Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2019, 19:54 uur
waarom wordt mijn nr. 1 When Green Eyes Turn Blue (2003) steeds genoemd?
0
geplaatst: 1 mei 2019, 20:08 uur
Het is inderdaad een slagveld geworden. Alle liedjes van na 1991 zijn weggestemd. Deze acht zijn onherroepelijk gesneuveld:
15x When Green Eyes Turn Blue (2003)*
13x Under Lime (2018)
11x In the Darkest Place (1998)*
11x She (1999)
9x No Action (1978)*
8x Good Year for the Roses (1981)
8x I’ll Wear It Proudly (1986)*
8x This House Is Empty Now (1998)
Vier andere werden met zware schotwonden binnengebracht in het veldhospitaal, maar aangezien ik geen zin heb in nog een zenuwslopende tiebreak zullen we maar zeggen dat deze gered zijn door het verplegende personeel:
7x Girls Talk (1980)*
7x God's Comic (1989)
7x Tramp the Dirt Down (1989)*
7x Veronica (1989)
Slechts één liedje kreeg geen enkele tegenstem: (I Don't Want to Go to) Chelsea. Het helpt dus om eerste te staan in de alfabetische lijst. Zo dadelijk spelen we de finale met drieëntwintig liedjes.
15x When Green Eyes Turn Blue (2003)*
13x Under Lime (2018)
11x In the Darkest Place (1998)*
11x She (1999)
9x No Action (1978)*
8x Good Year for the Roses (1981)
8x I’ll Wear It Proudly (1986)*
8x This House Is Empty Now (1998)
Vier andere werden met zware schotwonden binnengebracht in het veldhospitaal, maar aangezien ik geen zin heb in nog een zenuwslopende tiebreak zullen we maar zeggen dat deze gered zijn door het verplegende personeel:
7x Girls Talk (1980)*
7x God's Comic (1989)
7x Tramp the Dirt Down (1989)*
7x Veronica (1989)
Slechts één liedje kreeg geen enkele tegenstem: (I Don't Want to Go to) Chelsea. Het helpt dus om eerste te staan in de alfabetische lijst. Zo dadelijk spelen we de finale met drieëntwintig liedjes.
0
geplaatst: 1 mei 2019, 20:19 uur
Het is tijd voor de grote en alles beslissende FINALE.
https://cdn.pastemagazine.com/www/articles/elviscostello_GarethCattermole_main.jpg
Stel uit onderstaande lijst van drieëntwintig liedjes je persoonlijke top 10 samen:
(I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
Accidents Will Happen (1979)
Alison (1977)
Beyond Belief (1982)*
Brilliant Mistake (1986)
Everyday I Write the Book (1983)
Girls Talk (1980)*
God's Comic (1989)
High Fidelity (1980)*
I Want You (1986)
Indoor Fireworks (1986)*
Less Than Zero (1977)
Lipstick Vogue (1978)*
Man Out of Time (1982)
New Amsterdam (1980)
Oliver's Army (1979)
Pump It Up (1978)
Radio Radio (1978)
Shipbuilding (1983)
So Like Candy (1991)*
Tramp the Dirt Down (1989)*
Veronica (1989)
Watching the Detectives (1977)
Nieuwe verdeling per album:
3x My Aim Is True (1977)
4x This Year’s Model (1978)
2x Armed Forces (1979)
2x Get Happy!! (1980)
2x Imperial Bedroom (1982)
2x Punch the Clock (1983)
2x King of America (1986)
1x Blood & Chocolate (1986)
3x Spike (1989)
1x Mighty Like a Rose (1991)
DEADLINE: Vrijdag 20.00h
