MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Greatest Remix: De Absolute Top

5. Låpsley - Operator [DJ Koze's 12 Inch Extended Disco Version] (89 punten, 12 keer genoemd) - nummer 1 van wendyvortex

Veel recente muziek in de top-10. Sterker nog, er komen nog twee recentere nummers dan deze langs. DJ Koze is één van de remixgrootmeesters van deze tijd. Sinds het begin van deze eeuw is de Duitse Stefan Kozalla bezig, maar het duurde lang voordat hij doorbrak. In 2012/2013 kwam die er een beetje met een aantal succesvolle remixes en eigen werk. In 2016 was die er definitief met deze remix. Of zoals hij hem zelf noemt "Extended Disco Version".

4. Donna Summer - I Feel Love [Patrick Cowley Mega Mix] * (98 punten, 11 keer genoemd) - nummer 1 van Shaky

Eén van de grootste mijlpalen in de geschiedenis van dance heeft een deel van zijn status ook te danken aan Patrick Cowley. Hoewel het origineel de bekendste versie is en wereldwijd een revolutionaire #1-hit werd, was de bewerking van Patrick Cowley in de clubs een enorm succes. Giorgio Moroder vond het maar niks - Cowley had ook geen toestemming en was daardoor behoorlijk gelimiteerd met alleen een vinylkopie - en het duurde dan ook tot 1982 voordat de Mega Mix werd gepromoveerd van bootleg tot officiële 12"-release.

3. Robyn & Kindness - Who Do You Love [Wolfgang Voigt GAS Mix] * (106 punten, 11 keer genoemd) - nummer 1 van Gretz en Titmeister

Een verrassende plaat in de top-3. De muziek van Robyn is altijd al populair geweest onder de remixers. Maar dat Wolfgang Voigt a.k.a. GAS een nummer van haar zou bewerken had ik niet snel verwacht. Dat het zo populair zou worden al helemaal niet. Voigt, de zoveelste Duitser, is bekend van zijn beat-georiënteerde ambientalbum als Pop en Königsforst neemt het nummer van Robyn en Kindness compleet naar eigen hand en creëert zo een geluid dat je niet vaak hoort. De New Romantic Mix (ook door Voigt geremixt) is ook de moeite waard.

2. Röyksopp - What Else Is There? [Trentemøller Remix] (107 punten, 13 keer genoemd)

Deze Trentemøller Remix leek me de gedoodverfde favoriet en wist die status bijna waar te maken. Sterker nog, ik dacht even dat ie gewonnen had, totdat het bleek dat er een lijstje niet goed was meegenomen. Trentemøller is zowel met eigen werk als met zijn remixes enorm geliefd (en soms beiden tegelijk - zie Moan). What Else Is There? [Trentemøller Remix] is de ultieme Scandinavische samenwerking. Productie wordt verzorgd door de Noren van Röyksopp (Svein Berge and Torbjørn Brundtland), de zang door de Zweedse Karin Dreijer (a.k.a. Fever Ray en bekend van The Knife) en de remix door de Deense (Anders) Trentemøller. De reden dat dit in mijn ogen de gedoodverfde favoriet was, is dat het als enige remix jarenlang stand wist te houden in de MuMeLadder. Sterker nog, het heeft er elke editie in gestaan. Tot dit jaar

The Greatest Remix

1. 808 State - In Yer Face [Bicep Remix] * (111 punten, 11 keer genoemd) - nummer 1 van herman, Mjuman en panjoe

Vanaf heden gaat 808 State - In Yer Face [Bicep Remix] officieel door het leven als The Greatest Remix. En dat had ik niet zien aankomen. De voortekenen waren er, want in de eliminatieronde werd deze remix samen met What Else Is There? het minst genoemd: slechts één keer. Maar het is niet alleen een allemansvriend, maar ook een persoonlijke favoriet van meerdere users hier. Als enige drie keer op #1 en daarmee wint het meest recente nummer van de finale deze Greatest Hits-editie. Het leuke is dat dit oud en nieuw combineert. 808 State was één van de grote namen in de hoogtijdagen van de acid house. Hun megahit Pacific State was maandenlang dé hit van de legendarische Haçienda. In Yer Face werd twee jaar later, 1991, de opvolger, maar werd lang niet zo'n groot succes. De populariteit van acid had zijn hoogtepunt bereikt. Gelukkig is het de laatste jaren aan een tweede leven begonnen. Het Noord-Ierse duo Bicep (Andy Ferguson en Matt McBriar) is één van de vaandeldragers wat betreft de revival van de dance-genres uit de late jaren '80. Deze remix van In Yer Face bevestigde hun naam definitief. Het jaar erop kwamen ze met hun debuutalbum en nu zijn ze, net als 808 State destijds, één van de grote namen. Een verrassende, maar ook hele mooie winnaar!

