menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
vigil schreef:
06. If You Love Somebody Set Them Free

Dit nummer vormde ook een blauwdruk voor de albumopener van Nothing Like the Sun welke al voorbij is gekomen We'll Be Together.

Dank voor het organiseren, vigil! Wat een mooie muziek heeft Sting toch gemaakt.

Wat bedoel je precies met blauwdruk, deze nummers lijken toch niet erg op elkaar?

dynamo d schreef:
Even wat potentiële deelnemers taggen

Daar ga ik even voor zitten.

Poeha schreef:
(quote)

Ik zie nu , omdat ik in dit topic kijk, dat je me getagd hebt, Han. Maar ik krijg daar geen rode "melding" van. Vreemd.

Hier idem, althans gisteravond zo om 23:00/23:30. Zojuist kijk ik even op MusicMeter, en nu stond er opeens wèl een melding.

Choconas schreef:
(quote)

Dank voor het organiseren, vigil! Wat een mooie muziek heeft Sting toch gemaakt.

Wat bedoel je precies met blauwdruk, deze nummers lijken toch niet erg op elkaar?

Toch is het volgens het zelfde recept geschreven

Kan een mod de topictitel aanpassen aub in Greatest Hits of Kayak ?
cosmic kid panjoe FlyLo of -SprayIt- Hartelijk dank alvast!

BoyOnHeavenHill schreef:
(quote)

Hier idem, althans gisteravond zo om 23:00/23:30. Zojuist kijk ik even op MusicMeter, en nu stond er opeens wèl een melding.
Ja, nu stond die er bij mij ook tussen.

Mijn eigen Kayak nominaties:

Daphne (Laurel Tree)
Demon In Her Eyes
If This Is Your Welcome
Keep the Change
Letters from Utopia
Love’s Aglow
Nothingness
Parallel Universe
Periscope Life
She Came She Saw She Conquered

Coming Up for Air
Crusader
Daughter Or Son
Forever
Full Circle
Niniane (Lady of the Lake)
Royal Bed Bouncer
The Inquisition
Want You to Be Mine
When Hearts Grow Cold

Ik heb t vermoeden dat ik in een ander Kayak universum leef dan Han

Alibi
Cracks
If This Is Your Welcome
Mountain Too Rough
Periscope Life
Relics from a Different Age
See See the Sun
Total Loss
Want You to Be Mine
We Are Not Amused

Astral aliens
Cleopatra (single)
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/7/9/8/8/1000004013028897.jpg
Do you care
Feathers and tar
Miracle man
Still my heart cries for you
They get to know me
Trust in the machine
Walk through the fire
Where do we go from here

Ik weet niet wie dit nog meer heeft, maar ik moest toch nog weer even alle werk afgaan, althans, vooral het deel na Nightvision tot Seventeen.
Dan zie ik de titels wel voorbij komen maar het is niet blijven hangen hoe het nummer klinkt dat er bij hoort.

Dat zegt misschien ook wat.

Ik heb alle albums maar met name tot en met Periscope life is het redelijk tot goed bekend. Dan de periode Close to the fire/Nightvision en uiteindelijk weer Seventeen. Lang niet alles valt mee...

Dan heb ik de single Cleopatra er aan toegevoegd, die ik alleen maar kon kopen bij een concert van Kayak. Helaas is deze versie als zodanig nooit terug gekomen op het Cleopatra album.
Nog belangrijker op deze single is misschien wel het nummer Symmetry uit 1972. Destijds geschreven en opgenomen maar nooit uitgebracht. Dat maakte de cd-single voor de fans natuurlijk uitermate interessant.

vigil schreef:

Ik heb t vermoeden dat ik in een ander Kayak universum leef dan Han

Ik denk dat dat voor de meesten zal gelden. De recentere albums vind ik ook best goed

Hopelijk past een mod nog wel de titel van dit topic aan.

Irene staat in de startlijst

dynamo d schreef:
(quote)

Ik denk dat dat voor de meesten zal gelden.

Hopelijk past een mod nog wel de titel van dit aan.

