MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Sunscreem - Perfect Motion (Boy's Own mix) scoort een 7,41 van 5 stemmers.

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

Quazar staat al in de top 100 met Last Train to Paradise, maar in 1990 kwam The Seven Stars uit en dat was ook een grote clubhit.

Ik weet niet of dit waar is, maar iemand op discogs schreef dit en dat is wel een leuke anekdote.

https://www.discogs.com/master/20651-Quazar-The-Seven-Stars

The Seven Stars was made after eddy, Eric & Gert went to their label manager to let him hear some new tracks. It was House Of Venus's Dish & Tell which later on Prince took samples from for a track. He liked it but found the tracks to laidback and wanted the next Ep to be a little harder. Gert was feeling very offended by the comment of his masterpiece Dish & Tell. When gert came home he was furious and took a seat behind his keyboard. He thought: so you want rough ill give you rough! When the melody was finished he was relieved and the track was born. That night he had a dream about a six star constellation standing high in the sky. All of a sudden a seventh star was there. And that became the title: The Seven Stars. It came out the moment when the second wave of house music came. Seven Stars is build up from samples from gert's former rockband before he produced house music. If Seven Stars wouldn't be a succes they would form another project under a different name. The track still sounds fresh today and is still played by dj's like Michael Mayer and Ricardo Villalobos.

Quazar - The Seven Stars.

Ook hier maar 's meedoen. Het album vroeger grijsgedraaid. Dit nummer was vrijwel direct favoriet:

9

Faithless - Insomnia 7,2
Nooit echt mijn ding geweest, deze band. Iets te kitscherige sound. Dit is wel een van de betere tracks.

John Selway - Shimmerdown 7,8
Lekkere kalme techno, doet me wel een beetje denken aan die andere John, te weten John Beltran.

Quazar - Seven Stars 7,5
Leuk vaderlands klassiekertje.

De Brit Herbert is hier eerder langsgekomen met zijn techno alias Wishmountain. Onder zijn eigen naam maakte hij deze I Hadn't Known (I Only Heard) in 1998. Deep House zoals ik het graag hoor.
Wel bijzonder dat deze vijf miljoen views heeft.

Herbert - I Hadn't Known (I Only Heard)

Faithless - Insomnia scoort een 7,39 van 8 stemmers, lang niet zoveel als Salva Mea.

Herinnert u zich deze nog?

Blue Boy - Remember Me

John Selway - Shimmerdown scoort een 7,63 van 5 stemmers.

Gengegengegengegengegeng genegengegengegeng

8,7

Herbert - I Hadn't Known (I Only Heard) 9,0
Geweldige plaat. Erg leuk dat ie de laatste jaren alleen maar populairder is geworden.

Blue Boy - Remember Me 7,8
Zoals ik al noteerde bij de release zelf, mist deze versie helaas die fijne intro van de single. Daarnaast blijft het grappig dat die sample uit hetzelfde nummer komt als die van het "I want you to get together" van St. Germain's "Rose Rouge"

trebremmit gaan we nog verder?

Ja, maar ik ben momenteel ook bezig met mijn album top 100, dus iets minder vaak dan normaal.

Bij deze de nieuwe, een Duitse new beat klassieker van o.a Talla 2XLC uit 1989.

Umo Detic - Fahrenheit

Quazar - The Seven Stars scoort een 8,11 en dat is net te weinig voor de top 100.

7,5

Dit kan wel eens een groeidiamantje gaan worden.

Niet de meest sexy dansmuziek, haha. Op zich niet slecht gedaan, maar toch niet echt mijn ding.

6,5

Houd je niet van new beat?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.