menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Get Lucky (ft. Pharrell Williams)
2. Da Funk
3. Human After All
4. Instant Crush
5. Robot Rock
6. Digital Love
7. Crescendolls*
8. Aerodynamic
9. Veridis Quo*
10. Harder, Better, Faster, Stronger

jordidj1 (moderator)
Ik hoop niet dat jullie al met popcorn en cola klaar zaten voor de presentatie, want ik moet onverwachts weg (lees: bier drinken) nu. Ik zal morgenochtend de presentatie gaan houden, als laxus11 dat tenminste niet erg vindt.

Of in stijl:

https://cdn.instructables.com/FVB/4ZDK/H6S40Z0G/FVB4ZDKH6S40Z0G.LARGE.jpg

(Archeologische vondst in de buurt van Parijs)

jordidj1 schreef:
Ik hoop niet dat jullie al met popcorn en cola klaar zaten voor de presentatie, want ik moet onverwachts weg (lees: bier drinken) nu. Ik zal morgenochtend de presentatie gaan houden, als laxus11 dat tenminste niet erg vindt.

Nee hoor is prima

jordidj1 (moderator)
laxus11 schreef:
(quote)

Nee hoor is prima

Gelukkig maar ik zal nu beginnen met de presentatie.

jordidj1 (moderator)
Bedankt voor de leuke week, dames en heren! Ik heb erg veel muziek van de heren weer met plezier beluisterd en het is zelfs in waardering gestegen. Wat een bazen blijven het toch.

Het is wel een hate/love duo heb ik het idee. De een vindt een nummer fantastisch, de ander vindt het irritant. Dat is misschien de oorzaak van de elf verschillende nummer ééns.

20. Musique (18 punten, 4 keer genoemd) en de nummer 1 van Marco dB

Bedoel maar. De eerste nummer-1 notering strandt op de laatste plaats. Marco was voor meer dan de helft verantwoordelijk voor het puntenaantal van Musique. Toch wel laag, voor deze erg onderschatte track, maar mooi dat 'ie de finale heeft gehaald.

19. Face To Face* (29 punten, 6 keer genoemd) en de nummer 1 van Titmeister

De eerste Discovery-track en wéér eentje met een topnotering bij een userlijst. Dat gaat hard zo! Heerlijke groovy track, hoort zeker in het eindspel thuis.

18. Instant Crush (ft. Julian Casablancas)(30 punten, 5 keer genoemd)

De eerste van Random Access Memories en een beauty van een track. Autotune op haar mooist en wat een zalige productie, zeg.

17. Human After All (31 punten, 5 keer genoemd)

Oei, deze had ik toch wat hoger verwacht. Enkel Johnny Marr durft hem hoog in zijn lijst te zetten.

2005 marked the release of Daft Punk’s third album Human After All: a slight change in taste for the robots, as the songs dove into darker and more thoughtful themes. That is especially apparent with the title song, as this track not only speaks about human discrimination, but also has a strong message about how society may be going down the wrong path.

jordidj1 (moderator)
16. Burnin' (36 punten, 7 keer genoemd)

Nipt haalde deze track de finale en doet nog best leuk mee ook. Heerlijke beukplaat, met als hoogtepunt de baslijn. Oef.

15. Rollin' & Scratchin' (39 punten, 9 keer genoemd)

Teleurstellende positie voor deze vuige plaat. Bangalter haalde zijn inspiratie voor dit nummer bij zijn eigen aux-kabel weg, toen hij die per ongeluk eruit haalde. Dat geluid past 'ie toe in deze track: fantastisch hoe het nummer halverwege compleet door lint gegaan. Sowieso de grootste beuker in dit rijtje.

14. The Game Of Love (39 punten, 6 keer genoemd) en de nummer 1 van herman

Deze relaxte RAM haalde ook maar net de finale en daar was de diegene die 'm op 1 had staan heel erg blij mee.

herman schreef:
Ben wel blij dat The Game Of Love het gehaald heeft; met Within en Touch toch wel het mooiste van RAM.

13. Crescendolls (41 punten, 12 keer genoemd)

Hier ben ik blij mee! Deze vrolijke noot van Discovery knalt er altijd zo lekker in na HBFS.

jordidj1 (moderator)
12. Revolution 909 (44 punten, 9 keer genoemd)

Weer eens een Homework-track en terecht dat deze erin staat. Het hele nummer klinkt als het betreden van een nachtclub, waarna je van zaal naar zaal en alleen maar deze beat hoort.

