Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:35 uur
Omdat die als eerste genomineerd werd en nu een grote hit is in de MuMeAfrekening?
Konichiwa en Melodie zie ik hier ook nog graag terug. Italo / disco revival ftw!
Konichiwa en Melodie zie ik hier ook nog graag terug. Italo / disco revival ftw!
2
geplaatst: 9 september 2018, 19:59 uur
Omdat Santorini, meer nog dan Donny's andere nummers, echt zo'n fout Miami Vicesfeertje te creëren waarbij ik mezelf in gedachten op een luxejacht zie zitten, Ray-Ban op de neus drukkend, terwijl zongebruinde bikinibabes me insmeren en de butler na het halen van de champagne zijn blousje losknoopt, een saxofoon tevoorschijn tovert en er even een epische solo uitpompt.
Mooie maandwinnaar dus, tussen alle sentimenten door ook nog gewoon een erg goed in elkaar stekend liedje.
Mooie maandwinnaar dus, tussen alle sentimenten door ook nog gewoon een erg goed in elkaar stekend liedje.
0
geplaatst: 9 september 2018, 20:21 uur
Donny Benét is de slechtste maandwinnaar die we vooralsnog gehad hebben in dit topic. Met uitzondering van Childish Gambino. Die was zelfs nog slechter dan dit nummer.
0
geplaatst: 9 september 2018, 21:06 uur
Weet niet zeker of ik me wil associëren met Childish Gambino-haters, maar ik snap de hype rondom dit nummer ook helemaal niet: ik heb een beetje hetzelfde gevoel als bij Future Islands, namelijk dat ook een bewust, ironisch cheesy geluid nog steeds net zo kut kan klinken als dat waar het op wil lijken. Vooral die tekst is echt niet om naar huis te schrijven. Maar goed, nieuwe maand, nieuwe kansen, bedankt voor het bekendmaken van de uitslag dumb_helicopter!
Kwam voor mij overigens zeker wel als een verrassing dat Whispering Sons een zangeres heeft - ik luister het nummer nu nog een keertje en vooral als ze wat harder gaat zingen lijkt het echt nét een man.
Kwam voor mij overigens zeker wel als een verrassing dat Whispering Sons een zangeres heeft - ik luister het nummer nu nog een keertje en vooral als ze wat harder gaat zingen lijkt het echt nét een man.
0
geplaatst: 9 september 2018, 21:30 uur
123poetertjes schreef:
Omdat Santorini, meer nog dan Donny's andere nummers, echt zo'n fout Miami Vicesfeertje te creëren waarbij ik mezelf in gedachten op een luxejacht zie zitten, Ray-Ban op de neus drukkend, terwijl zongebruinde bikinibabes me insmeren en de butler na het halen van de champagne zijn blousje losknoopt, een saxofoon tevoorschijn tovert en er even een epische solo uitpompt.
Ik heb nooit Miami Vice gekeken, luxejachten trekken me niet zo aan, en zonnebrillen draag ik nooit dus ik snap nu waarom het nummer voor mij niet werkt. Het enige dat aantrekkelijk klinkt zijn de bikinibabes.

