menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Ook mijn dank Shaky. Het was een fijne finalelijst om te beluisteren. Prima presentatie ook. ;Y

Shaky bedankt voor een fijne nostalgische week. Deze week gaan we een aantal decennia minder ver terug in de tijd.

Het patroon is bekend. Een band heeft veel succes met de eerste paar albums. Daarna wordt het succes minder en uiteindelijk gaat de zanger(es) solo verder. Die carrière komt niet echt van de grond en wanneer er na een tijdje een goede reden wordt bedacht (de debuutplaat is 25 jaar oud, de band is 10 jaar geleden gestopt etc, er is altijd wel wat te verzinnen) dan is het tijd voor een reünie. En die is vaak verrassend succesvol. Zie ook Supergrass. Een paar weken geleden gaven ze 2 concerten in een uitverkocht Paradiso (ik kon er helaas niet bij zijn) en ze staan straks ook gewoon op Pinkpop. Een mooie aanleiding dus om ze deze week in de schijnwerpers te zetten. Ze hebben nooit tot de kopgroep van de Britpop gehoord (Oasis, Blur, Pulp en Suede), maar waren toch altijd voorin het achtervolgende peloton te vinden. Ik heb ze in de jaren 90 best vaak live gezien en het was altijd goed. Lekker energiek, deed het altijd goed zo midden op een festivaldag. Na hun derde album ben ik ze wat uit het oog verloren en als ik het stemmenaantal zie, ben ik daarin niet de enige.

De startlijst bestaat uit hun 19 Britse hits aangevuld met een nummer van hun laatste plaat omdat die er anders wat bekaaid afkomt.

Caught by the Fuzz
Mansize Rooster
Alright
Lose It
Lenny
Sun Hits the Sky
Richard III
Late in the Day
Going Out
Moving
Pumping on Your Stereo
Mary
Seen the Light
Grace
Never Done Nothing Like That Before
Kiss of Life
St. Petersburg
Low C
Bad Blood
Diamond Hoo Ha Man

Laat voor maandagavond 24:00 weten welke 10 andere nummers niet mogen ontbreken. Succes.

Herkenbaar. Ook ik heb tot en met album drie in de kast staan: de rest ken ik (nog niet). Ooit live gezien op Hurricane.

M’n dochter gaat naar Pinkpop. Een mooie reden haar deze week veel Supergrass te laten horen.

Win/win in Huize Etta. Hoezo te weinig aandacht voor de opvoeding?

motel matches schreef:
Ik denk dat de coverversie van Blind Faith die een hit was in Nederland wel heeft meegeholpen aan deze hoge notering
herman schreef:
Voor mij gaat dat wel op. Ik vind de Blind Faith versie geweldig en vraag me af of ik het origineel voor deze week wel eens gehoord had... Verder leuke editie van dit spel, heel veel goede liedjes gehoord. Dank Shaky!
In ieder geval deed hij het afgelopen oktober ook al goed in hermans 50smeter op musicmeter en veel deelnemers daar zie ik ook hier terug.
Heel veel dank nog Shaky!
En succes motel matches!

Ik heb de latere albums wel gehoord, maar ben vooral bekend met de eerste drie. Mooie aanleiding om alles eens te herbeluisteren.

Puike prestatie, Shaky!

Met de muziek van Supergrass ben ik iets minder bekend. Ik probeer later aan te haken.

Zou een moderator de naam van het topic willen veranderen naar Greatest Hits of #4 (Supergrass) ? bv, -SprayIt- of cosmic kid

I'd Like to Know
Strange Ones
In It for the Money
G-Song
Za
Tales of Endurance (Parts 4, 5 & 6)
Sad Girl
Rebel in You
345
Whiskey and Green Tea

De startlijst behoeft weinig aanvulling wat mij betreft, dus ik haak ook later aan.

Zeer sympathieke band, de startlijst is eigenlijk al bijna af. Moeten het er precies 10 zijn?