https://cdn.pastemagazine.com/www/articles/elviscostello_GarethCattermole_main.jpg
Stel uit onderstaande lijst van drieëntwintig liedjes je persoonlijke top 10 samen:
(I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
Accidents Will Happen (1979)
Alison (1977)
Beyond Belief (1982)*
Brilliant Mistake (1986)
Everyday I Write the Book (1983)
Girls Talk (1980)*
God's Comic (1989)
High Fidelity (1980)*
I Want You (1986)
Indoor Fireworks (1986)*
Less Than Zero (1977)
Lipstick Vogue (1978)*
Man Out of Time (1982)
New Amsterdam (1980)
Oliver's Army (1979)
Pump It Up (1978)
Radio Radio (1978)
Shipbuilding (1983)
So Like Candy (1991)*
Tramp the Dirt Down (1989)*
Veronica (1989)
Watching the Detectives (1977)
Nieuwe verdeling per album:
3x My Aim Is True (1977)
4x This Year’s Model (1978)
2x Armed Forces (1979)
2x Get Happy!! (1980)
2x Imperial Bedroom (1982)
2x Punch the Clock (1983)
2x King of America (1986)
1x Blood & Chocolate (1986)
3x Spike (1989)
1x Mighty Like a Rose (1991)
DEADLINE: Vrijdag 20.00h
1
geplaatst: 1 mei 2019, 20:27 uur
1. So Like Candy (1991)*
2. I Want You (1986)
3. Veronica (1989)
4. God's Comic (1989)
5. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
6. Oliver's Army (1979)
7. Accidents Will Happen (1979)
8. Tramp the Dirt Down (1989)*
9. Everyday I Write the Book (1983)
10. Alison (1977)
2. I Want You (1986)
3. Veronica (1989)
4. God's Comic (1989)
5. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
6. Oliver's Army (1979)
7. Accidents Will Happen (1979)
8. Tramp the Dirt Down (1989)*
9. Everyday I Write the Book (1983)
10. Alison (1977)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 20:47 uur
1. I Want You (1986)
2. Lipstick Vogue (1978)*
3. Beyond Belief (1982)*
4. Tramp the Dirt Down (1989)*
5. Alison (1977)
6. So Like Candy (1991)*
7. Man Out of Time (1982)
8. God's Comic (1989)
9. New Amsterdam (1980)
10. Watching the Detectives (1977)
2. Lipstick Vogue (1978)*
3. Beyond Belief (1982)*
4. Tramp the Dirt Down (1989)*
5. Alison (1977)
6. So Like Candy (1991)*
7. Man Out of Time (1982)
8. God's Comic (1989)
9. New Amsterdam (1980)
10. Watching the Detectives (1977)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 21:15 uur
01. I Want You (1986)
02. Veronica (1989)
03. So Like Candy (1991)
04. Oliver's Army (1979)
05. Brilliant Mistake
06. New Amsterdam
07. Watching the Detectives (1977)
08. Girls Talk (1980)
09. (I Don't Want to Go to) Chelsea
10. Man Out of Time
02. Veronica (1989)
03. So Like Candy (1991)
04. Oliver's Army (1979)
05. Brilliant Mistake
06. New Amsterdam
07. Watching the Detectives (1977)
08. Girls Talk (1980)
09. (I Don't Want to Go to) Chelsea
10. Man Out of Time
0
geplaatst: 1 mei 2019, 21:19 uur
Al dat geknipt en geplak met zo'n oude Nokia 3310 is ook gewoon lastig hoor
1
geplaatst: 1 mei 2019, 21:21 uur
Dat je dan toch nog 9 verschillende nummers hebt kunnen plaatsen... Respect!