0
geplaatst: 9 september 2018, 21:52 uur
dumb_helicopter schreef:
[...] snedige postpunk uit diepe krochten, waarbij de stem van frontvrouw (jawel, het is een vrouw) Fenne Kuppens het nummer hoger tilt.
[...] snedige postpunk uit diepe krochten, waarbij de stem van frontvrouw (jawel, het is een vrouw) Fenne Kuppens het nummer hoger tilt.
Doet me ergens wel wat denken aan Nadine Shah, vooral zoals ze op haar laatste album klonk.
0
geplaatst: 9 september 2018, 22:16 uur
Ik heb ook nooit Miami Vice gekeken, maar voor de rest herken ik mij er volledig in.
0
geplaatst: 10 september 2018, 15:52 uur
Mooie overwinning voor The Don en tevens een mooie 3e plek voor Y-Bayani 
Nu je erin slaagt om in één bericht zowel Donny Benét als Future Islands te beledigen, denk ik niet dat wij ooit vrienden gaan worden hier
Maar ff serieus, het is duidelijk dat je niet van upbeat synthesizermuziek houdt. Dan hoef je nog niet zo hooghartig te doen alsof het minderwaardige muziek is. Niet elke muziek hoeft serieus/donker/gecompliceerd te zijn.
Tuurlijk buit Benét zijn muziekstijl uit met zijn voorkomen en clips, maar los van dat vind ik het gewoon goede muziek. Die synthmelodieën, de zwoele zang, die saxsolo in Santorini, zo glad als wat, maar ik word er vrolijk van.
Overigens zegt het mij genoeg dat je Donny Benét en Future Islands over een kam scheert, alleen maar omdat ze allebei nogal op het 80's-synthesizergeluid leunen. Luister eens een nummer als Fall From Grace en kom dan nog eens dat ze op elkaar lijken...

hoi123 schreef:
Weet niet zeker of ik me wil associëren met Childish Gambino-haters, maar ik snap de hype rondom dit nummer ook helemaal niet: ik heb een beetje hetzelfde gevoel als bij Future Islands, namelijk dat ook een bewust, ironisch cheesy geluid nog steeds net zo kut kan klinken als dat waar het op wil lijken. Vooral die tekst is echt niet om naar huis te schrijven. Maar goed, nieuwe maand, nieuwe kansen, bedankt voor het bekendmaken van de uitslag dumb_helicopter!
Nu je erin slaagt om in één bericht zowel Donny Benét als Future Islands te beledigen, denk ik niet dat wij ooit vrienden gaan worden hier

Maar ff serieus, het is duidelijk dat je niet van upbeat synthesizermuziek houdt. Dan hoef je nog niet zo hooghartig te doen alsof het minderwaardige muziek is. Niet elke muziek hoeft serieus/donker/gecompliceerd te zijn.
Tuurlijk buit Benét zijn muziekstijl uit met zijn voorkomen en clips, maar los van dat vind ik het gewoon goede muziek. Die synthmelodieën, de zwoele zang, die saxsolo in Santorini, zo glad als wat, maar ik word er vrolijk van.
Overigens zegt het mij genoeg dat je Donny Benét en Future Islands over een kam scheert, alleen maar omdat ze allebei nogal op het 80's-synthesizergeluid leunen. Luister eens een nummer als Fall From Grace en kom dan nog eens dat ze op elkaar lijken...
1
geplaatst: 10 september 2018, 18:16 uur
Nou jongens, ik heb toegang gekregen tot de spreadsheets. Het ziet er op het eerste oog best ingewikkeld uit maar mocht ik alles snel begrijpen dan kan ik morgenochtend eens pogen om een nieuwe maand op te zetten.
Tips van ervaringsdeskundigen zijn echter altijd welkom.

1
geplaatst: 10 september 2018, 19:13 uur
Titmeister schreef:
Mooie overwinning voor The Don en tevens een mooie 3e plek voor Y-Bayani
Oeps, sorry, was totaal niet mijn bedoeling om een pretentieuze lul erover te zijn! Heb natuurlijk soms sterke meningen over muziekjes, maar wil zeker niet impliceren dat gezellige synthmuziek slechter is dan muziek van enige andere soort, alleen dat ik dus persoonlijk vrij slecht ga op dat gladde geluid in combinatie met de rest van het liedje en dat de ironie ervan het voor mij het niet goed maakt. Gewoon een ongevraagde persoonlijke mening van iemand die op een forum doet alsof z’n smaak ertoe doet dus.Mooie overwinning voor The Don en tevens een mooie 3e plek voor Y-Bayani

(quote)

