menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Santana heeft het zwaar!

A Glimpse of Home
All the World *
Dust in the Wind
Hold On
Journey from Mariabronn
On the Other Side
Rainmaker
Relentless
Right Away
Under the Knife

A Glimpse of Home
All the World *
Icarus II
Journey from Mariabronn
Miracles Out of Nowhere
On the Other Side
Rainmaker
Relentless
Right Away
Under the Knife

A Glimpse of Home
Hold On
Icarus II
Journey from Mariabronn
Miracles Out of Nowhere
On the Other Side
Play the Game Tonight *
Relentless
Right Away
The Pinnacle

8 stemmers kenden geen genade voor de volgende 10 nummers. Over 2 stuks waren we unaniem:

A Glimpse of Home 8
Right Away 8
Rainmaker 7
Relentless 7
Hold On 6
On the Other Side 5
Play the game tonight * 5
Under the Knife 5
All the World * 4
Icarus II 4

Geen tie-break nodig, dus we kunnen meteen door naar

RONDE 3: FINALE

Carry on Wayward Son
Cheyenne Anthem *
Closet Chronicles
Death of Mother Nature Suite
Dust in the Wind
Hopelessly Human *
Icarus--Borne on the Wings of Steel
Incomudro - Hymn to the Atman
Journey from Mariabronn
Lamplight Symphony *
Lonely Wind *
Magnum Opus *
Miracles Out of Nowhere
Mysteries and Mayhem *
Paradox *
Point of Know Return
Portrait (He Knew) *
Song for America
The Pinnacle
The Wall

Maak je top-10 uit bovenstaand lijstje. Mooie toelichtingen worden op prijs gesteld!

Deadline: zaterdag 10:00 uur

Teunnis, ik doe de ontknoping kort daarna dus in de loop van zaterdag kun je van start met de Remix-editie.

01 Journey from Mariabronn
02 Miracles Out of Nowhere
03 Cheyenne Anthem *
04 Incomudro - Hymn to the Atman
05 Song for America
06 The Pinnacle
07 Icarus--Borne on the Wings of Steel
08 Magnum Opus *
09 Carry on Wayward Son
10 Dust in the Wind

Voordat ik het gros van de artiesten kende die ik nu (kennelijk) tot mijn favorieten reken, maakte ik kennis met Kansas via Dust in the Wind (Top 100 Allertijden) en deze verzamelaar. Het kwam me toen als buitengewoon frisse muziek voor. Niet meteen een opvatting waar je als puber in de jaren '90 de handen mee op elkaar kreeg, maar het kan niet altijd feest zijn.

Op de achteraf toch wel twijfelachtige kwaliteit van de verzamelaar is de interesse in de band een tijdje wat weggeëbd om later via de reguliere albums weer terug te komen.

En nu spelen we dus een Greatest Hits met dit puristische 1974-1977-feestje. En hoewel ik verrast was door de kwaliteit van de recente comeback The Prelude Implicit, hoewel ik - zonder er nog echte hoogtepunten op aan te wijzen - wel een zwak had en houd voor Power, hoewel ik ook Under the Knife en Icarus II wel een beetje mis in de finale, geloof ik toch dat deze finale redelijk recht doet aan de bandlegende.

Ofschoon ik het leuk vind dat een band als Kansas ook een keer langskomt hier, ben ik niet echt een Kansas liefhebber. Maar mede omdat Casper dit organiseert toch mijn top 10
Power is trouwens mijn favoriete Kansas nummer.

1. Mysteries and Mayhem *
2. Carry on Wayward Son
3. Dust in the Wind
4. Paradox *
5. The Pinnacle
6. Song for America
7. Cheyenne Anthem *
8. Lonely Wind *
9. Icarus--Borne on Wings of Steel
10. The Wall

1. Carry on Wayward Son
2. Dust in the Wind
3. Death of Mother Nature Suite
4. Portrait (He Knew) *
5. Mysteries and Mayhem *
6. Icarus--Borne on Wings of Steel
7. Incomudro - Hymn to the Atman
8. Lamplight Symphony *
9. Lonely Wind *
10.Song for America

Dust in the Wind en Carry on Wayward Son zijn ook nu nog steeds dijken van platen die niet snel zullen vervelen. Buiten deze twee hits was ik vrijwel niet bekend met de band Kansas. Deze Greatest Hits versie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik veel meer van hun materiaal heb beluisterd en daar echt prachtige platen tussen heb kunnen ontdekken.

1. Portrait (He Knew) *
2. Carry on Wayward Son
3. Point of Know Return
4. Journey from Mariabronn
5. Icarus--Borne on Wings of Steel
(volgens mij zonder "the" in de titel)
6. Magnum Opus *
7. Dust in the Wind
8. Song for America
9. Closet Chronicles
10. Paradox *

Renoir schreef:
5. Icarus--Borne on Wings of Steel
(volgens mij zonder "the" in de titel)
Ah ja, volgens mij ook. Dat staat hier verkeerd in de tracklist - heb maar even een correctie ingediend.

