Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2019, 14:24 uur
Mijn Duitstalige top 10 vind je een paar pagina's terug bij mijn kansloze nominaties. Voor de eindlijst van Gröszte Erfolge beperk ik mij tot deze Scheissdreck:
1. D.A.F. – Der Mussolini
2. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof
3. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
4. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
5. Grauzone - Eisbär
6. Kraftwerk - Das Modell
7. Juliane Werding - Geh Nicht In Die Stadt
8. BAP – Kristallnaach
9. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
10. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
1. D.A.F. – Der Mussolini
2. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof
3. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
4. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
5. Grauzone - Eisbär
6. Kraftwerk - Das Modell
7. Juliane Werding - Geh Nicht In Die Stadt
8. BAP – Kristallnaach
9. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
10. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
0
geplaatst: 13 juni 2019, 15:04 uur
1. Kraftwerk – Radioaktivität*
2. Nena - Nur Getraumt*
3. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
4. Nena - 99 Luftballons
5. Kraftwerk – Autobahn
6. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
7. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
8. Nena – Leuchtturm*
9. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
10. Peter Maffay - Du
2. Nena - Nur Getraumt*
3. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
4. Nena - 99 Luftballons
5. Kraftwerk – Autobahn
6. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
7. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
8. Nena – Leuchtturm*
9. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
10. Peter Maffay - Du
0
geplaatst: 13 juni 2019, 15:30 uur
1. Kraftwerk - Das Modell
2. Kraftwerk – Autobahn
3. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
4. Nena - Nur Getraumt*
5. Kraftwerk – Radioaktivität*
6. Falco – Jeanny*
7. Falco - Der Kommissar
8. Rammstein – Sonne
9. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
10. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
11. Nena - 99 Luftballons
12. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
13. BAP – Kristallnaach
14. Grauzone - Eisbär
15. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
2. Kraftwerk – Autobahn
3. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
4. Nena - Nur Getraumt*
5. Kraftwerk – Radioaktivität*
6. Falco – Jeanny*
7. Falco - Der Kommissar
8. Rammstein – Sonne
9. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
10. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
11. Nena - 99 Luftballons
12. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
13. BAP – Kristallnaach
14. Grauzone - Eisbär
15. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
0
geplaatst: 13 juni 2019, 15:39 uur
1. Falco – Jeanny*
2. Nena - 99 Luftballons
3. Rammstein – Sonne
4. Peter Maffay - Du
5. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
6. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Nena – Leuchtturm*
9. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
10. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
2. Nena - 99 Luftballons
3. Rammstein – Sonne
4. Peter Maffay - Du
5. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
6. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Nena – Leuchtturm*
9. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
10. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
0
geplaatst: 13 juni 2019, 17:50 uur
Het is wel weer duidelijk geworden dat Duitstalige muziek niet mijn kopje thee is. Ik moet het vooral hebben van mijn tiener-jaren tachtig-herinneringen
1. BAP – Kristallnaach
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. Nena - 99 Luftballons
4. Nena - Nur Getraumt
5. Kraftwerk - Das Modell
6. Falco – Jeanny
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Rammstein – Sonne
9. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
10. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
1. BAP – Kristallnaach
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. Nena - 99 Luftballons
4. Nena - Nur Getraumt
5. Kraftwerk - Das Modell
6. Falco – Jeanny
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Rammstein – Sonne
9. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
10. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
0
geplaatst: 13 juni 2019, 17:57 uur
Op 1 uitzondering na was de nominatieronde teleurstellend. Die uitzondering staat bij mij op 1.
Tot en met nummer 5 vind ik de lijst nog heel behoorlijk. Rammstein heeft veel betere en haalt met Sonne plek 6.
1. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
2. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
3. Kraftwerk - Das Modell
4. D.A.F. - Der Mussolini
5. Kraftwerk - Autobahn
6. Rammstein - Sonne
7. Grauzone - Eisbär
8. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
9. BAP - Kristallnaach
10. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
Tot en met nummer 5 vind ik de lijst nog heel behoorlijk. Rammstein heeft veel betere en haalt met Sonne plek 6.
1. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
2. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
3. Kraftwerk - Das Modell
4. D.A.F. - Der Mussolini
5. Kraftwerk - Autobahn
6. Rammstein - Sonne
7. Grauzone - Eisbär
8. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
9. BAP - Kristallnaach
10. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
1
geplaatst: 13 juni 2019, 18:18 uur
Wat ik jammer vind is dat het allemaal oude meuk is.
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
1 BAP – Kristallnaach
2 Kraftwerk - Das Modell
3 Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
4 Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
5 Rammstein – Sonne
6 Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
7 Herbert Grönemeyer - Halt Mich
8 Nena - Nur Getraumt*
9 Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
10 Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
1 BAP – Kristallnaach
2 Kraftwerk - Das Modell
3 Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
4 Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
5 Rammstein – Sonne
6 Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
7 Herbert Grönemeyer - Halt Mich
8 Nena - Nur Getraumt*
9 Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
10 Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
0
geplaatst: 13 juni 2019, 18:57 uur
Papartis schreef:
Wat ik jammer vind is dat het allemaal oude meuk is.
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
Wat ik jammer vind is dat het allemaal oude meuk is.
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
Alsof er vroeger geen goede muziek werd gemaakt. Van mijn nominaties zijn er 5 van voor 1940.
0
geplaatst: 13 juni 2019, 19:11 uur
1. Kraftwerk - Das Modell
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. D.A.F. – Der Mussolini
4. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
5. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
6. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
7. Nena – Leuchtturm*
8. BAP – Kristallnaach
9. Falco - Der Kommissar
10. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
11. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
12. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
13. Nena - Nur Getraumt*
14. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
15. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. D.A.F. – Der Mussolini
4. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
5. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
6. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
7. Nena – Leuchtturm*
8. BAP – Kristallnaach
9. Falco - Der Kommissar
10. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
11. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
12. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
13. Nena - Nur Getraumt*
14. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
15. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
0
geplaatst: 13 juni 2019, 19:50 uur
0. Nina Hagen Band - Naturträne (haalde helaas slechts 1 stem te weinig om mee te doen)
1. BAP – Kristallnaach
2. Peter Maffay - Du (de eerste single die ik bewust leerde kennen, op de kleuterschool)
3. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
5. Kraftwerk – Autobahn
6. Nena - 99 Luftballons
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
9. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
1. BAP – Kristallnaach
2. Peter Maffay - Du (de eerste single die ik bewust leerde kennen, op de kleuterschool)
3. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
5. Kraftwerk – Autobahn
6. Nena - 99 Luftballons
7. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
8. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
9. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
0
geplaatst: 13 juni 2019, 20:29 uur
1. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
2. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
3. Kraftwerk - Das Modell
4. D.A.F. - Der Mussolini
5. Grauzone - Eisbär
6. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
7. Nena - Nur Getraumt*
8. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
9. Nena - 99 Luftballons
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
2. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
3. Kraftwerk - Das Modell
4. D.A.F. - Der Mussolini
5. Grauzone - Eisbär
6. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
7. Nena - Nur Getraumt*
8. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
9. Nena - 99 Luftballons
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
0
geplaatst: 13 juni 2019, 21:10 uur
1. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
2. Peter Maffay - Du
3. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
4. Kraftwerk - Das Modell
5. Nena - 99 Luftballons
6. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Döf - Codo... Düse Im Sauseschritt
9. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
10. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
2. Peter Maffay - Du
3. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
4. Kraftwerk - Das Modell
5. Nena - 99 Luftballons
6. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Döf - Codo... Düse Im Sauseschritt
9. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
10. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
1
geplaatst: 13 juni 2019, 21:16 uur
Wel een beetje jammer dat geen enkele nominatie de finale heeft gehaald. Deze finale voelt nu wel een beetje als het Open Kampioenschap Neue Deutsche Welle.
