MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ABBAmeter

zoeken in:
Een nieuwe nummer 1. Ik denk dat hij het nog wel een dagje of twee extra gaat volhouden. Ik laat me echter graag verrassen.

1 Our Last Summer (7,32500 / 16 stemmen)
2 Bang-A-Boomerang (7,00000 / 12 stemmen)

Voor het volgende nummer gaan we de gordijnen dicht doen. We gooien een paar extra blokken op het haardvuur en hebben een lekkere warme kop chocolademelk bij de hand. Gezellig gaan we met z'n allen in een kring zitten met in het midden ome Björn die ons een verhaaltje gaat vertellen.

Move on

Tribal Gathering schreef:

Voor het volgende nummer gaan we de gordijnen dicht doen. We gooien een paar extra blokken op het haardvuur en hebben een lekkere warme kop chocolademelk bij de hand. Gezellig gaan we met z'n allen in een kring zitten met in het midden ome Björn die ons een verhaaltje gaat vertellen.

Het verhaaltje begon zo gezellig maar toen ome Björn om de hoek kwam kijken werd het toch een beetje creepy...

Maar goed Move On, nee niet heel best

5,3

Ja hoor, heel leuk.

8

Move On

6

Een song uit de folkcatalogus van Benny en Björn die zich van album heeft vergist.
Er staan een paar nummers op The Album die mij tegenhouden om er 5 sterren voor over te hebben.
Move On is er duidelijk eentje van.

Niet zo heel best idd.

5,7

Volgens mij vraagt dit nummer enige gewenning.

Toen ik hem voor het eerst hoorde dacht ik ook : "What the hell is this!!"

Het intro blijft natuurlijk nog steeds erg corny, maar het is ondanks dat (en de vele lalala's) toch best een intrigerend nummer.

7,8

Zeer matig 4,8

Martial
7

8,5

Move On komt op een vrij lage 6.4 wat me eerlijk gezegd niet erg verbaast. Het is zeker een gevalletje van "Aquired taste".

1 Our Last Summer (7,32500 / 16 stemmen)
2 Bang-A-Boomerang (7,00000 / 12 stemmen)
3 Move On (6,40000 / 14 stemmen)

Of de volgende song die 6.4 gaat halen waag ik echter te betwijfelen.

Dit nummer komt uit de tijd dat ABBA ABBA nog niet was, maar Björn Benny & Agnetha Frida. Het komt dus nog uit de onschuldige tijd en is dan ook geen voorloper van Two for the price of one. Je hoort dat de heren wel een nummertje kunnen schrijven, maar qua uitvoering en niveau stijgt het niet uit boven soortgelijke bands als the Brotherhood of Man.

Me and Bobby and Bobby's Brother

5

De zang en begeleiding zijn OK maar het nummer is mij te niemendallerig (bijna melig zelfs). Gelukkig zou Abba snel groeien.

Me and Bobby and Bobby's Brother

5

Ik heb zo de indruk dat we het hele ABBA oeuvre gaan doorploeteren.
Op dit nummer klinkt de premature ABBA nog als een mix tussen The Hollies en The New Seekers.
Melig radiobehang dat het grote verschil nog niet weet te maken. Achteraf horen we natuurlijk meer.

Vorige nummer was zo slecht nog niet, daar nog even een 6,7 voor.

Dit is wel heel erg matig.

3,8

dazzler schreef:
het hele ABBA oeuvre gaan doorploeteren.

Als we een top 100 gaan creëren zal dat wel moeten (en dan haal je het net, met een beetje smokkelwerk).

aERodynamIC schreef:
Als we een top 100 gaan creëren zal dat wel moeten (en dan haal je het net, met een beetje smokkelwerk).

Verhip. Dat is nog waar ook. Maar ik wil zo graag met negens en tienen gooien.

Martial
5.5

dazzler schreef:
Verhip. Dat is nog waar ook. Maar ik wil zo graag met negens en tienen gooien.

(tromgeroffel modus aan) Het nummer van vanavond gaat bij mij in ieder geval in die range zitten.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:41 uur

geplaatst: vandaag om 21:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.