Discogs is het ook met ons eens.

1. Carry on Wayward Son

Dé radiohit van Kansas. Wat Radar Love voor onze Golden Earring is, is dit de knaller van Kansas. De song verveeld nooit, heeft een fantastische rockdrive en de herhalende gitaarriff hoef je maar één keer te horen om nooit meer uit je geheugen te verdwijnen. Dit is mijn favo van de groep.

2. Magnum Opus

Ook van Left Overture en is de waanzinnige afsluiter van dat album. Prachtig rustiek begin en dan gaan alle remmen los. Technisch perfect gemusiceerd. Knap helemaal, omdat het tempo behoorlijk hoog ligt. Geweldig epos waar de adrenaline je door het lijf giert bij beluistering. Ik prefeer overigens de liveversie van Two For The Show. Heel knap staaltje progrock.

3. Paradox

Geweldig stuk. Alle instrumenten die Kansas zo kenmerken komen langs en Steve Walsh stak in de 70's in de vorm van zijn leven. Zo ook hier. Ondanks de vele tempowisselingen blijft Paradox op één of andere manier pakkend en melodieus. Zeer knap gemusiceerd.

4. Lonely Wind *
5. Portrait (He Knew) *
6. Song for America
7. Closet Chronicles
8. The Wall
9. Point of Know Return
10.Dust in the Wind

Grootste hits, echt niet, wij gaan voor epische tracks, alstublieft.

1. Journey from Mariabronn
Het stuk vanaf minuut 3 (it puzzles me ) is toch wel een van de hoogtepunten uit de discografie van Kansas, symfonische rock mensen.

2. Closet Chronicles
Geweldig gezongen, zo mooi.

3. Incomudro - Hymn to the Atman
Altijd al een lievelingsnummer geweest, die swingende keyboards, oh ja ook mooi die gitaarsolo en de drumsolo zij ze vergeven.

4. Icarus--Borne on Wings of Steel.
Dat dit prachtig nummer pas op 4 staat zegt genoeg , wat een refrein , Steve Walsh mensen.

5. Magnum Opus *
Er moet ook iets van hun succes album op staan, ingetogen muzikale krachtpatserij van het smaakvolste niveau.

6. Lamplight Symphony *
Lamplight Symphony battelde lange tijd met het titelnummer voor een plaats in mijn top 10, ik vind het gezongen deel toch veel mooier bij dit nummer en dan is er ook nog die vioolsonate ( viool en piano).

7. Cheyenne Anthem *
Dit lied (epos) heb ik al wat indianenveren in de kont gestopt bij de nominatie, mooi, mooi.

8. Hopelessly Human *
De beide nummers die de plaat kanten van POKR afsluiten zijn bij mij favoriet, dit nummer loopt geweldig.
Mooi ook die vocale van beide zanger om beurten.

9. Lonely Wind *
Deze ballad van de eerste mag ook best mee, mooi "klein" liedje.

10. Mysteries and Mayhem *
Laten wij afsluiten met deze heerlijke rocker van de derde.

1. Closet Chronicles

Dit heeft alles waar Kansas goed in is: een poëtische tekst met een dreigend orgel op de achtergrond, en een groots instrumentaal middenstuk met gitaar, bas, synthesizer en vibrafoon.

2. Dust in the Wind

Een akoestische ballad die afwijkt van hun gewone stijl, met een filosofisch getinte tekst over de nietigheid van de mens.

3. Carry On Wayward Son
4. Paradox *
5. The Pinnacle
6. Incomudro - Hymn to the Atman
7. Lonely Wind *
8. Icarus--Borne on the Wings of Steel
9. Magnum Opus *
10. Point of Know Return

Rudi S schreef:
9. Apercu
Nog een epische lange van de eerste, zo kom ik tot 2 nummers per album (eerste 5 albums).
Instrumentaal vuurwerk met op 3,5 minuut weer zo'n hemels gezongen deel, prachtig.
Zeker een mooi nummer, het heeft alleen de finale niet gehaald.

Casartelli schreef:
(quote)
Zeker een mooi nummer, het heeft alleen de finale niet gehaald.

Oeps, wishful thinking.
Aangepast.

FINALE

01. Song for America
02. The Wall
03. Carry on Wayward Son
04. Incomudro - Hymn to the Atman
05. Point of Know Return
06. Journey from Mariabronn
07. Cheyenne Anthem
08. Icarus--Borne on the Wings of Steel
09. Miracles Out of Nowhere
10. Lamplight Symphony

Ik hoop dat ik er aan toe kom een goede top 10 aan te leveren, deze Greatest Hits valt in een onwerkelijke en emotionele week.

