Muziek / Muziekgames / 1984meter
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2018, 00:01 uur
10
Heerlijk dat slagritme van die blazers met die zwangere gitaar eronder, het hele nummer door en dan een lekker lang outro
Heerlijk dat slagritme van die blazers met die zwangere gitaar eronder, het hele nummer door en dan een lekker lang outro

0
geplaatst: 31 maart 2018, 20:08 uur
Was dit een single?
8
De golfslag van de zee. Song die niet had misstaan op This Is the Sea (1985).
8
De golfslag van de zee. Song die niet had misstaan op This Is the Sea (1985).
0
geplaatst: 31 maart 2018, 21:54 uur
Op Paasdag serveer ik twee eieren.
Beide versies van dit nummer waren grote hits in Europa.
Eens benieuwd welke uiteindelijk als winnaar uit de bus zal komen.
Nino De Angelo - Jenseits von Eden
(de grootste hit voor deze Duitse zanger)
8 omwille van het fantastische synthesizer arrangement
Masquerade - Guardian Angel
(componist Drafi Deutscher in disguise met de Engelstalige versie die tot zijn eigen verbazing in sommige Europese landen een grotere hit werd dan die van Nino de Angelo)
7 omdat het een goed nummer blijft
Beide versies van dit nummer waren grote hits in Europa.
Eens benieuwd welke uiteindelijk als winnaar uit de bus zal komen.
Nino De Angelo - Jenseits von Eden
(de grootste hit voor deze Duitse zanger)
8 omwille van het fantastische synthesizer arrangement
Masquerade - Guardian Angel
(componist Drafi Deutscher in disguise met de Engelstalige versie die tot zijn eigen verbazing in sommige Europese landen een grotere hit werd dan die van Nino de Angelo)
7 omdat het een goed nummer blijft
1
geplaatst: 31 maart 2018, 22:07 uur
Nino: 8
Masquerade: 9,5
Drafi Deutscher zat net in een groot MeToo-schandaal en kon zich nergens meer vertonen in het openbaar, bracht het dus maar uit onder het pseudoniem Masquerade. Compositie van Kurt Gebegern (en dat is ook alweer een Drafi-pseudoniem).
Nino de Angelo (uit de artiestenstal van ... Drafi Deutscher) bediende de Duitstalige markt met een compleet andere tekst. In Nederland konden we kiezen. Masquerade haalde de 9e plaats in De Nederlandse Top 40, Nino bleef steken op nummer 17.
Zal wel weinig liefhebbers kennen op MM ... kitscherige schlagerpop ...ik laat het graag voorbij komen in mijn Spotify-playlists.
Masquerade: 9,5
Drafi Deutscher zat net in een groot MeToo-schandaal en kon zich nergens meer vertonen in het openbaar, bracht het dus maar uit onder het pseudoniem Masquerade. Compositie van Kurt Gebegern (en dat is ook alweer een Drafi-pseudoniem).
Nino de Angelo (uit de artiestenstal van ... Drafi Deutscher) bediende de Duitstalige markt met een compleet andere tekst. In Nederland konden we kiezen. Masquerade haalde de 9e plaats in De Nederlandse Top 40, Nino bleef steken op nummer 17.
Zal wel weinig liefhebbers kennen op MM ... kitscherige schlagerpop ...ik laat het graag voorbij komen in mijn Spotify-playlists.
0
geplaatst: 31 maart 2018, 22:19 uur
En ik maar denken dat dit beide vette top 10 hits waren. Mijn moeder had beide singles en die werden gedurende een paar weken redelijk vaak gedraaid dus daar zal het wel door komen.
Ik vond het toen al redelijk vreselijk en dat is bij herbeluistering niet veel beter geworden.
Nino de Angelo: 4
Masquerade: 4
Ik vond het toen al redelijk vreselijk en dat is bij herbeluistering niet veel beter geworden.
Nino de Angelo: 4
Masquerade: 4
2
geplaatst: 31 maart 2018, 22:35 uur
Nino de Angelo: 7
Masquerade: 7
De versie van Masquerade is 'de populaire' geworden; die van Nino de Angelo heb ik waarschijnlijk al ruim 30 jaar niet meer gehoord, maar klinkt nu wel iets oprechter.
Overigens wil ik graag nog een derde versie memoreren, een Nederlandstalige versie, van de Griekse Vicky Leandros NB, ook nog haar laatste hitwapenfeit in Nederland (het bleef in de tipparade steken), Ver van het leven (wel een nauwgezette vertaling van het Duitse origineel):
Masquerade: 7
De versie van Masquerade is 'de populaire' geworden; die van Nino de Angelo heb ik waarschijnlijk al ruim 30 jaar niet meer gehoord, maar klinkt nu wel iets oprechter.
Overigens wil ik graag nog een derde versie memoreren, een Nederlandstalige versie, van de Griekse Vicky Leandros NB, ook nog haar laatste hitwapenfeit in Nederland (het bleef in de tipparade steken), Ver van het leven (wel een nauwgezette vertaling van het Duitse origineel):
0
geplaatst: 31 maart 2018, 22:57 uur
Nino De Angelo - Jenseits von Eden: 4
Masquerade - Guardian Angel: 4
Masquerade - Guardian Angel: 4
* denotes required fields.