menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
GREATEST HITS OF FLORENCE AND THE MACHINE: UITSLAG

Dit was de verdeling qua albums in de finale:

Lungs: 6
Ceremonials: 6
How Big, How Blue, How Beautiful: 5
High As Hope: 3

Bij de onderste vijf raakt zit van elk album al minstens 1 nummer.

20. Big God (7 punten, 3x genoemd)
19. Various Storms & Saints (10 punten, 4x genoemd)
18. Seven Devils (11 punten, 2x genoemd)
17. Drumming Song (13 punten, 4x genoemd)
16. Third Eye (18 punten, 4x genoemd)

15. Girl With One Eye (18 punten, 3x genoemd) nummer 1 van Shaky
14. Only If For a Night (21 punten, 5x genoemd)
13. Never Let Me Go (27 punten, 6x genoemd)
12. Hunger (32 punten, 6x genoemd)
11. You’ve Got the Love (33 punten, 7x genoemd)

In dit rijtje komen we het eerste nummer dat iemand op 1 zette tegen. Girl With One Eye voerde het lijstje van Shaky aan, maar met slechts 2 andere personen die het in hun top 10 opnamen strandt het op plek 15.

Ook twee van de tragere (én mooiste) tracks van Ceremonials komen hier voorbij. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar er zijn songs waarbij ik steeds op een bepaald moment zit te wachten. De ballad Never Let Me Go vind ik weliswaar van begin tot eind prachtig, maar als ik het nummer beluister kijk ik toch vooral uit naar die uithaal op 3:41. Waanzinnig mooi!

De bekendste single van het laatste album High As Hope valt net buiten de top 10, net als de cover You've Got the Love van Candi Staton die de afsluiter is van het debuutalbum van Florence and the Machine.

Bonusclip: You Got The Dirtee Love, een verrassend geslaagde mash-up van You've Got the Love met het nummer Dirtee Cash van Dizzee Rascal, dat Florence en de rapper live brachten op de Brit Awards in 2010.

10. What The Water Gave Me (37 punten, 8x genoemd)

Het eerst gereleaste nummer van Ceremonials dat meteen de toon zette voor de rest van het album. Knap opgebouwd nummer waarbij de band pas tijdens het laatste refrein voluit gaat.

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow

9. How Big, How Blue, How Beautiful (38 punten, 8x genoemd)

De titeltrack van het derde album haalde de meeste voorkeurstemmen in ronde 1 en haalde nadien ook vlot de finale. Een plekje in de top 10 is daarin het mooie resultaat. Een van de minst drukke nummers van Florence kunnen we wel stellen, en misschien daarom ook welgekomen op dat album en in onze finale tussen de vele nummers waar alle registers worden opengetrokken.

8. Cosmic Love (40 punten, 7x genoemd), nummer 1 van Tommeh en Hedser

Een van de vele fantastische nummers op Lungs. Florence' indrukwekkende stem komt hier goed tot uiting.

7. South London Forever (44 punten, 7x genoemd), nummer 1 van Arno

Het hoogstgenoteerde nummer van het recentste album High As Hope. Het nummer gaat over de plek van waar ze afkomstig is. In het Sportpaleis vermeldde Florence dat ze zich naast Brits ook Europees voelt en zich verbonden voelt met ons (Europeanen). Een referentie naar de Brexit en net wanneer ik dacht dat ze nog wat verder zou prediken, begon ze over twee specifieke Europeanen: een koppel dat elkaar leerde kennen tijdens een concert van Florence and the Machine en sindsdien vaak samen naar hun optredens ging. De man mocht voor een bomvolle zaal zijn vriendin ten huwelijk vragen, die al huilend ja zei. Mooi moment was dat. Een paar minuten later tijdens South London Forever kwam die vrouw nog eens in beeld op het grote scherm en ze was nog steeds aan het huilen.

JoaMuse schreef:

Het hoogstgenoteerde nummer van het recentste album High As Hope. Het nummer gaat over de plek van waar ze afkomstig is. In het Sportpaleis vermeldde Florence dat ze zich naast Brits ook Europees voelt en zich verbonden voelt met ons (Europeanen). Een referentie naar de Brexit en net wanneer ik dacht dat ze nog wat verder zou prediken, begon ze over twee specifieke Europeanen: een koppel dat elkaar leerde kennen tijdens een concert van Florence and the Machine en sindsdien vaak samen naar hun optredens ging. De man mocht voor een bomvolle zaal zijn vriendin ten huwelijk vragen, die al huilend ja zei. Mooi moment was dat. Een paar minuten later tijdens South London Forever kwam die vrouw nog eens in beeld op het grote scherm en ze was nog steeds aan het huilen.
Jep, daar was ik ook bij. Geweldig over the top momentje. ?

