Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
3
geplaatst: 7 augustus 2018, 17:37 uur
Dat wordt dus een overduidelijke walk in the park voor Donnie Darko, niets anders dan terecht 

0
geplaatst: 7 augustus 2018, 18:45 uur
IJzersterke finale. De top 3 is kandidaat voor mijn top 15 van het jaar, nummer 6 (1999 Wildfire) staat op dit moment gewoon 8e in mijn top 30 en eigenlijk t/m nummer zijn het allemaal nummers, die ik gewoon goed vind. Zelfs 11 en 12 zijn niet vervelend ofzo.
1. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
2. Maud Geffray - Ice Teens
3. Let's Eat Grandma - Donnie Darko
4. Tunnelvisions - Rafaka's Song
5. Altin Gün - Goca Dünya
6. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
7. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
8. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
9. Enrico Sangiuliano - Hidden T
10. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
11. Death in Vegas - Honey
12. LUMP - Curse of the Contemporary
1. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
2. Maud Geffray - Ice Teens
5. Altin Gün - Goca Dünya
6. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
7. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
10. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
12. LUMP - Curse of the Contemporary
1
geplaatst: 7 augustus 2018, 18:45 uur
Oma(‘s) aan de top!
1. Let's Eat Grandma - Donnie Darko
2. LUMP - Curse Of The Contemporary
3. Tunnelvisions - Rafaka's Song
4. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
5. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
6. Anna Calvi - Don't Beat The Girl Out Of My Boy
7. Altin Gün - Goca Dünya
8. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
10. Maud Geffray - Ice Teens
12. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire (van deze hype snap ik dan weer niks van
)
1. Let's Eat Grandma - Donnie Darko
2. LUMP - Curse Of The Contemporary
3. Tunnelvisions - Rafaka's Song
4. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
5. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
6. Anna Calvi - Don't Beat The Girl Out Of My Boy
7. Altin Gün - Goca Dünya
8. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
12. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire (van deze hype snap ik dan weer niks van
)
3
geplaatst: 7 augustus 2018, 19:58 uur
Onbegrijpelijk dat SOPHIE niet in de finale staat. 
1. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
2. LUMP - Curse of the Contemporary
4. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
5. Maud Geffray - Ice Teens
6. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
7. Enrico Sangiuliano - Hidden T
8. Altin Gün - Goca Dünya
9. Tunnelvisions - Rafaka's Song
Bij Enrico Sangiuliano kan ik me niet van indruk ontdoen dat hij in de finale staat omdat het de enige stevige technotrack is (terwijl het al lang geleden is dat zoiets überhaupt meedeed). Ik luister af en toe wel eens een technoset en vind deze track toch niet boven de middelmaat uitstijgen. Dat gezegd zijnde ben ik ook blij dat zo'n bonkende technoplaat in de finale nog eens hoge ogen gooit! Props, Jordi.

2. LUMP - Curse of the Contemporary
4. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
5. Maud Geffray - Ice Teens
6. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
7. Enrico Sangiuliano - Hidden T
8. Altin Gün - Goca Dünya
Bij Enrico Sangiuliano kan ik me niet van indruk ontdoen dat hij in de finale staat omdat het de enige stevige technotrack is (terwijl het al lang geleden is dat zoiets überhaupt meedeed). Ik luister af en toe wel eens een technoset en vind deze track toch niet boven de middelmaat uitstijgen. Dat gezegd zijnde ben ik ook blij dat zo'n bonkende technoplaat in de finale nog eens hoge ogen gooit! Props, Jordi.
