Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 juli 2019, 21:09 uur
Broken Radio
(met Jesse Malin)
Eén van de weinige nummers die ik zelf ook nog niet kende. We zitten nu wel in de uithoeken van zijn repertoire.
(met Jesse Malin)
Eén van de weinige nummers die ik zelf ook nog niet kende. We zitten nu wel in de uithoeken van zijn repertoire.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 22:18 uur
8
Prachtig nummer op een prachtige plaat van Jesse Malin. Getiteld Glitter in The Gutter en een van de beste platen van 2007!
Prachtig nummer op een prachtige plaat van Jesse Malin. Getiteld Glitter in The Gutter en een van de beste platen van 2007!
0
geplaatst: 30 juli 2019, 10:32 uur
Ik kende het nummer helemaal niet maar ben diep onder de indruk! Onbegrijpelijk dat dit destijds compleet langs me heen is gegaan zeg...fantastisch nummer! Cijfer; 9
0
geplaatst: 30 juli 2019, 16:42 uur
Dit is toch een nummer van Jesse Malin (met Bruce Springsteen)...
Net als bij London Calling ga ik niet stemmen. Kom op, er zijn nog genoeg albumnummers!
Net als bij London Calling ga ik niet stemmen. Kom op, er zijn nog genoeg albumnummers!
0
geplaatst: 30 juli 2019, 17:55 uur
Ik vind deze ook niet bij het repertoire van Bruce horen (London Calling vond ik ook al op het randje): hij heeft het niet uitgebracht, niet (vaak) live gespeeld (voor zover mij bekend) en ook niet geschreven.
Maar goed, cosmic kid en ArthurDZ beslissen welke nummers hier meedoen, dus ik stem wel gewoon mee:
8
Maar goed, cosmic kid en ArthurDZ beslissen welke nummers hier meedoen, dus ik stem wel gewoon mee:
8
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 1 augustus 2019, 20:41 uur
itchy schreef:
Kom op, er zijn nog genoeg albumnummers!
Kom op, er zijn nog genoeg albumnummers!
Halve albumnummers, is dat ook goed? We vervolgen onze reis met "Linda Let Me Be The One" van Tracks.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 augustus 2019, 11:54 uur
Into The Fire
Album: The Rising
Jullie willen albumtracks? Dan krijgen jullie albumtracks, in ieder geval vandaag. 7 stemmers voor Linda, Let Me Be The One. Het enthousiasme lijkt af te nemen of is het door de vakantie? Hebben we er nog zin in want de weg is nog lang!
Album: The Rising
Jullie willen albumtracks? Dan krijgen jullie albumtracks, in ieder geval vandaag. 7 stemmers voor Linda, Let Me Be The One. Het enthousiasme lijkt af te nemen of is het door de vakantie? Hebben we er nog zin in want de weg is nog lang!
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 12:19 uur
7
Natuurlijk wil ik doorgaan, één van mijn favorieten van born in the USA moet immers nog langskomen.
Natuurlijk wil ik doorgaan, één van mijn favorieten van born in the USA moet immers nog langskomen.
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 12:40 uur
7,9
Ik moet nog aardig wat inhalen door met name verbouwingsperikelen (en vakantie ook wel). Maar ik ga nog graag door.
Ik moet nog aardig wat inhalen door met name verbouwingsperikelen (en vakantie ook wel). Maar ik ga nog graag door.
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 13:35 uur
Deze vind ik erg fraai. Fijne country-blues vocalen en een meeslepend refrein. In mijn hoofd was ie daarom al voorbij gekomen, maar dus niet.
8,4
Overigens zijn er natuurlijk ook wel genoeg essentiële ''live-covers''. Nummers als ''Who'll Stop the Rain''; ''This Land Is Your Land''; ''Johnny Bye Bye''; ''I Fought the Law''; ''Follow That Dream''; ''Can't Help Falling in Love''; ''I'm a Coward'' en ''Boom Boom'' zijn meerdere tournees gewoon essentiële setlist fills geweest die heden ten dage nog vol verwachting worden verzocht tijdens zijn concerten. En daarnaast zijn er gewoon hele bijzondere one-offs natuurlijk: ''Drift Away'' als afscheid met Little Steven in '84; ''For Your Love'' als veelgezochte repetitietrack in '88 (MSG, NY); ''I Ain't Got No Home'' met oa. Joe Ely in '93. En wat te denken van Woody Guthrie's ''Vigilante Man''? Nota Bene nog een single geweest met videoclip en alles. Ennuh; ''War'' van Edwin Starr? Is ''Trapped'' überhaupt al langs gekomen?
Nee joh, buiten al die albumtracks en outtakes nog genoeg materiaal om een paar jaar door te gaan heren
8,4
Overigens zijn er natuurlijk ook wel genoeg essentiële ''live-covers''. Nummers als ''Who'll Stop the Rain''; ''This Land Is Your Land''; ''Johnny Bye Bye''; ''I Fought the Law''; ''Follow That Dream''; ''Can't Help Falling in Love''; ''I'm a Coward'' en ''Boom Boom'' zijn meerdere tournees gewoon essentiële setlist fills geweest die heden ten dage nog vol verwachting worden verzocht tijdens zijn concerten. En daarnaast zijn er gewoon hele bijzondere one-offs natuurlijk: ''Drift Away'' als afscheid met Little Steven in '84; ''For Your Love'' als veelgezochte repetitietrack in '88 (MSG, NY); ''I Ain't Got No Home'' met oa. Joe Ely in '93. En wat te denken van Woody Guthrie's ''Vigilante Man''? Nota Bene nog een single geweest met videoclip en alles. Ennuh; ''War'' van Edwin Starr? Is ''Trapped'' überhaupt al langs gekomen?
Nee joh, buiten al die albumtracks en outtakes nog genoeg materiaal om een paar jaar door te gaan heren

1
geplaatst: 5 augustus 2019, 13:46 uur
Elke keer kijk ik weer uit naar jullie volgende nummer. Zoals een junk naar zn volgende shot verlangt.
Een persoonlijke favoriet moet ook nog langs komen.
Dus hoop dat jullie door blijven gaan.
7,75
Een persoonlijke favoriet moet ook nog langs komen.
Dus hoop dat jullie door blijven gaan.
7,75
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 14:51 uur
Into the fire heb ik altijd wat te langdradig gevonden. Ik vind 'm mooi. Erg mooi zelfs. Alleen gaat ie voor mijn gevoel te lang door waardoor mijn aandacht verslapt. En dat is behoorlijk jammer. Cijfer; 7,2
En wat mij betreft zeker doorgaan met dit geweldige topic!!
En wat mij betreft zeker doorgaan met dit geweldige topic!!
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 21:04 uur
Gaarne doorgaan met dit topic . Iedere dag log ik in , wat zou ik anders met mijn leven moeten ?
voor Into The Fire een 7.6
voor Into The Fire een 7.6
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 16:00 uur
Een 8 voor Into The Fire, pracht nummer!
En graag gewoon doorgaan
En graag gewoon doorgaan

* denotes required fields.