MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Smithsmeter

zoeken in:

Nou dat wordt een hoog gemiddelde zo te zien

8

Uitstekende opener.

Belligerent ghouls
Run Manchester schools
Spineless swines
Cemented minds
Sir leads the troops
Jealous of youth
Same old suit since nineteen sixty two

De tekst rolt gewoon van je tong.

dix
Wha'ppen?

The Headmaster Ritual

8

Meat Is Murder is voor mij de brug tussen het aanstellerige debuut (The Smiths die ik niet zo graag hoor) en de sublieme singles en albums die ons vanaf 1985 mochten bereiken. Op The Headmaster Ritual hoor ik een muzikale progressie die ik wil omarmen, al weet Morrissey me tekstueel en vocaal nog niet te verwarmen.

"Give up life as a bad mistake"

Ge-wel-di-ge tekst over een vreselijke middelbareschooltijd. Heerlijke meezinger. En wat mij betreft het prijsnummer van Meat is Murder.

10+

10

Ontelbaar vaak geluisterd op mijn weg naar school vroeger. Het was haast therapie ?

Fijn nummer! 9.5

johannesA
6,8

Het eerste nummer dat ik van ze hoorde, ergens op een verloren dinsdagmiddag in 1985. Nog altijd een van mn grote faves van de band.

10

Nieuwe: What She Said.

"What she said:
I smoke 'cause I'm hoping for an early death
and I need to cling to something
"

Morrissey gaat aan de haal met een paar citaten uit het boek By Grand Central Station I sat down and wept van Elizabeth Smart.
Don't plagiarise or take on loan zingt ie in een ander liedje, dat hier later nog voorbij gaat komen. Maar op What she said neemt hij daar zelf een loopje mee...
Maar gaat het nu over Elizabeth Smart, of over hemzelf?

In ieder geval is het Marr die hier de show steelt.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.