0
geplaatst: 7 augustus 2018, 22:28 uur
1. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
2. Altin Gün - Goca Dünya
3. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
4. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
5. Tunnelvisions - Rafaka's Song
2. Altin Gün - Goca Dünya
4. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
5. Tunnelvisions - Rafaka's Song
0
geplaatst: 8 augustus 2018, 20:35 uur
1. Enrico Sangiuliano - Hidden T
2. Death in Vegas - Honey
5. LUMP - Curse Of The Contemporary
2. Death in Vegas - Honey
5. LUMP - Curse Of The Contemporary
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 08:58 uur
2. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
3. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
4. Altin Gün - Goca Dünya
5. Enrico Sangiuliano - Hidden T
6. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
7. LUMP - Curse of the Contemporary
8. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
11. Let's Eat Grandma - Donnie Darko
12. Death in Vegas - Honey
Het voordeel van vakantie, genoeg tijd om alle liedjes een paar keer te luisteren. Best een redelijke finale al springt geen enkel nummer er echt uit voor mij. Als ik aan het eind van het jaar een toplijst maak verwacht ik geen van deze nummers bij de bovenste tien. Maar, toch elf ruime voldoendes
.
2. Kamasi Washington - Street Fighter Mas
3. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
5. Enrico Sangiuliano - Hidden T
6. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
7. LUMP - Curse of the Contemporary
8. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
11. Let's Eat Grandma - Donnie Darko
12. Death in Vegas - Honey
Het voordeel van vakantie, genoeg tijd om alle liedjes een paar keer te luisteren. Best een redelijke finale al springt geen enkel nummer er echt uit voor mij. Als ik aan het eind van het jaar een toplijst maak verwacht ik geen van deze nummers bij de bovenste tien. Maar, toch elf ruime voldoendes
.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 14:47 uur
1. LUMP - Curse of the Contemporary
2. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
5. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
6. Death in Vegas - Honey
7. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
9. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
10. Enrico Sangiuliano - Hidden T
11. Maud Geffray - Ice Teens
12. Tunnelvisions - Rafaka's Song
2. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
5. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
6. Death in Vegas - Honey
7. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
9. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire
10. Enrico Sangiuliano - Hidden T
11. Maud Geffray - Ice Teens
12. Tunnelvisions - Rafaka's Song
1
geplaatst: 9 augustus 2018, 19:39 uur
12. Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy (6 punten, 2 keer genoemd)
(genomineerd door Arno)
Een beetje triestig onderaan staat een gevestigde waarde die het met 'Love Won't Be Leaving' enkele jaren terug het ver wist te schoppen en ook internationaal doorbrak. Deze afgevaardigde van haar laatste album wist moeizaam tot in de finale te geraken, maar breekt hier allerminst potten: slechts 2 users wist het te bekoren, waaronder de nominator.
(genomineerd door Arno)
Een beetje triestig onderaan staat een gevestigde waarde die het met 'Love Won't Be Leaving' enkele jaren terug het ver wist te schoppen en ook internationaal doorbrak. Deze afgevaardigde van haar laatste album wist moeizaam tot in de finale te geraken, maar breekt hier allerminst potten: slechts 2 users wist het te bekoren, waaronder de nominator.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 19:43 uur
11. Nas feat. The-Dream - Adam & Eve (13 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Van de 17 (!) stemmers wist iets meer dan de helft toch punten te geven aan dit icoon uit de jaren '90-hiphop. Helaas veelal lage noteringen, waardoor Nas het tot op een op één na laatste plaats schopt.
(automatisch genomineerd)
Van de 17 (!) stemmers wist iets meer dan de helft toch punten te geven aan dit icoon uit de jaren '90-hiphop. Helaas veelal lage noteringen, waardoor Nas het tot op een op één na laatste plaats schopt.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 19:47 uur
10. Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good (15 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Masimo en Titmeister)
Na een puike derde plaats voor Turnmills weet ook de samenwerking met Khruangbin tot de finale te geraken. Een eveneens propere 10de plaats is het resultaat voor dit Engelse duo. Amper 4 keer in een lijstje opgenomen maar wel 2 keer een toppositie.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Masimo en Titmeister)
Na een puike derde plaats voor Turnmills weet ook de samenwerking met Khruangbin tot de finale te geraken. Een eveneens propere 10de plaats is het resultaat voor dit Engelse duo. Amper 4 keer in een lijstje opgenomen maar wel 2 keer een toppositie.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 19:52 uur
9. Death in Vegas - Honey (17 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Masimo)
Deze baand heeft ondertussen ook al wat jaren op de teller, maar was me tot voor deze maand compleet onbekend. Verrassen deed het niet, maar teleurstellen evenmin voor mij persoonlijk, jullie stemmen zorgden voor een degelijke negende plaats in deze maand.
