menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
01. Kiss of Life
02. Alright
03. Sun Hits the Sky
04. Moving
05. Low C
06. St. Petersburg
07. Grace
08. Late in the Day
09. Za*
10. Mary

1. Alright
2. Late in the Day
3. Sun Hits the Sky
4. Richard III
5. Caught by the Fuzz
6. Mansize Rooster
7. Going Out
8. Moving
9. Pumping on Your Stereo
10. Strange Ones*

1. Mary
2. Moving
3. Sun Hits the Sky
4. Late in the Day
5. Seen the Light
6. Grace
7. Strange Ones*
8. Mansize Rooster
10. Diamond Hoo Ha Man

Tussendoor zou ik toch een welgemeende chapeau willen geven aan alle leden die zich hier inzetten om de Greatest Hits te organiseren. Daar kruipt ongetwijfeld veel tijd in, het is dan ook nog eens onder tijdsdruk en ze doen het toch allemaal maar, keer op keer. Merci daarvoor!

Het klopt dat het tijd kost. Ik heb mede daarom ook al ruim een jaar geen editie meer gedaan. Af en toe twijfel ik wel, overigens. Voor een eventuele editie heb ik wel een mooi thema in m’n hoofd.

Benieuwd wel idee dat is, EttaJamesBrown.

Ow, ik ken dus wél nummers van deze band. Alleen hun groepsnaam deed bij mij helemaal geen belletje rinkelen. Tales of Endurance zou overigens mijn #1 geweest zijn!

01. Sun Hits the Sky
02. Alright
03. St. Petersburg
04. Moving
05. Diamond Hoo Ha Man
06. Richard III
07. Caught by the Fuzz
08. Mansize Rooster
09. Seen the Light
10. Strange Ones

Een lastige klus, omdat ik de band buiten de bekende singles om niet goed ken. Na een eerste schifting en rangschikking de hele lijst nog eens op volgorde geluisterd en toch nog een aantal verschuivingen gedaan. Dit moet hem zijn

1. Sun Hits the Sky
2. Alright
3. Pumping on Your Stereo
4. St. Petersburg
5. Caught by the Fuzz
6. Rebel in You*
7. Moving
8. Richard III
9. Bad Blood
10. Mary

1. Alright  
2. Sun Hits the Sky
3. Late in the Day
4. Pumping on Your Stereo
5. Mary  
6.  Diamond Hoo Ha Man
7. In It for the Money*
8.  Kiss of Life   
9. Lenny
10. Mansize Rooster

1. Caught by the Fuzz
2. St. Petersburg
3. Moving
4. Seen the Light
5. Strange Ones*
6. Richard III
7. Rebel in You*
8. Late in the Day
9. Sun Hits the Sky
10. Za*

01. Moving
02. Richard III
03. Strange Ones*
04. Sun Hits the Sky
05. Diamond Hoo Ha Man
06. In It for the Money*
07. Kiss of Life
08. Caught by the Fuzz
09. Bad Blood
10. Cheapskate*

Over een klein uur sluit de stembus

1. Strange Ones*
2. Richard III
3. Mansize Rooster
4. Mary
5. Cheapskate*
6. Moving
7. Late in the Day
8. Lenny
10. Alright

Tonight is wel een gemis, een van mijn favorieten en zelfs de topfavoriet van mijn vriendin. Maar de MuMeMotivatie lag de afgelopen week wat laag, waardoor ik niet echt actief ben geweest en dus ook niet heb genomineerd. Van de latere albums vind ik Tales of Endurance, pt. 4, 5 & 6 ook schitterend overigens. Jammer dat die er niet tussen staat.

Strange Ones in ieder geval de duidelijke #1. Dit was het nummer waardoor ik geïnteresseerd raakte in Supergrass en op zoek ging naar hun eerste album. Al heb ik het tweede uiteindelijk het meest gedraaid, met name door leadsingle Richard III waar ik toen echt verslaafd aan was.

esteban schreef:
Tales of Endurance zou overigens mijn #1 geweest zijn!

Ah, nog een fan. Apart dat ie door helemaal niemand is genomineerd.

edit: oh wacht, wel door motel matches.

De stemmen zijn geteld en de volgende nummers hebben de top 10 niet gehaald. Het zal komen omdat ik ronde 2 heb overgeslagen dat er een nummer 0 punten heeft gehaald. Dat gebeurt toch zeer zelden. De titel is daarom ook wel toepasselijk. Geen enkel nummer van hun laatste 3 platen heeft de top 10 gehaald. Niet onverwacht natuurlijk, maar ik had stiekem op een hogere notering voor St. Petersburg gehoopt. Hij kwam 10 punten tekort voor de top 10.

26. Never Done Nothing Like That Before (0 punten)
24. Bad Blood (6 punten)
24. Low C (6 punten)
23. Za* (7 punten)
22. Lose It 8 (punten)
21. Going Out (9 punten)
20. Cheapskate* (10 punten)
19. Rebel in You* (12 punten)
18. I'd Like to Know*(16 punten)
17. Kiss of Life (17 punten; nr 1van Salvadore)
16. Diamond Hoo Ha Man (18 punten)
15. Seen the Light (20 punten)
14. Grace (23 punten)
13. Lenny (31 punten; nr 1van Arbeidsdeskundige)
12. In It for the Money* (33 punten)
11. St. Petersburg (36 punten)

herman schreef:
(quote)

Ah, nog een fan. Apart dat ie door helemaal niemand is genomineerd.

edit: oh wacht, wel door motel matches.

