Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:10 uur
9. Cœur de Pirate - Somnambule (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
Ik heb voor mezelf de hoop opgegeven dat ik ooit nog een klik ga krijgen met deze Franstalige Canadese. Al begrijp ik heel goed waarom men er wel voor valt, zeker bij een nummer als Somnambule. Cœur de Pirate ging de finale in met het laagste stempercentage in de finaleladders, nadat ze ook al pover scoorde in de reguliere ladderronde. Wat dat betreft is deze negende plek een klein wonder. En één gunstige stem had haar zo in de top-6 kunnen brengen.
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
Ik heb voor mezelf de hoop opgegeven dat ik ooit nog een klik ga krijgen met deze Franstalige Canadese. Al begrijp ik heel goed waarom men er wel voor valt, zeker bij een nummer als Somnambule. Cœur de Pirate ging de finale in met het laagste stempercentage in de finaleladders, nadat ze ook al pover scoorde in de reguliere ladderronde. Wat dat betreft is deze negende plek een klein wonder. En één gunstige stem had haar zo in de top-6 kunnen brengen.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:23 uur
8. Kacey Musgraves - Slow Burn (22 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Cervantes)
Kacey Musgraves, de "talk of the town", deed deze maand met maar liefst drie nummers mee. Space Cowboy en High Horse haalde het niet tot de top-20. Slow Burn wist wel de maandfinale te halen, gek genoeg duidelijk het minst populaire nummer van de drie, als we op Spotify en YouTube afgaan. De country-artieste is alles behalve een nieuwe naam - Same Trailer Different Park en Pageant Material waren ook zeer succesvolle albums - maar het lijkt erop dat ze met Golden Hour een nog groter publiek weet te bereiken, waaronder ook deze website. Grappig Wiki-feitje: een deel van de albumopnames waren boven een paardenstal van Sheryl Crow
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Cervantes)
Kacey Musgraves, de "talk of the town", deed deze maand met maar liefst drie nummers mee. Space Cowboy en High Horse haalde het niet tot de top-20. Slow Burn wist wel de maandfinale te halen, gek genoeg duidelijk het minst populaire nummer van de drie, als we op Spotify en YouTube afgaan. De country-artieste is alles behalve een nieuwe naam - Same Trailer Different Park en Pageant Material waren ook zeer succesvolle albums - maar het lijkt erop dat ze met Golden Hour een nog groter publiek weet te bereiken, waaronder ook deze website. Grappig Wiki-feitje: een deel van de albumopnames waren boven een paardenstal van Sheryl Crow

0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:35 uur
7. Plaster - Disconnected Heart (22 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Arrie)
Eén van de vele relatief onbekende artiesten in deze maandfinale. Plaster bestond uit Gianclaudio Hashem Moniri en Giuseppe Carlini, maar sinds 2014 is het een soloproject van eerstgenoemde. Het album Transition is een donker en experimenteel electronisch werk. Het merendeel van de nummers - ik weet niet of dit ook geldt voor Disconnected Heart - is pure improvisatie, zonder naderhand nog iets te wijzigen. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Arno dit heeft ontdekt, want ik zie op Spotify dat elk nummer op dit album minder dan duizend plays heeft.