JoaMuse schreef:

Haha, leuk om dit nog eens terug te zien. Kreeg daar aan de zijkant op de eerste ring vrij weinig van mee Verder was Florence inderdaad geweldig op dreef met haar bindteksten.

6. What Kind Of Man (45 punten, 8x genoemd)

Dit nummer begint ietwat aarzelend en onheilspellend, maar na de stevige gitaarrif barst de song helemaal open. Dit is trouwens het hoogste nummer in de finale dat niemand op 1 heeft gezet.

Bonusclip: de Nicolas Jaar Remix van What Kind of Man die populair is bij de elektronicaliefhebbers op deze site en tijdens deze editie ook al gedeeld werd door 123poetertjes (hij had beter een top 10 gedeeld met ons. Gretz, zeg er wat van). Een paar maanden geleden werd deze 12e in de Greatest Hits (Remixes).

5. Spectrum (46 punten, 7x genoemd), nummer 1 van Superbitch

Een typisch Florence and the Machine nummer met een heel bombastisch refrein én een harp. Bij het vorige nummer had ik het over een remix en dat is hier ook wel gepast, want Calvin Harris scoorde met Spectrum (Say My Name) een dikke hit.

4. Rabbit Heart (Raise It Up) (61 punten, 11 keer genoemd), nummer 1 van mezelf

Op een gedeelde 3e plaats vinden we één van de eerste singles van Florence. Rabbit Heart was het enige nummer dat door niemand weggestemd was in ronde 2. Ook in de finale scoort het goed, met 15 punten meer dan de nummer 5 kunnen we spreken van een kloofje tussen de top 4 en de rest.

Rabbit Heart (Raise It Up) was al snel mijn favoriet van Lungs en is jaren later nog steeds mijn favoriete nummer van de band. De intro, het moment dat ze de hoogte ingaat kort voor het eerste refrein ("Here I am, a rabbit-hearted girl"), het opzwepende refrein waarbij ik een euforisch gevoel krijg... Ik vind het allemaal fantastisch! Maar niet iedereen kan zoveel bombast aan:

"Rabbit Heart (Raise It Up)" features Florence Welch's voice overdubbed with so many harmonies she sounds like a massed choir of one. She confessed to The Independent: "The guy who mixed it nearly had a nervous breakdown."

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=GF6kBNLTvaU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

3. Queen of Peace (61 punten, 8x genoemd), nummer 1 van WhyNotSmile en E-Clect-Eddy

Prachtige intro met strijkers, later stelen ook trompetten en hoorns nog de show. Instrumentaal sowieso een van de beste nummers van de band, en als ze dan ook weer geweldig zingt, ja, dan eindig je terecht heel hoog he. Evenveel punten als Rabbit Heart, maar drie keer minder genoemd. Queen of Peace werd dus vaak hoog gezet, in totaal vijf top 3-noteringen.

https://www.youtube.com/watch?v=KSM0lLbVYOo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

2. Dog Days Are Over (72 punten, 11x genoemd), nummer 1 van Simon77 en Choconas

De doorbraakhit, het enige nummer van Florence and the Machine dat in onze MuMeLadder staat en mede daarom misschien ook wel de favoriet voor de winst in dit spel. Maar Dog Days Are Over eindigt op de 2e plaats.

De kenmerkende harp en ritmisch geklap kleuren het nummer. En de stem van Florence natuurlijk!

En als u zich afvraagt of dit nummer nu over honden gaat: The term “dog days” refers to the hot, sultry days of summer. It’s used to represent a difficult time in the protagonist’s life. (bron: genius.com)

https://www.youtube.com/watch?v=wiDIObd8YaI

1. Shake It Out (81 punten, 11x genoemd), nummer 1 van catdog, KasperHermans en Gretz

Shake It Out stond op 1 in de eerste twee finalelijstjes en gaf die positie niet meer af. Een prachtige en verdiende winnaar! Het nummer gaat over dingen waar Florence spijt van heeft en die haar achtervolgen. En die shaken we dan maar van ons af!

