Muziek / Muziekgames / Smithsmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2018, 22:16 uur
9
Schitterend nummer van wat misschien inderdaad wel het allerbeste verzamelalbum ooit is.
Schitterend nummer van wat misschien inderdaad wel het allerbeste verzamelalbum ooit is.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 23:39 uur
Van een verzamelalbum dat toch ook weer niet helemaal echt een verzamelalbum is als in 'greatest hits' of 'best of'. Gewoon handig bij elkaar gezette singles die niet op reguliere albums staan. Misschien is en blijft Louder Than Bombs wel mijn favoriete Smiths-album.....
8,8
8,8
0
geplaatst: 16 januari 2018, 23:51 uur
aERodynamIC schreef:
Van een verzamelalbum dat toch ook weer niet helemaal echt een verzamelalbum is als in 'greatest hits' of 'best of'. Gewoon handig bij elkaar gezette singles die niet op reguliere albums staan. Misschien is en blijft Louder Than Bombs wel mijn favoriete Smiths-album.....
Vandaar dat ik ook voor compilatie-album ging i.p.v. verzamelaar. Die laatste zin geldt misschien ook wel voor mij trouwens. Is dat echt zo raar?
1
geplaatst: 16 januari 2018, 23:53 uur
Oh ja, de term maakt me niet uit hoor. Het is geen 'volwaardig album' omdat het niet als zodanig is uitgebracht, maar eigenlijk is dat het ook weer wel. Altijd een beetje lastige gevallen. Dat is best raar.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 00:01 uur
Voor mij is Hatful of Hollow de beste Smiths-verzamelaar (los van mijn eigen a-sides en b-sides playlists). Ook de CD waarmee ik The Smiths leerde kenden. Ik moest even zoeken van welk verzamelalbum dit de opener zou zijn....
Minste nummer tot nu toe wat mij betreft, nooit een klik mee gehad.
6,5
Grappig, ik vind dit juist een vrij strakke, dwingende song, eerder het tegenovergestelde van chaotisch en rammelend. Als je dat over bv. Frankly Mr. Shankly zou zeggen kon ik me er iets meer bij voorstellen.
Minste nummer tot nu toe wat mij betreft, nooit een klik mee gehad.
6,5
chevy93 schreef:
Chaotische, rammelende opener die er eigenhandig voor zorgt dat The Queen is Dead bij mij niet boven de 4* uit komt. Hoewel hij wel steeds beter valt, maar nog altijd niet meer dan...
Chaotische, rammelende opener die er eigenhandig voor zorgt dat The Queen is Dead bij mij niet boven de 4* uit komt. Hoewel hij wel steeds beter valt, maar nog altijd niet meer dan...
Grappig, ik vind dit juist een vrij strakke, dwingende song, eerder het tegenovergestelde van chaotisch en rammelend. Als je dat over bv. Frankly Mr. Shankly zou zeggen kon ik me er iets meer bij voorstellen.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 09:48 uur
Ik ga met herman; mijn favo Smiths-verzamelaar (en stiekem zelfs mijn favo Smiths-plaat) is Hatful of Hollow.
"Is it really so strange" is 'gewoon' een goed nummer
8
"Is it really so strange" is 'gewoon' een goed nummer
8
1
geplaatst: 17 januari 2018, 10:08 uur
herman schreef:
Wat dan weer een toonvoorbeeld is van een strak, warm geproduceerd nummer. Grappig, ik vind dit juist een vrij strakke, dwingende song, eerder het tegenovergestelde van chaotisch en rammelend. Als je dat over bv. Frankly Mr. Shankly zou zeggen kon ik me er iets meer bij voorstellen.

0
geplaatst: 17 januari 2018, 10:53 uur
In een opwelling heb ik ooit 'de drie' verzamelaars (tweedehands) gekocht. Ik kende de vier albums en die zijn erg goed, dus aan die verzamelaars met zulke hoge gemiddelden hier zou ik me geen buil vallen, toch? Ik heb ze sindsdien amper beluisterd.
Dat komt door nummers als deze. Het jengelt lekker weg, kabbelt wat voort, maar is uiteindelijk een behoorlijke grijze muis i.v.m. de rest van hun oeuvre. Vaak snap ik ook wel waarom bepaalde Smiths-nummers nooit een regulier album halen.
6
Dat komt door nummers als deze. Het jengelt lekker weg, kabbelt wat voort, maar is uiteindelijk een behoorlijke grijze muis i.v.m. de rest van hun oeuvre. Vaak snap ik ook wel waarom bepaalde Smiths-nummers nooit een regulier album halen.
6
0
geplaatst: 17 januari 2018, 19:57 uur
Catchy song waarbij vooral de coupletten erg als oorwurm dienen. Ik lijk zelf meer een 'connectie' met de verzamelaars te hebben dan met de studio-albums, waar het de Smiths aangaat.
7
7
0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:35 uur
Ik heb hem vier keer moeten luisteren omdat ik hem telkens weer heel snel vergeten was. Niet dat het een slecht nummer is, maar wel totaal niet memorabel.
6
6
0
geplaatst: 17 januari 2018, 22:02 uur
Is It Really So Strange
7
Als ik me niet vergis een track uit een radiosessie die nooit meer opnieuw werd opgenomen.
Dat beluister je zo'n geweldige collectie A's en B's en dan blijken ze nog zo'n track op de plank te hebben.
Misschien tekstueel niet zo'n indrukwekkend pamflet als een doorsnee Smiths parel,
maar het is toch altijd genieten al je hoort hoe soepel Marr die gitaarlijnen uit de pols schudt.
7
Als ik me niet vergis een track uit een radiosessie die nooit meer opnieuw werd opgenomen.
Dat beluister je zo'n geweldige collectie A's en B's en dan blijken ze nog zo'n track op de plank te hebben.
Misschien tekstueel niet zo'n indrukwekkend pamflet als een doorsnee Smiths parel,
maar het is toch altijd genieten al je hoort hoe soepel Marr die gitaarlijnen uit de pols schudt.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 22:18 uur
1. There Is A Light That Never Goes Out: 9,437 (19 stemmen)
2. The Queen Is Dead: 8,882 (22 stemmen)
3. Meat Is Murder: 8,467 (24 stemmen)
4. Stop Me If You Think You've Heard This One Before: 8,364 (25 stemmen)
5. Suffer Little Children: 8,333 (24 stemmen)
6. Handsome Devil: 8,292 (24 stemmen)
7. Ask: 8,179 (24 stemmen)
8. Is It Really So Strange?: 7,713 (24 stemmen)
9. Jeane: 7,616 (19 stemmen)
De nieuwe:
That Joke Isn't Funny Anymore
2. The Queen Is Dead: 8,882 (22 stemmen)
3. Meat Is Murder: 8,467 (24 stemmen)
4. Stop Me If You Think You've Heard This One Before: 8,364 (25 stemmen)
5. Suffer Little Children: 8,333 (24 stemmen)
6. Handsome Devil: 8,292 (24 stemmen)
7. Ask: 8,179 (24 stemmen)
8. Is It Really So Strange?: 7,713 (24 stemmen)
9. Jeane: 7,616 (19 stemmen)
De nieuwe:
That Joke Isn't Funny Anymore
* denotes required fields.