Dan geef ik nu het stokje over aan herman. Pavement is aan de beurt. Eens kijken of ik meteen aan kan haken of dat ik dat pas bij de eliminatieronde doe.

Kan één van de mods meteen even de titel aanpassen? -SprayIt-ArthurDZbennerd panjoe

herman schreef:
Ook een leuk weetje van Moloko trouwens.

De titel van Blackstrobe is denk ik een verwijzing naar het nummer Nazi Punks Fuck Off van de Dead Kennedys.

pureshores schreef:
nee, je leert hier elke dag weer meer

Fantastische eindlijst natuurlijk. Wel verrassend dat die remix van Royksopp zo hoog eindigt. Erg goed, maar eigenlijk vind ik die van Moby's Go wel net zo goed. Zit ook geweldig verwerkt in de mooie Polar Mix die Trentemoller destijds maakte.

En die van Bicep kwam bij mij twee jaar wel heel hard binnen. Weet nog wel dat ik compleet overdonderd was toen ik hem voor het eerst hoorde en hem maar bleef draaien. Kwam destijds ook op #1 binnen in mijn MuMeAfrekening. Tof dat ie 2 jaar later zo erkend wordt hier. Het origineel vind ik trouwens niet zo bijzonder. DIt is duidelijk het schoolvoorbeeld van een remix waarbij een nummer er flink op vooruit is gegaan door de nadruk te leggen op de sterke elementen en de rest overboord te gooien. Hun bootleg mix van Dominica's Gotta Let You Go is ook heerlijk (alsmede hun eigen werk natuurlijk).

Dank Teunnis en wat mij betreft mag deze editie wel elke 2 jaar terugkeren ofzo.

The Greatest Hits of (Pavement) !

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Pavement%2C_the_band%2C_in_Tokyo.jpg

En dan is het nu tijd voor Pavement, toch wel een ultieme 90s band. Hun eerste album Slanted and Enchanted kwam uit in 1992 en hun zwanenzang Terror Twilight volgde nog voor het eind van het decennium. Op dat moment hadden ze inmiddels 5 albums (en een rits EP's en singles) op hun naam vol mooie alternatieve gitaarrock. Het leuke aan Pavement vind ik de kleine muzikale grapjes, de spitsvondige teksten van zanger Stephen Malkmus en de 'slacker'-gitaarsound, die je anno 2018 nog terughoort bij bv. Courtney Barnett, Kurt Vile en Parquet Courts. Als Pavement-fan van het late uur (ik stroomde in bij Brighten The Corners) leek het me een goed plan eens een weekje wat dieper in hun oeuvre te duiken, dus bij deze! Hopelijk doen er nog een paar enthousiastelingen mee, want Pavement ist rad!

De startlijst is samengesteld uit bijna gelijke delen van de 5 albums, alleen Crooked Rain kreeg 1 plekje extra ten koste van Terror Twilight.

We beginnen met de volgende 20 nummers, nu is het aan jullie daar nog 10 favorieten bij te zoeken:

Carrot Rope
Cut Your Hair
Date with Ikea
Embassy Row
Father to a Sister of Thought
Gold Soundz
Grave Architecture
Grounded
Here
In the Mouth a Desert
Major Leagues
Range Life
Rattled by the Rush
Shady Lane
Silence Kit
Spit on a Stranger
Stereo
Stop Breathin
Summer Babe [Winter Version]
Trigger Cut / Wounded Kite at :17

Deadline 20-11-2018, 20 uur.

