Muziek / Muziekgames / 1982meter
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 23 april 2018, 19:43 uur
Tussenstand :
01. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans 8,81 (28 stemmen)
02. Tears For Fears - Mad World 8,75 (24 stemmen)
03. The Stranglers - Golden Brown 8,64 (23 stemmen)
04. Japan - Nightporter 8,61 (25 stemmen)
05. A Flock Of Seagulls - I Ran 8,50 (28 stemmen)
06. Simple Minds - Someone Somewhere (In Summertime) 8,50 (26 stemmen)
07. Kraftwerk - The Model 8,37 (32 stemmen)
08. Soft Cell - Torch 8,35 (24 stemmen)
09. The Jam - A Town Called Malice 8,33 (33 stemmen)
10. Joe Jackson - Real Men 8,24 (33 stemmen)
11. XTC - Senses Working Overtime 8,22 (25 stemmen)
12. The The - Uncertain Smile 8,15 (27 stemmen)
13. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) 8,00 (28 stemmen)
14. Het Goede Doel - België (Is er leven op Pluto...?) 8,00 (29 stemmen)
15. Golden Earring - Twilight Zone 8,00 (31 stemmen)
16. The Human League - Don't You Want Me 7,96 (34 stemmen)
17. The Clash - Rock The Casbah 7,89 (32 stemmen)
18. Duran Duran - Save A Prayer 7,84 (23 stemmen)
19. Ph.D. - I Won't Let You Down 7,84 (27 stemmen)
20. Icehouse - Hey Little Girl 7,82 (24 stemmen)
21. Toto - Africa 7,80 (25 stemmen)
22. Dire Straits - Private Investigations 7,75 (32 stemmen)
23. Depeche Mode - See You 7,60 (22 stemmen)
24. Jo Lemaire + Flouze - Je Suis Venue Te Dire Que Je M'en Vais 7,60 (28 stemmen)
25. Yazoo - Don't Go 7,51 (23 stemmen)
26. Fun Boy Three With Bananarama - It Ain't What You Do.... 7,45 (27 stemmen)
27. Doe Maar - De Bom 7,44 (25 stemmen)
28. Men At Work - Down Under 7,44 (29 stemmen)
29. Peter Gabriel - Shock The Monkey 7,31 (30 stemmen)
30. The Nits - Red Tape 7,21 (20 stemmen)
31. Kim Wilde - View From A Bridge 6,98 (26 stemmen)
32. Tower - See You Tonight 6,97 (22 stemmen)
33. The Fixx - Red Skies 6,86 (27 stemmen)
34. Third World - Tra Jah Love 6,59 (23 stemmen)
35. Roxy Music - Avalon
01. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans 8,81 (28 stemmen)
02. Tears For Fears - Mad World 8,75 (24 stemmen)
03. The Stranglers - Golden Brown 8,64 (23 stemmen)
04. Japan - Nightporter 8,61 (25 stemmen)
05. A Flock Of Seagulls - I Ran 8,50 (28 stemmen)
06. Simple Minds - Someone Somewhere (In Summertime) 8,50 (26 stemmen)
07. Kraftwerk - The Model 8,37 (32 stemmen)
08. Soft Cell - Torch 8,35 (24 stemmen)
09. The Jam - A Town Called Malice 8,33 (33 stemmen)
10. Joe Jackson - Real Men 8,24 (33 stemmen)
11. XTC - Senses Working Overtime 8,22 (25 stemmen)
12. The The - Uncertain Smile 8,15 (27 stemmen)
13. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) 8,00 (28 stemmen)
14. Het Goede Doel - België (Is er leven op Pluto...?) 8,00 (29 stemmen)
15. Golden Earring - Twilight Zone 8,00 (31 stemmen)
16. The Human League - Don't You Want Me 7,96 (34 stemmen)
17. The Clash - Rock The Casbah 7,89 (32 stemmen)
18. Duran Duran - Save A Prayer 7,84 (23 stemmen)
19. Ph.D. - I Won't Let You Down 7,84 (27 stemmen)
20. Icehouse - Hey Little Girl 7,82 (24 stemmen)
21. Toto - Africa 7,80 (25 stemmen)
22. Dire Straits - Private Investigations 7,75 (32 stemmen)
23. Depeche Mode - See You 7,60 (22 stemmen)
24. Jo Lemaire + Flouze - Je Suis Venue Te Dire Que Je M'en Vais 7,60 (28 stemmen)
25. Yazoo - Don't Go 7,51 (23 stemmen)
26. Fun Boy Three With Bananarama - It Ain't What You Do.... 7,45 (27 stemmen)
27. Doe Maar - De Bom 7,44 (25 stemmen)
28. Men At Work - Down Under 7,44 (29 stemmen)
29. Peter Gabriel - Shock The Monkey 7,31 (30 stemmen)
30. The Nits - Red Tape 7,21 (20 stemmen)
31. Kim Wilde - View From A Bridge 6,98 (26 stemmen)
32. Tower - See You Tonight 6,97 (22 stemmen)
33. The Fixx - Red Skies 6,86 (27 stemmen)
34. Third World - Tra Jah Love 6,59 (23 stemmen)
35. Roxy Music - Avalon
0
geplaatst: 23 april 2018, 19:57 uur
Vroeger vond ik dit een zeiknummer, nu niet meer. Soms kan het alsnog omslaan
7,8
7,8
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:07 uur
8.5
Ik ben vooral fan van Roxy's prille periode, maar dit is en blijft erg mooi.
Ik ben vooral fan van Roxy's prille periode, maar dit is en blijft erg mooi.
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:22 uur
de carriere van Roxy Music ging letterlijk van kunst naar kitsch en hoewel prachtig geproduceerd en ook niet heel slecht is het toch geen favoriet (net zoals de rest van het bijbehorende album)
6,8
6,8
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:46 uur
Zeer gelikte nieuwe romantiek, maar o zo goed gemaakt. Spandau Ballet vertilde zich hier een jaar later aan.
8,8
8,8
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:49 uur
Roxy Music klonk eerder als Spandau Ballet dan S.B. zelf! Alles na Manifesto hoeft van mij niet meer zo, maar deze blijft wel heerlijk zwoel en mysterieus en Ferry weet er wel wat van te maken. Die dame had van mij nog weggelaten mogen worden.
8,8
8,8
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:50 uur
Ik vond dit tot een paar jaar terug ook nog echt verschrikkelijk....maar ik moet toegeven dat ook ik het de laatste tijd wel kan aanhoren...maar een topper zal het nooit worden. Van Roxy's 2e jeugd vind ik eigenlijk maar 2 nummers echt goed, dat zijn het titelnummer Manifesto en van het album erna Same Old Scene.
6,0
0
geplaatst: 23 april 2018, 21:11 uur
10 jaar geleden vond ik dit nog een van de ergste nummers ooit gemaakt, maar gaandeweg ben ik het wel meer gaan waarderen. Maar een favoriet is het nog lang niet (gisteren Don't Stop The Dance weer eens gehoord en die vind ik bv. al veel beter).
5
5
0
geplaatst: 23 april 2018, 22:22 uur
Avalon i.c.m. het eerder genoemde Spandau Ballet een dikke....9!
2
geplaatst: 23 april 2018, 23:30 uur
Avalon
10
De perfectie vooral in het arrangement en de geluidsbalans.
Voor mij is de intro van Take A Chance With Me het meest sublieme moment van het album.
10
De perfectie vooral in het arrangement en de geluidsbalans.
Voor mij is de intro van Take A Chance With Me het meest sublieme moment van het album.
* denotes required fields.