menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
avatar van Gretz
ranja schreef:
2raumwohnung

Die worden ook node gemist. 36 Grad blijft een heerlijk nummer

Ik ben zeker voorstander van een extra editie met enkel Duitstalige hits uit de 21e eeuw.

avatar van Arrie
Gretz schreef:
(quote)

Die worden ook node gemist. 36 Grad blijft een heerlijk nummer

En de DJ Koze-remix van Somebody Lonely and Me!

Wist niet van die famiieconnectie met Döf en Ideal, grappig.

avatar van zaaf
kan weer van pas komen in het kwistopic ?

avatar van motel matches
8. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen

Aantal punten: 109
Aantal malen genoemd: 20
Nr 1 van: andré

Dit was de eerste NDW-hit in Duitsland. Kwam ook tot nr. 20 in de Nederlandse top 40.

Wat doen ze nu?
In 2007 hebben ze nog een album met covers uitgebracht, maar daarna…?

avatar van motel matches
7. Nena - 99 Luftballons

Aantal punten: 119
Aantal malen genoemd: 21
Nr 1 van: niemand gek genoeg

Hofleverancier van deze lijst. Dit nummer stond op nr 1 in Nederland op het moment dat ik Toppop begon te kijken. Jeugdsentiment dus. Het idee van het nummer ontstond tijdens een optreden van The Rolling Stones in West-Berlijn, toen Carlo Karges, gitarist bij Nena, zag hoe grote ballonnen werden opgelaten. Hij keek ernaar en vroeg zich af wat er zou gebeuren als die ballonnen Oost-Berlijn zouden binnendrijven.

Wat doet ze nu?
Ze treedt nog veel op, een paar jaar stond ze nog op Bospop. Verder was coach in the Voice.

avatar van ranja
Gretz schreef:

Ik ben zeker voorstander van een extra editie met enkel Duitstalige hits uit de 21e eeuw.

In 2021 is nog wel een weekje vrij ergens denk ik

avatar van motel matches
6. Grauzone - Eisbär

Aantal punten: 134
Aantal malen genoemd: 21
Nr 1 van: Titmeister, E-Clect-Eddy, motel matches, El Ninjo

Als er een jaarlijks festival naar je wordt vernoemd, dan heb je wel wat betekend. Wat mij betreft het ultieme NDW-nummer. Ze kwamen trouwens uit Zwitserland.

Wat doen ze nu?
De band heeft maar 3 jaar bestaan (1979-1982) maar zanger Stephan Eicher heeft een succesvolle solocarrière in o.a Frankrijk. Hij zing nu meestal in het Frans

avatar van motel matches
5. Falco – Jeanny*

Aantal punten: 144
Aantal malen genoemd: 19
Nr 1 van: GrafGantz, Shaky, Bucquoy, laxus11, Gebruiker43757

Half Engels maar ik knijp een oogje dicht. Ik vond de clip erg eng toen ik klein was, lag vooral aan Falco.

avatar van west
Falco was ook eng. En zijn producers Bolland & Bolland uit Holland.

avatar van ranja
west schreef:
En zijn producers Bolland & Bolland uit Holland.

ook eng

avatar van west
ranja schreef:
(quote)

ook eng

Dat bedoel ik.

avatar van motel matches
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)

Aantal punten: 156
Aantal malen genoemd: 31
Nr 1 van: vielip, Frenkie!, johannesA

Het Duitse antwoord op Space Oddity. Dit nummer werd het meest in de top 10 gezet, maar te vaak in de onderste regionen om op het podium te komen. Hij was in Nederland een eendagsvlieg met deze nr.2 hit. Ik hoor hem nog graag.

Wat doet hij nu?
Hij treedt nog steeds op in Duitsland.

avatar van motel matches
3. Nena - Nur Getraumt*

Aantal punten: 160
Aantal malen genoemd: 27
Nr 1 van: ranja, 50tracks

Het hoogste genoteerde nummers dat niet in de startlijst stond. Had niet verwacht dat deze het beter zou doen dan de ballonnen. Nena’s eerste hit in Duitsland, bij ons de opvolger van de ballonnen.

avatar van ranja
In 1984 maakte ik mijn allereerste top 100 allertijden, geïnspireerd door Veronica. Ik kende nog niet zo heel veel muziek dus de onderste regionen was meer een opsomming van wat me te binnenschoot... maar de trotse nummer 1 was wel mooi Nur geträumt. Het nummer is na een paar jaar ver weggezakt en na nog weer een paar jaar weer teruggekomen en staat tegenwoordig gewoon weer in m'n top 10, soms top 15.