Welja, nooit eerder gehoord, maar het was instant-liefde. Zeer mooi uitgebalanceerde track die er voor mij wat bovenuit stak.

10. Mary (46 punten; nr 1van EttaJamesBrown)
9. Pumping on Your Stereo (48 punten)
8. Late in the Day (51 punten)
7. Caught by the Fuzz (63 punten; nr 1van andré en motel matches)
6. Strange Ones* (72 punten) (nr 1 van herman)

Zoals misschien bekend was Steven Spielberg erg gecharmeerd van Supergrass. Hij zag de videoclip van Alright en wist meteen; dit zijn de nieuwe Monkees, deze mannen moet een eigen tv-serie, ik ga ze wereldberoemd maken. Helaas voor hem dacht Supergrass daar zelf anders over. Ze hadden nog wel een gesprek met Dreamworks maar besloten toch als muzikanten door te gaan. Daar sta je dan als wereldberoemd regisseur met de scripts voor het eerste seizoen al geschreven. Alles voor niets. Hoewel… Ik heb Steven gebeld en hij had er geen bezwaar als ik de verhaallijnen van deze tv-serie zou gebruiken voor de finale van Greates Hits of Supergrass. Then it’s not been completely for nothing, zoals hij dat zo mooi zei. Sympathieke man.

5. Mansize Rooster (75 punten)

Aflevering 1:
Danny heeft een kip gekocht (denkt hij ). Gaz en Micky zijn enthousiast en besluiten in de eierhandel te gaan. Ze pakken het meteen groots aan. Zakken met krachtvoer gaan er doorheen om de productie te optimaliseren. Na een aantal weken begint het op te vallen dat de opbrengst minder is dan verwacht. Als Gaz op een ochtend door gekraai waker wordt, valt het kwartje helemaal.

Wait a minute, it's all gone wrong

Hilariteit alom

hahahahaha gekke Danny!

4. Alright (83 punten; nr 1van Superbitch, likeahurricane, johan de witt en Shaky)

Aflevering 2:
Danny heeft de haan aan de poelier verkocht en van het geld heeft hij een mooi tweedehandsje gekocht. Die wagen moet natuurlijk ingereden worden. Met Gaz aan het stuur gaan de vrolijke vrienden een tochtje maken. Halverwege wil Mickey eigenlijk ook wel eens een stukje rijden. Zonder te stoppen proberen Gaz en Mickey van plaats te verwisselen. Dat kan natuurlijk niet goed gaan!

Got some cash, bought some wheels
Took it out, through some fields
Lost control, hit a wall
But we're alright

Hilariteit alom

3. Richard III (86 punten; nr 1van starsailor, vigil en Poek)

Aflevering 3:
Na hun ongeluk uit aflevering 2 liggen de vrolijke vrienden met verschillende botbreuken naast elkaar in het ziekenhuis. Maar ook hier zetten ze de boel natuurlijk op stelten. Want loltrappen dat kunnen de jongens als de beste. Wanneer een knappe verpleegsters hun temperatuur wil opnemen, ontspoort dit tot een wilde achtervolging door de gangen van het ziekenhuis.

Try to get you, try to get you!

Hilariteit alom

2. Moving (104 punten; nr 1van zaaf, Cannondale en Choconas)

Aflevering 4:
Gaz wil op zichzelf gaan wonen en Danny en Micky willen hem best helpen verhuizen. Onnodig te vermelden dat dit tot doldwaze situaties leidt. Helemaal wanneer het drietal probeert een piano 2 trappen omhoog te tillen. Moet je net hun hebben. Dat gaat natuurlijk nooit goed. Een tree omhoog en dan weer 2 treden omlaag. Als ze het bakbeest op wonderlijke wijze eindelijk boven hebben, komt Gaz erachter dat ze in het verkeerde huis zitten. Moeten ze nog een keer!

Moving, just keep moving

Hilariteit alom

1. Sun Hits the Sky (110 punten; nr 1van esteban en Simon77)

Aflevering 5:

Mickey heeft een pechdag. Hij is gestoken door een wesp en heeft een pijnlijke arm. Gaz vertelt hem met een uitgestreken gezicht dat hij voor arts heeft gestudeerd en dat hij wel weet hoe dit te behandelen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet waar! Gaz heeft helemaal geen doktersdiploma. Toch weet hij Mickey zover te krijgen dat die zijn arm helemaal met aardbeienjam insmeert. Dat zou namelijk helpen. Maar daar komen alleen maar meer wespen op af. Wat zijn het toch kwajongens.

I am a doctor,
I'll be your doctor

Hilariteit alom

Geinig man. Goed bezig motel match!

Vermakelijke teksten.

Heerlijke verhalen Jan Jelle!

Leuke presentatie, fijne muziek en een prima winnaar! Bedankt motel matches

TornadoEF5 het podium is al een tijdje voor jou

Helaas niet de tijd gevonden om mee te doen (er moest daarvoor iets te veel bijgeluisterd worden), maar toch nog even de complimenten voor de originele en vermakelijke presentatie motel matches

in mijn glazen bol zie ik een weekje Sting aankomen

En die lui van Grimes? They dance alone!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:24 uur

geplaatst: vandaag om 13:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.