1
geplaatst: 1 mei 2019, 21:58 uur
1. Alison (1977)
2. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
3. Shipbuilding (1983)
4. Accidents Will Happen (1979)
5. Radio Radio (1978)
6. I Want You (1986)
7. Man Out of Time (1982)
8. Tramp the Dirt Down (1989)*
9. Watching the Detectives (1977)
10. Oliver's Army (1979)
2. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
3. Shipbuilding (1983)
4. Accidents Will Happen (1979)
5. Radio Radio (1978)
6. I Want You (1986)
7. Man Out of Time (1982)
8. Tramp the Dirt Down (1989)*
9. Watching the Detectives (1977)
10. Oliver's Army (1979)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 22:00 uur
1. Lipstick Vogue (1978)*
2. I Want You (1986)
3. Shipbuilding (1983)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Alison (1977)
6. Beyond Belief (1982)*
7. Girls Talk (1980)*
8. Indoor Fireworks (1986)*
9. Less Than Zero (1977)
10. High Fidelity (1980)*
2. I Want You (1986)
3. Shipbuilding (1983)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Alison (1977)
6. Beyond Belief (1982)*
7. Girls Talk (1980)*
8. Indoor Fireworks (1986)*
9. Less Than Zero (1977)
10. High Fidelity (1980)*
1
geplaatst: 1 mei 2019, 22:02 uur
1. Shipbuilding (1983)
2. Alison (1977)
3. God's Comic (1989)
4. Indoor Fireworks (1986)*
5. So Like Candy (1991)*
6. I Want You (1986)
7. New Amsterdam (1980)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. Tramp the Dirt Down (1989)*
10. Oliver's Army (1979)
2. Alison (1977)
3. God's Comic (1989)
4. Indoor Fireworks (1986)*
5. So Like Candy (1991)*
6. I Want You (1986)
7. New Amsterdam (1980)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. Tramp the Dirt Down (1989)*
10. Oliver's Army (1979)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 22:25 uur
1. Lipstick Vogue (1978)*
2. I Want You (1986)
3. Watching The Detectives (1977)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Less Than Zero (1977)
6. Beyond Belief (1982)*
7. Girls Talk (1980)*
8. Indoor Fireworks (1986)*
9. High Fidelity (1980)
10. Alison (1977)
2. I Want You (1986)
3. Watching The Detectives (1977)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Less Than Zero (1977)
6. Beyond Belief (1982)*
7. Girls Talk (1980)*
8. Indoor Fireworks (1986)*
9. High Fidelity (1980)
10. Alison (1977)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 22:25 uur
dynamo d schreef:
waarom wordt mijn nr. 1 When Green Eyes Turn Blue (2003) steeds genoemd?
waarom wordt mijn nr. 1 When Green Eyes Turn Blue (2003) steeds genoemd?
Bij mij was dat een nipte afvaller, wel mooi en sfeervol. De recentere nummers hadden het duidelijk moeilijk. Uit z'n laatste album vind ik vooral Unwanted Number en Stripping Paper goed.
0
geplaatst: 1 mei 2019, 22:28 uur
1. Shipbuilding (1983)
2. Veronica (1989)
3. Alison (1977)
4. Oliver's Army (1979)
5. Everyday I Write the Book (1983)
6. Accidents Will Happen (1979)
7. God's Comic (1989)
8. I Want You (1986)
9. Watching the Detectives (1977)
10. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
2. Veronica (1989)
3. Alison (1977)
4. Oliver's Army (1979)
5. Everyday I Write the Book (1983)
6. Accidents Will Happen (1979)
7. God's Comic (1989)
8. I Want You (1986)
9. Watching the Detectives (1977)
10. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
1
geplaatst: 1 mei 2019, 23:14 uur
1. God's Comic (1989)
2. Oliver's Army (1979)
3. I Want You (1986)
4. Less Than Zero (1977)
5. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
6. Tramp the Dirt Down (1989)*
7. Accidents Will Happen (1979)
8. Watching the Detectives (1977)
9. Brilliant Mistake (1986)
10. High Fidelity (1980)*
2. Oliver's Army (1979)
3. I Want You (1986)
4. Less Than Zero (1977)
5. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
6. Tramp the Dirt Down (1989)*
7. Accidents Will Happen (1979)
8. Watching the Detectives (1977)
9. Brilliant Mistake (1986)
10. High Fidelity (1980)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 08:03 uur
1. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
2. Watching the Detectives (1977)
3. Radio Radio (1978)
4. Oliver's Army (1979)
5. Lipstick Vogue (1978)*
6. Pump It Up (1978)
7. Everyday I Write the Book (1983)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. Alison (1977)
10. High Fidelity (1980)*
2. Watching the Detectives (1977)
3. Radio Radio (1978)
4. Oliver's Army (1979)
5. Lipstick Vogue (1978)*
6. Pump It Up (1978)
7. Everyday I Write the Book (1983)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. Alison (1977)
10. High Fidelity (1980)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 08:43 uur
1. I Want You (1986)
2. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
3. Oliver's Army (1979)
4. Pump It Up (1978)
5. Shipbuilding (1983)
6. So Like Candy (1991)*
