Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2023, 14:03 uur
Sven van Hees is vooral bekend van zijn lounge periode, maar daarvoor maakte hij wel goede house, bijvoorbeeld Piano Power die hier al eens langs is gekomen. Deze Paradise komt uit 1992, en werd uitgebracht door R&S, ik vind het een heerlijke track en apart genoeg helemaal niet bekend.
Sven Van Hees - Paradise
Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.
Scan 7 - 21st Century scoort een 6,55 van 7 stemmers.
Sven Van Hees - Paradise
Scan 7 - 21st Century scoort een 6,55 van 7 stemmers.
0
geplaatst: 30 oktober 2023, 11:32 uur
7,2
Past wel in de huidige trend. Overigens hoor ik steeds "Bad Ass" ipv Paradise.
Past wel in de huidige trend. Overigens hoor ik steeds "Bad Ass" ipv Paradise.
0
geplaatst: 30 oktober 2023, 11:35 uur
De a kant (Emotional Rehabilitation) van die single is trouwens ook erg goed.
8,5
8,5
0
geplaatst: 6 november 2023, 14:25 uur
Dan de nieuwe, en die is van de Duitser DJ Linus, een volstrekt obscure artiest op musicmeter.
K.B.'s Groove komt uit 1997 en is sexy deephouse. Ik ken het zelf ook nog niet zo lang trouwens, en verbaas me erover dat het niet meer een klassieker is geworden.
DJ Linus – K.B.'s Groove
Orbital - Belfast scoort een 7,66 van 8 stemmers.
K.B.'s Groove komt uit 1997 en is sexy deephouse. Ik ken het zelf ook nog niet zo lang trouwens, en verbaas me erover dat het niet meer een klassieker is geworden.
DJ Linus – K.B.'s Groove
Orbital - Belfast scoort een 7,66 van 8 stemmers.
0
geplaatst: 17 november 2023, 16:38 uur
Fat Controller - In Complete Darkness scoort een 6,85 van 6 stemmers
Op de vorige twee kan nog gestemd worden.
Het volgende nummer is een, kent u deze nog? Een bescheiden hitje uit halverwege de jaren negentig meen ik, van een zanger die toen al was overleden. Ik had hem lang niet gehoord en dacht oja dat was toen wel een aardige dansvloervuller.
Minty - Useless Man (The Grid Mix)
Het volgende nummer is een, kent u deze nog? Een bescheiden hitje uit halverwege de jaren negentig meen ik, van een zanger die toen al was overleden. Ik had hem lang niet gehoord en dacht oja dat was toen wel een aardige dansvloervuller.
Minty - Useless Man (The Grid Mix)
0
geplaatst: 24 november 2023, 15:40 uur
Sven Van Hees - Paradise scoort een 7,74 van 8 stemmers.
De nieuwe is een Belgische track uit 1993, het begint een beetje Frans maar wordt trancy en heeft nog een beetje die new beat sound van eind jaren tachtig. Ik vind het wel tof.
Hyperspace - Natural System
De nieuwe is een Belgische track uit 1993, het begint een beetje Frans maar wordt trancy en heeft nog een beetje die new beat sound van eind jaren tachtig. Ik vind het wel tof.
Hyperspace - Natural System
0
geplaatst: 25 november 2023, 23:05 uur
Het nummer is natuurlijk gebaseerd op de bekende riff van het uit 1982 Los Niños Del Parque van Liaisons Dangereuses. Deze riff werd in tal van house nummers herbruikt, waaronder ook enkele andere bekende Belgische herwerkingen: Sharpside - Space Invaders of Zolex pres. Carat Trax - Beautifull Inside.
Maar ook enkele vroege jaren 90' versies zoals die van Negrosex - Techno La Droga vind ik eerlijk gezegd een stuk beter dan deze interpretatie van Hyperspace.
6,3
Maar ook enkele vroege jaren 90' versies zoals die van Negrosex - Techno La Droga vind ik eerlijk gezegd een stuk beter dan deze interpretatie van Hyperspace.
6,3
* denotes required fields.