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Arrie)
Eén van de vele relatief onbekende artiesten in deze maandfinale. Plaster bestond uit Gianclaudio Hashem Moniri en Giuseppe Carlini, maar sinds 2014 is het een soloproject van eerstgenoemde. Het album Transition is een donker en experimenteel electronisch werk. Het merendeel van de nummers - ik weet niet of dit ook geldt voor Disconnected Heart - is pure improvisatie, zonder naderhand nog iets te wijzigen. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Arno dit heeft ontdekt, want ik zie op Spotify dat elk nummer op dit album minder dan duizend plays heeft.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:46 uur
6. Arp Frique feat. Orlando Julius - Kamajo (23 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Titmeister)
Over onbekend gesproken. Al ben ik hier minder verbaasd, want van Titmeister ben ik dit soort nominaties wel gewend. Bovendien komt dit ook gewoon nog eens uit Nederland en na een beetje research kom ik er zelfs achter dat hij, Niels Nieuborg, getrouwd is en een dochter heeft met Giovanca Ostiana (vooral bekend als veelvoudig gast bij De Wereld Draait Door en tegenwoordig de presentatrice van Vrije Geluiden). De zanger in dit nummer, Orlando Julius, is een Nigeriaanse saxofonist en zanger die al in 1966 zijn debuutalbum uitbracht. Kamajo presteerde heel sterk in de ladderrondes - het versloeg onder meer Let's Eat Grandma - maar in de maandfinale moet het toch wat stappen terug doen. Gelukkig nog wel net het linkerrijtje.
(genomineerd door en nummer 1 van Titmeister)
Over onbekend gesproken. Al ben ik hier minder verbaasd, want van Titmeister ben ik dit soort nominaties wel gewend. Bovendien komt dit ook gewoon nog eens uit Nederland en na een beetje research kom ik er zelfs achter dat hij, Niels Nieuborg, getrouwd is en een dochter heeft met Giovanca Ostiana (vooral bekend als veelvoudig gast bij De Wereld Draait Door en tegenwoordig de presentatrice van Vrije Geluiden). De zanger in dit nummer, Orlando Julius, is een Nigeriaanse saxofonist en zanger die al in 1966 zijn debuutalbum uitbracht. Kamajo presteerde heel sterk in de ladderrondes - het versloeg onder meer Let's Eat Grandma - maar in de maandfinale moet het toch wat stappen terug doen. Gelukkig nog wel net het linkerrijtje.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:49 uur
Hmmm.... nog vijf te gaan en al mijn puntennummers zijn al geweest 

0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:02 uur
PYNK moet nog komen heur 
Fangs Out lijkt op het eerste oog duchtig gescoord te hebben, hup hup!

Fangs Out lijkt op het eerste oog duchtig gescoord te hebben, hup hup!
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:06 uur
5. Janelle Monáe feat. Grimes - PYNK (26 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van charlotte2807)
PYNK leek me op voorhand de favoriet voor deze maandfinale, maar weet niet verder te komen dan de vijfde plek. En daar ben ik zelf wel content mee. Ik heb best wel een zwak voor Janelle Monáe en zeker voor Grimes, maar dit nummer doet me weinig. Het nieuwe album van Monáe, Dirty Computer, levert gemengde reacties op. De pers is grotendeels zeer positief, de "gewone luisteraar" vind het óf een tegenvaller óf een meesterwerk. In de maandfinale zien we een heel ander patroon bij PYNK, daar zijn het vooral de #2-, #3- en #4-noteringen waar ze het van moet hebben.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van charlotte2807)
PYNK leek me op voorhand de favoriet voor deze maandfinale, maar weet niet verder te komen dan de vijfde plek. En daar ben ik zelf wel content mee. Ik heb best wel een zwak voor Janelle Monáe en zeker voor Grimes, maar dit nummer doet me weinig. Het nieuwe album van Monáe, Dirty Computer, levert gemengde reacties op. De pers is grotendeels zeer positief, de "gewone luisteraar" vind het óf een tegenvaller óf een meesterwerk. In de maandfinale zien we een heel ander patroon bij PYNK, daar zijn het vooral de #2-, #3- en #4-noteringen waar ze het van moet hebben.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:07 uur
Mooie notering voor Kamajo, had ik vooraf niet verwacht. Voor de derde maand op rij een nominatie in het linkerrijtje vd maandfinale 
Verder lijkt op het eerste gezicht Fangs Out Falling Into Me te verslaan, zou een mooi resultaat zijn

Verder lijkt op het eerste gezicht Fangs Out Falling Into Me te verslaan, zou een mooi resultaat zijn

0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:12 uur
Owhja! Nu dan alsnog
.