Toch was het wel leuk weer 'ns Nena en Nina Hagen te luisteren, was toch al zeker 20 jaar geleden...
Begin vorig jaar was ik in Wenen en daar was in een museum een tentoonstelling over 75 jaar Oostenrijkse popmuziek, met een speciale sectie ingericht voor de grootste popster die zij ooit gehad hebben. Sindsdien heb ik er wel een beetje een zwak voor en zeker voor Einzelhaft en nog een paar nummers waaronder Der Kommissar.
1. Falco - Der Kommissar
2. Kraftwerk - Das Modell
3. Kraftwerk – Radioaktivität*
4. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
5. D.A.F. – Der Mussolini
6. Grauzone - Eisbär
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Kraftwerk – Autobahn
9. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
10. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
11. Falco – Jeanny*
12. Nena - Nur Getraumt*
13. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
14. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
15. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
16. Rammstein – Sonne
17. Nena - 99 Luftballons
18. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
19. BAP – Kristallnaach
20. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
21. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
22. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
23. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
Toch was het wel leuk weer 'ns Nena en Nina Hagen te luisteren, was toch al zeker 20 jaar geleden...
Begin vorig jaar was ik in Wenen en daar was in een museum een tentoonstelling over 75 jaar Oostenrijkse popmuziek, met een speciale sectie ingericht voor de grootste popster die zij ooit gehad hebben. Sindsdien heb ik er wel een beetje een zwak voor en zeker voor Einzelhaft en nog een paar nummers waaronder Der Kommissar.
1. Falco - Der Kommissar
2. Kraftwerk - Das Modell
3. Kraftwerk – Radioaktivität*
4. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
5. D.A.F. – Der Mussolini
6. Grauzone - Eisbär
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Kraftwerk – Autobahn
9. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
10. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
11. Falco – Jeanny*
12. Nena - Nur Getraumt*
13. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
14. Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
15. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
16. Rammstein – Sonne
17. Nena - 99 Luftballons
18. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
19. BAP – Kristallnaach
20. Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
21. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
22. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
23. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
0
geplaatst: 13 juni 2019, 21:54 uur
1. Rammstein – Sonne
2. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
3. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
5. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
6. Grauzone - Eisbär
7. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
8. Nena - Nur Getraumt*
9. Kraftwerk – Autobahn
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
2. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
3. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
5. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
6. Grauzone - Eisbär
7. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
8. Nena - Nur Getraumt*
9. Kraftwerk – Autobahn
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
0
geplaatst: 13 juni 2019, 22:06 uur
1. Rammstein – Sonne
2. Falco - Der Kommissar
3. BAP – Kristallnaach
4. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
5. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
6. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
7. Kraftwerk - Das Modell
8. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
9. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
2. Falco - Der Kommissar
3. BAP – Kristallnaach
4. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
5. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
6. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
7. Kraftwerk - Das Modell
8. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
9. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
10. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
0
geplaatst: 13 juni 2019, 23:08 uur
01. Falco - Der Kommissar
02. Kraftwerk - Das Modell
03. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
04. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
05. Nena - Nur Geträumt*
06. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
07. Nena - 99 Luftballons
08. Falco - Jeanny*
09. BAP - Kristallnaach
10. Kraftwerk - Autobahn
02. Kraftwerk - Das Modell
03. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
04. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
05. Nena - Nur Geträumt*
06. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
07. Nena - 99 Luftballons
08. Falco - Jeanny*
09. BAP - Kristallnaach
10. Kraftwerk - Autobahn
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 juni 2019, 23:23 uur
01 Nina Hagen Band - Auf’m Friedhof *
02 Nena – Leuchtturm*
03 BAP – Kristallnaach
04 Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
05 Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
06 Nena - Nur Getraumt*
07 Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
08 Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
09 D.A.F. – Der Mussolini
10 Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
02 Nena – Leuchtturm*
03 BAP – Kristallnaach
04 Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
05 Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
06 Nena - Nur Getraumt*
07 Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
08 Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
09 D.A.F. – Der Mussolini
10 Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
0
geplaatst: 14 juni 2019, 01:11 uur
1. Herbert Grönemeyer - Halt Mich
2. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
3. Nena - Nur Getraumt*
4. Falco – Jeanny*
5. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
6. Nena - 99 Luftballons
7. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
8. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
9. BAP – Kristallnaach
10. Kraftwerk – Autobahn
2. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
3. Nena - Nur Getraumt*
4. Falco – Jeanny*
5. Juliane Werding - Geh nicht in die Stadt*
6. Nena - 99 Luftballons
7. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
8. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
9. BAP – Kristallnaach
10. Kraftwerk – Autobahn
0
geplaatst: 14 juni 2019, 09:44 uur
Justus18 schreef:
Alsof er vroeger geen goede muziek werd gemaakt. Van mijn nominaties zijn er 5 van voor 1940.