Dat gezegd hebbende: Under The Knife en Icarus II hadden inderdaad niet misstaan in de finale.

1. Journey from Mariabronn
2. Lamplight Symphony
3. Song for America
4. Cheyenne Anthem
5. Magnum Opus
7. The Pinnacle
8. Death of Mother Nature Suite
9. Closet Chronicles
10. Icarus--Borne on the Wings of Steel

1. Dust in the Wind
2. Point of Know Return
3. Carry on Wayward Son
4. Closet Chronicles
5. Journey from Mariabronn
7. Lamplight Symphony
8. Portrait (He Knew) *
9. Song for America
10. Icarus--Borne on Wings of Steel

Casartelli schreef:
Deadline: zaterdag 10:00 uur
Nog even een kleine reminder voor onder meer Bonk en gaucho... en voor elke andere belangstellende natuurlijk.

De lijnen zijn gesloten. Tien gebruikers kwamen tot de ontknoping die ik zodadelijk aftrap.

Muziek brengt mensen samen en troost*. En vandaag krijgen de kennelijk 20 mooiste van Kansas de gelegenheid daartoe.

* Inderdaad vrij naar: hier zet men koffie en over

20. Hopelessly Human *

Album: Point of Know Return

Aantal punten: 3
Aantal lijstjes: 1
Hoogste positie: 8

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cy8z557aK1Y

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het Point of Know Return-album is met een vertegenwoordiging van liefst 6 nummers hofleverancier van deze Top 20. Nominatie Hopelessly Human, die ook nagenoeg kleerscheurloos uit de eliminatieronde kwam, bungelt daarbij wel wat sneu onderaan.

19. Death of Mother Nature Suite

Album: Kansas

Aantal punten: 11
Aantal lijstjes: 2
Hoogste positie: 3

https://www.youtube.com/watch?v=SbAdIFr2wJY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Van het jongste in de finale vertegenwoordigde album gaan we door naar het oudste. Afsluiter Death of Mother Nature Suite is een van de 3 nummers van het titelloze debuut dat we in deze eindlijst aantreffen.

Oeps, te laat. Sorry Casartelli. Was het nog wel van plan, maar een Abrahamsfeestje gisteren zorgt blijkbaar voor onvoldoende scherpheid 's ochtends.

Bonk schreef:
Oeps, te laat. Sorry Casartelli. Was het nog wel van plan, maar een Abrahamsfeestje gisteren zorgt blijkbaar voor onvoldoende scherpheid 's ochtends.
Wist niet dat ze dat in Groningen al bij 39 deden (van harte trouwens!). Enfin, ik zou gewoon mee blijven lezen, wellicht steek je er nog wat van op.

18. Miracles Out of Nowhere

Album: Leftoverture

Aantal punten: 11
Aantal lijstjes: 2
Hoogste positie: 2

https://www.youtube.com/watch?v=jseTa7HUIDU

Waar ik Leftoverture toch doorgaans als hét hitalbum van Kansas zie, moet het qua aantal nummers in de finale de opvolger dus nog met één voor laten gaan. Voor mij persoonlijk het beste nummer van de plaat, maar het collectief vindt er 4 beter.

Casartelli schreef:
20. Hopelessly Human *

bungelt daarbij wel wat sneu onderaan.

Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met het grote aanbod van het album, ik vind het een erg fraai nummer ( top 10 in mijn boek).

17. The Wall

Album: Leftoverture

Aantal punten: 13
Aantal lijstjes: 3
Hoogste positie: 2

https://www.youtube.com/watch?v=SBMsulQMqm8

En we doen er meteen nog maar een van Leftoverture. Misschien opmerkelijker is dat het ook al het tweede startlijstnummer van Leftoverture is; de beide nominaties zijn dus nog in de race. Ook zonder scorebordjournalistiek had ik The Wall beslist een hogere positie toegedicht.

16. Mysteries and Mayhem *

Album: Masque

Aantal punten: 17
Aantal lijstjes: 3
Nummer 1 van: dynamo d

https://www.youtube.com/watch?v=OINF5vQvaKU

dynamo d schreef:
Ofschoon ik het leuk vind dat een band als Kansas ook een keer langskomt hier, ben ik niet echt een Kansas liefhebber. Maar mede omdat Casper dit organiseert toch mijn top 10
Power is trouwens mijn favoriete Kansas nummer.
Nou, toch leuk dat je meedoet, Han . Mysteries and Mayhem is het eerste van 3 Masque-nummers en het enige dat uit de nominatieronde kwam.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:04 uur

geplaatst: vandaag om 11:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.