Verder had ik het over de liedjes van Future Islands die ik ken, zoals Seasons (Waiting on You), ik kan me prima voorstellen dat ze ook liedjes met een ander geluid hebben.
0
geplaatst: 10 september 2018, 19:35 uur
123poetertjes schreef:
Nou jongens, ik heb toegang gekregen tot de spreadsheets. Het ziet er op het eerste oog best ingewikkeld uit maar mocht ik alles snel begrijpen dan kan ik morgenochtend eens pogen om een nieuwe maand op te zetten.
Jij hebt die privileges tenminste

0
geplaatst: 10 september 2018, 19:44 uur
En wat betreft The Don. Laten we nou eerlijk zijn. Zonder de hele cult eromheen had ie waarschijnlijk de tweede ronde niet eens gehaald. Das niet erg, maar we moeten het ook niet ontkennen.
3
geplaatst: 11 september 2018, 13:12 uur
Daar gaan we dan: augustus!
Er zijn deze maand 24 nummers automatisch genomineerd (en hopelijk heb ik dat foutloos gedaan). Allereerst de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2018 op RYM, uitgebracht vóór 1 september. Daarnaast de vijf best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het bijna terziele gaande "Maak kennis met... 2018"-topic. Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2018. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste negen albums op MusicMeter die in augustus zijn uitgekomen.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 augustus:
Anderson .Paak - Bubblin
Charli XCX - Girls Night Out
Daughters - The Reason They Hate Me
IDLES - Samaritans
JPEGMAFIA - 1539 N. Calvert
De vijf best beoordeelde nummers van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2018, berekend met de IMDb-formule:
Amber Arcades - Alpine Town
Mathilde Bataillé - People at Night, Guided by Phospherescent Tracks of Snails
Spieglass - Covert Congregation
Szun Waves - Temple
The Tallest Man on Earth - Somewhere In The Mountains, Somewhere In New York
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
boygenius - Bite The Hand
boygenius - Stay Down
De Staat - KITTY KITTY
Dizzy - Backstroke
Kurt Vile - Loading Zones
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit augustus. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Alice in Chains - Fly
Big Red Machine - I Won't Run From It
Curse of Lono - Valentine
Death Cab For Cutie - Gold Rush
Eminem - The Ringer
Interpol - If You Really Love Nothing
Jonathan Jeremiah - Good Day
The Magpie Salute - High Water
The Pineapple Thief - White Mist
Alfabetische lijst:
Alice in Chains - Fly
Anderson .Paak - Bubblin
boygenius - Stay Down
De Staat - KITTY KITTY
Dizzy - Backstroke
Eminem - The Ringer
IDLES - Samaritans
Szun Waves - Temple
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:*
Overzicht 2018
*het kan zijn dat de lijst niet altijd 100 procent up to date is. Het is daarom altijd raadzaam om in dit topic op het nummer zelf te zoeken.
Er zijn deze maand 24 nummers automatisch genomineerd (en hopelijk heb ik dat foutloos gedaan). Allereerst de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2018 op RYM, uitgebracht vóór 1 september. Daarnaast de vijf best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het bijna terziele gaande "Maak kennis met... 2018"-topic. Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2018. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste negen albums op MusicMeter die in augustus zijn uitgekomen.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 augustus:
Anderson .Paak - Bubblin
IDLES - Samaritans