Als ik de lijstjes langsloop heb ik t idee dat ik juist de afwijker ben ik zie bv vrijwel niets van het fraaie melodieuze comebackalbum Close to the Fire voorbij komen. Ik ben echt van zeg maar de tussenperiode. Niet echt van de poldersymfo uit begin t en de laatste musical albums te theatraal enzo. Wat ik dan wel fantastisch vind is t nummer Royal Bed Bouncer maar daarin ben ik ook de enige

P.s .
Ik zou nog wel graag mijn lijstje willen aanpassen want ik wil graag See See the Sun toevoegen, kan dat nog?

Momenteel is dit de intekenlijst. Ik zat te denken: wat is er eigenlijk op tegen om 2 edities van dit spel parallel te laten lopen? De wachtrij is nu langer dan een jaar en het is niet alsof iedereen aan elke editie meedoet. Je zou bv. als hier een artiest aan de beurt is met een groot oeuvre in het zustertopic een artiest met een kleiner oeuvre laten meedoen. Of tegelijk 2 artiesten waarvan je wel kan inschatten dat het deelnemersveld niet of nauwelijks overlapt (bv. tegelijkertijd Shakin' Stevens en Danny Brown). Idee?

In een ver verleden van dit spel hadden we trouwens ook de variant Greatest Bits, maar die vind ik zo snel niet terug.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
27 maart - Arno (XTC)
3 april - Johnny Marr (Def Leppard)
10 april - Choconas (Sade)
17 april - Plastic Bitch House (Grimes)
24 april - Poek (60's Girl Groups)
1 mei - ArthurDZ (Japan/David Sylvian)
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & 123poetertjes (Danny Brown)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - Casartelli (IQ)
3 juli - esteban (Samson & Gert)
10 juli - Arrie (Roberta Flack)
17 juli - Plastic Beach House (Jack Antonoff)
24 juli - Les de Groot (CCR)
31 juli - Johnny Marr (The Strokes)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (kristin hersh/tanya donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Alicia Keys)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz (Green Day)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk(The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)
23 april - Superbitch (Garbage)

herman schreef:
Ik zat te denken: wat is er eigenlijk op tegen om 2 edities van dit spel parallel te laten lopen? Je zou bv. als hier een artiest aan de beurt is met een groot oeuvre in het zustertopic een artiest met een kleiner oeuvre laten meedoen.

In een ver verleden van dit spel hadden we trouwens ook de variant Greatest Bits, maar die vind ik zo snel niet terug.
Wat mij betreft is daar niets op tegen. Goed idee!
Hooguit gaat de glans/beleving mogelijk iets van een topic als er toevallig twee artiesten in dezelfde week "spelen" waar je veel mee hebt. Maar hoe groot is die kans?
Mijn aflevering (BABYMETAL) zou heel goed in het Greatest Bits topic passen

Ik zal dazzler eens een PM sturen. Hij is daar toen mee begonnen.

Gevonden! (het topic was omgedoopt, maar heet nu weer Greatest Bits of).

vigil schreef:

P.s .
Ik zou nog wel graag mijn lijstje willen aanpassen want ik wil graag See See the Sun toevoegen, kan dat nog?

ja, kan nog

Daphne
If This Is Your Welcome
Love's Aglow
Moment of Joy
Niniane
Royal Red Bouncer
See See the Sun
Still My Heart Cries For You
Trust in the Machine
Winning Ways

Ik ken echt helemaal niks van Kayak. Mooi moment om me hier eens in te gaan verdiepen.

vigil schreef:
Coming Up for Air
Crusader
Daughter Or Son
Forever
Full Circle
Royal Bed Bouncer
See See the Sun
Want You to Be Mine
When Hearts Grow Cold

Aanpassing, See See the Sun ipv The Inquisition

dynamo d schreef:
(quote)

ja, kan nog
Done!

Casartelli (moderator)
Ik heb het elders op MusicMeter al een paar keer gememoreerd, maar ik ben inmiddels alweer bijna drie jaar in het gelukkige bezit van de Kayakbox. En dat bezit is in mijn geval voornamelijk gelukkig vanwege de inhoud van de eerste tien jaar.