(genomineerd door Masimo)
Deze baand heeft ondertussen ook al wat jaren op de teller, maar was me tot voor deze maand compleet onbekend. Verrassen deed het niet, maar teleurstellen evenmin voor mij persoonlijk, jullie stemmen zorgden voor een degelijke negende plaats in deze maand.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 19:57 uur
8. Tunnelvisions - Rafaka's Song (17 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door 123poetertjes, nummer 1 van: 123poetertjes)
Eén plaatsje hoger vinden we Tunnelvisions terug: een Nederlands house-duo, waardoor de strijd der Lage Landen voor deze maand beslecht is in het voordeel van onze Noorderburen. Iemand een idee trouwens wie of wat Rafaka is? Ik vraag het me al af sinds de eerste rond eerlijk gezegd.
(genomineerd door 123poetertjes, nummer 1 van: 123poetertjes)
Eén plaatsje hoger vinden we Tunnelvisions terug: een Nederlands house-duo, waardoor de strijd der Lage Landen voor deze maand beslecht is in het voordeel van onze Noorderburen. Iemand een idee trouwens wie of wat Rafaka is? Ik vraag het me al af sinds de eerste rond eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:01 uur
7. Altin Gün - Goca Dünya (18 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Cervantes)
Was ik even deze Amsterdammers uit het oog verloren natuurlijk als hoogste positie van een act uit de lage landen. Ze klinken ook niet echt als iets van onder onze kerktoren, maar scoren doet het hier wel. Turkse psychedelische folkrock (vooral populair in de '60's en '70's) kent hier een kleine revival. Even vaak genoemd als de nummer 2 van deze maand, maar te weinig hoge noteringen.
(genomineerd door Cervantes)
Was ik even deze Amsterdammers uit het oog verloren natuurlijk als hoogste positie van een act uit de lage landen. Ze klinken ook niet echt als iets van onder onze kerktoren, maar scoren doet het hier wel. Turkse psychedelische folkrock (vooral populair in de '60's en '70's) kent hier een kleine revival. Even vaak genoemd als de nummer 2 van deze maand, maar te weinig hoge noteringen.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:09 uur
6. Maud Geffray - Ice Teens (18 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover)
Met Ice Teens laat deze Française zien dat Polaar dat vorig jaar een uitmuntende 16de plaats bereikte in de grote finale, geen toevalstreffer blijkt te zijn. Polaar was het eerste nummer op het gelijknamige album, Ice Teens is het tweede nummer. Hopelijk moeten we niet elke keer een jaar wachten om een nieuw nummer in dit topic te introduceren.
(genomineerd door Dance Lover)
Met Ice Teens laat deze Française zien dat Polaar dat vorig jaar een uitmuntende 16de plaats bereikte in de grote finale, geen toevalstreffer blijkt te zijn. Polaar was het eerste nummer op het gelijknamige album, Ice Teens is het tweede nummer. Hopelijk moeten we niet elke keer een jaar wachten om een nieuw nummer in dit topic te introduceren.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:14 uur
5. BROCKHAMPTON - 1999 Wildfire (23 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Edgar18 en Ploppesteksel)
Dit hip-hopcollectief maakte vorig jaar serieus wat brokken in dit topic. Op een gegeven moment deden er zelfs 5 nummers automatisch mee in één maand, niet moeilijk ook als je maar liefst 3 albums op een jaar uitbrengt. BOOGIE wist vorig jaar een verdienstelijke 61 plaats te halen in de jaarfinale, maar ik denk dat er meerderen dit hoger hadden verwacht. 1999 Wildfire is iets minder een stamper als BOOGIE, maar haalt ook wel mooi de vijfde plaats in deze maand.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Edgar18 en Ploppesteksel)
Dit hip-hopcollectief maakte vorig jaar serieus wat brokken in dit topic. Op een gegeven moment deden er zelfs 5 nummers automatisch mee in één maand, niet moeilijk ook als je maar liefst 3 albums op een jaar uitbrengt. BOOGIE wist vorig jaar een verdienstelijke 61 plaats te halen in de jaarfinale, maar ik denk dat er meerderen dit hoger hadden verwacht. 1999 Wildfire is iets minder een stamper als BOOGIE, maar haalt ook wel mooi de vijfde plaats in deze maand.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:19 uur
4. LUMP - Curse of the Contemporary (26 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Masimo, nummer 1 van: Choconas en hoi123)
LUMP is het samenwerkingsverband tussen de hier alom bekende Laura Marling en Mike Lindsay, een Engelse producer die in de jaren '90 een psych-folk-bandje had genaamd Tunng. Ook de rest van het titelloze album is blijkbaar de moeite waard want een 3.97 hier op MusicMeter is een mooie graadmeter.