"Shake it out, shake it out, ooh whoa
And it's hard to dance with a devil on your back
So shake him off"

Een mooie, inspirerende quote vind ik:

"It's always darkest before the dawn"

In het Nederlands zeggen we vaak "na regen komt zonneschijn". Maar die uitdrukking vind ik minder goed. Want dat is niet altijd waar. Het kan ook bewolkt blijven en opnieuw beginnen regenen of nacht worden zodat je nog altijd geen zonneschijn ziet. Dan hoor ik liever "It's always darkest before the dawn". Na het donkerste van de dag (zeg maar nacht), of de zon nu te zien is of niet, wordt het wel altijd weer licht. En met deze hoopgevende boodschap sluiten we de Greatest Hits of Florence and the Machine af!

https://www.youtube.com/watch?v=WbN0nX61rIs

SHAKE IT OUT, De enige terechte winnaar! Dank JoaMuse voor het weekje Florence en de presentatie

Wat maakt Florence and the Machine toch lekkere muziek. Bedankt voor de organisatie JoaMuse.

On behalf of Johnny Marr:

Greatest hits of Queensrÿche

Nee, niet Nirvana of Pearl Jam is de beste band uit Seattle. Dat is namelijk het progmetal- collectief Queensrÿche (al heb ik ze wel ongeveer even hoog zitten als Pearl Jam). De band werd in 1981 opgericht door zanger Geoff Tate, gitaristen Chris DeGarmo en Michael Wilton, bassist Eddie Jackson en drummer Scott Rockenfield. Na een zeer sterke EP, de self-titled uit 1983, droppen ze hun debuutalbum in 1984: het meesterwerk The Warning.

Er zouden nog drie absolute meesterwerken volgen: Rage For Glory uit ’86, Operation: Mindcrime uit ’88 en Empire uit ’90. Op dat laatste album staat hun allerbekendste nummer die de laatste jaren ook hoog in de Top 2000 te vinden is: Silent Lucidity. In 2015 stond dit pareltje op de allerhoogste plek, op 281 maar liefst.

Na Empire werd het allemaal wat minder, al is de opvolger uit ’94 genaamd Promised Land ook absoluut niet verkeerd. Maar het raakt me toch wel niet zo hard als het oudere werk. Eén grote uitzondering: het overbriljante titelnummer. Promised Land is misschien wel het allerbeste Queensrÿche-nummer voor mij, sorry voor de spoiler.

Het absolute dieptepunt moest toen nog volgen, vele jaren later. In 2012 werd zanger Geoff Tate ontslagen door de rest van de band (zijnde Wilton, Jackson en Rockenfield want DeGarmo had de band in de jaren ’90 al vaarwel gezegd).

De officiële lezing luidt dat er muzikale meningsverschillen zijn, maar uit diverse verklaringen blijkt dat het een gevolg is van een hoog opgelopen ruzie omwille van het ontslag van de vrouw en stiefdochter van Tate, die respectievelijk bandmanager en voorzitter van de officiële band-fanclub waren. Dit natuurlijk niet naar de zin van ome Geoff, en tijdens een optreden in Brazilië spuugt hij op diverse bandleden. Tijdens de soundcheck eerder op de dag kon hij zich ook al niet inhouden en viel hij de andere bandleden fysiek aan.

In 2014 werd alles uiteindelijk geregeld via een lang aanslepende rechtszaak, waarbij de originele bandleden de naam Queensrÿche mochten behouden en Tate de exclusieve rechten kreeg om de albums Operation: Mindcrime en Operation: Mindcrime II volledig in speciale optredens uit te voeren. Ook mocht hij zichzelf tot 31 augustus 2014 op concertposters nog de original voice of Queensrÿche noemen. Tate werd in Queensrÿche vervangen door ex- Crimson Glory zanger Todd La Torre, ook geen verkeerde zanger moet ik zeggen. Maar toch gaat er niks boven het gouden strot van Tate, een soort ultieme powerhouse combinatie tussen Rob Halford en Bruce Dickinson.

Tjongejonge, wat een bandgeschiedenis hé? Maar nu over naar the real deal: noem tien nummers van Queensrÿche die nog niet in de onderstaande startlijst staan en daarvan gaan de tien meest genoemde nummers door naar de volgende ronde. Jullie krijgen hier de tijd voor tot maandagavond 1 april 2019, 20u. Veel plezier met beluisteren en nomineren allemaal!