11. Robot Rock (47 punten, 11 keer genoemd)

De opener van Alive 2007 valt hier net buiten de top-10. By far een van de hardste concertopeners ooit! Oh yeah!

jordidj1 (moderator)
10. Music Sounds Better With You (49 punten, 8 keer genoemd)

Bangalter solo opent de top-10 hier. Deze house-evergreen hoor je (gelukkig) in elke club nog wel en dat is ook niet zo geheel onlogisch. Deze beat verveelt nooit.

9. Veridis Quo (50 punten, 11 keer genoemd)

Deze notering vind ik best verrassend. Dat zal misschien ook wel komen door het feit dat ik 'm zelf op 20 had gestaan, maar OK, ik hoor hem graag, desalniettemin.

this song sounds like a small, quiet village... in space.

jordidj1 (moderator)
8. Digital Love (65 punten, 12 keer genoemd) en de nummer 1 van Ploppesteksel

Prachtig nummer over de liefde en de tweede Discovery in de top-10 al! Die gitaarsolo, though.

Last night I had a dream about you
In this dream I'm dancing right beside you
And it looked like everyone was having fun
the kind of feeling I've waited so long

7. Aerodynamic (66 punten, 11 keer genoemd) en de nummer 1 van Superbitch

Na de klokslag weet je dat het menens is. Daft Punk was back with a bang en klaar om zich definitief op de kaart te zetten. Op zijn best in de Alive-mix met One More Time, natuurlijk.

Superbitch schreef:
Wat een gemiste kans om jezelf op 1 te zetten.

jordidj1 (moderator)
6. Get Lucky (ft. Pharrell Williams, Nile Rodgers) (72 punten, 10 keer genoemd) en de nummer 1 van EttaJamesBrown, Rudi S en motel matches

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2Fc53fb61d3b5a514376cbce0f5354ad2b.1000x1000x1.jpg

De langst genoteerde hit van Daft Punk in de top-40, maar liefst 24 weken, hij stond echter nooit op 1. Ultieme feel good song, wel een beetje love it or hate it. Tien noteringen, waarvan drie op nummer één!

“Getting lucky is not just sleeping with her, but meeting someone for the first time and it just clicking. There’s no better fortune in this existence, to me.”

5. Harder, Better, Faster, Stronger (76 punten, 16 keer genoemd) en de nummer 1 van catdog

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F67893ce3db52f50e6823458b141d6420.1000x1000x1.jpg

Maar liefst 16 keer genoemd van de 21 en dat is het meeste van allemaal. Slechts één nummer kan dat nadoen. Ooit gesampled door ene Kanye West, maar het origineel blijft natuurlijk wel de betere versie.

Work it harder, make it better
Do it faster, makes us stronger
More than ever, hour after hour
Work is never over
Work is never over
Work is never over

jordidj1 (moderator)
4. One More Time (83 punten, 14 keer genoemd) en de nummer 1 van Johnny Marr en mijzelf (hoe kan het ook anders)

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F1f68dda22b514be9e8b0555a49ac372b.1000x1000x1.png

Altijd mijn all-time favourite geweest van dit duo, misschien wel mijn favoriete nummer uit de 2000's.

Daft Punk’s single, “One More Time,” is that kind of song: a piece of superreligion with an invincible beat and a nailed-to-the-wall vocal by house singer Romanthony. It is stamina itself, an anthem to keep on dancing that’s already a huge hit in clubs and on the radio. All those knowing listeners who bought Homework and signed on for the pair’s rascally, nudge-wink grooves now have to figure out what part of “One More Time” is for them. Is there a subversive part of “One More Time?” If so, where does it begin?

One more time
We're gonna celebrate
Oh yeah, all right
Don't stop the dancing
One more time
We're gonna celebrate
Oh yeah
Don't stop the dancing
One more time

Jordi is wakker. Sorry man dat ik verstek liet.

jordidj1 (moderator)
3. Giorgio by Moroder (86 punten, 15 keer genoemd) en de nummer 1 van wendyvortex, Shaky en Arno

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F183492eb412dabc0961abf30c16dc732.1000x1000x1.jpg

Klein foutje misschien geweest om deze niet in de startlijst op te nemen, maar goed, gelukkig waren jullie alert en hebben dit kunnen corrigeren. Wat had ik ongelijk, wat een track is dit zeg. De tien minuten vliegen werkelijk voorbij.

Daft Punk uses a monologue by famed Italian producer and dance music pioneer Giorgio Moroder timed with precision over a new beat to describe their process and the essence, evolution and condition of dance music.

My name is Giovanni Giorgio
But everybody calls me Giorgio

jordidj1 (moderator)
2. Around The World (93 punten, 13 keer genoemd) en de nummer 1 van E-Clect-Eddy, Poek en pureshores

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2Fb2a8615d015859d2d8f66e447f878fb5.1000x1000x1.jpg

Had kans op de eindwinst, maar met name het aantal noteringen staat deze klassieker de winst in de weg. De nummer 1 is drie keer meer genoemd en ondanks de hoge posities in lijstjes, wint Around the World niet de Greatest Hits.