Ik kan er nog steeds maar moeilijk bij dat Make Me Feel de finale niet gehaald heeft. De absolute parel op Janelle's nieuwe album.
.Ik kan er nog steeds maar moeilijk bij dat Make Me Feel de finale niet gehaald heeft. De absolute parel op Janelle's nieuwe album.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:14 uur
4. Beach House - Dark Spring (26 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Choconas)
De andere grote naam in deze maandfinale lukt het ook niet om het podium te halen. Dat was aan de hand van de ladderrondes wel meer in de lijn der verwachting. Dark Spring is de derde single van het zevende album - toepasselijk 7 genoemd - van het dreampopduo uit Baltimore. Lemon Glow werd eerder uitgeroepen tot Song van de Maand Januari en Dive strandde in de finaleladders van deze maand. Ondertussen is het album sinds vandaag officieel uit. De pers is minder lyrisch dan bij Janelle Monáe, terwijl de gemiddeldes op RYM en MuMe juist weer een stuk hoger zijn.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Choconas)
De andere grote naam in deze maandfinale lukt het ook niet om het podium te halen. Dat was aan de hand van de ladderrondes wel meer in de lijn der verwachting. Dark Spring is de derde single van het zevende album - toepasselijk 7 genoemd - van het dreampopduo uit Baltimore. Lemon Glow werd eerder uitgeroepen tot Song van de Maand Januari en Dive strandde in de finaleladders van deze maand. Ondertussen is het album sinds vandaag officieel uit. De pers is minder lyrisch dan bij Janelle Monáe, terwijl de gemiddeldes op RYM en MuMe juist weer een stuk hoger zijn.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:17 uur
En die zijn weer, samen met The Guardian, zo ongeveer de enige die niet lyrisch zijn over Dirty Computer.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:19 uur
Ligt het trouwens aan mij of doet Grimes alleen maar wat achtergrondvocalen?
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:32 uur
3. Let's Eat Grandma - Falling into Me (34 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van stardust_be en Teunnis)
Op het laagste treetje van het podium zien we de laatste bekende naam - alhoewel, Agar Agar is populairder op Spotify. De (jonge)dames van Let's Eat Grandma, Rosa Walton en Jenny Hollingworth uit Norwich, kennen elkaar al vanaf hun vierde en begonnen negen jaar later al serieus met muziek maken. Op hun zestiende kwamen ze al met hun debuutalbum en met name Eat Shiitake Mushrooms werd beetje bij beetje geliefder in dit topic en zo speelden ze al op hun zestiende / zeventiende mee in de finale om de titel Song van het Jaar 2016. Twee jaar later ligt het tweede album op de plank en zijn er al twee singles uitgebracht, waarvan Falling into Me de leadsingle is. Misschien had men een overwinning voor dit nummer verwacht, vanwege de dikke #1-notering op dit moment in de MuMeAfrekening, maar het verloor in dit spel al eerder van Agar Agar en Arp Frique. Een derde plaats is toch even mooi het eerste eremetaal voor de dames in dit spel.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van stardust_be en Teunnis)
Op het laagste treetje van het podium zien we de laatste bekende naam - alhoewel, Agar Agar is populairder op Spotify. De (jonge)dames van Let's Eat Grandma, Rosa Walton en Jenny Hollingworth uit Norwich, kennen elkaar al vanaf hun vierde en begonnen negen jaar later al serieus met muziek maken. Op hun zestiende kwamen ze al met hun debuutalbum en met name Eat Shiitake Mushrooms werd beetje bij beetje geliefder in dit topic en zo speelden ze al op hun zestiende / zeventiende mee in de finale om de titel Song van het Jaar 2016. Twee jaar later ligt het tweede album op de plank en zijn er al twee singles uitgebracht, waarvan Falling into Me de leadsingle is. Misschien had men een overwinning voor dit nummer verwacht, vanwege de dikke #1-notering op dit moment in de MuMeAfrekening, maar het verloor in dit spel al eerder van Agar Agar en Arp Frique. Een derde plaats is toch even mooi het eerste eremetaal voor de dames in dit spel.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:33 uur
Arrie schreef:
Volgens Wiki heeft ze in ieder geval niet geholpen aan de productie. Dus ik denk dat je gelijk hebt.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:35 uur
Teunnis schreef:
Volgens Wiki heeft ze in ieder geval niet geholpen aan de productie. Dus ik denk dat je gelijk hebt.