Playlist met de albums (voor zover mogelijk de deluxe versies) en een verzamelaar met oude singles en EPs):

Pavement on Spotify - open.spotify.com

Mogen het solowerk en de zijprojecten van Stephen Malkmus meedoen?

Teunnis schreef:
Mogen het solowerk en de zijprojecten van Stephen Malkmus meedoen?

Goede vraag, maar ik wilde hier echt een Pavement editie van maken.

Mooie lijst Teunnis, ook wel interessant om eens een poosje weer wat andere muziek te luisteren. UIteindelijk 2 van mijn top 5 in de top 3 (de andere nog wel in m'n top 10), prima score.

Wat betreft Pavement, ik heb ze ooit live gezien als 2e voorprogramma van Sonic Youth (93). Dat was toen best ok. Later heb ik ze vervuldig vervloekt als ik in de Oor weer een recensie zag 'vergelijkbaar met pavement en sonic youth' en dan ging luisteren (in de platenzaak natuurlijk, pre-youtube) en dan meestal dacht "dat is wel veel pavement en heel weinig sonic youth".
Ik heb qua cd's alleen een verzamelaar van ze, ook nog vrij recent gekocht zelfs (minder dan 2 jaar geleden volgens mij). Eens kijken of ik nog wil nomineren of later instroom.

Pavement altijd leuk, maar ook weer geen favoriet van me.
Des te meer te ontdekken misschien.

5-4=Unity
Elevate Me Later
In the Mouth a Desert
Loretta's Scars
Newark Wilder
Our Singer
Perfume-V
Two States
Unfair
Unseen Power of the Picket Fence

herman schreef:
(quote)

Goede vraag, maar ik wilde hier echt een Pavement editie van maken.

Die albums hebben ook wel een vracht aan goede songs, al moeilijk genoeg.
Vraag is ook of er wel solomateriaal in de finale zou komen.
Overigens deze week alle Pavement albums mog eens laten passeren (huiswerk ) en ook de werken van Courtney Barnett nog eens gehoord, de sound en " luie" zang doet wel aan elkaar denken.

Dank Teunnis voor deze bijzondere editie en alle leuke achtergrondweetjes! Volgend jaar maar iets meer legendarische remixen voor de MuMeLadder nomineren en er ook in stemmen

Onbegrijpelijk wel dat een aantal barbaren What Else Is There? in de Ladder naar de uitgang heeft verwezen

Ik ken alleen Crooked Rain, Crooked Rain goed, maar dat is gelijk wel één van mijn favoriete platen.

5-4 = Unity
Elevate Me Later
Fight This Generation
Fillmore Jive
Flux = Rad
Heaven's a Truck
Hit the Plane Down
Newark Wilder
Stop Breathin'
Unfair

En dank aan Teun voor de fijne vorige editie!

Stop Breathin' staat al in de startlijst, Ploppesteksel.

Heerlijke band en nu ik de albums weer allemaal heb beluisterd valt mij vooral op hoe goed (en ondergewaardeerd) Brighten The Corners is.

Fin (op Spotify heet het Infinite Spark)
Type Slowly
Passat Dream (klinkt wel heel erg als Sonic Youth)
We Are Underused
Black Out
Cream of Gold
At and T
Transport Is Arranged
We Dance
Elevate Me Later

AT&T
Filmore Jive
Flux = Rad
Give It a Day
Kennel District
No Life Singed Her
Old to Begin
Type Slowly
Unfair
We Dance

Ik ken niet zo veel van Pavement, maar Unseen Power of the Picket Fence vind ik erg kek en die wil ik graag nomineren.

zaaf
hier heb ik zin in! mijn lijstproces gaat van start

Nog wat kudos richting Teunnis voor de onwijs fijne Dance Remix editie die ik helaas gemist heb ( though eigen schuld! ) Ga morgen lekker wat remixen beluisteren die ik nog niet ken. Mooie winnaar en ook een schitterende onverwachte #03!