7. Alison (1977)
8. Less Than Zero (1977)
9. High Fidelity (1980)*
10. Man Out of Time (1982)
2. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
3. Oliver's Army (1979)
4. Pump It Up (1978)
5. Shipbuilding (1983)
6. So Like Candy (1991)*
7. Alison (1977)
8. Less Than Zero (1977)
9. High Fidelity (1980)*
10. Man Out of Time (1982)
1
geplaatst: 2 mei 2019, 09:20 uur
1. Oliver's Army (1979)
2. Pump It Up (1978)
3. Accidents Will Happen (1979)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Man Out of Time (1982)
6. Radio Radio (1978)
7. Everyday I Write the Book (1983)
8. Watching the Detectives (1977)
9. Less Than Zero (1977)
10. Indoor Fireworks (1986)*
2. Pump It Up (1978)
3. Accidents Will Happen (1979)
4. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
5. Man Out of Time (1982)
6. Radio Radio (1978)
7. Everyday I Write the Book (1983)
8. Watching the Detectives (1977)
9. Less Than Zero (1977)
10. Indoor Fireworks (1986)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 11:47 uur
1. Veronica (1989)
2. Radio Radio (1978)
3. Oliver's Army (1979)
4. New Amsterdam (1980)
5. High Fidelity (1980)*
6. Beyond Belief (1982)*
7. Watching the Detectives (1977)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. Pump It Up (1978)
10. Man Out of Time (1982)
2. Radio Radio (1978)
3. Oliver's Army (1979)
4. New Amsterdam (1980)
5. High Fidelity (1980)*
6. Beyond Belief (1982)*
7. Watching the Detectives (1977)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. Pump It Up (1978)
10. Man Out of Time (1982)
2
geplaatst: 2 mei 2019, 12:32 uur
1. Indoor Fireworks (1986)*
2. Shipbuilding (1983)
3. Oliver's Army (1979)
4. Accidents Will Happen (1979)
5. New Amsterdam (1980)
6. Less Than Zero (1977)
7. Radio Radio (1978)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
10. Beyond Belief (1982)*
11. Veronica (1989)
12. Man Out of Time (1982)
13. Alison (1977)
14. God's Comic (1989)
15. I Want You (1986)
16. I Write the Book (1983)
17. Pump It Up (1978)
18. Tramp the Dirt Down (1989)*
19. Watching the Detectives (1977)
20. Lipstick Vogue (1978)*
Geweldig artiest! Mis nog veel moois, vooral van mijn favoriete album Imperial Bedroom.
Toch een geweldige top-20
2. Shipbuilding (1983)
3. Oliver's Army (1979)
4. Accidents Will Happen (1979)
5. New Amsterdam (1980)
6. Less Than Zero (1977)
7. Radio Radio (1978)
8. Brilliant Mistake (1986)
9. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
10. Beyond Belief (1982)*
11. Veronica (1989)
12. Man Out of Time (1982)
13. Alison (1977)
14. God's Comic (1989)
15. I Want You (1986)
16. I Write the Book (1983)
17. Pump It Up (1978)
18. Tramp the Dirt Down (1989)*
19. Watching the Detectives (1977)
20. Lipstick Vogue (1978)*
Geweldig artiest! Mis nog veel moois, vooral van mijn favoriete album Imperial Bedroom.
Toch een geweldige top-20
1
geplaatst: 2 mei 2019, 12:48 uur
1. I Want You (1986)
2. Oliver's Army (1979)
3. Shipbuilding (1983)
4. Tramp the Dirt Down (1989)*
5. Watching the Detectives (1977)
6. Veronica (1989)
7. God's Comic (1989)
8. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
9. Accidents Will Happen (1979)
10. So Like Candy (1991)*
2. Oliver's Army (1979)
3. Shipbuilding (1983)
4. Tramp the Dirt Down (1989)*
5. Watching the Detectives (1977)
6. Veronica (1989)
7. God's Comic (1989)
8. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
9. Accidents Will Happen (1979)
10. So Like Candy (1991)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 15:10 uur
1. Shipbuilding (1983)
2. Lipstick Vogue (1978)*
3. I Want You (1986)
4. Beyond Belief (1982)*
5. God's Comic (1989)
6. Veronica (1989)
7. Less Than Zero (1977)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
10. Tramp the Dirt Down (1989)*
2. Lipstick Vogue (1978)*
3. I Want You (1986)
4. Beyond Belief (1982)*
5. God's Comic (1989)
6. Veronica (1989)
7. Less Than Zero (1977)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
10. Tramp the Dirt Down (1989)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 19:02 uur
Het eerste nummer van ik hoorde van Elvis Costello was I Want You. Het stond destijds in de top 40 en ik vond het vreselijk. Een paar jaar later kwam Veronica en die vond ik wel goed, blijkbaar kon hij toch meer dan ik dacht. Nog weer later kocht ik deze verzamelaar waarop een cover van Pump It Up die me wel benieuwd maakte naar het origineel. Dan kom je op een platenbeurs bladerend in een bak goedkope singles ineens wat van Costello tegen en neem je dat mee, al dan niet als opvulling om aan de 10 voor zoveel te komen en dat bevalt dan ook wel, dan koop je ineens een album voor een paar euro en dat bevalt dan ook wel en zo is het 2019 en heb je inmiddels 6 albums in de kast staan en daar gaan er zeker nog 2 bijkomen. Zo kan het gaan.
