MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ABBAmeter

zoeken in:
Ik dacht, laat ik eens een nieuw concept aandragen. We geven het volk elke dag de kans om een gewogen, uitgekristaliseerd cijfer te geven aan een nummer van een zelfgekozen band, in mijn geval dus ABBA.

Alle gekheid op een stokje, denk ik dat dit bij uitstek een band is om dit spel mee spelen. De nummers variëren van uitmuntend tot te stompzinnig voor woorden dus de spread is lekker ruim.

Arthur gaf al een voorzetje voor U2 en ABBA dus dacht ik, laat ik deze maar voor mijn rekening nemen. Daarbij is er net een top 100 uit te persen (mits je I am the City niet vergeet natuurlijk) dus dat past prima bij de opzet.

Het ligt voor de hand om te beginnen met Arrival en af te sluiten met When All is Said and Done, maar ik ben niet graag voorspelbaar dus dat gaat niet gebeuren.

Ik wil wat rustig beginnen (dus geen equivalent van There is a Light that never goes out als eerste nummer.) met in de eerste week albumtracks van alle 7 studio albums.

Vandaag beginnen we met : Bang-a-Boomerang

(speciaal de versie met teksten, want die zijn zo fout, dat het subliem wordt)

Bang-a-Boomerang

6

Niet echt een knaller om mee te beginnen.
En soms komen uitspraken als een boemerang terug: te stompzinnig voor woorden...

Ik merk dat ik hem altijd een beetje onderschat heb. Deze plaat zit echt zeer sterk in elkaar, heeft een lekkere drive en klinkt ook prima.

8,3

Ow jee we schieten weer door net zoals een tijd geleden met de song van de dag in tig varianten waarvan verreweg de meeste dmv overkill een snelle dood hadden.

Maar goed ABBA is altijd leuk. Dit liedje is meer leuk dan echt goed

6.5

Martial
7

Een goed uitgekiende 7.00000 is het verdict.

1 Bang-A-Boomerang (7,00000 / 12 stemmen)

De nummer 2 wordt de Franse vakantiekiekjes van Frida.

Graag wil ik een steuntje in de rug geven aan elke bankier die van voetbal houdt en Harry heet. Blijkbaar ben je dan in Zweden de vleesgeworden saaiheid. Troost is dan wel dat je nog steeds de held van Frida bent.

Our Last Summer

9

Eén van hun beste op Super Trouper.

Our Last Summer

9

Prachtig nummer dat me telkens opnieuw weet te ontroeren.

8.1

Dit nummer heeft een paar hele mooie kleine accentjes. Vooral als Agnetha, die een vrij behoudende rol heeft in dit nummer, aan het eind van het refrein net even de hoogte in gaat.

Martial
6.5

Hoog BZN-gehalte. Wel een aangename song.

6,8

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.