In ieder geval stukken beter dan Go! en Genie van Marillion
... om even on topic te blijven! Crunchy Granola Suite uit de speakers nu! Maar ja, Neil Diamond in 1972 is als Marillion in zeg 1994 dus wat wil je nog meer... 
In ieder geval stukken beter dan Go! en Genie van Marillion
... om even on topic te blijven! Crunchy Granola Suite uit de speakers nu! Maar ja, Neil Diamond in 1972 is als Marillion in zeg 1994 dus wat wil je nog meer... 
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 maart 2018, 23:59 uur
Bravejester schreef:
Ha, een medestanderThe Web is misschien wel het meest onderschatte Fish-nummer; ik vind het in ieder geval een zeer fraai nummer!
18. Go! vs. The Web
2-3
Deadline vrijdag 20.00
0
geplaatst: 2 maart 2018, 00:10 uur
Absoluut! geweldige teksten zoals :
Clippings from ancient newspapers lie scattered cross the floor
Stained by the wine from a shattered glass
Meaningless words, yellowed by time, faded photos exposing pain
Celluloid leeches bleeding my mind
You've finished playing hangman, you've cast the fateful dice
en
Confidence has deserted me, with you it has forsaken me
Confused and rejected, despised and alone
I kiss isolation on its fevered brow
Security clutching me, obscurity threatening me
Your reasons were so obvious
As my friend have qualified, I only laughed away your tears
But even jesters cry
En dan daarna dat gitaarwerk van Steve Rothery....
Genieten geblazen en mee zingen natuurlijk!!
0
geplaatst: 2 maart 2018, 08:41 uur
18. Go! vs. The Web
3-4
Deadline vrijdag 20.00
Decisions have been maaaaaade!
3-4
Deadline vrijdag 20.00
Decisions have been maaaaaade!
0
geplaatst: 2 maart 2018, 09:17 uur
Misschien niet direct aan de tussenstand te zien maar zo onderschat is The Web toch ook niet? Natuurlijk staan er nog wel een paar classics op het debuut maar de hoge waardering voor die plaat komt ook gewoon mede door het webje. Overigens kreeg de fanclub ook die naam mee dus dan moet er toch wel iets goeds aan zijn 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2018, 09:57 uur
Hij is door de eerste ronde gekomen, dus dat doet inderdaad wel iets af aan het labeltje 'onderschat'. Nu verbaasde dat überhaupt door de eerste ronde komen mij ook al een beetje.
Bravejester schreef:
Absoluut! geweldige teksten zoals :
[...]
Ik heb als curiositeit wel eens opgezocht waar The Web eigenlijk over ging, maar in zijn algemeenheid is Marillion, in het bijzonder in de Fish-periode, toch wel iets wat bij mij 100% om de muziek draait.Absoluut! geweldige teksten zoals :
[...]
3
geplaatst: 2 maart 2018, 10:03 uur
vigil schreef:
Overigens kreeg de fanclub ook die naam mee dus dan moet er toch wel iets goeds aan zijn
Of ze vonden The Forgotten Sons toch een wat zielige bijklank hebben.Overigens kreeg de fanclub ook die naam mee dus dan moet er toch wel iets goeds aan zijn
0
geplaatst: 2 maart 2018, 20:38 uur
19. Goodbye to All That: The Wave / Mad / The Opium Den / The Slide / Standing in the Swing vs. This Is the 21st Century
1-0
Deadline zaterdag 20.00 u
1-0
0
geplaatst: 2 maart 2018, 20:39 uur
19. Goodbye to All That: The Wave / Mad / The Opium Den / The Slide / Standing in the Swing vs. This Is the 21st Century
2-0
2-0
0
geplaatst: 2 maart 2018, 20:41 uur
2-1
2-1
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2018, 21:07 uur
3-1
3-1
0
geplaatst: 2 maart 2018, 21:54 uur
4-1
4-1
0
geplaatst: 2 maart 2018, 22:59 uur
5-1
5-1
0
geplaatst: 3 maart 2018, 09:33 uur
6-1
6-1
* denotes required fields.