(quote)
Vind het nogal een beperkte rol voor een featuring. Het is echt zoeken om Grimes te ontdekken in het nummer.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:35 uur
Twee artiesten met bij elkaar opgeteld twaalf stemmen op deze site en zonder Wiki-pagina. Wie wordt de verrassende winnaar van maart?
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:43 uur
Verrassend inderdaad, zeker C. Diab had ik niet zo hoog verwacht. Zoals eerder aangegeven, verwacht ik Agar Agar als winnaar. Daarmee is het wel de finale van de (relatieve) nieuwkomers - daaronder schaar ik Let's Eat Grandma eigenlijk ook.
1
geplaatst: 11 mei 2018, 19:12 uur
2. C. Diab - Butterflies (34 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Ataloona, nummer 1 van Ataloona, hoi123 en Masimo)
C. Diab komt uit het uiterste zuidwesten van Canada, op een eiland vlakbij Vancouver. Zijn muziek zou voornamelijk geïnspireerd zijn op het landschap aldaar. Zijn kenmerkende geluid is niet dat van een cello, maar een akoestische gitaar, het liefst met een strijkstok. Ook kan hij aardig trompetteren en is de muziek vooral een kwestie van elektronisch experiment. Exit Rumination is Diabs vierde album alweer, maar pas sinds zijn derde, No Perfect Wave, wordt hij een (heel klein) beetje opgepakt. Hopelijk kan dit resultaat er voor zorgen dat zijn albums in ieder geval op deze website wat meer stemmen krijgen. (Ik zal snel het goede voorbeeld geven, maar wil zijn nieuwste nog minstens één keer luisteren).
(genomineerd door Ataloona, nummer 1 van Ataloona, hoi123 en Masimo)
C. Diab komt uit het uiterste zuidwesten van Canada, op een eiland vlakbij Vancouver. Zijn muziek zou voornamelijk geïnspireerd zijn op het landschap aldaar. Zijn kenmerkende geluid is niet dat van een cello, maar een akoestische gitaar, het liefst met een strijkstok. Ook kan hij aardig trompetteren en is de muziek vooral een kwestie van elektronisch experiment. Exit Rumination is Diabs vierde album alweer, maar pas sinds zijn derde, No Perfect Wave, wordt hij een (heel klein) beetje opgepakt. Hopelijk kan dit resultaat er voor zorgen dat zijn albums in ieder geval op deze website wat meer stemmen krijgen. (Ik zal snel het goede voorbeeld geven, maar wil zijn nieuwste nog minstens één keer luisteren).
0
geplaatst: 11 mei 2018, 19:12 uur
1. Agar Agar - Fangs Out (38 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door 123poetertjes, nummer 1 van 123poetertjes, Dance Lover en wibro)
De maandfinale stond vol duo's en debutanten en laat het nou net zo wezen dat dit ook geld voor de uiteindelijke winnaar. Het Franse duo debuteert met de titel Song van de Maand Maart! Armand Bultheel verzorgt de (sterk door de jaren '80 beïnvloedde) productie en Clara Cappagli verzorgt de vocalen. De twee kennen elkaar van een kunstacademie in Parijs. Naar eigen zeggen hebben ze zichzelf vernoemd naar agaragar, een soort van gelatine van roodalgen, omdat Armand zijn mieren daarmee voed. Met hun EP uit 2016, Cardan, zette ze zich al direct aardig op de kaart (voornamelijk qua streamingcijfers) en als ik het goed heb is Fangs Out het eerste voorproefje voor het debuutalbum. We houden ze in de gaten!
