Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:24 uur
Pete Lazonby - Sacred Cycles 7,75
Eigenlijk niet helemaal mijn ding, maar erg leuk gemaakt, met die lange intro en sample
Ian O'Brien - Mad Mike Disease 8
Dit is juist wel mijn ding, zet ik erg vaak op dit soort Detroit (geïnspireerde) techno
Eigenlijk niet helemaal mijn ding, maar erg leuk gemaakt, met die lange intro en sample
Ian O'Brien - Mad Mike Disease 8
Dit is juist wel mijn ding, zet ik erg vaak op dit soort Detroit (geïnspireerde) techno
0
geplaatst: 29 november 2022, 18:23 uur
Dit topic opende ik met Jesse Saunders, zijn On & On is een van de eerste housenummers.
Vandaag las ik dat hij met een beroerte is opgenomen in het ziekenhuis.
Jesse Saunders, Chicago house pioneer, hospitalised following “major stroke” | DJMag.com
Daarom een nummer van hem uit 1984, het is proto-house denk ik met wat synth pop invloeden, maar wel geschikt voor dit topic. En beterschap gewenst voor hem!
https://www.youtube.com/watch?v=SKSfm0MWYt4
Jesse Saunders - Funk You Up
Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.
Subliminal Cuts - Le Voie Le Soleil scoort een 7,33 van 6 stemmers.
Vandaag las ik dat hij met een beroerte is opgenomen in het ziekenhuis.
Jesse Saunders, Chicago house pioneer, hospitalised following “major stroke” | DJMag.com
Daarom een nummer van hem uit 1984, het is proto-house denk ik met wat synth pop invloeden, maar wel geschikt voor dit topic. En beterschap gewenst voor hem!
https://www.youtube.com/watch?v=SKSfm0MWYt4
Jesse Saunders - Funk You Up
Subliminal Cuts - Le Voie Le Soleil scoort een 7,33 van 6 stemmers.
0
geplaatst: 2 december 2022, 11:17 uur
Aparte, best interessante transitieperiode, die van medio jaren '80. Lichte gay vibe ook in sommige van die vroege Chicago tracks, zo ook deze.
7,5
7,5
0
geplaatst: 2 december 2022, 18:30 uur
Pete Lazonby - Sacred Cycles scoort een 7,78 van 6 stemmers.
Op de vorige twee kan nog gestemd worden.
De volgende hoorde ik gisteren als opener op cd2 van het mixalbum Global Underground London van Danny Tenaglia. Het is van de Australier Philip McGarva en het was zijn debuutsingle die uitkwam op Transmat van Derrick May in 1999. Ik vind het een heerlijk hypnotiserende track.
Microworld - Signals
De volgende hoorde ik gisteren als opener op cd2 van het mixalbum Global Underground London van Danny Tenaglia. Het is van de Australier Philip McGarva en het was zijn debuutsingle die uitkwam op Transmat van Derrick May in 1999. Ik vind het een heerlijk hypnotiserende track.
Microworld - Signals
0
geplaatst: 5 december 2022, 16:27 uur
Dan een dikke hit uit de 90's. Ik hoorde net Nomansland - 7 Seconds op de radio en die lijkt echt enorm veel op B.B.E - Seven Days and One Week, die tweede is gemaakt door o.a Emmanuel Top die hier eerder solo al voorbij kwam.
B.B.E - Seven Days and One Week
Ian O'Brien - Mad Mike Disease scoort een 7,72 van 5 stemmers.
B.B.E - Seven Days and One Week
Ian O'Brien - Mad Mike Disease scoort een 7,72 van 5 stemmers.
1
geplaatst: 6 december 2022, 14:19 uur
Microworld - Signals 7
Ken deze al een tijdje, prima geproduceerde 'echte' techno, maar toch wat te monotoon om (thuis) te beluisteren. Ben altijd veel meer gecharmeerd geweest van de b-kant, Smile.
B.B.E - Seven Days and One Week. 7,75
Wel erg vaak gehoord natuurlijk, maar blijft goed. Vind het vooral knap hoe dat stuk vanaf 5:06 geïntegreerd wordt in het geheel.
Ken deze al een tijdje, prima geproduceerde 'echte' techno, maar toch wat te monotoon om (thuis) te beluisteren. Ben altijd veel meer gecharmeerd geweest van de b-kant, Smile.
B.B.E - Seven Days and One Week. 7,75
Wel erg vaak gehoord natuurlijk, maar blijft goed. Vind het vooral knap hoe dat stuk vanaf 5:06 geïntegreerd wordt in het geheel.
0
geplaatst: 10 december 2022, 13:56 uur
Robert Hood solo is hier nog niet geweest, in 1996 maakte deze minimal techno uitvinder onder zijn alias The Vision deze Detroit: One Circle.
The Vision - Detroit: One Circle
Jesse Saunders - Funk You Up scoort een 7,74 van 5 stemmers.
The Vision - Detroit: One Circle
Jesse Saunders - Funk You Up scoort een 7,74 van 5 stemmers.
0
geplaatst: 11 december 2022, 17:29 uur
heerlijke gortdroge klappen, deze zat vaak in mixen, want daar herken ik hem van.
8,7
8,7
0
geplaatst: 12 december 2022, 22:00 uur
Microworld - Signals scoort een 7,76 van 5 stemmers.
De nieuwe is van Ricardo Villalobos, ook iemand die minimal techno maakt. Deze komt uit 1999.
Ricardo Villalobos - Frank Mueller Melodram
De nieuwe is van Ricardo Villalobos, ook iemand die minimal techno maakt. Deze komt uit 1999.
Ricardo Villalobos - Frank Mueller Melodram
* denotes required fields.