Poldersymfo, het zou wat. In mijn oren had de oude Kayak uit duizenden herkenbare melodielijnen. Had me dan ook graag daartoe beperkt, maar ik zit er grotendeels nog onvoldoende in om uit het hoofd even wat titels op te schrijven, dus ik vul aan met een paar Close to the Fire-nummers (toch het eerste album wat ik van de heren leerde kennen).

Ik neem voor de goede orde maar even aan dat bij de Merlinnummers geen onderscheid gemaakt wordt tussen de 1981- en de 2003-opnamen?

Frozen Flame
Full Circle
Golddust
If This Is Your Welcome
May
Royal Bed Bouncer
Said No Word
Seagull
They Get to Know Me

Uitstekende Sting Top 3, dank Vigil!

Mooie timing zo met de release van het nieuwe live album (exclusief op hun bandcamp te bestellen). Bij Kayak mag je mij altijd taggen, het is een van mijn favoriete bands en elk tijdperk van de band heeft zo zijn eigen sterke momenten. Mijn aanvulling is dan ook bewust een greep uit de volledige discografie en niet alleen uit de beginjaren, al vermoed ik dat alles na 1981 in de eerste ronde er al uit zal worden gestemd.

A Million Years
Act of Despair
Because I…
Before the Angels Fell
Bury the World
Daphne
Frozen Flame
Mouldy Wood
Walk Through Fire
When the Seer Looks Away

Before the Angels Fell
Boezem
Crusader
Frozen Flame
Full Circle
Niniane
Periscope Life
Royal Bed Bouncer
Walk Through Fire
Want You To Be Mine

Tot nu toe: 9 lijstjes maar al 54 nominaties!

Royal Bed Bouncer
See See the Sun
Alibi
Periscope Life
Want You to Be Mine
His Master's Noise
Journey Through Time
Life of Gold
(You're So) Bizarre
Sad to Say Farewell

dynamo d schreef:
Tot nu toe: 9 lijstjes maar al 54 nominaties!

Ik ben me als een malle aan het inluisteren dit weekend. So far, so good; heb al heel wat prachtige nummers voorbij horen komen. Ik dien morgen ook nog een lijstje in.

Bedankt voor het Taggen, ik zal van de week ook een lijstje maken, ik ben alleen altijd erg slecht in het onthouden van de tracks, ik draai van Kayak vaak dezelfde albums: Merlin is duidelijk mijn favoriet, vooral hun progressieve repertoire vind ik van zeer hoge kwaliteit, allemaal uit de hand van Ton Scherpenzeel die helaas wat gezondheidsprobleempjes heeft momenteel. Maar tracks als Ruthless Queen, Wintertime en Starlight Dancer zijn natuurlijk wel de bekendste hits. Overigens is het laatste album "Seventeen" ook grandioos.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
maar ik zit er grotendeels nog onvoldoende in om uit het hoofd even wat titels op te schrijven, dus ik vul aan met een paar Close to the Fire-nummers (toch het eerste album wat ik van de heren leerde kennen).
The Last Encore heeft zich vanmorgen in een luisterbeurt kunnen verheugen. Op grond daarvan wil ik Frozen Flame en Full Circle graag vervangen door Nothingness en Still My Heart Cries for You. Mijn lijst wordt dan:

Golddust
If This Is Your Welcome
May
Nothingness
Royal Bed Bouncer
Said No Word
Seagull
Still My Heat Cries for You
They Get to Know Me

De beide Close to the Fire-nummers vond ik vroeger goed, maar vooral aan Full Circle vind ik nu niet veel meer, dus dat was een beetje bij gebrek aan beter. De essentie van Close to the Fire zit voor mij inmiddels eigenlijk enkel nog in het titelnummer (wat ook wel meteen erg goed is), maar die stond allicht al in de startlijst.

dynamo d

Trust in the machine
They get to know me
Close to the fire
Frozen flame
Still my heart cries for you
Lovely Luna
Cracks
Relics from an distance age
Love;s aglow
Merlin

Ben blij dat ik wat losse cd's verkocht heb en de box indertijd heb aangeschaft

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.