Muziek / Muziekgames / Smithsmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2018, 10:05 uur
Draag de band een warm hart toe, maar dit nummer vind ik echt verschrikkelijk.
Een 3
Een 3
0
geplaatst: 21 januari 2018, 10:18 uur
Typisch zo'n nummer waardoor ik behoorlijk moest wennen aan hun eerste album (nadat ik alleen nog maar "This Charming Man" had gehoord, dat daar niet eens op staat). Maar eigenlijk niks mis mee. Tempoversnelling, falsetto; apart, maar goed. Morrissey ontpopt zich als de androgyne zanger die zich kan scharen tussen andere androgyne helden als David Bowie, Mick Jagger, Bratt Anderson, Billy Corgan en Skin.
8,5
8,5
1
geplaatst: 21 januari 2018, 12:54 uur
Gewoon lekker toch, vooral het sublieme gitaarwerk! En Moz wil ook ns de smalltown boy zijn 
8,7

8,7
0
geplaatst: 21 januari 2018, 13:22 uur
chartsmaster schreef:
Typisch zo'n nummer waardoor ik behoorlijk moest wennen aan hun eerste album (nadat ik alleen nog maar "This Charming Man" had gehoord, dat daar niet eens op staat). Maar eigenlijk niks mis mee. Tempoversnelling, falsetto; apart, maar goed. Morrissey ontpopt zich als de androgyne zanger die zich kan scharen tussen andere androgyne helden als David Bowie, Mick Jagger, Bratt Anderson, Billy Corgan en Skin.
8,5
8,5
Ik vind juist dat hij hier enorm nat gaat met zijn falsetto.
1
geplaatst: 21 januari 2018, 13:28 uur
lennon schreef:
Ik ben richting the Smiths obsessief kritiekloos...

0
geplaatst: 21 januari 2018, 13:45 uur
Dit is traditioneel een van de minst geliefde Smithsnummers.
Ik vind dat hysterische gejoel op een geschifte manier erg aanstekelijk
9
Ik vind dat hysterische gejoel op een geschifte manier erg aanstekelijk

9
0
geplaatst: 21 januari 2018, 16:58 uur
Het is jammer dat Joyce hier als een aap staat te spelen, want ik vind dit juist één van de weinige nummers op het debuut die een beetje een eigen smoel heeft.
6,5
6,5
0
geplaatst: 21 januari 2018, 17:43 uur
Teunnis schreef:
Daar zat ik toevallig laatst ook over na te denken. The Smiths klonken niet echt heel excentriek, maar ik kan eigenlijk geen enkele band bedenken met een soortgelijk geluid.
Daar zat ik toevallig laatst ook over na te denken. The Smiths klonken niet echt heel excentriek, maar ik kan eigenlijk geen enkele band bedenken met een soortgelijk geluid.
Dit nummer heeft juist een wat meer uitgesproken geluid, maar is - uitgezonderd van het rare gejengel van Morrissey - dan weer makkelijker te linken aan andere (jangle pop) bands.
0
geplaatst: 21 januari 2018, 22:40 uur
Zo, The Smiths hebben er blijkbaar toch, iets minder gewaardeerde nummers. 6,774 over 23 stemmers is het verdict, met grote afstand de minste score tot nu toe.
1. There Is A Light That Never Goes Out: 9,437 (19 stemmen)
2. That Joke Isn't Funny Anymore: 9,392 (25 stemmen)
3. The Queen Is Dead: 8,882 (22 stemmen)
4. Some Girls Are Bigger Than Others: 8,638 (26 stemmen)
5. Meat Is Murder: 8,467 (24 stemmen)
6. Stop Me If You Think You've Heard This One Before: 8,364 (25 stemmen)
7. Suffer Little Children: 8,333 (24 stemmen)
8. Handsome Devil: 8,292 (24 stemmen)
9. Ask: 8,179 (24 stemmen)
10. Sheila Take A Bow: 7,914 (22 stemmen)
11. Is It Really So Strange?: 7,713 (24 stemmen)
12. Jeane: 7,616 (19 stemmen)
13. Miserable Lie: 6,774 (23 stemmen)
De nieuwe, maar weer eens ééntje van Strangeways, Here We Come:
I Won't Share You
1. There Is A Light That Never Goes Out: 9,437 (19 stemmen)
2. That Joke Isn't Funny Anymore: 9,392 (25 stemmen)
3. The Queen Is Dead: 8,882 (22 stemmen)
4. Some Girls Are Bigger Than Others: 8,638 (26 stemmen)
5. Meat Is Murder: 8,467 (24 stemmen)
6. Stop Me If You Think You've Heard This One Before: 8,364 (25 stemmen)
7. Suffer Little Children: 8,333 (24 stemmen)
8. Handsome Devil: 8,292 (24 stemmen)
9. Ask: 8,179 (24 stemmen)
10. Sheila Take A Bow: 7,914 (22 stemmen)
11. Is It Really So Strange?: 7,713 (24 stemmen)
12. Jeane: 7,616 (19 stemmen)
13. Miserable Lie: 6,774 (23 stemmen)
De nieuwe, maar weer eens ééntje van Strangeways, Here We Come:
I Won't Share You
0
geplaatst: 21 januari 2018, 22:43 uur
8
"Has the Perrier gone
Straight to my head
Or is life sick and cruel, instead?"
Hoe verzin je het
"Has the Perrier gone
Straight to my head
Or is life sick and cruel, instead?"
Hoe verzin je het

0
geplaatst: 21 januari 2018, 22:50 uur
I Won't Share You
7
Gejammer waar ik niet altijd voor in de stemming ben.
Maar ik heb me leren focussen op het gitaarspel van Marr.
En eerlijk is eerlijk: Morrissey slaagt er dit keer wel in om zijn zanglijn doorheen de song
te laten evolueren. Misschien duurt het nummer zelfs iets te kort om goed te zijn.
7
Gejammer waar ik niet altijd voor in de stemming ben.
Maar ik heb me leren focussen op het gitaarspel van Marr.
En eerlijk is eerlijk: Morrissey slaagt er dit keer wel in om zijn zanglijn doorheen de song
te laten evolueren. Misschien duurt het nummer zelfs iets te kort om goed te zijn.
0
geplaatst: 21 januari 2018, 23:37 uur
Samen met The Queen Is Dead mijn favoriete 'reguliere' Smiths album.
Maar zoals ik schreef bij het album zelf: I Won't Share You is voor mij het enige nummer op dit album waar ik niet altijd even goed raad mee weet. Zwak is een term die ik niet in de mond ga nemen, want dat vind ik het zeker niet, maar het is er wel eentje die net even wat minder indruk op me maakt. Gelukkig is het niet zo dat dit nummer me van 5* weet af te houden.
Dus: 8
Maar zoals ik schreef bij het album zelf: I Won't Share You is voor mij het enige nummer op dit album waar ik niet altijd even goed raad mee weet. Zwak is een term die ik niet in de mond ga nemen, want dat vind ik het zeker niet, maar het is er wel eentje die net even wat minder indruk op me maakt. Gelukkig is het niet zo dat dit nummer me van 5* weet af te houden.
Dus: 8
1
geplaatst: 22 januari 2018, 01:16 uur
Niets minder dan briljant en adembenemend, helemaal de laatste minuut. Geen betere song om een album en carrière mee te eindigen! 
10

10
* denotes required fields.