(genomineerd door 123poetertjes, nummer 1 van 123poetertjes, Dance Lover en wibro)
De maandfinale stond vol duo's en debutanten en laat het nou net zo wezen dat dit ook geld voor de uiteindelijke winnaar. Het Franse duo debuteert met de titel Song van de Maand Maart! Armand Bultheel verzorgt de (sterk door de jaren '80 beïnvloedde) productie en Clara Cappagli verzorgt de vocalen. De twee kennen elkaar van een kunstacademie in Parijs. Naar eigen zeggen hebben ze zichzelf vernoemd naar agaragar, een soort van gelatine van roodalgen, omdat Armand zijn mieren daarmee voed. Met hun EP uit 2016, Cardan, zette ze zich al direct aardig op de kaart (voornamelijk qua streamingcijfers) en als ik het goed heb is Fangs Out het eerste voorproefje voor het debuutalbum. We houden ze in de gaten!
1
geplaatst: 11 mei 2018, 19:14 uur
De top-20 van de maand maart:
1. Agar Agar - Fangs Out
2. C. Diab - Butterflies
3. Let's Eat Grandma - Falling into Me
4. Beach House - Dark Spring
5. Janelle Monáe feat. Grimes - PYNK
6. Arp Frique feat. Orlando Julius - Kamajo
7. Plaster - Disconnected Heart
8. Kacey Musgraves - Slow Burn
9. Cœur de Pirate - Somnambule
10. Marie / Lepanto - The Rail
11. Kali Uchis - In My Dreams
12. Snail Mail - Pristine
13. Sevdaliza - Human Nature
14. Hatchie - Sugar & Spice
15. Young Fathers - In My View
16. Sennek - A Matter of Time
17. Virginia Wing - The Second Shift
18. Profligate - Somewhere Else
19. Damien Jurado - Over Rainbows and Rainier
20. Puma Blue - Moon Undah Water
1. Agar Agar - Fangs Out
2. C. Diab - Butterflies
3. Let's Eat Grandma - Falling into Me
4. Beach House - Dark Spring
5. Janelle Monáe feat. Grimes - PYNK
6. Arp Frique feat. Orlando Julius - Kamajo
7. Plaster - Disconnected Heart
8. Kacey Musgraves - Slow Burn
9. Cœur de Pirate - Somnambule
10. Marie / Lepanto - The Rail
11. Kali Uchis - In My Dreams
12. Snail Mail - Pristine
13. Sevdaliza - Human Nature
14. Hatchie - Sugar & Spice
15. Young Fathers - In My View
16. Sennek - A Matter of Time
17. Virginia Wing - The Second Shift
18. Profligate - Somewhere Else
19. Damien Jurado - Over Rainbows and Rainier
20. Puma Blue - Moon Undah Water
0
geplaatst: 11 mei 2018, 19:18 uur
De top-3 staat in omgekeerde volgorde, maar ik mag niet klagen, aangezien het mijn #4, #3 en #1 waren.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 19:20 uur
Kan er nog altijd niet bij hoe meesterlijk fokking goed Cardan toch is, het merendeel daarop kan moeiteloos mee met Fangs Out qua niveau. Cuidadooooo
0
geplaatst: 11 mei 2018, 19:32 uur
Mooie eindlijst inderdaad! Teunnis bedankt voor de presentatie.
