Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2018, 17:26 uur
Ach ik houd mij nog een beetje in, er komen nog al wat negens en tienen aan.
Ik geef in dit geval vooral een waardering voor de uitvoering , maar het is ook een leuk liedje ( top om op een instrument te spelen vooral toen de kinderen nog jong waren
).
1
geplaatst: 15 januari 2018, 18:11 uur
0
geplaatst: 15 januari 2018, 19:57 uur
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 januari 2018, 21:10 uur
198. Book Of Dreams
Album: Lucky Town
Als ik een fatsoenlijke live opname van Bruce kan plaatsen, dan doe ik dat. Ik wist helemaal niet dat Book Of Dreams gespeeld was tijdens MTV Plugged waar deze opname vanaf komt. Erg jammer dat deze uiteindelijk niet op de uitgebrachte DVD is verschenen. MTV Plugged is trouwens een prima live DVD met mooie uitvoeringen van de diverse Lucky Town nummers en ook een fraaie Growin' Up.
Over naar dit nummer; Book Of Dreams wordt zelden live gespeeld (9x waarvan de laatste keer in 2005) en is een wat vergeten nummer uit man's indrukkenwekkende oeuvre. Zoals een aantal andere nummers op Lucky Town gaat het over hervonden geluk en de waarde van het huwelijk. Bruce houdt het muzikaal klein en de credits gaan vooral uit naar Roy Bittan: hij legt een mooi orgeltapijtje neer en ook is de "pianobrug" fraai. Tekstueel geldt hier de wet van Bruce: in de eerste twee zinnen zet hij een zeer herkenbaar beeld neer. Dat kan hij heel goed: de luisteraar tekstueel het nummer inzuigen bij de eerste regels waardoor je nieuwsgierig wordt naar de rest. Ook is Bruce prima bij stem. Dit is 1 van die nummers die ik voor 100% geloof. Jammer dat het muzikaal niet interessanter is, anders had het top 100 materiaal geweest.
De studio versie behaalde bij mij al een 7,1 en deze live versie zorgt voor een eindcijfer van 7,5.
Album: Lucky Town
Als ik een fatsoenlijke live opname van Bruce kan plaatsen, dan doe ik dat. Ik wist helemaal niet dat Book Of Dreams gespeeld was tijdens MTV Plugged waar deze opname vanaf komt. Erg jammer dat deze uiteindelijk niet op de uitgebrachte DVD is verschenen. MTV Plugged is trouwens een prima live DVD met mooie uitvoeringen van de diverse Lucky Town nummers en ook een fraaie Growin' Up.
Over naar dit nummer; Book Of Dreams wordt zelden live gespeeld (9x waarvan de laatste keer in 2005) en is een wat vergeten nummer uit man's indrukkenwekkende oeuvre. Zoals een aantal andere nummers op Lucky Town gaat het over hervonden geluk en de waarde van het huwelijk. Bruce houdt het muzikaal klein en de credits gaan vooral uit naar Roy Bittan: hij legt een mooi orgeltapijtje neer en ook is de "pianobrug" fraai. Tekstueel geldt hier de wet van Bruce: in de eerste twee zinnen zet hij een zeer herkenbaar beeld neer. Dat kan hij heel goed: de luisteraar tekstueel het nummer inzuigen bij de eerste regels waardoor je nieuwsgierig wordt naar de rest. Ook is Bruce prima bij stem. Dit is 1 van die nummers die ik voor 100% geloof. Jammer dat het muzikaal niet interessanter is, anders had het top 100 materiaal geweest.
De studio versie behaalde bij mij al een 7,1 en deze live versie zorgt voor een eindcijfer van 7,5.
0
geplaatst: 15 januari 2018, 21:31 uur
een mooi klein verhaaltje , muzikaal simpel ingekleurd ,maar zeer beeldend beschreven. Een nummer wat ondergesneeuwd is geraakt door de waardering van het album Lucky Town. Hij had hem van mij vaker live van stal mogen halen . Een ideaal rustpunt in een set zonder te vervallen in klefheid . 7.8
0
geplaatst: 15 januari 2018, 21:48 uur
Jullie Bossmeter top 200:
1. Bishop Danced (6,388095238) (21 stemmen)
2. Buffalo Gals (6,322727273) (22 stemmen)
En al van bij het tweede nummer wordt er door jullie van onze volgorde afgeweken!