The track is a perfect example of Daft Punk’s sound at it’s most accessible: a post-disco boogie bassline, a minimalist sprinkling of synthetic keyboard melody and a single, naggingly insistent hook. While the vocal performs that role on “Around the World,” elsewhere the same effect is achieved using a wide variety of sounds.

Around the world, around the world

jordidj1 (moderator)
1. Da Funk (106 punten, 16 keer genoemd) en de nummer 1 van aERodynamIC en andré

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2Ffef5df3dd10c817fb78f20a6433da6bb.600x600x1.jpg

16 noteringen, twee topposities: meer dan terecht gaat Da Funk met de winst ervandoor. Knaller van een plaat, kan zeker tussen de Born Slippy's en Plastic Dreams gezet worden als je het hebt over de Dance-klassiekers van de jaren '90.

“Da Funk” is the second official single released by Daft Punk in 1996 from their debut album Homework. The song was first released in 1995 in Soma Records, and later released in Virgin Records. The whole song is created from a raw, hip-hop rhythm and repeated, characteristic guitar riff. The single was selling even better than Homework. The song is considered a classics 1990s house music.

jordidj1 (moderator)
Iedereen bedankt voor het meespelen! Ik vond het een gezellige week, jammer dat zaaf niet meedeed.

laxus11, je mag los!

Dankje Jordi, welkom bij de GH van PF, laten we er een gezellig weekje van maken

Pink Floyd Greatest Hits:

Another Brick in the Wall (Part 2)
Astronomy Domine
Arnold Layne
Atom Heart Mother
Comfortably Numb
Dogs
Echoes
Hey You
High Hopes
Learning to Fly
Money
One of These Days
See Emily Play
Set the Controls for the Heart of the Sun
Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
Sheep
The Great Gig in the Sky
Time
Us And Them
Wish You Were Here

Nomineer nog 10 nummers die niet in de lijst staan.

Deadline: maandag omstreeks 23:00u

jordidj1 (moderator)
Geen dank! PF zal ik zeker meedoen!

Even een kwaliteitsimpuls:

The Nile Song
The Gunner's Dream
Fletcher Memorial Home
Vera
Nobody home
Wot's.. Uh the Deal
Fat old sun
Seamus
The Narrow Way
Pigs on the wing

En ja, ik hou van The Final Cut.

Brain Damage
Breathe (in the Air)
Goodbue Blue Sky
Have a Cigar
Let There Be More Light
Lucifer Sam
Mother
Pigs (Three Different Ones)
Run Like Hell
Welcome to the Machine

A Saucerful of Secrets
Brian Damage
Careful With That Axe, Eugene
Fearless
Have A Cigar
Interstellar Overdrive
Mother
Run Like Hell
What Do You Want From Me

Leuk weekje gehad met Daft Punk jordidj1. Ik kende veel meer nummers dan ik van te voren gedacht had.

Pink Floyd: I'm in! Ik dien morgen mijn lijstje in. De naam van deze nieuwe Greatest Hits moet overigens nog aangepast worden.

A Saucerful of Secrets
Brain Damage
Fearless
Goodbye Blue Sky
In the Flesh
Let There Be More Light
Matilda Mother
Mother
Summer '68
The Gnome

De A Momentary Lapse Of Reason-fanclub meldt zich

Another Brick in the Wall, Part 1
Bike
Goodbye Blue Sky
Let There Be More Light
Obscured by Clouds
On The Turning Away
Shine on You Crazy Diamond (Parts VI-IX)
Sorrow
Welcome to the Machine
Young Lust

jordidj1 schreef:
Ooit gesampled door ene Kanye West, maar het origineel blijft natuurlijk wel de betere versie.

Voor zover het origineel is natuurlijk, het nummer leunt vrij sterk op de sample van Cola Bottle Baby van Edwin Birdsong

Verder Face to Face op 19, dat kan natuurlijk niet. Verreweg het beste nummer van Daft Punk! Verrassende winnaar ook.

Pink Floyd ga ik eens een nachtje over slapen, maar doe ik zeker ook mee.

A Saucerful of Secrets
Brain Damage
Breathe (In the Air)
Careful with That Axe, Eugene
In the Flesh?
Interstellar Overdrive
Marooned
On the Run
Welcome to the Machine

Careful with That Axe, Eugene
Don't Leave Me Now
Nobody Home
One of My Turns
Run Like Hell
The Trial
Waiting for the Worms
Wot's.. Uh the Deal
Young Lust

EttaJamesBrown schreef:
Pigs on the wing
1 of 2?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.