De vijf best beoordeelde nummers van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2018, berekend met de IMDb-formule:
Szun Waves - Temple
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
boygenius - Stay Down
De Staat - KITTY KITTY
Dizzy - Backstroke
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit augustus. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Alice in Chains - Fly
Eminem - The Ringer
Alfabetische lijst:
Alice in Chains - Fly
Anderson .Paak - Bubblin
boygenius - Stay Down
De Staat - KITTY KITTY
Dizzy - Backstroke
Eminem - The Ringer
IDLES - Samaritans
Szun Waves - Temple
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:*
Overzicht 2018
*het kan zijn dat de lijst niet altijd 100 procent up to date is. Het is daarom altijd raadzaam om in dit topic op het nummer zelf te zoeken.
0
geplaatst: 11 september 2018, 13:38 uur
25. Florence + the Machine - South London Forever spotify:track:3MZ7TxuXNnwYXm2KZGap5g
26. Actors - Face Meets Glass spotify:track:7a7G6UxSuYRF7kIaCPAYRT
26. Actors - Face Meets Glass spotify:track:7a7G6UxSuYRF7kIaCPAYRT
1
geplaatst: 11 september 2018, 13:55 uur
27. Thom Yorke - Suspirium spotify:track:5Vdrq1akDDxNMEybDvmBDa
28. Empress Of - When I'm With Him spotify:track:5Nqm4oYBZ8ldrRbvTsKCZg
Chemicals heeft al vorige maand meegedaan 123poetertjes
28. Empress Of - When I'm With Him spotify:track:5Nqm4oYBZ8ldrRbvTsKCZg
Chemicals heeft al vorige maand meegedaan 123poetertjes
0
geplaatst: 11 september 2018, 14:16 uur
Dank! Stukkie onoplettendheid van moi.
Mathilde Bataillé - People at Night, Guided by Phospherescent Tracks of Snails is de vervanger
Mathilde Bataillé - People at Night, Guided by Phospherescent Tracks of Snails is de vervanger
0
geplaatst: 11 september 2018, 14:36 uur
29. girl in red - Girls spotify:track:5rDzL33WiYowiXlZhwWvst
30. Stella Donnelly - Boys Will Be Boys spotify:track:2OIGt6nkvpYyTCsgqgosut
30. Stella Donnelly - Boys Will Be Boys spotify:track:2OIGt6nkvpYyTCsgqgosut
0
geplaatst: 11 september 2018, 15:06 uur
31. Jade Bird - Uh Huh spotify:track:6UQkKezR70jMXymMJgRcOz
32. Atmosphere - Make It All Better Again spotify:track:0ddZ1zUDRahs2tz9HGBpw5
32. Atmosphere - Make It All Better Again spotify:track:0ddZ1zUDRahs2tz9HGBpw5
0
geplaatst: 11 september 2018, 15:11 uur
25. Florence + the Machine - South London Forever
Dat nummer heeft al eerder meegedaan binnen dit topic.
0
geplaatst: 11 september 2018, 15:17 uur
0
geplaatst: 11 september 2018, 16:32 uur
0
geplaatst: 11 september 2018, 16:40 uur
1
geplaatst: 11 september 2018, 19:29 uur
39. Julia Holter - I Shall Love 2 spotify:track:4X2wda3nI8SwBzGyaKMNUs
40. Donny Benet - Konichiwa spotify:track:2j9I4ulgwznwV1RIvIAL7f
De ander volgt na het eten. Ik wilde Thom Yorke maar ik zie dat ie er al tussen staat.
Edit: agh wat, we doen nog een Donny. Met het verschil dat ik dit echt een goed nummer vind.
40. Donny Benet - Konichiwa spotify:track:2j9I4ulgwznwV1RIvIAL7f
De ander volgt na het eten. Ik wilde Thom Yorke maar ik zie dat ie er al tussen staat.
Edit: agh wat, we doen nog een Donny. Met het verschil dat ik dit echt een goed nummer vind.
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:48 uur
41. Big Red Machine - Lyla spotify:track:2hrSTIJbon36erteBlzPvy
42. J Mascis - See You at the Movies spotify:track:6g8VtfHx7GtYYt9sUHfmp0
42. J Mascis - See You at the Movies spotify:track:6g8VtfHx7GtYYt9sUHfmp0
0
geplaatst: 11 september 2018, 20:28 uur
43. Jett Rebel - Perfect Lady spotify:track:3doNLZNXgMtToMNAPdJfUP
44.
44.
0
geplaatst: 12 september 2018, 09:25 uur