(op 3 trouwens Rette Mich en nog 2x Nena in de top 20, Peter Schilling op 65 in die lijst uit 1984)

avatar van motel matches
2. Kraftwerk - Das Modell

Aantal punten: 170
Aantal malen genoemd: 25

Nr 1 van: Johnny Marr, johan de witt, Martial

Dit nummer leek halverwege de vrijdag de nr 1 te worden, maar de winnaar is….

avatar van motel matches
1. BAP – Kristallnaach

Aantal punten: 179
Aantal malen genoemd: 30

Nr 1 van: Marco dB, remcodulac, Marty McFly, vigil, aERodynamIC, Papartis, ranboy, Simon77

Van te voren had ik deze op nr 1 verwacht, maar het was veel minder ruim dan ik had gedacht. Terechte winnaar want het blijft een monumentaal nummer. Altijd gedacht dat BAP net als DOF en DAF een afkorting was, maar het is gewoon Keuls voor papa.

avatar van west
motel matches schreef:
10. Rammstein – Sonne
Net een nieuw album uit en op 25 juni staan ze in de Kuip. Wie is er bij?

Ich

avatar van ranja
motel matches schreef:

Van te voren had ik deze op nr 1 verwacht
Ik had bij het begin van de finale echt geen idee wat op 1 te verwachten. Ik had Nur geträumt wel hoog verwacht, top 3 of zeker top 5 maar verder? Grauzone misschien toch wat hoger, hoewel ook niet superbekend... toch wel een beetje verrassend van BAP.


Altijd gedacht dat BAP net als DOF en DAF een afkorting was, maar het is gewoon Keuls voor papa.
Gaaf

avatar van Rudi S
vielen Dank motel matches

avatar van Gretz
Danke schön motel matches ?

avatar van dynamo d
motel matches schreef:
19. Herbert Grönemeyer - Halt Mich


Wat doen hij nu?
Nog steeds razend populair in Duitsland. Speelde op 1 april dit jaar nog in de AFAS. Dit nummer kwam uiteraard ook voorbij.


En er komt in september ook nog een Greatest Hits van Herbert Grönemeyer aan. Hij is in Duitsland ooit als nummer 1 artiest gekozen.

Danke vielmals motel matches

avatar van dynamo d
Als mensen Kristallnach van BAP een goed nummer vinden dan raad ik ook andere nummers en albums van BAP aan want die zijn hartstikke goed. Zeker geen eendagsvlieg band! BAP

Mijn favo BAP album is Sonx uit 2004.

Arbeidsdeskundige
Do Kanns Zaubere is een heel fraai nummer op het album waarop Kristallnaach staat.

avatar van Choconas
Mooi gedaan, motel matches!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/PJ_2012.jpg/1920px-PJ_2012.jpg

PEARL JAM

En dan is het nu tijd voor wat ik toch wel één van de belangrijkste rockbands van de laatste pakweg dertig jaar durf te noemen: Pearl Jam. De band uit Seattle kwam voor mij precies op het goede moment: rond mijn twaalfde, toen ik van de basisschool naar de middelbare school ging, begon ik een zekere interesse voor muziek te ontwikkelen. Eerst luisterde ik nog vooral naar nietszeggende Top 40-liedjes, maar al snel kwam ik op het spoor van Pearl Jam, die net een jaar daarvoor het album Ten hadden uitgebracht. Ik zal niet zeggen dat het liefde op het eerste gehoor was, maar ik raakte wel al snel verslingerd aan de band. Eerst Ten, daarna MTV Unplugged, Vs., Vitalogy, ik volgde het allemaal op de voet. Daarna ben ik Pearl Jam nooit uit het oog en oor verloren, ook al duurde het nog wel een hele tijd voordat ik ze voor het eerst zag optreden: om precies te zijn op 29 augustus 2006 in het Gelredome in Arnhem. Een waanzinnige ervaring, waardoor ik alleen maar meer van de band ben gaan houden. Pearl Jam is intussen zonder meer uitgegroeid tot mijn favoriete (live)band. Precies een jaar geleden zag ik de band voor de tiende keer live: op Pinkpop, waar de band in 1992 dat legendarische optreden gaf (dat laatst weer eens op tv was in aanloop naar de vijftigste Pinkpop). Op 3 juli 2018 zag ik Pearl Jam voor de elfde en voorlopig laatste keer in de Tauron Arena in Krakau: een fantastisch optreden met een paar favorieten die ik nog nooit live had gehoord. Als het aan mij ligt, zal de twaalfde keer niet lang op zich laten wachten. Wellicht volgend jaar juni weer in de Ziggo Dome?