Cheapskate
Faraway
I'd Like to Know
In It for the Money
Sofa (Of My Lethargy)

vigil schreef:
Zeer sympathieke band, de startlijst is eigenlijk al bijna af. Moeten het er precies 10 zijn?

Nee hoor, maximaal 10

Ik ben niet bekend genoeg met de albums en de muziek om te nomineren, maar haak zeker in een latere ronde aan.

Arbeidsdeskundige
Ik haak ook later aan.

Cheapskate
Hollow Little Reign
I'd Like to Know
In It for the Money
Jesus Came from Outer Space
Rebel in You
Road to Rouen
Rush Hour Soul
Strange Ones
Za

motel matches schreef:

Laat voor maandagavond 24:00 weten welke 10 andere nummers niet mogen ontbreken.

Vergeet je dit spelletje niet...

Omdat de eerste ronde maar weinig deelnemers had (ik kies ervoor om dit te wijten aan de superieure startlijst in plaats van aan desinteresse in de band ) heb ik besloten om ronde 2 over te slaan. Er zijn 6 nummers 2 keer genoemd en die gaan mee naar de finaleronde. De opdracht is simpel. Maak uit de onderstaande lijst van 26 nummers je top 10. De deadline is vrijdagavond 20:00.

Caught by the Fuzz
Mansize Rooster
Alright
Lose It
Lenny
Sun Hits the Sky
Richard III
Late in the Day
Going Out
Moving
Pumping on Your Stereo
Mary
Seen the Light
Grace
Never Done Nothing Like That Before
Kiss of Life
St. Petersburg
Low C
Bad Blood
Diamond Hoo Ha Man
I'd Like to Know*
Za*
Strange Ones*
In It for the Money*
Rebel in You*
Cheapskate*

1. Richard III
2. Mansize Rooster
3. Caught by the Fuzz
4. In it for the Money
5. Lenny
6. Lose It
7. Sun Hits the Sky
8. I'd Like to Know
9. Strange Ones
10. Moving

1. Caught by the Fuzz
2. Moving
3. Strange Ones*
4. Lenny
5. Alright
6. I'd Like to Know*
7. Late in the Day
8. Mansize Rooster
9. Grace
10. Richard III

Arbeidsdeskundige
1. Lenny
2. Sun Hits the Sky
3. Strange Ones
4. Mansize Rooster
5. Moving
6. Grace
7. Alright
8. Rebel in You*
9. Blad Blood
10. Late in the Day

1. Moving
2. Sun Hits The Sky
3. Strange Ones
4. Mansize Rooster
5. Richard III
6. Mary
7. Alright
8. Lenny
9. Caught By The Fuzz
10. In It For Da $

1. Moving
2. Richard III
3. Late in the Day
4. Strange Ones
5. In it for the Money
6. Mansize Rooster
7. Sun Hits the Sky
8. Mary
9. Grace
10. Going out

1. Richard III
2. Mansize Rooster 
3. I'd Like to Know*
4. Moving 
5. St. Petersburg
6. Pumping on Your Stereo 
7. Mary 
8. Cheapskate*
9. Caught by the Fuzz 
10. Alright 

1. Alright
2. Mansize Rooster
3. In It for the Money*
4. Sun Hits the Sky
5. Pumping on Your Stereo
6. Seen the Light
7. Za*
8. Caught by the Fuzz
9. Richard III
10. Mary

1. Alright
2. Pumping on Your Stereo
3. Moving
4. Sun Hits the Sky
5. Mary
6. Strange Ones*
7. Late in the Day
8. Lose It
9. In It for the Money*
10. Going Out

Geen Spotifylijstje?

Lekker zaaf! Hoef ik deze 10 enkel maar op volgorde te zetten.

Staan ze toch al? Maar ik heb toch de vrijheid genomen ervan af te wijken.

1. Richard III
2. Caught by the Fuzz
3. Sun Hits the Sky
4. Pumping on Your Stereo
5. Mansize Rooster
6. Grace
7. Strange Ones
8. Going Out
9. Mary
10. St. Petersburg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.