1. Bishop Danced (6,388095238) (21 stemmen)
2. Buffalo Gals (6,322727273) (22 stemmen)
En al van bij het tweede nummer wordt er door jullie van onze volgorde afgeweken!

0
geplaatst: 15 januari 2018, 22:03 uur
Zo'n beetje de saaiste periode van Bruce: 5,5
Niet eens slecht maar dit zou ik dus nooit op zetten. Na een halve minuut heb ik al zin een ander Bruce nummer op te zetten.
Niet eens slecht maar dit zou ik dus nooit op zetten. Na een halve minuut heb ik al zin een ander Bruce nummer op te zetten.
0
geplaatst: 15 januari 2018, 22:44 uur
0
geplaatst: 16 januari 2018, 00:02 uur
Hier ga ik ook eens inhaken, fan sinds eind jaren 90 (via Greatest Hits wellicht) en sinds The Rising Tour al vele malen live gezien. Lucky Town is een album dat ik weinig draai en ten onrechte als ik dit nummer hoor want dkt is best wel een mooi nummer zeker in de Plugged versie ( eerste keer dat ik deze versie hoor). Een 7.3 van mij.
0
johannesA
geplaatst: 16 januari 2018, 06:18 uur
8 Lucky Town vind ik een prachtig album zonder slechte nummers erop.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 07:22 uur
3
Saai, saai, saai. Lucky Town wordt gezien als het betere broertje van Human Touch, maar ook dat album laat me helemaal koud. De gladde sound (die juist de indruk moest wekken "ruiger" en "puurder" te zijn dan die van HT maar dat alleen maar lijkt te zijn omdat hij tegelijk werd uitgebracht met dat aalgladde album) bevalt me voor geen meter, en de band die bij toen had miste basale kwaliteiten als passie en uitstraling. Ongeinspireerde studiomuzikantenmuziek.
Saai, saai, saai. Lucky Town wordt gezien als het betere broertje van Human Touch, maar ook dat album laat me helemaal koud. De gladde sound (die juist de indruk moest wekken "ruiger" en "puurder" te zijn dan die van HT maar dat alleen maar lijkt te zijn omdat hij tegelijk werd uitgebracht met dat aalgladde album) bevalt me voor geen meter, en de band die bij toen had miste basale kwaliteiten als passie en uitstraling. Ongeinspireerde studiomuzikantenmuziek.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 08:09 uur
Fantastisch nummer van een, in mijn ogen, onterecht ondergewaardeerde periode. Althans, door de meeste Bruce fans. Met name het Lucky town album reken ik tot één van de beste die hij ooit geschreven heeft. Leunend tegen harde rock in sommige nummers, afgewisseld met zeer fraaie ballads. Ik heb jaren geleden de bootleg dvd 'The uncut MTV plugged sessions' eens ergens gekocht. Daarop staan alle nummers die zijn gespeeld. Dus ook dit fraaie Book of dreams. Saai? Tsja, het is maar waar je van houdt. Ik heb ook eens ergens gelezen dat Drive all night oersaai is....Ik reken beide songs tot het betere werk van de beste man. Book of dreams verteld op die typische Bruce manier een klein, breekbaar verhaaltje. I love it!!
Cijfer; 8,5
Cijfer; 8,5
0
geplaatst: 16 januari 2018, 08:11 uur
In tegenstelling tot itchy vind ik dit een van de betere nummers van Bruce Springsteen.
Dit nummer weet me altijd te raken, staat vaak op repeat.
Komen nog meer prachtige nummers maar deze geef ik ook een
10
Dit nummer weet me altijd te raken, staat vaak op repeat.
Komen nog meer prachtige nummers maar deze geef ik ook een
10
* denotes required fields.