(quote)
Alsof er vroeger geen goede muziek werd gemaakt. Van mijn nominaties zijn er 5 van voor 1940.
Dat heb ik niet beweerd.
Vroeger had je veel Duitstalige muziek in the Top 40.
Tegenwoordig bijna niet meer waardoor het meer onder de radar blijft.
Misschien een idee om voor nieuwe nominaties een voorronde te houden met stemmen en dat de beste 10 of 15 dan mee genomen worden in de startlijst.
Nu is geen enkele nieuwe nominatie in de start lijst opgenomen zoals hier ook al door een andere user is geconstateerd.
0
geplaatst: 14 juni 2019, 10:08 uur
1. BAP – Kristallnaach
2. Falco – Jeanny*
3. Nena - 99 Luftballons
4. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
5. Kraftwerk - Das Modell
6. Nena - Nur Getraumt*
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
9. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
10. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
2. Falco – Jeanny*
3. Nena - 99 Luftballons
4. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
5. Kraftwerk - Das Modell
6. Nena - Nur Getraumt*
7. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
8. Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
9. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
10. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
0
geplaatst: 14 juni 2019, 10:16 uur
Papartis schreef:
Misschien een idee om voor nieuwe nominaties een voorronde te houden met stemmen en dat de beste 10 of 15 dan mee genomen worden in de startlijst.
Misschien een idee om voor nieuwe nominaties een voorronde te houden met stemmen en dat de beste 10 of 15 dan mee genomen worden in de startlijst.
Waarom is dat beter dan dat de 15 meest genoemde nominaties worden toegevoegd aan de startlijst, zoals gebeurd is? Of bedoel je met 'nieuwe nominaties' nummers van na 2000 of zo? In dat geval kun je toch zelf een GH Duitstalig van deze eeuw organiseren?
0
geplaatst: 14 juni 2019, 10:27 uur
Papartis schreef:
Wat ik jammer vind is dat het allemaal oude meuk is.
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
Wat ik jammer vind is dat het allemaal oude meuk is.
Als of er de laatste 10 jaar geen muziek meer wordt gemaakt in Duitsland.
+1
Lijst is totaal uit balans met veel te veel nummers uit de 70s en 80s.
Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen had gewoon automatisch genomineerd moeten zijn (als hoogste Duitstalige nummer uit de Anderstalige ladder - al komt die song wel uit 2007). Was waarschijnlijk ook niet afgevallen dan in Ronde 2.
Verder had een nieuwe songwriter als Madeline Juno of Lotte ook een frisse verschijning kunnen zijn.
Het helpt helaas niet mee dat je tegenwoordig nauwelijks Duits meer hoort op de radio. Twee van de grootste Duitse hits van de laatste jaren (Jupiter Jones - Still en Bosse ft. Anna Loos - Frankfurt Oder) werden hier door niemand opgepikt, maar toen BLØF er een eigen tekst op plakte konden het opeens wel monsterhits worden. Als je tegenwoordig wilt weten wat er scoort in Duitsland moet je echt moeite doen...
0
geplaatst: 14 juni 2019, 10:32 uur
jordidj1 schreef:
Wo sind Die Atzen?! ?
