MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018

zoeken in:
27. ******** - Readymade
28. AMMAR 808 - El Bidha Wessamra (feat. Cheb Hassen Tej)

Kan iemand voor mij het Spotify linkje geven voor *********?
The Drink [********] by ******** [The Drink] on Spotify - open.spotify.com , maar verder kom ik niet.

Teunnis schreef:
Hoppa, dubbele SOPHIE-nominatie. Omdat ie zo goed is.
En bedankt... moet ik weer iets anders bedenken .

Wil je Coltrane laten deelnemen? Nummers uit 1963? Mist w.m.b. nogal het doel van dit topic. Pitchfork schrijft het weg als een re-issue, dat lijkt me reëler dan MuMe die het als 'nieuw' album aanmerkt.

29. BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
30. Thomas Azier - Echoes

31. Nick Mulvey - Dancing for the Answers
32. Pitto - Late Night Studio Moves

Edit: mijn telefoon doet raar, ik kom later vanavond met de linkjes

33. Gorillaz - Hollywood
34. Nas - Everything

Edgar18 schreef:
Wil je Coltrane laten deelnemen? Nummers uit 1963? Mist w.m.b. nogal het doel van dit topic. Pitchfork schrijft het weg als een re-issue, dat lijkt me reëler dan MuMe die het als 'nieuw' album aanmerkt.

Heruitgebracht is het zeker niet, deze opnames zijn immers in die 55 jaar nooit eerder uitgebracht. De Untitled Originals waren volgens mij ook nooit eerder in andere versies te horen, al is dat verder niet relevant. Maar je punt dat John Coltrane uit 1963 niet in de geest van dit spel is, lijkt me wel valide.

35. Bilk - Spiked spotify:track:7KeO5vZnz8z4J1PX8qdKjE
36. Tunnelvisions - Rafaka's Song spotify:track:1ZJ7ttH1ooePIxd3K04yib

Jep, ik sla Jerry en Lauran een keertje over

37. The Innocence Mission - Look Out from Your Window
38. Altın Gün - Goca Dünya

Laat John Coltrane toch lekker meedoen! Aanspraak op Song van het Jaar 1963 maakt dit nummer toch niet, want niet in dat jaar uitgekomen. Bij muziek die hieraan meedoet draait het toch om de releasedatum. Datum van opname lijkt me niet relevant.

Cervantes schreef:
Laat John Coltrane toch lekker meedoen! Aanspraak op Song van het Jaar 1963 maakt dit nummer toch niet, want niet in dat jaar uitgekomen. Bij muziek die hieraan meedoet draait het toch om de releasedatum. Datum van opname lijkt me niet relevant.

Mee eens.

Vorig jaar bracht Sufjan Stevens een nooit eerder uitgebrachte demo versie uit van Chicago. Wie had het een goed idee gevonden om die mee te laten doen?

Precies.

En zo zijn er nog legio voorbeelden. Gene Clark anyone?

Cervantes, regeltechnisch mag ie sowieso meedoen dus dat is het probleem niet. Het slaat alleen op stront en heeft niets met dit topic te maken.

Edgar18 schreef:
Vorig jaar bracht Sufjan Stevens een nooit eerder uitgebrachte demo versie uit van Chicago. Wie had het een goed idee gevonden om die mee te laten doen?

Een demoversie van een al bestaand nummer van Sufjan is toch wel wat anders dan een compleet nieuw nummer van JC, ook al is het opgenomen in 1963.

39. Let’s Eat Grandma - Donnie Darko
40. Spiritualized - A Perfect Miracle

Ik ben op vakantie dus heb geen laptop voor de komende tijd, als iemand linkjes zou kunnen plaatsen zou het top zijn:

1. tUnE-yArDs - Colonizer
2. Lewsberg - The Smile

stardust_be schreef:
39. Let’s Eat Grandma - Donnie Darko

Fijn dat je de komende maandwinnaar alvast nomineert, anders had ik het wel gedaan. ? ?

43. The Armed - On Jupiter
44. Xenony - Jupiter

Linkjes volgen morgen.

45. Ocean Wisdom feat. Dizzee Rascal - Revvin'
46. Vein - Virus://Vibrance

Focus van Charli XCX is gelukkig al genomineerd Over Clairo twijfelde ik nog even, al vrees ik dat ze hier weinig potten zal breken.

Vorig jaar deden de nooit uitgebrachte nummers van OK Computer ook mee (o.m. I Promise) uit 1997 ook mee dus voor mij mag Coltrane ook zeker deelnemen.

31. Nick Mulvey - Dancing for the Answers spotify:track:z1lW78o3RwCHjUZHehh3eQ
32. Pitto - Late Night Studio Moves
spotify:track:t3ldYYLpR4q0aO_PpTnC2g

49. Emma Ruth Rundle - Fever Dreams spotify:track:4tqSPgfKfNzcyOLQx84pEv
50. Tshegue - Muanapoto spotify:track:3E8L1yq54CQpcYlnf5XiCB

51. Rosalía - Malamente
52. Trixie Whitley - Heartbeat

Linkjes komen vanavond.

53.
54.

Ik vul ze vanmiddag in

jordidj1 schreef:
33. Gorillaz - Hollywood spotify:track:0P2Dxoy0mdzM9NlFQoLZbc
34. Enrico Sangiuliano - Hidden T spotify:track:79UzFFBn4dFovvqh9bKanm

Gewoon zin in techno ook al is het kansloos

Techno is niet per definitie kansloos hoor. Zijn wel een paar liefhebbers hierzo (waaronder ikzelf).

We gaan het zien

Masimo schreef:
53. Death In Vegas - Honey
54. LUMP - Curse of the Contemporary

Heb je mij nou in het ootje genomen met AMMAR 808

(al ben ik natuurlijk ook al iets teruggekomen van het oorspronkelijke idee)

dumb_helicopter schreef:
Vorig jaar deden de nooit uitgebrachte nummers van OK Computer ook mee (o.m. I Promise) uit 1997 ook mee dus voor mij mag Coltrane ook zeker deelnemen.
Hij mag sowieso deelnemen, dat is het probleem niet. Ik betwijfel alleen of het leuk is. Een nummer uit '63 in een topic wat draait om nieuwe muziek. Ik zie de toegevoegde waarde niet.

Choconas schreef:
Een demoversie van een al bestaand nummer van Sufjan is toch wel wat anders dan een compleet nieuw nummer van JC, ook al is het opgenomen in 1963.
De demo week wel flink af van de versie zoals iedereen die kent. En bovendien was het nooit eerder uitgebracht dus vandaar dat ie gewoon mee had mogen doen. Ik heb er toen even over getwijfeld maar ik vond het vreemd om een tien jaar oud nummer opeens dit spel in te fietsen dus ik heb het toen niet gedaan.

Arrie schreef:
51. Rosalía - Malamente
52. Trixie Whitley - Heartbeat

Linkjes komen vanavond.

Ik vervang Trixie door CHINAH.

51. Rosalía - Malamente spotify:track:5zOAudPQIs5U8zP6LQGHmH?si=81QdwSoeSd2q67abHNFKbw
52. CHINAH - Yeah Right spotify:track:6BHG6pzmkZuBEy4AoIU0US?si=XEpNHXSwS1C0kfllGznsdQ

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.