Idd, al vind ik Prettiest Virgin de absolute uitblinker. Heerlijke 80's synthdisco
123poetertjes schreef:
(afbeelding)(afbeelding)
Kan er nog altijd niet bij hoe meesterlijk fokking goed Cardan toch is, het merendeel daarop kan moeiteloos mee met Fangs Out qua niveau. Cuidadooooo
(afbeelding)(afbeelding)
Idd, al vind ik Prettiest Virgin de absolute uitblinker. Heerlijke 80's synthdisco

0
geplaatst: 11 mei 2018, 20:05 uur
Snel verder met april! Er zijn dit keer weer 24 nummers automatisch genomineerd. Allereerst de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2018 op RYM, uitgebracht vóór 1 mei. Daarnaast de vijf best beoordeelde nummers in de maand april uit het "Maak kennis met... 2018"-topic. Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2018. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste negen albums op MusicMeter die in april zijn uitgekomen.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 30 april:
Jon Hopkins - Everything Connected
Azealia Banks - Anna Wintour
Kimbra - Like They Do on the TV
Jenny Hval - Spells
CupcakKe - Quiz
De vijf best beoordeelde nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2018:
Sun Hop Fat - Rhinosaur
Fatoumata Diawara - Nterini
Ben Howard - A Boat to an Island on the Wall
The Tallest Man on Earth - An Ocean
Peace - You Don't Walk Away from Love
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
Let's Eat Grandma - It's Not Just Me
Xiu Xiu & Mitski - Between the Breaths
Eefje de Visser & Nuno dos Santos - Wit Blad
Teleman - Submarine Life
Novastar - Home Is Not Home
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit april. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
A Perfect Circle - Disillusioned
Manic Street Preachers - A Song for the Sadness
Unknown Mortal Orchestra - American Guilt
Blaudzun - _hey Now
Sleep - Marijuanaut's Theme
Tom Misch - South of the River
Lewsberg - The Smile
Isaac Gracie - Terrified
Lord Huron - Ancient Names, Pt. I
Alfabetische lijst:
Blaudzun - _hey Now
CupcakKe - Quiz
Isaac Gracie - Terrified
Jenny Hval - Spells
Lewsberg - The Smile
Sun Hop Fat - Rhinosaur
Teleman - Submarine Life
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 30 april:
Jenny Hval - Spells
CupcakKe - Quiz
De vijf best beoordeelde nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2018:
Sun Hop Fat - Rhinosaur
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
Teleman - Submarine Life
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit april. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Blaudzun - _hey Now
Lewsberg - The Smile
Isaac Gracie - Terrified
Alfabetische lijst:
Blaudzun - _hey Now
CupcakKe - Quiz
Isaac Gracie - Terrified
Jenny Hval - Spells
Lewsberg - The Smile
Sun Hop Fat - Rhinosaur
Teleman - Submarine Life
Nu mogen er nog 40 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
0
geplaatst: 11 mei 2018, 20:06 uur
0
geplaatst: 11 mei 2018, 20:08 uur
27. Cardi B feat. SZA - I Do spotify:track:1f5PNhkNgUpvDEeZfcIlO1
28. Moon Moon Moon - Tim Knol Becoming My Hero After Calling Giel Beelen an Idiot spotify:track:2MQf935MMtVCCh8lWr9ld3
EDIT: Kanye toch maar achterwege gelaten, want ik had er nog eentje die ik eigenlijk al eerder wilde nomineren.
28. Moon Moon Moon - Tim Knol Becoming My Hero After Calling Giel Beelen an Idiot spotify:track:2MQf935MMtVCCh8lWr9ld3
EDIT: Kanye toch maar achterwege gelaten, want ik had er nog eentje die ik eigenlijk al eerder wilde nomineren.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 20:10 uur
Bedankt voor de presentatie Teun! Fraai eindresultaat, al mag de hele Top 20 er wel zijn.
En ik ga snel heel snel op zoek naar Cardan van Agar Agar, rapidoooo
En ik ga snel heel snel op zoek naar Cardan van Agar Agar, rapidoooo

* denotes required fields.