1. Anybody Listening? (Empire)
2. Condition Hüman (Condition Hüman)
3. Empire (Empire)
4. Eyes of a Stranger (Operation: Mindcrime)
5. Falling Down (Q2k)
6. I Don’t Believe in Love (Operation: Mindcrime)
7. Jet City Woman (Empire)
8. Man the Machine (The Verdict)
9. Neue Regel (Rage For Order)
10. Open (Tribe)
11. Promised Land (Promised Land)
12. Queen of the Reich (Queensrÿche EP)
13. Revolution Calling (Operation: Mindcrime)
14. Roads to Madness (The Warning)
15. Sign of the Times (Hear in the Now Frontier)
16. Silent Lucidity (Empire)
17. Suite Sister Mary (Operation: Mindcrime)
18. Walk in the Shadows (Rage For Order)
19. Warning (The Warning)
20. Where Dreams Go to Die (Queensrÿche)

Albumverdeling:

Queensrÿche EP: 1 nummer
The Warning: 2 nummers
Rage For Order: 2 nummers
Operation: Mindcrime: 4 nummers
Empire: 4 nummers
Promised Land: 1 nummer
Hear in the Now Frontier: 1 nummer
Q2k: 1 nummer
Tribe: 1 nummer
Operation: Mindcrime II: /
Take Cover: /
American Soldier: /
Dedicated to Chaos: /
Queensrÿche: 1 nummer
Condition Hüman: 1 nummer
The Verdict: 1 nummer

Ik heb bij Florence + The Machine nog even gespiekt bij de finale, maar het bleek dat ik niet eens op haar op-een-na meest iconische nummer (Ship to Wreck) kon stemmen. Dus die kon mooi passeren.

Over naar inderdaad de beste band uit Seattle en ook wel vrij ruim daarbuiten.

Anarchy-X
Best I Can
Della Brown
I Am I
My Global Mind
One and Only
Spreading the Disease
Take Hold of the Flame
The Needle Lies
You

Maar weer eens mee doen. De gouden periode van de band is geniaal.

1. Take hold of the flame
2. Best I can
3. Spreading the disease
4. The needle lies
5. Chemical youth
6. Another rainy night
7. Bridge
8. En force
9. Dream in infrared
10. London

1. The lady wore black
2. take hold of the flame
3. NM156
4. En Force
5. Bridge
6. Out of Mind
7. Someone Else
8. Spreading the disease
9. Prophecy
10. Redemption

jordidj1 (moderator)
Ik ben op weekend, maar ik haak in de finale aan.

Breaking the Silence
Della Brown
Deliverance
En Force
NM 156
Operation: Mindcrime
Speak
Spreading the Disease
Take Hold of the Flame
The Thin Line

Pfff, niet te doen dit. Wat een bandje. Ik kon zelfs Child of Fire en Before the Storm niet noemen, en niks (!) van Rage For Order

En nog es bedankt aan m'n homeboi ArthurDZ om de startlijst te plaatsen. Ik was net als m'n andere homeboi jordidj1 op weekend.

Nog enkele liefhebbers van Queensrÿche taggen:

Sir Spamalot Neal Peart EdwynnKronos Von Helsing Metal-D78 BoyOnHeavenHill ASman The_CrY ekim steve harris Lonesome Crow musicborst Dieter Rudi S crosskip B.Robertson

1. En Force
2. Take Hold of the Flame
3. I Dream in Infra Red
4. The Whisper
5. The Mission
6. Another Rainy Night (Without You)
7. Damaged
8. I Am I
9. Redemption
10. Light-Years

Inderdaad verdomd lastig. In eerste instantie was ik wat boos dat er zoveel latere albums geen inzendingen hadden, maar toen ging ik eens kijken of ik 10 nummers kon verzinnen, en ja, dan blijf ook ik toch wel voor de meerderheid bij de klassieke albums. Hopelijk komen een aantal nummers van de Todd-era door deze ronde heen. Vooral The Verdict doet wmb niet onder voor het klassieke materiaal.

Niet te doen.....
Ik vind de albums tot en met Promised Land, met uitzondering van het matige (lees: te gelikte Empire) fantastisch. Wat er daarna kwam was op zijn best redelijk (American Soldier) en op zijn slechts enorm slecht (Addicted to Chaos).
Zwaartepunt van de topnummers staan toch wel op Rage for Order en Warning.

vielip schreef:
Maar weer eens mee doen. De gouden periode van de band is geniaal.