Goed, de komende week staat dus in het teken van de grootste hits, of mooiste nummers, zo je wilt, van Pearl Jam. De bezetting van de rockband uit Seattle is opvallend stabiel: sinds de oprichting in 1990 bestaat de groep uit zanger en gitarist Eddie Vedder, bassist Jeff Ament en de gitaristen Stone Gossard en Mike McCready. Alleen de positie van drummer is in de jaren negentig door verschillende heren ingevuld: achtereenvolgens Dave Krusen, Matt Chamberlain, Dave Abbruzzese en Jack Irons namen plaats achter het drumstel. Sinds 1998 is Matt Cameron de vaste drummer van Pearl Jam. Toetsenist Kenneth 'Boom' Gaspar is tourlid vanaf 2002. Pearl Jam is uiterst succesvol gebleken: de band behoort tot de bestverkopende rockbands ter wereld aller tijden en is tevens de best verkopende rockband in de Verenigde Staten die na 1990 is opgericht. De band werd in 2017 toegelaten tot de Rock and Roll Hall of Fame.

Het selecteren van de startlijst was bepaald geen sinecure: 20 liedjes uitkiezen van je favoriete band, ga er maar aanstaan! Kill your darlings! Na lang wikken en wegen, waarbij ik alle albums de revue heb laten passeren, ben ik gekomen tot de volgende 20 startnummers:

Alive
Better man
Black
Corduroy
Daughter
Even flow
Given to fly
I am mine
Jeremy
Just breathe
Light years
Nothing as it seems
Nothingman
Off he goes
Present tense
Rearviewmirror
Sirens
Wishlist
World wide suicide
Yellow Ledbetter

Ongetwijfeld ontbreken er nog allerlei favorieten, dus het is nu aan jullie om liedjes te nomineren die nog niet in deze startlijst staan. Gezien het nogal rijke oeuvre van de band, wil ik jullie wel vragen je te beperken tot het studiomateriaal van Pearl Jam. Het gaat kortom om nummers die verschenen zijn op één van de tien studioalbums, de compilaties Lost Dogs en Rearviewmirror, diverse soundtracks en singles. Geen nummers van live-albums en bootlegs dus, geen liedjes van Eddie Vedder of een ander bandlid solo en geen nummers van Green River, Mother Love Bone, Soundgarden, Temple of the Dog en wat dies meer zij.

Jullie hebben nu tot maandagavond 21.00 uur de tijd om tien liedjes van Pearl Jam te nomineren die nog niet in deze startlijst staan. Veel succes! Ik kan zelf ook haast niet wachten om nog tien extra nummers te nomineren.

Nog een laatste puntje: kan panjoe, bennerd, FlyLo of -SprayIt- de topictitel aanpassen naar Pearl Jam? Alvast bedankt!

avatar van dix
dix
motel matches schreef:
1. BAP – Kristallnaach
Aantal punten: 179
Aantal malen genoemd: 30

Maar wat doen ze nu?

avatar van jordidj1
Ah, Pearl Jam! Eindelijk weer eens wat kwaliteit.

avatar van Johnny Marr
Pearl Jam!!!

avatar van west
Eddie Vedder, hoorden wij deze week, zat achterop de fiets bij een blonde dame en werd zo naar zijn hotel gebracht in Utrecht. Dat na het concert in Tivoli in 1992, waar.... ik bij was.

En live is Pearl Jam nog beter dan het al op de plaat is.

avatar van west
Animal
Blood
Dissident
Do the Evolution
Insignificance
Last Exit
Not For You
Once
Porche
Present Tense

avatar van 50tracks
Crazy Mary
Elderly Woman Behind The Counter In A Small Town
Go
Immortality
Indifference
Last Kiss
Once
Spin The Black Circle
State Of Love And Trust
Why Go

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:54 uur

geplaatst: vandaag om 12:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.