Wo sind Die Atzen?! ?
JUNGE (ik was de enige die überhaupt iets van hen nomineerde)
1
geplaatst: 14 juni 2019, 11:16 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 juni 2019, 11:19 uur
01 Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
02 Nena - Nur Getraumt*
03 Nena - 99 Luftballons
04 Kraftwerk – Autobahn
05 Falco – Jeanny*
06 Falco - Der Kommissar
07 Peter Maffay - Du
08 Kraftwerk – Radioaktivität*
09 Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
10 BAP – Kristallnaach
Duitstalig draait hier toch altijd wel vrij nadrukkelijk om Nena. En speciaal voor Gretz en consorten: ja, Gabriele Susanne Kerner maakt nog tot op heden muziek onder haar oude bandnaam, maar de focus ligt toch op het groepswerk uit de periode 1983-1985 (waarbij het beste nummer nog sneuvelde in de eliminatieronde).
Een paar nummers moest ik nog beluisteren en dat was over het algemeen best prettig, al leverde het geen inzichten op die de toch wel enigszins door jeugdsentiment en feesten en partijen gedomineerde toptien wezenlijk omgooiden.
02 Nena - Nur Getraumt*
03 Nena - 99 Luftballons
04 Kraftwerk – Autobahn
05 Falco – Jeanny*
06 Falco - Der Kommissar
07 Peter Maffay - Du
08 Kraftwerk – Radioaktivität*
09 Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
10 BAP – Kristallnaach
Duitstalig draait hier toch altijd wel vrij nadrukkelijk om Nena. En speciaal voor Gretz en consorten: ja, Gabriele Susanne Kerner maakt nog tot op heden muziek onder haar oude bandnaam, maar de focus ligt toch op het groepswerk uit de periode 1983-1985 (waarbij het beste nummer nog sneuvelde in de eliminatieronde).
Een paar nummers moest ik nog beluisteren en dat was over het algemeen best prettig, al leverde het geen inzichten op die de toch wel enigszins door jeugdsentiment en feesten en partijen gedomineerde toptien wezenlijk omgooiden.
0
geplaatst: 14 juni 2019, 12:34 uur
Casartelli schreef:
Duitstalig draait hier toch altijd wel vrij nadrukkelijk om Nena. En speciaal voor Gretz en consorten: ja, Gabriele Susanne Kerner maakt nog tot op heden muziek onder haar oude bandnaam, maar de focus ligt toch op het groepswerk uit de periode 1983-1985 (waarbij het beste nummer nog sneuvelde in de eliminatieronde).
Duitstalig draait hier toch altijd wel vrij nadrukkelijk om Nena. En speciaal voor Gretz en consorten: ja, Gabriele Susanne Kerner maakt nog tot op heden muziek onder haar oude bandnaam, maar de focus ligt toch op het groepswerk uit de periode 1983-1985 (waarbij het beste nummer nog sneuvelde in de eliminatieronde).
Yes, gelukkig wel. In de 00s heeft ze nog twee fijne albums uitgebracht. Ik kwam Nena voor het eerst op het spoor via haar duet met Kim Wilde. Daarna deze plaat uit 2005 ook nog regelmatig gedraaid Nena - Willst du mit Mir Gehn (2005)
Ik vind het vooral jammer dat mijn twee van mijn drie favoriete bands (uit de Neue Neue Deutsche Welle (00s)) volledig ontbreken. Juli en Rosenstolz zijn hier onderbemind.
0
geplaatst: 14 juni 2019, 12:48 uur
1. Nena - Nur Getraumt*
2. Kraftwerk - Das Modell
3. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
4. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
5. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
6. Falco – Jeanny*
7. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
8. Kraftwerk – Radioaktivität*
9. Nena - 99 Luftballons
10. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
2. Kraftwerk - Das Modell
3. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
4. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
5. Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)*
6. Falco – Jeanny*
7. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
8. Kraftwerk – Radioaktivität*
9. Nena - 99 Luftballons
10. Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.