1. Take hold of the flame
2. Best I can
3. Spreading the disease
4. The needle lies
5. Chemical youth
6. Another rainy night
7. Bridge
8. En force
9. Dream in infrared
10. Speak

Kak ik was Speak vergeten. Hoe dom! Bij deze aangepast. Hoop dat het nog mag

vielip schreef:
(quote)

Kak ik was Speak vergeten. Hoe dom! Bij deze aangepast. Hoop dat het nog mag

Ja hoor, en hopelijk nog wat lijstjes? Ik zal de deadline zelfs verplaatsen naar 21u

1. The Lady Wore Black
2. Sacred Ground
3. Screaming in Digital
4. The Mission
5. Take Hold of the Flame
6. Rhythm of Hope
7. The Whisper
8. The Art of Life
9. Lady Jane
10. A Dead Man's Words

Blood of the Levant
Bulletproof
Desert Dance
Get Started
Guardian
Light-Years
Man Down!
Rhythm of Hope
Tribe
Vindication

Drie nummers werden meer dan 2x genoemd, deze gaan dus al zeker door naar de volgende ronde. Deze drie nummers zijn:

Take Hold of the Flame: 6x genoemd
Spreading the Disease: 4x genoemd
En Force: 4x genoemd

Dan gaan we nu nog een vrij uitgebreide tie-break moeten spelen (helaasch). Maar liefst 15 (!) nummers werden exact twee keer genoemd. Het gaat om deze vijftien:

Another Rainy Night (Without You)
Best I Can
Bridge
Della Brown
I Am I
I Dream in Infrared
Light-Years
NM 156
Redemption
Rhythm of Hope
Speak
The Lady Wore Black
The Mission
The Needle Lies
The Whisper

Aan jullie nu om punten te geven aan je zeven favorieten. Je meest favoriete nummer krijgt +7 punten, de minst favoriete krijgt (logisch) +1 punt. Jullie krijgen de tijd hiervoor tot morgenochtend 11u.

Dan gaan we nu nog een vrij uitgebreide tie-break moeten spelen (helaasch). Maar liefst 15 (!) nummers werden exact twee keer genoemd. Het gaat om deze vijftien:

7 Best I Can
6 The Needle Lies
5 Speak
4 Della Brown
3 Bridge
2 The Mission
1 Another Rainy Night (Without You)
I Am I
I Dream in Infrared
Light-Years
NM 156
Redemption
Rhythm of Hope
The Lady Wore Black
The Whisper

Aan jullie nu om punten te geven aan je zeven favorieten. Je meest favoriete nummer krijgt +7 punten, de minst favoriete krijgt (logisch) +1 punt. Jullie krijgen de tijd hiervoor tot morgenochtend 11u.

11 Best I Can 4
11 The Needle Lies 5
6 Speak 1
4 Della Brown
6 Bridge 3
8 The Mission 7
3 Another Rainy Night (Without You) 2
6 I Am I 6
I Dream in Infrared
Light-Years
NM 156
Redemption
Rhythm of Hope
The Lady Wore Black
The Whisper

Je meest favoriete nummer krijgt +7 punten, de minst favoriete krijgt (logisch) +1 punt. Jullie krijgen de tijd hiervoor tot morgenochtend 11u

Ik had geloof ik even moeten nomineren, dat had een hoop verschil kunnen maken geloof ik

11 Best I Can
11 The Needle Lies
9 Speak 3
4 Della Brown
8 Bridge 2
9 The Mission 1
3 Another Rainy Night (Without You)
13 I Am I 7
I Dream in Infrared
Light-Years
6 NM 156 6
4 Redemption 4
Rhythm of Hope
5 The Lady Wore Black 5
The Whisper

Je meest favoriete nummer krijgt +7 punten, de minst favoriete krijgt (logisch) +1 punt. Jullie krijgen de tijd hiervoor tot morgenochtend 11u

Edit: Op volgorde zetten lukt niet op telefoon

18 I Am I 5
12 The Mission 3
11 Best I Can
11 The Needle Lies
10 Redemption 6
9 Speak
8 Bridge
7 Light-Years 7
6 NM 156
5 The Lady Wore Black
4 Della Brown
4 Another Rainy Night (Without You) 1
4 I Dream in Infrared 4
2 The Whisper 2
Rhythm of Hope

Pfff moeilijk, moeilijk... ik wil alle nummers!!!

B.Robertson (crew)
22 I Am I 4
12 The Mission
12 The Needle Lies 1
11 Best I Can
11 I Dream in Infrared 7
11 NM 156 5
11 The Lady Wore Black 6
10 Light-Years 3
10 Redemption
9 Speak
8 Bridge
4 Della Brown
4 Another Rainy Night (Without You)
4 The Whisper 2
Rhythm of Hope

22 I Am I
17 The Mission +5
16 The Needle Lies +4
15 Speak +6
14 NM 156 +3
12 Best I Can +1
11 I Dream in Infrared
11 The Lady Wore Black
11 Della Brown +7
10 Light-Years
10 Redemption
8 Bridge
6 Another Rainy Night (Without You) +2
4 The Whisper
Rhythm of Hope

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.