MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Shawn Christopher - Don't Lose The Magic scoort een 7,89 van 5 stemmers.

Op SL2 en Minimal Vision kan nog gestemd worden.

De volgende is een verzoekje van pureshores. Ik kende deze niet, maar hij is van Tom Middleton, en die kennen we van Global Communication. Het is een soort Stardust kloon, Franse house gemaakt door een Brit en het komt uit 1999.

Cosmos - Summer In Space

Kende ik ook niet, maar klinkt lekker.

7,8

8,3
De original version haalt er wel meer uit met dat Moroder loopje dat tergend opbouwt, video is de radio edit

SL2 - On a Ragga Tip scoort een 7,61 van 7 stemmers.

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

De nieuwe is een Britse klassieker die een beetje Italiaans klinkt door de piano, het nummer komt uit 1991 en klinkt nog steeds lekker wat mij betreft. Het haalde de 12de plek in de UK charts.

New Atlantic - I Know (Love Decade Original Mix)

Cosmos - Summer In Space 6,5

Zien we onze Tom daar nu werkelijk tof doen in de clip? Enfin, de Stardust/Moroder groove is best aardig, maar die vocaal vind ik wat suf.

New Atlantic - I Know (Love Decade Original Mix) 7

Deze kende ik wel vaag. Sta altijd wel open voor dit soort uplifting house tunes uit die tijd. Ik vind de verschillende elementen alleen niet zo heel goed passen hier.

Klinkt een beetje als een megamix van sounds die hip waren in de zomer van 1991.

7,4

Minimal Vision - Magic Staircase scoort een 7,38 van 6 stemmers.

De nieuwe is een XL klassieker van de Nederlander Patrick Prins.

Subliminal Cuts - Le Voie Le Soleil

pureshores schreef:
Klinkt een beetje als een megamix van sounds die hip waren in de zomer van 1991.

Incl fake Jocelyn Brown

7,0

Sub Cuts

7,25

vigil schreef:
(quote)

Incl fake Jocelyn Brown

7,0

Sample van Candi Staton uit You Got the Love.

Hee deze hoorde ik laatst voor het eerst toevallig. Zit ergens tussen mellow, rave en trance in. Eigenlijk nogal cheesy, maar door die nostalgische vibe kan ik dit niet slecht beoordelen.

7,2

2,7 miljoen views, en dat voor een Nederlandse productie die ik ook niet kende, blijkbaar erg populair in Engeland.

7

7,8

Lijkt een beetje op eerste Bizarre Inc nummers

Cosmos - Summer In Space scoort een 7,52 van 5 stemmers.

Nieuwe is nummer welke veel gedraaid werd door Britse progressive dj's halverwege de jaren negentig.
Het kwam uit in 94 en valt onder trance of progressive trance, maar toen was dat nog niet echt een afgebakend genre.

Pete Lazonby - Sacred Cycles

Introtje van Genesis gegapt en tig keer ingezet. Wel geinig gedaan verder

7,6

Die speech? Van welk nummer is dat?

Ah, niet de speech maar dit:
Just a moment... - whosampled.com

Leuk, wist niet dat dat van Genesis was.

trebremmit schreef:
Die speech? Van welk nummer is dat?

Neen, niet de speech:

Edit: je had t al opgezocht zie ik

Dan weer eens een techno track, en deze is van de Brit Ian O'Brien met zijn ode aan Detroit en Underground Resistance.

Ian O'Brien - Mad Mike Disease

New Atlantic - I Know (Love Decade Original Mix) scoort een 7,39 van 6 stemmers.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.