MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Clouseau – Passie
Gorky – Lieve kleine piranha*
Raymond Van Het Groenewoud – Liefde voor Muziek
Ivan Heylen – De Wilde Boerendochter
De Kreuners – Ik Wil Je
De Kreuners – Cous Cous Kreten*
De Mens – Irene
Eva de Roovere – Anoniem*
Het Zesde Metaal – Zet Mie Af*
Het Zesde Metaal – Benauwd*

Bazart – Goud
Belgian Asociality – Morregen*
De Brassers – En Toen Was Er Niets Meer*
Gorki – XTC*
Flip Kowlier – Welgemeende*
De Kreuners – Ik Wil Je
Noordkaap – Ik Hou van U
Tourist Le MC – Koning Liefde*

On-be-grij-pe-lijk dat in dit veld juist Zet Mie Af al 8x genoemd is (het meest van allemaal??). Twee jaar geleden eindigde dit meesterwerk nog als vijfde in de Greatest Hits-editie van Het Zesde Metaal. En de nieuwste klassieker van Bazart verdient ook niet zoveel haat

Deze 10 werken het meest op m'n zenuwen:

De Brassers – En Toen Was Er Niets Meer*
Clouseau – Passie
Monza - Van God Los
Raymond Van Het Groenewoud – Brussels By Night*
Raymond Van Het Groenewoud – Meisjes
Raymond Van Het Groenewoud – Je Veux de l'Amour

Edit: motel matches - ik heb Noordkaap uit de lijst gehaald en vervangen door Monza - Van God Los

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
On-be-grij--pe-lijk dat in dit veld juist Zet Mie Af al 8x genoemd is (het meest van allemaal??). Twee jaar geleden eindigde dit meesterwerk nog als vijfde in de Greatest Hits-editie van Het Zesde Metaal.
Ik mis de gesuggereerde logische tegenstelling even, geloof ik.

Ik suggereer niet zozeer een logische tegenstelling. Ik bedoel meer te zeggen dat ik verbaasd ben dat ie voor zoveel mensen bij de 10 minste nummers hoort. Blijkbaar toch een nummer dat meer luisterbeurten nodig heeft om indruk te maken?

Gretz schreef:
En de nieuwste klassieker van Bazart verdient ook niet zoveel haat

Verdient zeker wel veel haat. En het is geen klassieker, zeg dat aub nooit meer
Eensch wat betreft Zet Mie Af though.

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Ik suggereer niet zozeer een logische tegenstelling.
Gelukkig maar

Ik heb een shortlist van 7 (zonder Zet Mie Af). 'Probleem' is wel dat ik, om tot de tien te komen, een stuk of 20 nummers moet gaan beluisteren. Of ik dat het spelletje waard vind (en of ik mijn eigen bijdrage daarmee als waardevol beschouw), daarover denk ik nog even.

Casartelli schreef:
(quote)
Gelukkig maar

Ik heb een shortlist van 7 (zonder Zet Mie Af). 'Probleem' is wel dat ik, om tot de tien te komen, een stuk of 20 nummers moet gaan beluisteren. Of ik dat het spelletje waard vind (en of ik mijn eigen bijdrage daarmee als waardevol beschouw), daarover denk ik nog even.

Aangezien de finale uit 30 zal bestaan zal er toch luisterwerk zijn dus dan pak je die paar toch gewoon mee

Gretz schreef:
On-be-grij-pe-lijk dat in dit veld juist Zet Mie Af al 8x genoemd is (het meest van allemaal??). Twee jaar geleden eindigde dit meesterwerk nog als vijfde in de Greatest Hits-editie van Het Zesde Metaal.

In dit spel gaat het nummer qua Zesde Metaal vierde eindigen dus er zit zelfs verbetering in

Gretz schreef:
On-be-grij-pe-lijk dat in dit veld juist Zet Mie Af al 8x genoemd is (het meest van allemaal??). Twee jaar geleden eindigde dit meesterwerk nog als vijfde in de Greatest Hits-editie van Het Zesde Metaal. En de nieuwste klassieker van Bazart verdient ook niet zoveel haat

Dat je Fixkes (het grootste kutnummer van de eeuw) niet noemt, maar de beste Kreuners, op een na beste Noordkaap en maar liefst 4x Raymond (peetvader van de Vlaamse rock) wel, vind ik dan weer on-be-grij-pe-lijk

Vind het persoonlijk jammer dat Flip Kowlier vaak genoemd wordt, als het over West-Vlaamse zang gaat, sla ik hem toch nog wat hoger aan dan Het Zesde Metaal. Die laatste blijft voor mij nog steeds dat gehypete bandje dat me nooit echt kon raken (muv Ge Zwiegt, die is wel prachtig). Niet slecht, maar al die superlatieven heb ik nooit begrepen