(genomineerd door Masimo, nummer 1 van: Choconas en hoi123)
LUMP is het samenwerkingsverband tussen de hier alom bekende Laura Marling en Mike Lindsay, een Engelse producer die in de jaren '90 een psych-folk-bandje had genaamd Tunng. Ook de rest van het titelloze album is blijkbaar de moeite waard want een 3.97 hier op MusicMeter is een mooie graadmeter.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:22 uur
3. Kamasi Washington - Street Fighter Mas (26 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes en charlotte2807)
Kamasi heeft één tweede plaats meer dan LUMP een weet zo de bronzen plak binnen te halen voor deze maand. Na doorbraakalbum The Epic blijkt ook Heaven and Earth voldoende toegankelijk jazz-melodieën te hebben om ook niet-jazzliefhebbers te bekoren.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes en charlotte2807)
Kamasi heeft één tweede plaats meer dan LUMP een weet zo de bronzen plak binnen te halen voor deze maand. Na doorbraakalbum The Epic blijkt ook Heaven and Earth voldoende toegankelijk jazz-melodieën te hebben om ook niet-jazzliefhebbers te bekoren.
1
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:26 uur
2. Enrico Sangiuliano - Hidden T (28 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: Arrie en jordidj1)
Volgens de nominator een kansloze nominatie deze technotrack. Bleek dat echter wat anders te lopen, want Hidden T valt net erg goed in de smaak met een zeer mooie tweede plaats als voorlopige hoogtepunt voor deze Italiaan.
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: Arrie en jordidj1)
Volgens de nominator een kansloze nominatie deze technotrack. Bleek dat echter wat anders te lopen, want Hidden T valt net erg goed in de smaak met een zeer mooie tweede plaats als voorlopige hoogtepunt voor deze Italiaan.
3
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:30 uur
1. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (48 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Arno, Gretz, mezelf, stardust_be, wibro en Dance Lover)
Je hebt koningen, keizers en dan heb je goden - of in dit geval godinnen. Donnie Darko - de gelijknamige film is ook een aanrader - blaast de concurrentie gewoon weg deze maand. En dan heeft deze concurrentie nog het geluk dat de laatste stemmers iets minder gul waren met stemmen voor deze Engelse tieners. In 2016 nog tiende in het eindspelletje, maar ergens voel ik dat voor dit nummer er misschien nog een verbetering in zit.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Arno, Gretz, mezelf, stardust_be, wibro en Dance Lover)
Je hebt koningen, keizers en dan heb je goden - of in dit geval godinnen. Donnie Darko - de gelijknamige film is ook een aanrader - blaast de concurrentie gewoon weg deze maand. En dan heeft deze concurrentie nog het geluk dat de laatste stemmers iets minder gul waren met stemmen voor deze Engelse tieners. In 2016 nog tiende in het eindspelletje, maar ergens voel ik dat voor dit nummer er misschien nog een verbetering in zit.
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:33 uur
Ik heb helaas geen tijd om de volgende maand op te zetten. Dus als iemand anders dit wil doen: dank je wel!
