MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Nog meer stemmers?

Een paar dagen geleden is Mallorca Lee overleden, de oprichter van Ultra-Sonic waar ik het een tijdje geleden over had bij Scooter. Nu was deze act erg groot in de 90's in het VK, en dit is een van mijn favorieten van hun met een bekende sample.

Ultra-Sonic - Obsession

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

Scooter - Hyper Hyper scoort een 5,94 van 8 stemmers.

6,5
toelichting: Eurodance kan voor mij, twee richtingen uit. Of het triggert het nostalgisch gevoel, of het doet me helemaal niets. Aangezien ik vroeger ook al niet veel had met Ultra-Sonic doet het me vandaag nog steeds niet veel.

Is toch geen eurodance?

trebremmit schreef:
Is toch geen eurodance?

Goh, ja in principe heb je wel gelijk. Al klasseer ik dit zelf al snel onder dezelfde noemer. Het is eerder de voorloper van Eurodance. De snellere happy hardcore/rave variant. Eind jaren '90 ging het tempo er wat uit, maar dezelfde synths en pianoriedeltjes bleven..

8

In 92 was er trouwens al eurodance meen ik. Dus dit is geen voorloper maar meer de engelse happy hardcore/rave. De piano kont meer uit italo house.

Ik had trouwens wel hogere scores verwacht, vond het zelf een energiek en vrolijk nummer.

Edit: denk zelf dat Technotronic de voorloper was van eurohouse of dance.

trebremmit schreef:
denk zelf dat Technotronic de voorloper was van eurohouse of dance.

Dat is wel de algemene consensus idd.

Ik vind deze ook wel leuk.

7,6

Michael Watford - So Into You (Classic Club Mix) 6,7

Ultrasonic - Obsession 7,2

Ultrasonic - Obsession 5,8

Speedy J is hier nog maar 1 keer langsgekomen en dat was met Something For Your Mind. Daarom deze klassieker van hem die uitkwam op het label van Hawtin in 1991! Maar die misschien nog wel bekender werd door de verzamelaar Artificial Intelligence van Warp.

Speedy J - De-Orbit

Master C & J - Face It scoort een 7,54 van 8 stemmers.

WVTRVE
Michael Watford - So Into You (Classic Club Mix)
Dit is inderdaad waar ik aan denk als iemand het over house heeft. Een soort middelmaat voor de dansvloer. Niet per se slecht, maar wel vrij suf, zou m'n oma nog mee kunnen nemen. Helaas doen de vocalen hier niet veel goeds voor mij, alhoewel ik er met alcohol vast wel in kan komen.
4

Ultra-Sonic - Obsession
Wat happy hardcore is verschilt van jaar tot jaar van persoon tot persoon, zou dit dat niet noemen maar zou best kunnen dat het dat is. Ondanks dat die rave-y piano rolls er wel aan doen denken mis ik toch de punch. Wat het dan wel precies is weet ik ook niet, maar het duurt wel te lang. De melodietjes zijn leuk, de zang kan me gestolen worden.
3,5

Speedy J - De-Orbit
Lekker breakend beatje, lekkere bliepjes en lekkere piepjes, eigenlijk helemaal niets mis mee behalve dat het iets meer mag zijn.
6

Stemmers?

Geweldige track

8,7

6,4

Mijn hoogste bod

De volgende is een Belgische productie uit 1990 van o.a CJ Bolland, het kwam uit op R&S.

The Project - Look Into My Eyes

Michael Watford - So Into You (Classic Club Mix) scoort een 6,6 van 7 stemmers.

WVTRVE
6,5

6,1 Voor CJ Bolland is dit zwak

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.