MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1984meter

zoeken in:

7 Leuk nummer ja

Heerlijk!

8,25

Wang Chung - Dance Hall Days

8

Erg dansbare synthipop die me wat aan Men Without Hats doet denken.
Let opnieuw hoe synthesizers hier als violen worden gepercipieerd.

De 12" versie is een aanrader.

8/10 betekent voor mij: een goed nummer met meerwaarde
Die meerwaarde zal in 1984meter vaak dezelfde zijn: nostalgische meerwaarde dus.
Eyes Without a Face weet me daarnaast ook nog altijd te ontroeren: vandaar dat ik daar een 9 gaf.

Precies..die heerlijke synths net als bij Idol...

Het blijft een lullig gezicht om in de videoclip twee van die knapen viool te zien spelen terwijl er geen vioolpartij in het hele nummer te bekennen is. Die blazers zien er ook vrij debiel uit, maar dat slaat tenminste nog ergens op. Ach ja, de jaren 80....

OK, Dance Hall Days

Een catchy track die uit duizenden te herkennen is. Altijd lekker om te horen, maar voor mij niet behorend tot de absolute top.

7,5

Martial
6

9

12" is geweldig

Een gelijksoortig cijfer voor Wang Chung.

1. Billy Idol - Eyes Without a Face 7,54 (20 stemmen)
2. Wang Chung - Dance Hall Days 7,53 (17 stemmen)

En dan nu een van mijn favorieten allertijden uit 1984, zeker in de synthipophoek: Scritti Politti met Absolute.
Waar andere jaren 80 tracks nog wel eens gedateerd klinken heb ik dat met dit nummer niet. De productie is zo kraakhelder, ook vandaag de dag nog. Heerlijk die synths ook weer hier, vooral als ze "cascading" als glinsterende regendruppels. Verder vind ik het een krachtige track! En de video is zo 80s als maar zijn kan

Scritti Politti - Absolute

8 Heerlijk nummer nog altijd

Totaal misplaatst op deze troosteloze dag, maar misschien ook weer niet. Laat de zomer maar komen!
Een van mijn fave popsingles van 1984

9,4

Haha ja absoluut een zonnig nummer
En ook absoluut kloteweer vandaag

7,5

Vind The Word Girl ook van Cupid & Psyche 85 net iets mooier

7,5

Scritti Politti - Absolute

7

Vandaag verschil ik van mening met mijn collega presentator.
Ik heb in de muziek van deze groep nooit gehoord wat fans er in horen.
Toch vind ik Absolute hun beste single, maar de muziek spreekt me minder aan.

Dat komt ongetwijfeld door die nadrukkelijke dance beat waar ik niet zo'n vriend van ben.
Daarom klinkt het voor mij alsof deze track een paar jaar jonger is, toen waren die beats hip.

Ik herinner me wel dat mijn pas gekocht exemplaar van OMD's album Crush
in een plastieken zak zat met aan de ene kant reclame voor OMD en aan de andere kant
reclame voor Cupid & Psyche van Scritti Politti, de elpee waarop deze single uiteindelijk belandde.

E40
8,5

johannesA
6

Martial
7

Gast
geplaatst: vandaag om 21:41 uur

geplaatst: vandaag om 21:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.