En dan blijkt er dus ook veel te veel goeds te zijn voor een top 10 maar dit wordt het dan.
01 Oliver's Army (1979)
02 Radio Radio (1978)
03 Pump It Up (1978)
04 I Want You (1986)
05 Lipstick Vogue (1978)*
06 Alison (1977)
07 Watching the Detectives (1977)
08 (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
09 Veronica (1989)
10 Girls Talk (1980)*
En dan blijkt er dus ook veel te veel goeds te zijn voor een top 10 maar dit wordt het dan.
01 Oliver's Army (1979)
02 Radio Radio (1978)
03 Pump It Up (1978)
04 I Want You (1986)
05 Lipstick Vogue (1978)*
06 Alison (1977)
07 Watching the Detectives (1977)
08 (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
09 Veronica (1989)
10 Girls Talk (1980)*
1
geplaatst: 2 mei 2019, 20:55 uur
1. Oliver's Army (1979)
2. New Amsterdam (1980)
3. Shipbuilding (1983)
4. Brilliant Mistake (1986)
5. So Like Candy (1991)*
6. Veronica (1989)
7. Alison (1977)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. Pump It Up (1978)
10. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
2. New Amsterdam (1980)
3. Shipbuilding (1983)
4. Brilliant Mistake (1986)
5. So Like Candy (1991)*
6. Veronica (1989)
7. Alison (1977)
8. Accidents Will Happen (1979)
9. Pump It Up (1978)
10. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
1
geplaatst: 2 mei 2019, 21:29 uur
1. So Like Candy (1991)*
2. I Want You (1986)
3. Shipbuilding (1983) (kende ik alleen van Suede; weer wat geleerd)
4. Alison (1977)
5. Brilliant Mistake (1986)
6. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
7. God's Comic (1989)
8. Man Out of Time (1982)
9. Veronica (1989)
10. Accidents Will Happen (1979)
2. I Want You (1986)
3. Shipbuilding (1983) (kende ik alleen van Suede; weer wat geleerd)
4. Alison (1977)
5. Brilliant Mistake (1986)
6. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
7. God's Comic (1989)
8. Man Out of Time (1982)
9. Veronica (1989)
10. Accidents Will Happen (1979)
1
geplaatst: 2 mei 2019, 21:35 uur
01. So Like Candy (1991)*
02. I Want You (1986)
03. Shipbuilding (1983)
04. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
05. Watching the Detectives (1977)
06. God's Comic (1989)
07. Oliver's Army (1979)
08. Beyond Belief (1982)*
09. Girls Talk (1980)*
10. New Amsterdam (1980)
02. I Want You (1986)
03. Shipbuilding (1983)
04. (I Don't Want to Go to) Chelsea (1978)
05. Watching the Detectives (1977)
06. God's Comic (1989)
07. Oliver's Army (1979)
08. Beyond Belief (1982)*
09. Girls Talk (1980)*
10. New Amsterdam (1980)
0
geplaatst: 2 mei 2019, 21:36 uur
Het nummer werd in 1982 voor het eerst uitgebracht door Robert Wyatt (geproduceerd door Costello)
1
geplaatst: 2 mei 2019, 21:45 uur
Die van Wyatt had ik nog als 12 inch.
Overigens bracht Rockpile Girls talk ook eerder uit voordat Elvis met die single kwam.
Overigens bracht Rockpile Girls talk ook eerder uit voordat Elvis met die single kwam.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.