Bazart – Goud
Jacques Brel – Mijn Vlakke Land
Clouseau – Passie
Fixkes – Kvraagetaan
Noordkaap – Ik Hou van U
Eva De Roovere – Fantastig Toch
Het Zesde Metaal – Ploegsteert
Het Zesde Metaal – Zet Mie Af*

Bazart – Goud
Clouseau – Daar Gaat Ze
Clouseau – Passie
Kris De Bruyne – Amsterdam
Fixkes – Kvraagetaan
Johan Verminnen - Laat Me Nu Toch Niet Alleen

arcade monkeys schreef:
(quote)

Dat je Fixkes (het grootste kutnummer van de eeuw) niet noemt,

Van die afgunst begrijp ik dan weer weinig, kvind Kvraagetaan juist een enorm vermakelijk deuntje. Maar wellicht dat jullie hem in 2006 te vaak hebben moeten aanhoren op de radio

arcade monkeys schreef:

Dat je Fixkes (het grootste kutnummer van de eeuw)
Ik ben op Facebook bevriend met de zanger van Fixkes (heb er nog mee samengewerkt bij Gazet van Antwerpen), zal ik hem de quote doorsturen?

Is Monza - Van God Los nu echt helemaal nergens meer te horen?

Teunnis schreef:
Is Monza - Van God Los nu echt helemaal nergens meer te horen?

Spotify? YouTube?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Spotify? YouTube?

Nope en nope. In de MML vorig jaar hetzelfde probleem, maar toen was er gelukkig nog Grooveshark.

Gelukkig is ie er nog als behoorlijke cleane semi-akoestische liveversie op jijBuis. Wordt ie alleen maar beter door ook.

Wat ik me herinner van Van God Los is dat het me helemaal niks deed. De akoestische live-versie is ook niet fantastisch, maar beter dan gedacht. Voordeel van de twijfel en bovendien staat er nog genoeg rommel in de lijst. Het beste Vlaamstalige nummer lijkt al kansloos (Zet Mie Af). Sowieso wordt er hier maar raar genomineerd...

Clouseau – Daar Gaat Ze
Clouseau – Passie
De Mens – Irene
Eva de Roovere – Anoniem*
Gorky – Anja*
Noordkaap – Druk In Leuven*
Noordkaap – Een Heel Klein Beetje Oorlog
Noordkaap – Ik Hou van U

Van God Los staat al 10 jaar met clip en al op YouTube. Of is deze link niet zichtbaar in Nederland?

Nee, blijkbaar willen ze niet bekend worden buiten België. Gek genoeg staat Naïviteit wel met clip en al op YouTube.

Het is trouwens een user van musicmeter (CHIEP) die de link heeft geüpload denk ik. Is het eigenlijk de uploader die kiest of zijn link voor heel YouTube openbaar is of niet of heeft de artiest daar invloed op?

Ik kan goed begrijpen dat ze liever hebben dat mensen naar hun beste nummer luisteren in plaats van naar Van God Los.

Nog twee links naar YouTube, misschien werken die wel voor jullie:

Monza - Van God Los [HQ] - YouTube

Monza - Van God Los [With english Subtitles] - YouTube

JoaMuse schreef:
Nog twee links naar YouTube, misschien werken die wel voor jullie:

Monza - Van God Los [HQ] - YouTube

Monza - Van God Los [With english Subtitles] - YouTube

Helaas, ook allebei geblokkeerd.

Hahahaha, serieus? Wat een kinderachtig gedoe zeg. Niet bekend willen worden buiten België, ja dag, wtf is dat voor onzin? Slaat heeuulemaal nergens op. Gaat nergens over. Bah, wat een vervelende streek van de mannen van Monza.

Johnny Marr schreef:
Hahahaha, serieus? Wat een kinderachtig gedoe zeg. Niet bekend willen worden buiten België, ja dag, wtf is dat voor onzin? Slaat heeuulemaal nergens op. Gaat nergens over. Bah, wat een vervelende streek van de mannen van Monza.

Zijn ze nou helemaal van God los?!?!?!

Pure naïviteit

Bazart – Goud
Kris De Bruyne – Amsterdam
Clouseau – Passie
Fixkes – Kvraagetaan
Raymond Van Het Groenewoud – Meisjes

Johnny Marr schreef:

Monza kan voor mij nu echt de pleuris krijgen. Ik hoop dat ze met nul nummers in de finale staan. Blokkades en boycots van spotify/youtube heb ik altijd al erg kinderachtig gevonden, maar anno 2018 is het helemaal belachelijk. Qua inkomsten is het voor artiesten best redelijk geregeld, maakt helemaal niet uit of ze nu in België of Tadzjikistan naar je muziek luisteren.

Pas maar op met negatief doen over Monza of Stijn Meuris gooit je gsm kapot.

Schoolvoorstelling van Stijn Meuris loopt volledig uit de hand | Metro - nl.metrotime.be

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.