Muziek / Muziekgames / Smithsmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2018, 22:45 uur
8
Uitstekende opener.
Belligerent ghouls
Run Manchester schools
Spineless swines
Cemented minds
Sir leads the troops
Jealous of youth
Same old suit since nineteen sixty two
De tekst rolt gewoon van je tong.
Uitstekende opener.
Belligerent ghouls
Run Manchester schools
Spineless swines
Cemented minds
Sir leads the troops
Jealous of youth
Same old suit since nineteen sixty two
De tekst rolt gewoon van je tong.
0
geplaatst: 7 februari 2018, 23:31 uur
The Headmaster Ritual
8
Meat Is Murder is voor mij de brug tussen het aanstellerige debuut (The Smiths die ik niet zo graag hoor) en de sublieme singles en albums die ons vanaf 1985 mochten bereiken. Op The Headmaster Ritual hoor ik een muzikale progressie die ik wil omarmen, al weet Morrissey me tekstueel en vocaal nog niet te verwarmen.
8
Meat Is Murder is voor mij de brug tussen het aanstellerige debuut (The Smiths die ik niet zo graag hoor) en de sublieme singles en albums die ons vanaf 1985 mochten bereiken. Op The Headmaster Ritual hoor ik een muzikale progressie die ik wil omarmen, al weet Morrissey me tekstueel en vocaal nog niet te verwarmen.
0
geplaatst: 8 februari 2018, 00:17 uur
"Give up life as a bad mistake"
Ge-wel-di-ge tekst over een vreselijke middelbareschooltijd. Heerlijke meezinger. En wat mij betreft het prijsnummer van Meat is Murder.
10+
Ge-wel-di-ge tekst over een vreselijke middelbareschooltijd. Heerlijke meezinger. En wat mij betreft het prijsnummer van Meat is Murder.
10+
1
geplaatst: 8 februari 2018, 08:12 uur
10
Ontelbaar vaak geluisterd op mijn weg naar school vroeger. Het was haast therapie ?
Ontelbaar vaak geluisterd op mijn weg naar school vroeger. Het was haast therapie ?
1
geplaatst: 8 februari 2018, 12:48 uur
Het eerste nummer dat ik van ze hoorde, ergens op een verloren dinsdagmiddag in 1985. Nog altijd een van mn grote faves van de band.
10
10
0
geplaatst: 9 februari 2018, 00:05 uur
"What she said:
I smoke 'cause I'm hoping for an early death
and I need to cling to something"
Morrissey gaat aan de haal met een paar citaten uit het boek By Grand Central Station I sat down and wept van Elizabeth Smart.
Don't plagiarise or take on loan zingt ie in een ander liedje, dat hier later nog voorbij gaat komen. Maar op What she said neemt hij daar zelf een loopje mee...
Maar gaat het nu over Elizabeth Smart, of over hemzelf?
In ieder geval is het Marr die hier de show steelt.
8,5
I smoke 'cause I'm hoping for an early death
and I need to cling to something"
Morrissey gaat aan de haal met een paar citaten uit het boek By Grand Central Station I sat down and wept van Elizabeth Smart.
Don't plagiarise or take on loan zingt ie in een ander liedje, dat hier later nog voorbij gaat komen. Maar op What she said neemt hij daar zelf een loopje mee...
Maar gaat het nu over Elizabeth Smart, of over hemzelf?
In ieder geval is het Marr die hier de show steelt.
8,5
* denotes required fields.