0
geplaatst: 9 augustus 2018, 20:53 uur
dumb_helicopter schreef:
... Mike Lindsay, een Engelse producer die in de jaren '90 een psych-folk-bandje had genaamd Tunng...
Toch even rechtzetten: de debuutplaat van Tunng was er pas in 2005 en ze brachten ook dit jaar nog een plaat uit. Tevens helemaal niet zo'n onbekende band, zoals je zou afleiden uit jouw stukje. Hustle hoor ik nog steeds graag!... Mike Lindsay, een Engelse producer die in de jaren '90 een psych-folk-bandje had genaamd Tunng...
Maar bedankt om de presentatie voor je rekening te nemen, Gertjan!

0
geplaatst: 9 augustus 2018, 22:49 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Toch even rechtzetten: de debuutplaat van Tunng was er pas in 2005 en ze brachten ook dit jaar nog een plaat uit. Tevens helemaal niet zo'n onbekende band, zoals je zou afleiden uit jouw stukje. Hustle hoor ik nog steeds graag!Hustle

Bovendien heeft Tunng dit jaar ook nog een aantal prima singles gedropt, waaronder deze.
Weinig verrassende, maar op zich wel terechte winnaar verder.
0
geplaatst: 10 augustus 2018, 02:03 uur
dumb_helicopter schreef:
1999 Wildfire is iets minder een stamper als BOOGIE.
Live was het vanavond toch een behoorlijke banger. Maar toegegeven, bij set closer BOOGIE ging het dak er nog wat harder vanaf. 1999 Wildfire is iets minder een stamper als BOOGIE.
Sowieso een vrij bijzonder optreden maar daarover wellicht morgen meer.
0
geplaatst: 10 augustus 2018, 11:24 uur
ik wil wel de volgende maand opstarten, maar hoe doe ik dat?
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 08:28 uur
Er zijn weer eens 24 nummers automatisch genomineerd. Allereerst de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2018 op RYM, uitgebracht vóór 1 augustus. Daarnaast de vijf best beoordeelde nummers in de maand juli uit het "Maak kennis met... 2018"-topic. Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2018. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste negen albums op MusicMeter die in juli zijn uitgekomen.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 juli:
Denzel Curry - BLACK BALLOONS | 13LACK 13ALLOONZ
Daughters - Satan in the Wait
Tim Hecker - This Life
Deafheaven - Canary Yellow
Jack Stauber's Micropop - Inchman
De vijf best beoordeelde nummers van de maand juli uit het topic Maak kennis met... 2018 (dit topic is trouwens ook op sterven na dood):
Colter Wall - Plain to See Plainsman
Patrick Watson - Melody Noir
Van Common - Moonlight Blue
Felix Blume - Funeral Procession, Ami Fidèle et Tendre
Hopetoun Brown - Put It Down
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
Suede - Don't Be Afraid if Nobody Loves You
The Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face)
Christine and the Queens - Doesn't Matter
Johnny Marr - Walk into the Sea
Bragolin - Into Those Woods
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit juli. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Mystery - Looking for Something Else
Denzel Curry - SIRENS | Z1RENZ
Luluc - Spring
The Jayhawks - Carry You to Safety
Ross from Friends - Family Portrait
Thomas Azier - The Girl Beneath the Lion
Boz Scaggs - Rock and Stick
Isral Nash - Hillsides
BODEGA - Charlie
Alfabetische lijst:
BODEGA - Charlie
Isral Nash - Hillsides
Luluc - Spring
Tim Hecker - This Life
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 juli:
Tim Hecker - This Life
De vijf best beoordeelde nummers van de maand juli uit het topic Maak kennis met... 2018 (dit topic is trouwens ook op sterven na dood):
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit juli. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Luluc - Spring
Isral Nash - Hillsides
BODEGA - Charlie
Alfabetische lijst:
BODEGA - Charlie
Isral Nash - Hillsides
Luluc - Spring
Tim Hecker - This Life
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
* denotes required fields.