16 november - herman (Pavement)
23 november -motel matches (Vlaamstalig)
30 november - zaaf (Kool Keith)
7 december - Gretz (Kacey Musgraves)
14 december - wendyvortex (Einstürzende Neubauten)
21 december - e-clect-eddy (Christmas Classics of Thank God It's Not Christmas of Alice Cooper)
28 december - wendyvortex (Greatest Hits of Greatest Hits 2018)
4 januari - Dungeon (Organized Noize Productions)
11 januari - Gebruiker43757 (Gorillaz)
18 januari - dynamo d (16 Horsepower + Wovenhand)
25 januari - Superbitch (Blondie)
1 februari - Shaky (Roy Orbison)
8 februari - ArthurDZ (George Harrison)
15 februari - jordidj1 (Slayer)
22 februari - Gretz (CHVRCHES)
1 maart - 123poetertjes (Nelly Furtado)
8 maart - Edgar18 (Arctic Monkeys)
15 maart - charlotte2807 (Disney)
22 maart - JoaMuse (Florence and the Machine)
29 maart - herman (One Hit Wonders of the 90s)
5 april - Bonk (The Frames/Glen Hansard)
12 april - jordidj1 (David Guetta)
19 april - ArthurDZ (Manic Street Preachers)
26 april - catdog (Janet Jackson)
3 mei - Johnny Marr (Queensrÿche)
10 mei - Shaky (Chris Isaak)
17 mei - dynamo d (Daniël Lohues)
24 mei - Superbitch (Elvis Costello)
31 mei - catdog (George Michael)
7 juni - Motel Matches (XTC)
14 juni - Choconas (Pearl Jam)
21 juni - Arrie (Roberta Flack)
28 juni - Casartelli (Rainbow)
5 juli - ranja (The Bangles)
12 juli - Gretz (Courtney Barnett)
19 juli - Edgar18 (Hi Records)
26 juli - Johnny Marr (Songs:Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
...
13 september - Gretz (Vampire Weekend)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover ( The Field )
...
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (The National)
13 december - Dance Lover ( David Bowie )

zaaf
oe The Field... ook lekker!

Zeker, de ,man draait al ruim 10 jaar mee en heeft nog nooit een slecht album uitgebracht. Hoog tijd dus.

Ik zag ook dat ie volgende week live te bewonderen is met in het voorprogramma niemand minder dan onze eigen Luc Mast, a.k.a luc011190, nominator van What Else Is There? in de MuMeLadder van 2008

Teunnis bedankt voor het organiseren van deze leuke editie! Deze mag inderdaad vaker terugkomen, al vind ik stiekem de Bicep remix van Gotta Let You Go nog beter dan In Yer Face...

AT&T
Fame Throwa
Fillmore Jive
Half a Canyon
Our Singer
Passat Dream
Perfume V
Platform Blues
The Hexx
You Are a Light

Filmore jive , gelukkig al vaak in de nominaties terug te zien.

AT&T
Brink job
Box elder
Elevate me later
Fillmore Jive
Frontwards
Unfair
Transport is arranged
We dance
Zürich is stained

motel matches schreef:
Heerlijke band en nu ik de albums weer allemaal heb beluisterd valt mij vooral op hoe goed (en ondergewaardeerd) Brighten The Corners is.

Ik denk wel mijn favoriete Pavement-album na Crooked Rain, Crooked Rain.

herman schreef:
(quote)

Ik denk wel mijn favoriete Pavement-album na Crooked Rain, Crooked Rain.

Echt, hm het debuut en Wowee Zowee zitten bij mij dicht op het ***** album Crooked Rain..., prima startlijst , hoewel ik voor mijzelf wel een paar topfavorieten mis.
Zoals wel vaker in dit spel zullen de albumstracks wel overblijven, gelukkig heb jij wel een discografie spotifielijst gemaakt ipv enkel de startlijst

Ik luisterde naar de verzamelaar die ik heb, beste nummers waren allemaal al genomineerd op 1 na
Vervolgens even door hun oudere verzamelaar gescrollt en daar nog meer van gevonden die niet genomineerd waren. Toen zat ik op precies 10 dus dit worden ze dan van mij.

Baptist Blacktick
Box Elder
Debris Slide
From Now On
Home
Internal K-Dart
Radio
She Believes
Spizzle Trunk
You're Killing Me

zaaf
AT&T
Black Out
Cream of Gold
Elevate Me Later
Fight This Generation
Fillmore Jive
Strings of Nashville ?
The Hexx
Transport Is Arranged
We Dance

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.