MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Nee hoor, past prima in die tijd.

Tuurlijk, past zeker in de tijd. Maar vind het arrangement van de track gewoon niet sterk genoeg. CJ Bolland heeft enkele kleppers afgeleverd waar deze ver uit de buurt van blijft.
Als je ziet welke houseclassics er in 1990 uitkwamen, denk een Energy Flash, Yaaah/techno Trance of Altered States dan kan het in mijn ogen toch beter.

Ja later pas met een andere sound die toen bijna nog niet bestond. Dit is meer new beat achtige techno, wat toen populair was in Belgie. In dat tijdperk en genre vind ik het een prima nummer.

WVTRVE
Zeg het niet vaak, maar ik denk dat zang een goede toevoeging zou zijn geweest.

Ultra-Sonic - Obsession scoort een 6,47 van 9 stemmers.

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

Dan een absolute drum n bass klassieker van LTJ Bukem.

LTJ Bukem - Atlantis

9

Eigenlijk kwam dit uit onder Apollo Two en was het de LTJ Bukem mix, maar het is een alias van hem.

WVTRVE
Goede dingen!

8,5

The Project - Look Into My Eyes 7,3

LTJ Bukem - Atlantis 6,0

Echte jungle classic inderdaad, en qua sfeer behoorlijk revolutionair voor 1993. Hoewel de basissample rechtstreeks uit een Detroit techno plaat komt, en er weinig interessants gebeurt met de drums.
Mijn favoriet van hem "Music" zit nog iets inventiever in elkaar.

7,8

LTJ Bukem - Atlantis 8,2

The Project - Look Into My Eyes: 7,7
LTJ Bukem - Atlantis: 9 (wat een fantastisch nummer is dit toch)

Dan een track uit 1989 van o.a Derrick Carter en Mark Farina die uitkwam op het label van Kevin Saunderson. Beetje Detroit achtig maar ook redelijk eigenzinnig.

Symbols & Instruments - Mood (optimystic mix)

Speedy J - De-Orbit scoort een 7,33 van 9 stemmers.

WVTRVE
Hoe langer ik er naar luister hoe leuker die wordt. Lekker duidelijke percussie beat, rare robotgeluidjes en een zoete wave-y melodie, nee zeker niet verkeerd maar moet nog wel even wennen. Denk dat ik er op de dansvloer best goed op zal gaan, Voorzichtige 6,5, maar misschien dat ik 'm nog ga herzien.

Pfoe, die had ik ook al een tijdje niet gehoord. Fijne sound en vrij typisch voor die periode.

7,3

Ik kwam deze korte docu tegen op youtube over UR, en daarom is de volgende van Mad Mike.

"Somewhere in Detroit": Underground Resistance, Submerge, Techno and the Detroit Way

Mad Mike - The Illuminator - Underground Resistance

The Project - Look Into My Eyes scoort een 7,16 van 7 stemmers.

WVTRVE
Ik heb geen eenduidige mening over Underground Resistance en gerelateerde projecten en producers. Een plaat als The Final Frontier is echt een jam en hun stijl is echt tof, maar met bovenstaande kan ik veel minder. Teveel jaren '80? Te kitch? Teveel nostalgie? Al die hoge geluidjes doen mij aan disco denken en dat is geen goed teken. Het beste wat ik uit het nummer haal is de halve cowbell die af en toe in de achtergrond te horen is, maar dat is helaas niet genoeg voor mij.

Dat gezegd hebbende, de opbouw en compositie van het nummer vind ik wel erg sterk.

4,8

Had wel wat hogere cijfers verwacht, toch een dikke klassieker dacht ik.

LTJ Bukem 7.5
Symbols & Instruments 8
Mad Mike 8.5

Symbols & Instruments 7,2
Mad Mike 7,6

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.